ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

M2E batrep: Flying Circus

2014.09.22. 20:09 | Tartótiszt | Szólj hozzá!

Címkék: battle report vassal malifaux

Éééés elérkeztünk az ötfős csoportküzdelem utolsó állomásához. Ellenfelem egy Gremlin játékos volt, aki ugyan első körben oltárit szívott az engem is elfenekelő spanyol barátomtól, viszont meglepetésre stabilan ikszelt Anglia mákos királyával. Ráadásul a spanyol srác írt, hogy elképesztő mázlija volt azon a meccsen, úgyhogy kemény összecsapásra készültem. Mondjuk annyira keményre nem számítottam, mint ahogy kezdődött a csata...

flying_circus.jpg

De ne szaladjunk ennyire előre, lássuk a felállásokat!

Deploy: Normal
Stratégia: Stake a Claim

A választható sémák és a tényleges vállalások:
A Line in the Sand
Bodyguard - Zoraida titkos (Bad Juju)
Breakthrough
Deliver a Message - Zoraida és Somer bejelentve
Make Them Suffer - Somer titkos

Csapatok (50 SS):

Zoraida -- 5 Pool
 +Animal Shape [2]
 +Hex Bag [1]
 +Hexed Among You [1]
 
Bad Juju [8]
 +Eternal Fiend [2]
 +Fears Given Form [1]
Gupps [4]
Silurid [7]
Silurid [7]
Silurid [7]
Spawn Mother [9]

Somer Teeth Jones -- 7 Pool
 +Dirty Cheater [1]
 +Family Tree [2]
 +Liquid Bravery [1]
 
Skeeter [2]
Bayou Gremlin [3]
Bayou Gremlin [3]
Bayou Gremlin [3]
Bayou Gremlin [3]
Francois LaCroix [7]
Pigapult [8]
Slop Hauler [5]
Trixiebelle [8]
 +gun for lady [1]

Da plan

Mielőtt a tervekről beszélnénk, mindenképpen érdemes magáról a stratégiáról ejteni pár keresetlent. A Stake a Claim a legritkábban játszott hivatalos versenystratégia, hiszen csak dzsókert húzva aktiválódik. Azt gondolom, nem véletlenül ez lett a fehér holló, hiszen ennél van a legnagyobb szerepe a tapasztalatnak és a megfontolt csapatösszeállításnak. Aki nem tudná, itt azért jár a második körtől pont, ha az ellenfél térfelén van több Claim Marker. Ezeket (2)-es Interact Actionnel lehet lepakolni, ráadásul úgy, hogy előtte 6"-es körzetben (LoS nem számít) minden más ilyen Markert megsemmisít az akció. Azaz nem tudjuk túl sűrűn telepíteni az ellen oldalán, viszont ha jól pozícionálunk, akkor a saját oldalunkon lévő jelzőket levéve tehetünk ki pontot érő Markert az ellenfélnél. Ez a küldetés nagyon kaotikus, agresszív harcot garantál, ahol a jól megválasztott kezdő csapat szinte többet ér, mint maga a meccs közbeni taktika.

Ennek megfelelően teletömtem Siluridokkal a teamet, plusz hoztam a Spawn Mothert is, hogy 1-2 kör petézés után újabb szignifikáns figurákkal bővüljön az arzenál. Ráadásul ezek mindegyike Silent, szóval egy esetleges Pigapult zárótűztől sem kell őket különösebben félteni. Amiért a Silurid (és kisebb részben a Gupp) ideális erre a stratégiára, az az a tulajdonságuk, hogy (0)-ból tudnak ugrani, majd még mindig marad 2 AP-jük, lepakolni a Claim Markereket.

Ha megnézzük az ellenfelem listáját, rögtön látszik, nem egy nyeretlen kezdővel van dolgunk. A Somer Gremlin-factory az elmaradhatatlan Pigapulttal garantálja, hogy folyamatosan kapom az ejtőernyős desszantos Gremlineket a nyakamba, akik a következő körben telepítik a jelzőket, ha nem tudok velük valamit kezdeni. De mivel többen vannak (és később csak többen lesznek), simán túlaktivál és csocsi. Ölni ott volt Francois, kezdeményezést nyerni, meg minden egyéb feladatra meg a mocskosul alulárazott Trixiebelle. A szintén mocskosul alulárazott Slop Hauler meg ugye mindenkit felgyógyít, akinek csak kicsit is bibis lesz a keze.

