ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

Pimp my Carnivean

2009.02.25. 14:23 | rudeboy1969 | 14 komment

Címkék: figura festés árkádia saját munka hordes

Avagy egy Mr Ebay által összebaszott Canivean újrafestése.

Gróf Úr remek megrendelő. Szereti az egységes kinézetű sereget, és tudja, hogy egy Hordes csapatban a szörnyek központi szerepet töltenek be. Ezért festeti ki sárkányfattyait profi minőségben. Így került hozzám ez a Carnivean is.

A modellezés részén nem nagyon kellett dolgoznom. Itt MrEbay jó munkát végzett. Egy tüske volt letörve, majd visszaaplikálva, itt kellett kicsit tömíteni. Valamint a szörny talapzatát kellett átépítenem.

Egyrészt barátunk valami trágya anyagot kent rá havat jelképezve, valamint a maradék puttyt valami tojás-szerű képződmények modellezésére használta fel, melyeket viszont sziklásra festett (???). A többi szörny sziklás-füves talpon áll, így a megfelelő előkészület után megkezdődhetett a zúzás. Előbb fogóval kitéptem a talapzat felesleges elemeit. A csávó valami brutális puttyt használhatott, mert keményen megizzadtam a művelet közben. A keletkezett lukba a szikla szerepet betöltő fenyőkéreg darabot ragasztottam. Erre a fenti képen is látható pva (víz, illetve polivinilacetát, vagy más néven faragasztó) ragasztót használtam. Jó ez a "fehér kóla", de megfelel a hasonló kiszerelésű Palma termék is. Ráadásul nagyon időálló cucc.

A havas területre, és a kérek köré ecsettel felaplikáltam még egy adag fehér kólát, majd az egész megfürdött egy kavics és homok keverékével töltött fagyisdobozban. Egy pár óra száradás is elég volt neki.  A homok és a kicsi kavics is kisállatkereskedésből származik. Tehát, ha párunk be akar minket cibálni egy ilyen kereskedésbe, ne habozzunk! Nagyon jó kis dolgokat lehet találni az olcsó dzsungelnövényektől kezdve a modellhomokig bezárólag!

A szemfüles olvasó kiszúrhatja, hogy a képen látható talpak bizony nem a cikkünkben szereplő szörnyeteghez tartoznak. (Ezen olvasóink azok a srácok akik a Rambó 4-et is képesek kockánként végignézni azért, hogy megtalálják mind a kétezer hibát...) Szóval az a trükk, hogy ilyenkor több talpat kell megcsinálni egyszerre, mivel a művelet rengeteg előpakolással, faragással, szeméttel, takarítással, várakozással . . . jár.

KB. 20 perc elteltével már megköt annyira, hogy a kéreg ne mozduljon el a talpról. Ekkor kell impregnálni, azaz felületi kezelni egy kis lakkal. Ehhez én a citadell ecsetelős (NEM a fújós) lakkját használom, lényegtelen, hogy fényes vagy matt. A kéreg beissza a lakkot, és már nem fog olyan könnyen morzsolódni miután kiszárad.

A fenti műveletek elvégzése után a srác elment pihenni estére, hogy biztos legyen a száradás.

 

Másnap már jöhetett is a festés!

A babát nem mostam le, mivel a nagy részén nem volt vastag a festés, és kb 40 %-án jó alap volt a tényleges festéshez. Előbb a tüskés részek, és a talp frissen modellezett része kapott egy fekete alapréteget. Ezt ecsettel vittem fel. Majd a tüskékre óvatos szárazecseteléssel lilát (hormagaunt purple) kentem. A szárazecsetelésre egy lapos "Bösz" márkájú ecsetet használok. Olcsóbb, de van olyan jó, mint az aranyárban mért Citadel flat drybrush. Ez egy olyan ecsetnél, ami gyorsan amortizálódik nem hátrány.

