ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

McMourning bácsi fantasztikus kalandjai

2010.11.22. 11:12 | Huntroll | 33 komment

Címkék: battle report malifaux cantina

 

Tegnap immár a második Magyar Malifaux Napon vehettünk részt, ami még az elsőnél is jobban sikerült, és bár más fórumokon már megtettem, itt ismét szeretnék köszönetet mondani Csontinak a szervezésért, az ellenfeleimnek a tiszta, fair játékért és mindenkinek a részvételért. 

A versenynek nagy reményekkel vágtam neki: tavasszal két győzelemmel és egy döntetlennel sikerült a dobogó második fokára felkűzdenem magam, ezért idén a célkitűzés a dobogó legteteje volt. Ráadásul a tavaszi versenyen használt fekete-fém színsémámat is sikerült egy 3 délutános speedpaintinggel elfogadható TTQ-ra feljavítanom. 

Választott mesterem "természetesen" McMourning volt. Gondolkoztam Seamuson is, de mivel régen nem játszottam vele, és vagy fél órát beleöltem egy Rogue Necromancy konverzióba, inkább elvetettem az ötletet. A csapat alapja ismerősnek tűnhet annak, aki a játszott McMourningos listáim ellen az utóbbi fél évben:

2-3 Rotten Belle: Minimum kettő szerintem mászthev belőlük minden alapkönyves Ressurrectionist mester mellé a totális board control miatt, és amúgy is, ki ne szeretné a zombikurvákat? Az listámban a variáció leginkább a kurva-kutya arányban lett volna, de végül mindhárom meccsen inkább négy kutyát hoztam a két örömlány mellé.

2-4 Canine Remains: Első körös Rogue Necromancy/Flesh Construct alapanyag, emellett baromi gyorsak, és az árukhoz képest nagyot ütnek - különösen Companionban, amit Sebastiannal elég könnyű elérni.

Zombie Chihuahua: Mindenki kedvenc toteme... Sajnos már folyamatban van egy Get the Stick nerf (a v2-es kártyán már fent van, de még nem adták ki hivatalosan Erratában), ezért a jövőben nem tud majd körönként 2 Bodypartot teremteni a semmiből, ami pedig kellett az első körös Rogue Necromancyhoz. Ettől még mondjuk fel lehet áldozni ugyanennyiért, és továbbra is megvan az első körös móka, csak így 2 helyett már 3 pontért hozok be egy 10 pontos figurát. Felháborító.

Sebastian: Az egyik kedvenc Wyrdes figurám, így minden McMourningos csapatba behozom. Hatalmasakat üt, ha betalál, a kutyákat be tudja Companionozni és seregemben egyedül ő tud AoE-ban sebezni, szóval számomra ő is mászthev.

Convict Gunslinger (alias Mister T): A játék egyik legdurvább gyilkológépe potom 6 pontért egy olyan seregben, ahol a zombikurvák be tudják húzni a szerencsételn ellenfelet a Rapid Fire lőtávjába? Újabb kötelező darab.

Ezen szimpatikus úriembereken (és hölgyeken és ebeken) kívül az asztal mellett még 2 Flesh Construct és egy Rogue Necromancy várta, hogy megidézzem McMourninggal. A Flesh Constructokat szerintem már mindenki ismeri (és szereti) a Rogue Necromancy viszont új könyves cucc, amivel sokan most találkoztak először, szóval róla szeretnék pár szót szólni.

10 pontos figura, 7-es Cb-s, paired, 3/4/5-ös sebzésű fegyverrel, körönként akár 4 támadással, amit McMourning az első körben megidézhet? OMGWTFBBQ!!! Általában ez mindenki első reakciója (ez enyém is), amikor először az asztalra kerül ez a szépség. A tegnapi tapasztalataim alapján viszont ANNYIRA nem durva a dög, mint ahogy azt elsőre gondoltam. Szívósság tekintetében nem keményebb, mint egy Flesh Construct (+1 Df és Wd, viszont csak 1-es Hard to Wound, és semmi más védekező képesség, se Immune to Influence) és bár a Two Headed miatt körönként kapott +2 ütés nagyon jól hangzik, mindez csak addig tart, amíg a sebeinek fele megvan, onnantól már csak két akciója van körönként. És sajnos (szerencsére?) ezt nem annyira nehéz elérni, különösen mivel állatunk másodlagosan tűzmágnesként funkcionál. Őszintén szólva 10 pontért soha a büdös életben nem hoznám be, így megidézve viszont nagyon jó - feltéve ha senkinek sem Slaughter a stratégiája.