Felállás
Azt hiszem, nekem kellett először pakolni. Három figurám ment előretolt ékbe, Zoraida meg a Motha pedig igyekezett a középső rész felé tendálni. A Bad Juju a cserepadon várta, hogy valaki megmurdáljon és szerepléshez jusson.

Ő letelepítette a Gremlin-gyárat egy ház mellett, a többieket meg melléjük.

1. kör

Mivel tudtam, hogy így is, úgy is túlaktivál, sok taktikai húzásra nem volt lehetőségem. Az előretolt figurákkal igyekeztem még jobb pozícióba kerülni és/vagy Defensive Stance-be menekülni a várható támadásra készülve.

Az egyetlen félváratlan megoldást Zoraidával hoztam, aki varjúvá változva felreppent a központi épület tetejére, majd a földszinten tébláboló Siluridot verbálisan előrenyomulásra ösztönözte, hogy aztán a Companionnak hála még azelőtt jöjjön, mielőtt a nyílt terepen lerobbantanák a fejét. Egy ugrás és némi mozgás elég is volt, hogy a Gremlin-gyár épületének másik oldalára jusson. Ez olyan pozíció volt, hogy a köv körben akár a sémában vállalat üzenetátadást is megcsinálhatta.

Közben persze boldogan szaporodtak a grenyák, akik egy gyors elsősegély után már repültek is a térfelemre. Ketten Claim Marker kirakási céllal, egy meg Zoraida mellé, hogy már a második körben át legyen adva az a k.rva üzenet nekem.

Végül jött Francois, aki Reckless-szel kisajtolt magából egy rohamot az átdobott Silurid ellen. És hát rövid úton ki is csinálta. Így viszont jöhetett a Juju, aki a Dumb Luck miatt meggyengült mitugrálszt egy jól fókuszált csapással kivégezte. 6 woundon állt, amikor érkezett 7 seb, szóval egy nem túl mákos preventionnel megtarthatta volna, de valamiért tartalékolt.  

2. kör

Mivel Trixiebelle olyan, mint egy Doppelganger, csak sokkal jobb, simán becsalt egy 13-ast, hogy mindenképpen ő kezdjen. Át is adta az üzit, én meg igyekeztem tűzoltani, azaz lecsapkodni az átdobott desszantos kommandó többi tagját. Ez nagyjából sikerült is, hiszen a kör végére csak egy markert kaptam, miközben a bal oldalon lévő, de amúgy jobboldali Siluridom (nevezzük mondjuk Vágási Ferinek) is tudott egyet plakátolni.

Zoraida Trixiebelle-t igyekezett kiiktatni. Csinált is egy nagyjából pontos másolatnak tekinthető babát róla, és szurkálta, mérgezte, felgyújtotta - körülbelül ebben a sorrendben. Ez nem tetszett a célszemélynek, ezért maga vetett véget a mókának egy a babára leadott, jól irányzott lövéssel (ami ugyan melee-be ment randomizálás nélkül, de akkor nem vettem észre a csalást hibát). Kiderült, hogy a másik sémája a Make them Suffer, szóval ebből is megvolt így az első pontja. Viszont Trixiebelle ezzel a halálán volt, így külön osztagot kellett átirányítani hozzá tűzoltási feladattal, hogy preventálással legalább a köv kört élve kezdje.

A Pigapult lelkesen lődözte a megmaradt bunyikat, ami azzal fenyegetett, hogy köv körben végleg elbillen az eddig sem túl stabil egyensúly. A Bad Juju útját ráadásul nagyon okosan elállta egy 2 pontos, ám Df7-es totemmel, szóval még örülhettem, hogy egy kör alatt tudtam végezni vele. A dolgok kezdtek nagyon, de nagyon szarul festeni. (Itt felrémlett bennem egy sima 0-10 is, ami azért viccnek is durva.)

0-4

3. kör

Mielőtt a méretes zakót rám adták volna, úgy csináltam, mint a szerbek jugoszlávok a szlovének ellen a 2000-es Eb-n: ember- és gólhátrányban feltűrtem az inggallért, és nekiestem minden mindegy alapon. De előbb persze ő jött Trixiebelle trükkje miatt és rögtön el is kezdte pakolni a markereket. Én megragadtam az alkalmat, és agyonvágtam a gremlinlányt a Jujuval, a többieket meg próbáltam földcsuszamlással akadályozni, de elég jól kiflipelt mindent.