Az ecsetről a színt előbb egy kis szivacsra dörgölöm, majd utána a felületre. Ha kimosom az ecsetet utána biztosra kell menni, hogy szárazra töröljem, különben tönkreveri a már kész felületet. A festéket pedig már a szivacsról is felvehetem a további rétegekhez. Befejezésképpen ez a felület kapott egy fekete - warlock purple (70-30%) mixből készült glaze-t. Mi is az a glaze? Szóval ez egy nagyon vizes tinta, vagy festék. Kb, ha az ecsetkimosó vizet nézzük egy óra festés után, akkor az egy glaze. Ezzel el is készült a tüskés rész.

A babát a talp megfestésével folytattam, hiszen már amúgy is benne voltam a szárazecsetelésben. A fentebb említett technikával előbb scorched brownt, majd khemri brownt, végül dheneb stonet ecseteltem a földre. A sziklákra előbb adeptus battlegreyt, majd astronomican greyt szárazecseteltem. Ha esetleg a figurára is jut ezekből, nem kell megijedni, hiszen amúgy is át fogjuk még festeni a karmokat, lábakat.

Miután ezzel is megvoltam, jöhetett az érdemi munka, a blending. A figurán a második legnagyobb felületet a bőre jelenti. Ezt MrEbay a nekem megfelelő "fehér- kék árnyék" kombóval próbálta megfesteni. De mivel nem spirázta túl a dolgot, láttam, hogy lesz még vele dolgom bőven. Ő kb egy fehér alapra sűrű kék tintát vitt fel, ami elég csúnyán, foltosan száradt meg. Valamint a többi rész megfestésénél alkalmazott tinta helyenként összerondította a figura fehér bőrét. Ezért itt szinte nulláról kellett kezdeni a festést.

Beélesítettem a Wet Palettemet. Ez a P3 termék aranyat ér. Házilag is elkészíthető, hiszen egy műanyag dobozban lévő szivacsról van szó. Erre vizet kell önteni, és erre kerül a féligáteresztő papír. A szerkezet folyamatosan nedvesen tartja a festéket, így vissza lehet térni a már kikevert színhez, illetve tovább lehet keverni az adott színt, ha valaki layeringgel festene. Ezen kívül feljavítja a festék állagát is. Csak ajánlani tudom, remélem nemsokára itthon is kapható lesz, mert ezt eddig csak Ámérikából tudtam rendelni.

Az alap bőrszínt, egy "kékes tört fehéret" enchanted blue, dheneb stone, és elf flesh keveréke adta. Ezt fehérrel világosítottam, illetve a mélyekbe enchanted blue adagjának emelésével sötétítettem. Centis részenként haladtam a figurán, mivel a wet palette miatt mindig vissza tudtam térni az eredeti színekhez. Alulról felfelé, belülről kifelé haladva jutottam el a figura fejéig.

A harmadik legnagyobb rész a csontszín volt. A csávókám az oldalon lévő tüskék kivételével (Ide valami ritka ronda, híg-másnapos-sáfrányos-gyrosos-ürülék színére emlékeztető tintát kent) egész jó munkát végzett. Khemri brown, vagy graveyard earth alapot vitt fel, és erre valami sötétebb tintát. Kár, hogy a tintázást félúton megunta, így azt pótolni kellett. Majd ide is blendinggel került fel a karmok mintázata. Khemri brown és bleached bone keveréke volt a kezdő szín, ez lett folyamatosan világosítva bleached bone-nal. Úgy lettek egymásra blendingelve, hogy közben kicsi és vékony háromszögeket festettem fel. Így egymásra rétegződve szaru jellegű hatást keltettek.

Végezetül feljavítottam a figura ínyét és nyelvét, ahová crimson gore és elf flesh keverékét blendingeltem fel. Ez egy régi festék, helyette jó a mechrite red is.

Végezetül a talp kapott egy adag műfüvet is. Fehér kóla és orkhide shade festék keverékét ecseteltem fel foltokban, majd műfüvet tömköttem rá csipesszel. Rövid száradás után lefújtam a maradékot. Egy óvatos réteg Citadel purity seal felfúvása után a baba készen is volt, hogy a klubb terepasztalán pózoljon a kamerának.

ÍME:

 

Végezetül még pár kép, ami újdonsült heronkat a többi kis barátja társaságában ábrázolja:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr77965256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.02.25. 14:55:19

Ennél jobb how-to cikkeket a nagy ángílus oldalakon se találni, sőt. Gratula a carnihoz, szép darab lett!