Most, hogy túlestünk a sereg kivesézésen (höhö, őrült doktor - kivesézés, höhö), következzen a csaták rövid leírása némi versbetéttel egybekötve.

1. vs Marton (Guild)

"Nem oly' könnyű Guildet ölni,
Tűzkurvánál jobb a zombi!"

Marton (akiről kiderült, hogy egyébként nem Márton, hanem Dani) régi kedves ellenfelem, akit már hónapok óta nem láttam, és aki annak idején első két játékát az én Seamus és McMourning alapdobozom ellen játszotta, és megtanulta, hogy Ressurrectionists ellen játszani nem_annyira_kellemes. Mesterének Sonniát hozta (aki mellesleg a legjobb guildes counter McMourning ellen - bocsi LadyJ), hozzá egy pár Witchlignet, Samaelt, egy Austringert és az Executionert. Én a "négy kutya-két kurva és a többiek" felállással és hatalmas önbizalommal álltam neki az ütközetnek, elvégre Guildtől még soha nem kaptam ki. Stratégiának Destroy the Evidence-t húztam, Marton Slaughtert, a sémák pedig nálam Army of the Dead és Assassinate (10 Wd, Df 4? sima ügy!), Martonnál Frame for Murder (2 VP, ha McM öli az Executionert) és Eye for an Eye volt. 

A negyedik körig csodálatos mészárlásnak lehettünk szemtanúi: Sonniát, a hóhért és egy megidézett Witchlinget kivéve mindenkit leszedtem, én viszont elvesztettem a kutyáimat, egy kurvát, és ami igazán fájdalmas, a megidézett 10 pontos Rogue Necromancyt. Ez Slaughternél, mint már említettem, nem a legjobb dolog. A második körben a vérontás előtt az egyik Markert már sikerült leszednem egy kutyával, ezért a negyedik körre válaszúthoz érkeztem: vagy kikerülöm a maradék seregét, és McMourninggal elindulok a másik 2 Markert megsemmisíteni, hogy meglegyen a 4 VP a küldetésből, vagy nekimegyek Sonniának, hogy meglegyen az Assassinate, ő pedig elveszítse a Slaughert. Természetesen a vérszomjamra hallgattam, és a stratégiámat hanyagolva leszedtem a hóhért, McMourningot pedig - iszonyat hülye módon - hátrébb vittem, hogy Sonnia ne tudja zaklatni, de én a következő körben be tudjam őt rohanni. Az ötödik körben néhány jól sikerült Flame Burst után azt vettem észre, hogy a seregem McMourningot kivéve eltűnt, ami annyit jelentett, hogy megvan az Eye for an Eye Martonnak. Viszont volt még egy utolsó esélyem: ha sikerül egy kör alatt kicsinálnom Sonniát, elveszíti a Slaughtert, és még nyerhetek. Természetesen nem sikerült, pár sebet belekarcoltam, de a spelljeimet folyamatosan levédte, és időközben Csonti is bemondta az "uccsókört". A végeredmény: 2 VP nekem az Army of the Deadért, 5 Martonnak a "félkész" Slaughterért és az Eye for an Eye-ért, és életem első veresége a Guildtől.

Tanulság:

punci dolog az ellenfelet kikerülve a stratégiára koncentrálni, ezért bár kikaptam, legalább férfiasan tettem.

SOHA ne menj neki spellekkel Sonniának, amíg van lap a kezében!

2. vs MAC (Guild)

"Papa loco a kertben sírt ás
Jó móka a családirtás."

A svájci rendszer jóvoltából második ellenfélnek MAC-et kaptam, akinek ez mindössze a kettő és feledik Malifaux meccse volt, és tudtommal az első Ressurrectionists ellen. "Nagy örömömre" Perditát hozta, akit a magas Df mellett még Wp effektekkel sem tudok megszívatni, totemnek a Governors Proxyt (hurrá, még több +Wp), a kiscsaládot (minusz Papa Loco) és Samael Hopkinst. Stratégiánk a Contain Powert húzta (a régi assassination kis extra körítéssel), sémának az Assassinationt és a Bodyguardot választotta. Jó szokásomhoz híven sikerült egy újabb előrerohanós stratégiát kifognom, a Claim Jumpot, sémaként pedig egy jó kis vérengzés reményében bejelentettem a Kill Protegée-t (Samael), és a Grudge-ot (Francisco). 

