ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

hátupént da B13

2009.04.15. 11:57 | rudeboy1969 | 2 komment

Címkék: figura festés warmachine cygnar

Három oka is volt annak, hogy a B13 elkészült, a víz, a villany és a kábeltévé számla. Na jó, nem egészen, a számlák csak az első indokot szolgáltatták...

Kezdetben a PP kiadta a nevesített ATG egységet, hogy az eddig senki által nem használt osztagok eladási statisztikáit növelje. Ez nem sikerült nekik, de a nyerő hármas azóta minden Cygnar sereg gerincét képezi, gyakorlatilag hamarabb írja be az ember a sereglistába, mint a castert. (Tisztelet a JinxR nevű kivételnek...) Aztán amikor kihozták az első képeket az osztagról mindenki odáig volt meg vissza, hogy a PP faragói megint odatették a sculpting toolt. Amikor végre elkezdtek beözönleni a blisterek, a kezdeti lelkesedés sokaknál leesett állú döbbenetbe csapott át, és dadogva kérdezték az alkotóktól, hogy Immorenen is megjelentek-e a hobbitok.

Nos igen, a srácok (meg a keszeg is) a többi PP-s babához képest elég csoffadtka lett, például Master Holt egy fejeléssel elintézné mindhármat, de még egy rhulic zsoldosnak sem fog görcsbe állni a nyaka, ha farkas-szemet kíván nézni bármelyikükkel. Szerintem a méretbeli eltérés nem mérvadó, (pl. én is kisebb vagyok Valujevnél) és a figurák faragása még mindig gyönyörűséges. Már majdnem magamnak is beszereztem őket, de ekkor elkezdtek a ligamétákban is fel-feltünedezni. Innentől kezdve csak pár meccsnek kellett eltelnie ahhoz, hogy a holdudvar-hatás megtegye a magáét és a figurák irányába is mérhetetlen gyűlöletet kezdjek el érezni. :)

Ám végül a fent említett számlákon kívül is jött valami, mégpedig az IHLET. Történt ugyanis, hogy Márkó Cygnar seregének egyetlen festett figuráját megnéztem közelebbről, és a számomra távolról elég zavaró (értsd szar) kinézetű baba meghozta a kellő inspirációt. A fent említett figura Geistwald kolléga műve, és leborulok festői nagysága előtt. A figura közelről megszemlélve nagyon szépen kidolgozott, és jó bizonyíték arra, hogy két nehezen összebarátkoztatható szín simán elférhet egymás mellett.

Harmadik ok a festésre a Mosonmagyaróvár 2009 Makettverseny. Ide készülünk Gróf Úrral WM bemutatózni, és gondoltam a seregébe elférne egy szépen kifestett B13.

Hogyan is álltam neki? A figurák a blisterből a sorjátlanító szike alá kerültek, majd a talp alatti csík eltávolítása után megcsapoltam a szükséges helyeket. Aki a B13-at csapolni szeretné, az nem árt, ha felkeresi a Proxon márkaboltot a Nagymező utcánál egy feles fúrófej (és a Bástya borozót egy feles Unicum) erejéig, mivel a figurák nagyon vékonykák, és a millis fúrófej megeheti az anyagot.

Csapolás, és ragasztás után felkerültek a közben elkészített talpakra. Ezekről már írtam korábban, tessék szépen visszanézni a cikkeket. A magasságbeli hiányosságokat egy viszonylag magas talp elkészítésével ellensúlyoztam. Az esetleges illesztési hibákat, és a talpra való biztosabb rögzülést putty tömködésével értem el. Ezután a hármast GW chaos black alapozóval fújtam meg. A száradás után az alapozás hibáit ecsetes chaos black festékkel javítottam vissza.

Az alapszínek felvitelénél a három figurán egymás után színenként haladtam végig. Előbb a talp kapott egy scorched brown alapot (ez a figura azon részére is felkerült, ahol nem a fekete ballonkabát lett megfestve), majd egy khemri brown, végül egy réteg dheneb stone lett felszárazecsetelve. A sziklák fortress, és adeptus battlegrey felszárazolásával nyerték el végső színüket. A köpönyegek egy gyors regal blue alapot kaptak.

Az alapszínek felvitele után jöhetett az érdemi munka, a bőr részek megfestése. Itt első sorban arcokat kellett festeni, ami szerintem a figurafestés csimborasszója (szóval fontos és szórakoztató, de nehéz része).

Első lépésként a szemeket festettem meg. A skull white foltot a legelső figurán el is rontottam, szegényke elég manga szeműre sikerült.

Ez nem baj, hiszen a szemet mindaddig vissza lehet javítani, míg az arc nincsen megfestve, és a fehér folt nem olyan vastagságú, mintha teddy hengerrel kentük volna. Itt is így tettem, és a szem tetején és alján kihúzott fekete vonal még csábossá is tette a maca tekintetét. Arcfestésről már írtam korábban, de ezt nem vagyok lusta megismételni. A sötétbarna alapra a bőrfestés alapszínét kentem (tanned flesh+snakebite leather fele-fele arányban). Ezt blendingeltem fel a pasiknál bronzed fleshig, a csajnál pedig dwarf fleshig. A wet palettemre kirakott alapszínhez kevertem egyre nagyobb arányban a világosabb színeket, és elég nedvesen vittem fel a figurára, igyekezvén azt elérni, hogy az alatta lévő tónussal keveredjen. Így lett szép az átmenet. A főnök csávónál sötét szürkét kevertem a világosodó bőrszínbe, így értem el a borostás hatást. Az ajkak megfestésekor pedig pirosat kevertem a bőrszínbe, és ezt világosítottam több bőrszín hozzáadásával.

 

A csizmáknak lakkos jelleget akartam adni. Ezt nagyon extrém hájlájtokkal értem el. A fekete alapra chaos black türkizzel eltört keveréke került, majd ehhez előbb szürkét, majd skull white-ot adagoltam a további fényekhez.

A köpenyen lévő sujtások, díszek színének az arany, illetve aranysárga helyett a narancsot választottam, mivel az alapul szolgáló ATGn is ez jelenik meg. Ehhez sScorched brownt világosítottam ki egészen fiery orange-ig.

A hasonlóságot még úgy próbáltam meg erősíteni, hogy az ATG fő színét, a kékes-szürkét is megjelentettem a B13 tagjain. A kesztyűket és a pantallókat festettem meg így, shadow greyt hoztam fel space wolf grey-ig.

Az ingekre, és egyes díszekre a nálam cygnar színeit jelképező regal blue – enchanted blue keverék került.

A szíjakat és a pisztolytáskákat schorched brownhoz adagolt calthan brownnal festettem, erre a mixhez adagolt bleached bone-nal világosított fény került.

Egy gyors szárazecseteléssel kezdődött a fegyverzet kidolgozása. A fémes alapra szinte tinta állagban felvitt kékekkel értem el a „mágikus” hatást. Itt egészen világos kékig kihúztam az enchanted blue alapot. A markolatot erezetesre festettem. Sötétbarna alapra szabad-kézzel húztam meg a mintázatot, calthan brown, khemri brown, végül dheneb stone színeket használva.

A fém alkatrészek megfestése után a srácok előbb a magányos ATG mellett pózoltak, majd (a műfű talpra kerültével elérve végleges kinézetüket) végre felállhattak az időközben felújított terepasztalra is!

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr521066290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gerik001 2009.05.10. 00:43:47

Nagyon jo a cikk.

kérjük a következöt. :)
süti beállítások módosítása