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.02.25. 16:21:15

nagyon jó lett, le is szedem pdf-be, ha minden igaz, nekem is lesz nemsokára carnivean-em :)

naív kérdés: a műfű miért is kell rá? gondolom nem a futball iránti szeretetet jelképezi

rudeboy1969 2009.02.25. 18:45:26

@Vinitor: Három válaszom van erre:
1. Hogy jobban passzoljon a legtöbb terepasztalra.
2. Mert az eberi szem a hármas dolgokat kedveli. Legalábbis így tanítják a művészetin... Így ott van a föld barnája, a szikla szürkéje és a fű zöldje
3. Nekem is jobban tetszik így.

Huntroll 2009.02.25. 21:32:59

@Vinitor: Baromi egyszerűen kivitelezhető, és nagyon feldobja a talpat. Az én, kissé trébb, de gyorsabb és kevesebb gyakorlatot igénylő receptem a faragasztó -> modellvasutas földkeverék (én "erdei sétány" fedőnevűt használok) -> faragasztó foltokban -> műfű rászór. Előnye, hogy itt még festeni (drybrush, egyebek) sem kell, hátránya meg, hogy nem fogunk vele festőversenyt nyerni :)

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.02.25. 22:53:41

köszi a válaszokat, okosodom szépen, és látám, hogy ez jó :)

Gerik001 2009.02.26. 09:59:38

jo cikk. kár hogy a képeket nem lehet nagyitani.

én is most szántam el magam a legion alapdoboz festésre. :)

ügyfélszolgálatos 2009.02.26. 15:53:33

én maradtam a, pva ragasztó a talapzatra rá a modellhomok, száradás után chaos black inkkel (erősen higítva) átecsetelem. Utána megszáradt foltokban műfűvet rá és kész. A simán nem kezelt talp olyan igénytelennek néz ki.

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.02.26. 22:09:22

milyen jó dolog visszaolvasni a kommenteket...
nem lehettem a helyzet magaslatán, mikor kérdeztem, mert még örültem is neki, hogy válaszoltatok :)
szóval az okés, hogy a base-re kell a műfű
de miért teszel a szörnyre is? vagy én értettem rosszul, és oda nem kerül?

Huntroll 2009.02.26. 22:27:31

@Vinitor: Igen, vszeg félreértetted. Bár van olyan szörny, amire simán lehet műfüvet tenni. Pl. a Circle egyes beastjei (Woldmarhaságok), vagy Mulg, az új karakter beastünk.

rudeboy1969 2009.02.27. 08:24:48

@Vinitor: A talp kapott műfüvet :)
Nagyon szőrös beasteknél van egy technika, hogy műfüvet ragasztasz rá, a bundát jelképezve. Nagyon élethű hatást lehet vele elérni, de nagyon nehéz technika, mert festeni ezt a felületet gyakorlatilag csak szórópisztollyal lehet. Ezért jobb megoldás a szőrmét is puttyból megépíteni.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.02.27. 09:32:05

@rudeboy1969: nemcsak nehéz, hanem veszélyes is. Az emberben alapból van egy olyan, hogyha zsoltika csipszes kézzel hozzányúl a figurádhoz, akkor nagyon észnél kell lenni, hogy ne szúrd szemen egy golyóstollal. Az ilyen műfű-szőrös cuccoknál, úgy képzelem, alapból rontod a mentődobást. Ott állsz zsolti hullája fölött egy ólomkristály hamutartóval a kezedben, és csak nézegetsz körbe, hogy mi történt.

rudeboy1969 2009.02.27. 09:44:17

@geistwald: jaja. :) Meg az is tiltott technika, hogy élethű kamót fess a babákra. Nekem még mindig van egy osztag ratling sniper scoutom, ami valamelyik terepbe lehet beágyazódva, mert otthon nem találom...

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.02.27. 11:32:04

jól van, így már értem :) köszi :

ittanevem 2009.02.27. 18:15:30

Bolondok :) A baba viszont király.
süti beállítások módosítása