Itt már az első körben beindultak az események: Sikertelenül megpróbáltam Franciscót közelebb Lureolni az egyik kurvával, McMourning felszecskázott egy kutyát, hogy utána a rossz lapjárás miatt ne tudja kihozni a Rogue Necromancyt, és nagy szerencsémre ellenfelem is közelebb jött. Így Sebastiant és a maradék három kutyát előrehoztam egy következő körös rohamra, a Convictot pedig előrelureoltam és a Rapid Fire - Trigger Happy - Red Joker halálós (és mákos) kombójával kivégeztem Santiagót. Perdita válaszul beleeresztett két lövést a Convictba, aki csodával határos módon egy woundon megúszta...
A második körben a kutyafalka széttépte Franciscót, cserébe az Obeyezett Nino lelőtt egy kutyát, Perdita pedig megpróbálta agyonlőni McMourningot - ha jól emlékszem 4 vagy 6 sebet okozott, ami kevésnék bizonyult, viszont halálos közelségbe került a doktorhoz. Hogy a 8-as Df-ből 6-ot csináljak, megpróbáltam a két megmaradt kutyámat közelharcba lureolni Perditával, azonban a másodikat Samael még a behúzás előtt kicsinálta, így 8-as Df ellen kellett master killel próbálkoznom. McMourninggal kezdtem, besétáltam közelharcba, Dissection, SS csalás, így sikerült kemény 1 sebet bevinnem, majd egy 0-ás akcióból megidéztem a Rogue Necromancyt. Szerencsés lapokkal sikerült Perditát 1 sebre és 0 SS-re levinnem, így elég magabiztosan vártam a harmadik kört. 
Fortuna ezúttal is velem volt, hiszen én nyertem a kezdeményezést, és a Rogue Necromancy befejezhette a munkát. Innentől már csak a tisztogatás maradt, McMourning berohanta Samaelt, akit egy Dissectionnel el is intézett, a sereg maradéka pedig körbevette Ninot, aki a következő körben szintén elhunyt a doktor kezei között.

A végeredmény 8 VP nekem, és -1 MAC-nek a Bodyguard miatt. Elég csúnya mészárlást rendeztem, ilyen listát egy kezdő játékos ellen casual meccsen nem szívesen hoznék be. De ez verseny volt, ahol én elvből mindig a lehető legkeményebb összeállítást hozom, mellesleg szerintem ilyen listák ellen lehet a legjobban megtanulni játszani. Remélem a vereség egyáltalán nem vette el MAC kedvét, hanem inkább segített abban, hogy jobban kitapasztalja a serege erősségeit és gyengéit, és ezeket kamatoztathassa a későbbi meccsein.

3. vs Márkó (Resurrectionists)

"Nico Resser, mégsem jó fej
Idézőknek szar a Slaughter." 

Márkó ellen játszani jó, mert szinte hibátlanul és nagyon percízen játszik, ezért mindig nagyon kemény meccsre kell számítani, ahol rá vagyok kényszerítve a hibátlan játékra (vagy bízhatok a mázliban, esetleg a rules lawyeringben). Márkó ellen svájci rendszerben, a dobogóhoz még éppen elérhető közelségben utolsó meccset játszani viszont NEM jó, mivel még ha nyerek is, az eredmény annyira szoros lesz, hogy a dobogótól búcsút vehetek. Itt pontosan ez a forgatókönyv jött be. Nicodem vs. McMourning idézőháború, Nicodemnél ráadásul Slaughter stratégiával, már ez nem sok jó ígért... Márkó sémái a Bodyguard és a Breakthrough voltak, az én stratégiám pedig Deliver a Message, sémáim pedig Bodyguard és Stake a Claim (a túloldalon lévő Gremlin kunyhóra). 

Gyakorlatilag 5 körön keresztül állóháborúztunk a középen lévő kunyhó körül, én igyekeztem mindig többet ölni, mint amennyit vesztettem, ebben segítségemre volt a jó lapjárás (a negyedik körben nem volt 10-esnél kisebb lap a kezemben), az, hogy eggyel több zombikurvám volt, mint Márkónak, és hogy a corpse counterek jelentős részét a kutyák átdobálták McMourningnak, aki gondosan feldarabolta őket, nehogy Nicodem felélesze őket. Ennek ellenére az ötödik kör végére Nicodemnek már teljes zombiserege lett, és kezdett beindulni az idézés is... Szerencsémre McMourning túlélte a csatát (és még egy Flesh Constructot is kinyírt egy csapással), egy kurvával sikerült elfoglalnom a Stake a Claimes kunyhót, és Márkónak nem jött össze a Slaughter, sem a Breakthrough, így 4-2-re nyertem, de ez volt a legkeményebb és meccsem a verseny folyamán. Ha Márknak kicsit jobbak a lapjai, és többet tud idézni(bár az idézésért cserébe a Decayre azért mindig bejött a 20+-os eredmény), lehet, hogy nem jövök ki győztesen a dologból.

Az áhított dobogós helyről viszont sikerült lecsúsznom, és "csak" az 5. helyre futotta. Bőven kárpótol viszont az, hogy olyan emberekkel kerültem össze, akikkel már régen vagy még egyáltalán nem játszottam, hogy megúsztam Colettet és a Dreamert (előbbit nem ismerem, ami nem jó, utóbbit meg már igen, és az még kevésbé jó) és az, hogy végre ki van festve majdnem az összes Malifauxos figurám. 

Végső következtetés (vagy kohnklúzió, ha izraelita vallású):

Tapasztalatom szerint az új könyves stratégiákkal McMourning már nem akkora király mint az első könyv idején volt, a Slaughternél szív, mint a torkosborz, és több az olyan stratégia, ahol az ellenfél térfelére kell átmenned, ami szintén nem kedvez a kempelős idézgetésnek. Ezzel természetesen nem azt akarom mondani, hogy gyenge lenne, attól nagyon messze van, viszont egy mesteres versenyekre lehet, hogy nem ő a legjobb választás a frakción belül. Mivel már amúgy is unom a kedves doktor urat, egy kicsit visszatérek Seamushoz, ő elméletben jobb, ha az agyatlan vérontás helyett a küldetésre akarsz koncentrálni (ami punciság, de férfias és hősies keretek közt kikapni meg unalmas egy idő után).

Emellett tekintetemet nyugat helyett inkább egy lila csapat irányába kezdem vetni. Nem, kedves fradisták, nem kell meglincselni, a Neverbornról van szó. Mivel eddig szinte csak "lassú, szívós, nagyot üt" sereggel játszottam (kivéve Seamust, mert ő gyors, szívós és kicsit üt), felüdülés lesz egy teljesen más stílusú frakciót elkezdeni, ahol ráadásul nem kell másfélszer annyi figurát megvennem az idézések miatt. Még nem tudom, hogy melyik mester lesz az igazi (a négyből hárommal is szemezgetek), de ezúttal tervezem, hogy ha meglesz a csapat, részletesen dokumentálom a festést (ami kevésbé lesz speedpaint, mint a Ressurrectionist figuráim) és a tapasztalataimat velük kapcsolatban. Sajnos egyéb teendőim miatt ez valószínűleg csak februártól várható, remélem nem felejtem el addigra...

Ui:
December 4-én Games Day, ahol Malifaux bemutatót is tartunk festett csapatokkal és természetesen kipróbálási lehetőséggel. Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr582465088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rudeboy1969 2010.11.22. 14:34:33

koszorús költő van itt születőben! :)

Gróf Úr 2010.11.22. 14:37:14

@rudeboy1969: egy költő veszett el benne (csak rohadt mélyre és agyonverjük, aki kihozza onnan :-D)

MARNEUS 2010.11.22. 14:58:44

KIrály kis beszámoló ! GRat! külön köszönet a Kis versikékért !
Megnyugtatásul . Nem vette le a kedvemet a játéktól sőt már alig várom a GD-t hátha összejön egy jó kis visszavágó !

MAC

Mértkellnick? 2010.11.22. 16:03:27

Jó kis beszámoló, köszi!

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.22. 16:54:16

"A második körben a vérontás előtt az egyik Markert már sikerült leszednem egy kutyával..."

Nos, akkor csalással vesztettél. :) Hogyaszongya: A model cannot take this Action if they are insignificant or engaged with an enemy model.

Egyébként remek beszámoló, majd én is írok valamit, ha oda jutok!

Gróf Úr 2010.11.22. 16:57:50

@Tartótiszt: ha van a közelében másik kutty, akkor nem insigni.

Huntroll 2010.11.22. 16:58:09

@Tartótiszt: Tudtam, hogy valaki bele fog kötni :D

Hogyaszonygya: Pack mentality: Ignore the Insignificant trait while a friendly Canine Remains is within 3".

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.22. 16:59:58

@Huntroll: Azt nem mondtad, hogy ketten mentek érte. Magadat okold! :)

Huntroll 2010.11.22. 17:10:22

@Tartótiszt: Miért, talán én nem ismerem a szabályokat? :P

rudeboy1969 2010.11.22. 18:07:16

Le a kalappal Gróf úr szabályismerete előtt. Nem is játszol Malacot, amikor játszottál sem resserrel, a pack mentalityt meg kapásból rávágtad. A Sosonoknak, a vereslábúaknak, vagy a kínai mosodásoknak akartad beújítani a szabályt? :P

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.22. 19:41:14

@Huntroll: Te is ismered, csak hülyeséget írsz. Egy kutya, az nem két kutya. :)

De hogy visszatereljem egy kicsit a diskurzust: érdekes, amit a végén megállapítasz, mert nekem pont az ellenkezője jött le. Azaz a lassú mestereknek kedveznek a változtatások.

- A 3 deployement zóna közül kettő sokkal nagyobb lett, így közelebb van a pálya középpontja és az egyéb stratégiai célterületek is.

Stratégiák:
- A Slaughter szerintem pont Ressereknek a legjobb. Csak arra kell vigyázni, hogy nagyjából annyi pontot levigyen az idézett akármi, mint amennyibe kerül. Onnantól az utánpótlás már eldönt mindent.

Úgy mondjuk valóban nem jó a dolog, ha csak azért idézel egy Rouge Necromancyt, mert megteheted meg olyan MENŐ. Ha az ellenfél egy aktivációval levadássza, akkor bizony ugrott 10 pont. De nem kötelező tálcán felkínálva idézni semmit. Szerintem.

- Tresure Hunt szintén mindkét oldalról segíti a lassú felet. Ha neked kell menni érte, a gyors ellenfél nem viheti el az orrod elől. Ha az ellenfélnek, akkor egyrészt alapból közelebb vagy a markerhez a nagyobb deploy miatt, másrészt csak Wk4-gyel cipelheti elfele.

- Recconoitert csak elronthatja az idézésből élő Resser mester. Nagyon nem is kell mozogni hozzá.

- Claim Jump magadnak húzva megint nevetségesen egyszerű: csak odacsoszogsz 6 kör alatt, miközben idézgetsz.

- Destroy the Evidence szintén királyság, ha az ellenfél kapja meg küldetésnek. Idézel, vársz, ölsz.

Szóval az 5 stratégia 10 variációjából én 2-t érzek nehezebbnek. A Claim Jumpot az ellenfélnél és a Destroy the Evidence-t saját magadnál. Ennyi meg talán bele is fér, mint kényelmetlen lehetőség.

Gróf Úr 2010.11.22. 20:24:18

@rudeboy1969: erre emlékeztem. Egyébként Huntroll remek leírásában pontosan benne is van, miért nem játszom én Malacot, pedig amúgy egy remek játék :-)

Huntroll 2010.11.22. 20:41:29

@Tartótiszt: @Tartótiszt: Mint írtam is, nem érzem úgy, hogy gyenge lenne, csupán azt, hogy az új küldetések közül nem mindegyik fekszik neki, a Slaughter különösen nem, és ahogy írtad, a Destroy the Evidence sem az igazi. Ehhez képest a régi könyvben az agyatlan idézgetéssel szinte mindent meg lehetett nyerni, kivéve ha valami nagyon extrém WP-szivatós mestergyilkos cucc ellen mentél.

A Slaughter kapcsán azt azért érdemes megnézni, hogy bár a Ressereknek van pár eléggé alulárazott cucca (Rotten Belles, kutyák, talán a Punk Zombik is, bár ők NAGYON könnyen hullanak), de a drágább modellek nagy részét általában meg lehet idézni, ezért valamennyivel gyengébbek, mint a hasonló árkategóriás figurák. A Rogue Necromancy pl. ahogy írtam is, Glass Cannon, megidézed, ha szerencséd van megöl egy fontos célpontot, ha nincs, akkor nem, és nagy eséllyel megy a levesbe. De Slaughternél mint tapasztaltam (és ahogy írtad is) kritikus helyzeteket kivéve meggondolandó a behozása, agyatlan idézésnek a Flesh Construct jobb (mivel szívósabb és nem vonz olyan mértékű tűzerőt).
Ha már a Flesh Constructnál tartunk, árkategóriájában össze sem lehetne hasonlítani mondjuk egy Leluval vagy egy Nino Ortegával. Viszont mindez nem probléma, mert soha a büdös életben nem fogod 7 pontért behozni...:D

Szóval azért ki van egyensúlyozva ez a játék elég, nem kell panaszkodni annyira semmi miatt sem (kivéve az Alpokat, pfujjdetápmárvazze, meg Hamelint, ha Csonti elkezd vele játszani, de rájuk meg majd jön egy újabb 20 oldalas errata :D).

@Gróf Úr:
Mert mindig elvertelek, ha Guilddel voltál és nem a tápos és rajos Ramossal? :D

Gróf Úr 2010.11.22. 20:51:43

@Huntroll: Írtam egy hosszút, de töröltem. Maradjunk annyiban, h én vagyok a hülye, h hozzászóltam a témához :-)

Huntroll 2010.11.22. 21:00:47

@Gróf Úr: Tudod, hogy csak ugrattalak.

De valójában a mai napig nem értem, miért hagytad abba, egyetlen valóban elcseszett dolog volt annak idején, ami a játékegyensúly rovására ment, Pandora. Mostanra már ő is teljesen fogható, csak figyelni kell pár dologra. Igazából én nagyon úgy érzem, hogy igazságtalan voltál ehhez a játékhoz, a WM/H-ban hasonlóan durva játékegyensúlybeli problémák voltak és vannak is, annak a hibáit mégsem hangsúlyoztad ennyire (vagy csak nem játszottál MkI-es Trollokkal vagy Zsoldosokkal mindenféle cheesy lista ellen).

Persze azt gondolsz, amit akarsz, de én őszintén szólva sajnálom, hogy abbahagytad a játékot.

Gróf Úr 2010.11.22. 21:40:47

@Huntroll: nézd, számtalanszor leírtam, milyen zseniálisnak tartom alapvetően a játékot; ha nem így lenne, nem loptam volna el a kártya-rendszert :-) Ami hibája számomra van, az meg így a kiegészítőt "látva" javíthatatlan, így örülök, h bár anyagi veszteséggel, de kiszálltam belőle, mivel mérsékelt szabadidőmet inkább szórakozással, mint bosszankodással töltöm :-)

Huntroll 2010.11.22. 21:55:31

@Gróf Úr: Fura, én ezen a játékon eddig csak egyszer bosszantottam fel magam, amikor 5 órányi alvás után hullafáradt voltam, alig bírtam járni az izomláztól a lábamban, zh-t írtam közigből, épp szanaszéjjel vert egy kezdő játékos (Tomi), és amellett a fél klub ott állt az asztalnál és osztogatták a taktikai tanácsokat, amire mellesleg nagyon nem volt szüksége :D Mindez múlt kedden történt btw.

De ott is inkább a fáradtság volt a gond, és nem a játék, mert a meccs amúgy nagyon szoros volt az utolsó körig...

Szerintem túl komolyan vetted a Malifauxt, ami fura egy olyan játék esetében, ahol zombikurvák ölnek meg gonosz, teddymacit késelő csecsemőt, akiből egy őrült doktor körfűrészes inasa ezután élőholt kutyát gyárt, de ezt is leírtam számtalanszor, a szabályok kiegyensúlyozottságáról pedig nem is próbállak meggyőzni :D

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.23. 07:24:21

@Gróf Úr:
"Egyébként Huntroll remek leírásában pontosan benne is van, miért nem játszom én Malacot..."

"Ami hibája számomra van, az meg így a kiegészítőt "látva" javíthatatlan..."

Nem tudom, mit értesz azon, hogy "látva". Előzetesen láttál egy mester kártyáját, amit félre is értelmeztél szabályügyileg, majd 2 óra múlva kijelentetted, hogy a meg sem jelent kiegészítő könyv menthetetlenül rossz.

Tényleg csak a tudományos érdeklődés, és nem b.sztatás miatt kérdezem ezt, mert mostanáig nem értem, miből is vontad le ezt a következtetést. Akár akkor, akár most Bence riportjából.

Btw a nagyon tápos Book2 könyvben lévő mesterek és figurák előtt végzett a közmegegyezés szerint nem túl durva, Viktória páros és a Neverborn frakció legegyszerűbbje, a nerfet is kapó Lilith. BBZs és én is kizárólag Book1-es figurákra építettünk.

Szóval VALÓBAN érdekel, mi az ördögöt hiszel a Book2-ről a belelapozás és a pletykák alapján, ami miatt annyira elromlott volna a rendszer. Csak mert én elolvastam vagy 5x, fórumozok és játszom is ez alapján rendszeresen, és nekem az ellenkezője jött le.

Gróf Úr 2010.11.23. 07:29:13

@Tartótiszt: nem romlott el tőle a rendszer, csak nem javult meg :-)

rudeboy1969 2010.11.23. 08:09:23

Engem már Bence aurája is fórumtrollkodásra, és eszetlen vitatkozásra sarkall, de ezt:
"Szerintem túl komolyan vetted a Malifauxt, ami fura egy olyan játék esetében, ahol zombikurvák ölnek meg gonosz, teddymacit késelő csecsemőt, akiből egy őrült doktor körfűrészes inasa ezután élőholt kutyát gyárt, de ezt is leírtam számtalanszor, a szabályok kiegyensúlyozottságáról pedig nem is próbállak meggyőzni :D " szívemből szólóan mondta meg. Ellenben arról meggyőzni valakit, hogy mégis milyen játékkal játszon szabadidejében elég szélmalomharc jellegű...

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.23. 09:25:48

@Gróf Úr: Akkor majd valamikor szóban érdekelne, hogy konkrétan mire gondolsz.

@rudeboy1969: Szerintem nem meggyőzésről szól ez, inkább megértésről vagy annak szándékáról.

Gróf Úr 2010.11.23. 11:24:12

@Tartótiszt: fanboyokkal nem vitatkozom :-PPP Persze, majd élőben, nem akarok ellenpropagandát kifejteni.

Huntroll 2010.11.23. 11:30:32

@Gróf Úr: Nézd, aki van olyan hülye, hogy azért ne játsszon egy játékkal, mert a Gróf úr/Kis István/anyámkínja azt mondja, hogy sz*r, azon a Tajgetosz sem segít... :D

Gróf Úr 2010.11.23. 12:12:52

@Huntroll: alábecsülöd a véleményformáló erőnket :-D

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.23. 12:24:47

@Huntroll: Mondjuk én Kis István véleményére sokat adok. :)

bbzs 2010.11.23. 12:26:08

@Gróf Úr:
ahogy én is, így abban a biztos tudatban fúrja az oldalam a kíváncsiság, hogy nem beszélsz le a játékról... ami persze nem egy végletekig finomhangolt DiL, de egynek jó! ;)

(komolyan, szervezzünk egy kis csoportos kibeszélőt, hadd tudjam én is :P)

Huntroll 2010.11.23. 13:46:56

@bbzs: Aztán dobáljuk meg Grófot zombikurvákkal, ha igaza van, és ez sérti a fanboy-öntudatunkat!

bbzs 2010.11.23. 14:02:32

@Huntroll:
nem vagyok én olyan... (erre a célra cowboy figurák kalapjainak peremét köszörültem fel...)

ellenben proxiznék valamikor egy LJ bandát a Mekidhez, mivel nem csak hogy nem volt még alkalmunk játszani egymás ellen, de szerintem azért ő is jó lehet resi ellen... ez pedig egy olyan véleménykülönbség, amit az asztal mellett kell lerendezni-4 ;)

Gróf Úr 2010.11.23. 14:11:09

@bbzs: már miért beszélnék le bárkit is? Az utóbbi 5 év legjobb skirmish játéka*. Komolyan mondom.

* lopott cuccok nem számítanak :-D

Huntroll 2010.11.23. 14:17:22

@bbzs: Én benne vagyok. Amúgy nem mondtam, hogy nem jó Meki ellen, csak azt, hogy Sonnia jobb. Lady J inkább Nicót szivatja keményen.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2010.11.23. 17:03:22

"2-3 Rotten Belle: Minimum kettő szerintem mászthev belőlük minden alapkönyves Ressurrectionist mester mellé."

Tövig rágom a körmeimet, hogy a Kirai listádban találkozom-e velük :)

Huntroll 2010.11.23. 17:07:53

@geistwald: Nem véletlenül írtam alapkönyveset :)

Kirai listám meg valószínűleg nem lesz, mert annyira nem jön be a japánosdi.
süti beállítások módosítása