ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

M2E batrep: Ruining the Flow

2014.11.19. 19:51 | Tartótiszt | 1 komment

Címkék: battle report vassal malifaux

Elérkeztünk a Vassal liga elődöntőjéhez. Ellenfelem a 3. legjobb eredménnyel végzett az alapszakaszban, így valószínűsíthető volt, hogy az asztalról azért nem fog lelépegetni a figuráival. Frakciója 10T volt, ami önmagában kellemetlen, mert a legkiszámíthatatlanabb társaságról van szó. Végül Shenlongot hozta, akivel legalább már egyszer összefutottam ugyanitt. Nálam megint előkerült a Dreamer, mert hát Reconnoiterben nem nagyon van párja Neverborn-körökben.

tackle.jpg

Deploy: Corner
Stratégia: Reconnoiter

A választható sémák és a tényleges vállalások:
A Line in the Sand - Shenlong bejelentve
Breakthrough
Murder Protege
Plant Explosives - Dreamer titkos
Protect Territory - Shenlong bejelentve, Dreamer bejelentve

Csapatok (50 SS):

The Dreamer -- 5 Pool
 +Dreams of Pain [5]
 +Otherworldly [2]
 +Pact [1]
 
Daydream X 3 [6]
Coppelius [8]
 +On Dreaming Wings [2]
Insidious Madness [5]
Teddy [11]
Widow Weaver [8]

 

Shenlong -- 2 Pool
 +Wandering River Style [2]
 
Peasant [2]
Chiaki the Niece [6]
 +Blot Out the Sky [1]
Sensei Yu [9]
 +Promising Disciple [2]
Shadow Effigy [4]
Ten Thunders Brother [5]
Ten Thunders Brother [5]
Thunder Archer [7]
Thunder Archer [7]

Da plan

Meglehetősen eccerű tervet kovácsoltam: a Dreamert futószalaghoz kötözöm és csak annyi a dolga, hogy ontsa a Reconnoiterben számító új figurákat magából. A többiekkel folyamatosan elfoglalom az induló sarok melletti táblanegyedeket, majd a 3. kör környékén elsütöm a Plant Explosivest, a végén meg a Protect Territoryt behúzza az, aki éppen ráér. Ha nagyon arcoskodna az ellenfél, akkor a lerakosgatott Web Markerek segítségével leszedálom a Widow Weaverrel, vagy szétkapom Teddyvel.

Egyedüli, ámde nem apró problémát a Thunder Archer páros jelentette, különösen a Chiaki által cipelt Upgrade-del. A derék íjászoknak ugyanis van egy (2)-es 12"-re menő, blastos lövésük, amihez nem kell LoS, és nem mellesleg az Upgrade miatt a kör végén ebből mindegyik egyet elereszthet ingyé', amennyiben 6"-re van az Upgrade gazdájától. Bonus track: a parasztok/Shenlong közelében (0)-ból fókuszálnak, ami nekik rögtön dupla fókuszt jelent. Ha ezek talajt tudnak fogni valami jól védhető helyen a középpályától nem messze, akkor nekem kábé meszeltek.

Felállás
Vesztettem a húzást, de legnagyobb meglepetésemre pont azt a sarkot választotta (bal fent), amellyel átellenben akartam lenni eredetileg. Aztán sajnos az utolsó pillanatban meggondolta magát, és áthurcolkodott eggyel arrébb. Sebaj, tele vagyok Incorporeallal meg tudok limitált hatókörben repülni is Coppelius Upgrade-je miatt, valahogy majd megoldjuk. (A középen csücsülő Pale Rider nem eltévedt, hanem a Reconnoiter nem pontszerző területét mértük vele.)

1. kör

Kezdett a szokásos Shenlong-féle hókuszpókusszal. Jöttek a Markerek meg a semmiből egy újabb paraszt. Tologatta magát ide-oda, én meg nem győztem elégetni az aktivációmat a fontos figuráim előtt. (Ja, buktam a kezdeményezést, szóval nekem kellett indulni.) Ahogy az várható volt, feltolta az íjászokat az erdő mögé, ahonnan máris erőst fenyegették a felvonulásomat. A dologban további nehezítést jelentett, hogy a Sensei Yu-hoz került Upgrade-del még pusholhatta is őket az aktivációjuk után, szóval nem 12-es, hanem 17-es fenyegetéssel kellett számolnom.

Le is bénított kicsit. A Widow Weavert ugyan kínkeservesen előre tologattam a Daydreamekkel, de amint letette a Web Markert (a térképen üvegcse jelöli), húzott is vissza, nehogy a kör végén több nyílvessző legyen rajta, mint szem. A Dreamerrel felhoztam egy Lilitut, egy Stitchedet meg egy új Daydreamet, úgyhogy ezzel sikerült kicsit javítani a számháborún. Ennek köszönhetően Teddyt ki tudtam tartani egészen a legvégéig, és rögtön egy merész, de kényszerű akcióba kezdtem vele.

Hiába toltam rajta is egy keveset korábban, még mindig nagyon messze voltak az íjászok, ráadásul az egyik teljesen az erdő mögött. A másik viszont a kelleténél kicsit előrébb nyomakodott, így középről, a házak közül kinézve már rá lehetett látni. Mentem hát kettőt, ami a Widow Weaver aurája miatt 6-os Wk-val ment, a mocsáron átevickélést pedig Coppelius Upgrade-je szponzorálta (repülést ad 6"-re). Így éppen elértem egy olyan pontra, ahol már tisztán oda tudtam magam pusholni hozzá egy sikeres Gobble You Up...-pal. Szerencsére csak Wp5-ös az íjász, nálam meg volt egy RJ kézben, szóval hacsak nem húz be erre ő is egy Jolit, akkor megvan, mivel lapja már nem volt kézben. Nem húzott, így hát odacsúsztam és a Smell Feart aktiválva még üthettem is [+]-szal támadásra, sebzésre. Szegény pára egy csapásból lement, de mielőtt elköszönt volna, még odébb taszítottam, hogy Teddy második körben jó pozícióban legyen.

A sikeres akciót még egy bénázással koronázta meg. Teljesen fölösleges rizikót vállalva a kör végi ingyen lövését elnyomta a másik íjásszal a macira, de lap nélkül megoldani a 13-as Horror Duelt nem garantált feladat. Nem is sikerült, úgyhogy hálószaggató öngólt lőve paralizálta magát a köv körre.  

2. kör

A második körben kezdhettem, így Teddy újra elnyomta a Gobble You Up...-ot a megmaradt íjászra. Ezt csak mérsékelten próbálta védeni, talán mert paralizált volt, mindenesetre megint kihoztam. Ezúttal a Smell Fearhez távol voltam, de így is jöhetett egy Flurry. Az első sebzést, ami [+][+] húzással ment még nekem kellett weakre csalnom, hogy kétszer tudjam pofozni a szerencsétlent. A másodikból oda is értem az északon nyomuló Ten Thunders Brotherhöz, így megint nem maradtam elég közel hozzá. Ráadásul Lilituval még meg is Lure-oltam a Bradát, aki eltotyogott a maci körül, de még a karmai távjában fejezte be a mozgást, így jött az ingyen ütés Smell Fearből és az újabb push.

Most már nagyon idegesíthette őt a porcelánbolti elefántként viselkedő Teddy, rá is ment Shenlonggal, de még az aktivációja végén átpakolt 3 Burninggel is csak 3 Wd-re tudta lenyúzni. Azzal meg még vígan elketyegünk, ugye?

Dél-Keleten Chiaki igyekezett kellemetlenkedni, ha már nem maradt Archer, akit pátyolgatni kell. A Dreamerrel fel is hoztam egy Lelut és azonnal ráküldtem, de itt is megállt a tudomány 3-4 Wd-n. Cserébe az ottani Brother kihúzta a melee-jét 4"-re és két szerencsés ütéssel hazavágta Lelut.

Coppelius elkezdett séma markert telepíteni a Plant Explosiveshoz, de a déliek gyenge játéka miatt egyelőre nem volt értelme elsütni a detonátort. Stratégiából viszont magabiztosan behúztam az első pontot.

1-0

3. kör

Megint kezdtem. Megint a macival. És megint végigpofozott a pályán egy ellenséges modellt, majd tisztes távolban megállt, hogy erőt gyűjtsön az újabb feladathoz.

Délen a Dreamer elérte a kritikus hőfokot és kirobbant Lord Chompy. Sajnos nem nyújtott maradandót, így a közben felgyógyított Chiaki továbbra is a páston maradt. Egy sikertelen Gamble Your Life akcióval viszont sikerült reaktiválnom az egyik Stitchedem, így lett elég AP-m a közelükbe rakni egy markert. Fent ugyanezt Coppelius tette meg. A kör végén ez maximális pontot hozott Plant Explosivesból.

Itt már eluralkodott a teljes fejetlenség az ellenségnél. Shenlong visszamászott majdnem a deployáig, míg Sensei Yunak csak a futásra maradt energiája, hogy odaérjen lent támogatni Chiakit és a megmaradt Brothert. A táblanegyedekben így nem is álltam már olyan jól, de egy megfelelő helyről ellőtt Lure megoldotta a matekleckét. 

5-0

4. kör 

Azt hiszem, itt buktam a kezdést, de igazából már nem sok jelentősége volt. Valamit alkotott, majd jött a Widow Weaver és kedvenc trükkjével (Seize Prey) leparalizálta Shenlongot. Őt még megpróbálta valahogy feléleszteni, de a híd mellett Chiaki is túl messze volt. Bónuszként Teddy majdnem halálra verte, de végül talpon maradt az ötödik körre.

Közben elkezdtem felszámolni a spec varázslatának köszönhetően fürtökben lepakolt markereit, hogy ne írjon nagyon pontot semmiből. Délen Chompy még végre lerendezte a vegetáló Chiakit, így csak a közepesen leamortizált Sensei Yu meg a sok célpont között örlődő Brother maradt a környéken. 

6-0

5. kör

És a kör elején ünnepélyesen bedobta a törölközőt. Nem is nagyon lett volna értelme folytatni, mert valószínűleg 10-0-ba szalad bele a végén. Mivel semmi jelentősége nincs, megállapodtunk egy arcvesztésmentes, kényelmes 10-3-ban.

10-3

After

A meccs ugyan nagyon sima lett, de érdemes megnézni, hogy miért. Nem feltétlenül azért, mert rossz sereget hozott, vagy rosszul választott sémákat (ütős sereget hozott és jó sémákat válaszott). Nem is elsősorban azért, mert a Teddym elképesztően húzott az egész meccsen. Ez utóbbi maximum csak fokozta a fölényt, de nem ez volt a döntő tényező. Egyetlen akció volt az, ami alapvetően meghatározta a játék képét, és földcsuszamlásszerű következményekkel járt. Ha visszanézitek, szerintem elég egyértelműen kiderül, mi volt a kritikus pont, de ha nem, a köv bekezdésben elárulom. :)

Szóval Teddy elsőkörös lerohanása egyben a meccs megnyerését is jelentette. "Oké, levettél egy 7 pontos modellt, de ettől még nincs a zsebedben a meccs! Volt még 4 kör, bármi történhetett volna" - hallom a fejemben duruzsuló szkeptikus kisördögöktől. Igen, ha a második körben nem nyerem meg a kezdeményezést, talán máshogy zajlik a csata, de maximum szorosabb lesz a vége kicsit.

A győzelem abból jött, hogy ezzel az egy figura kiemelésével sikerült teljesen kibillentem az egyensúlyából. Ha úgy jobban tetszik, megtörtem a flow-ját. Ez a már fentebb is említett felállásra épült, azaz bunkerbe húzódva halálra nyilaz. Bármennyire is furcsa, az ő seregében nem a mester és a henchman volt a két kulcsfigura, hanem az íjászok. Ha utóbbiak közül akár egyet is kiveszünk, máris hatalmas csapást adtunk az ellenfél haditervének. Azt követően, hogy a második is lement, pedig már tényleg semmi esélye nem maradt. (Függetlenül attól, hogy mondjuk egy szerencsés RJ-vel esetleg a válaszcsapásával levehette volna Teddyt.)

Ami tanulságként talán levonható, hogy próbáljunk olyan sereget építeni, ami nem feltétlenül 1-2 modell köré van taktikailag felépítve. Nem árt, ha van B és akár C tervünk is arra, hogy fogunk saját VP-t írni és hogyan, kivel tudjuk az ellenfél pontszerzését minél jobban akadályozni.

Mindenesetre a lényeg, hogy Amerika újabb erős embere hullott a porba, és várnak a Gremlinek (ide tényleg bárkit beengednek?) a döntőben. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr396910367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2014.11.19. 22:00:18

Falrengető taps, és gratulációk a pálya ördögének! :)
süti beállítások módosítása