Hogy mennyire furcsa ez a stratégia, arra jellemző momentum volt Zoraida akciója, aki a teljes aktivációját egy desszantgrenya elintézésére fordította. Talán furcsa, hogy egy mester egész körét egy 3 pontos figura kiiktatására áldoztam, de állítom, az volt a legjobb lehetőség akkor és ott. Közben elég nagy szerencsém volt, mert kicsit óvatlanul pakolt az átdobott figuráival. Így történhetett meg az az ideális szitu, hogy a Gupp egy akciójával megsemmisítettem két markerét, miközben én kirakhattam egyet a felező másik oldalára. A nem-Vágási Silurid meg a jobb oldalon kipakolt kettőt redukálta egyre. Így akármennyire magam sem hittem, de 3-1-re hoztam a markerpakolást a kör végére.

Ennek ellenére ellenfelem mutatott néhány jó taktikai trükköt. A Jujuval közelharcba került Somert például saját figurái támadásával pusholta arrébb. Majd megpróbálta egy dupla fókuszált lövéssel blastból leszedni az új vudubabámat, akit más módszerrel nem tudott elérni. Szerencsémre most már randomizáltuk a lövést és a legjobb célpont, Zora mama jött ki, aki mellel le is vette a próbálkozást. (Vizuális típusok ezúttal hátrányban.)

1-4

4. kör 

A negyedik kört már emberelőnyben kezdtem. Köszönhetően annak, hogy a Trixi-mentőakció és a sémateljesítés kényszere megbontotta a gyárhoz szükséges tégla formátumot. A maradék két ejtőernyősből csak egy élte túl a kört. A kitett markereket meg elég jól tudtam kezelni az immár nálam kamatozó aktivációkontrollnak köszönhetően.

A Jujum elintézett egy sima grenyát és a vödrös szemétládát, mjad Zora még utána is parancsolta Somernek, hogy ne érezze magát túl jól. A Pigapult jobb híján belerakétázott az üzekedő duóba, de folyamatosan Somer jött ki, aki az utolsó támadásból megint tudta aktiválni a triggerét, és arrébb vonszolta viseltes kalapját. Én ekkor megindítottam az addig jobbára alibiző Siluridomat felé, hogy ha köv körben megvan a kezdeményezés, egyből mehessen az üzenet.

Stratégiai markerekben hoztam a minimum előnyt, plusz bejelentettem a Bodyguardot, így már csak minimális hátrányban fordultunk az utolsó körre.

3-4

5. kör

Kezdemény talán SS használatával sikeresen megvolt. Üzenet átadva. Erre Somer visszakézből agyonvágta, ami neki is jelentett egy pontot, de többet már nem tudott kicsiholni a témából (illetve egy disznót igen triggerből). A Jujut biztonságos távolságra rohamoztattam a Pigapulttól, aki így csak idegesen nyikorogtatta a kerekét, hogy talán jövőre pozícióba érjen.

Plusz kör megint nem volt, a stratégiát már biztosan hoztam, így egy huszáros hajrával sima győzelem lett a vége. 

9-5

After

Hát, szép kis hullámvasút volt ez a meccs. Az elején sem a helyzet, sem a szerencse nem azt mutatta, hogy itt én akárcsak értékelhető ellenállásra is képes leszek. Aztán valahogy szépen, lassan minden átcsúszott az én kezembe.

Ellenfelem nem játszott rosszul (sőt!), de egyetlen, így utólag végzetesnek tűnő hibát vétett: rossz sémát választott. A Make them Suffer teljesen kényszerpályára állította. Ezért akarta mindenképpen védeni Trixit, és később ezért kellett Somerrel is elhagynia az összeszerelő-üzemet, mert különben nem tudott volna ebből pontot írni. Ennek ellenére még így is sokkal jobban járt volna, ha lemond erről a potenciális két pontról és gyártja tovább a grenyákat. Nem hiszem, hogy ebben az esetben tudtam volna akár két pontot is írni stratégiából. Ha meg nem, akkor meg nehezen nyerek.

Na de nyertem, ráadásul nem is ippeg, úgyhogy az elméleti esély megmaradt a továbbjutásra, de ehhez valami oltári mákos körbeverésre van szükség a többieknél. Ha októberben jelentkezem batreppel, akkor sikerült. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr666709381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása