ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

M2E: Csak egy maradhat!

2014.11.23. 11:39 | Tartótiszt | 1 komment

Címkék: battle report vassal malifaux

Hosszú és az elején frusztrációval gazdagon kövezett volt az út a 40 fős nemzetközi Vassal liga döntőjéig. De sok kemény és jó pár gyengébb színvonalú meccs után létrejött a finálé. Ellenfelem Gremlinekkel nyomta, ám mivel szinte kizárólag Zoraidát használta a ligában, így tulajdonképpen Neverborn házi döntőnek is tekinthettük a csatát.

onlybe1.jpg

Deploy: Flank
Stratégia: Stake a Claim

A választható sémák és a tényleges vállalások:
A Line in the Sand
Assassinate - Zoraida titkos
Deliver a Message - Zoraida bejelentve, Dreamer bejelentve
Distract - Dreamer titkos
Outflank

Csapatok (50 SS):

The Dreamer -- 5 Pool
+Dreams of Pain [5]

Daydream X 2 [4]
Bad Juju [8]
+Eternal Fiend [2]
+Hexed Among You [1]
Silurid [7]
Silurid [7]
Silurid [7]
Silurid [7]

 

Zoraida -- 6 Pool
+Animal Shape [2]

Fingers [10]
Francois LaCroix [7]
+Stilts [1]
Pigapult [8]
Stuffed Piglet [2]
Stuffed Piglet [2]
Stuffed Piglet [2]
Stuffed Piglet [2]
Stuffed Piglet [2]
Stuffed Piglet [2]
Trixiebelle [8]

Da plan

Szóval a stratégia a ritkán húzott Stake a Claim volt. Ezzel zárult a csopotkör is, ahol ugyancsak gremlinek ellen mentem, de én voltam Zoraidával és Silurid-Gupp spamlistával. Az egy kemény meccs volt, amit végül sikerült hozni. Most hasonlóval készültem, ám egy kis csavarral. Nem Zoraidát és a Spawn Mothert hoztam, hanem a Dreamert és az ő summonoló képességét.

A terv az volt, hogy a Hexed Among You miatt előre felpakolható 3 Siluriddal csinálom a stratégiát, míg a Dreamer otthon igyekszik rendet tartani kis barátaival. Bad Juju szokás szerint kint marad, hogy a békáim felakaszthassák a nyakukba a "Megölsz, meghalsz!" táblát.

Elég kemény listát hozott, hiszen a Pigapult és 6 robbanó disznó mellett 3 Henchman és Zoraida figyelt. Korábban eldöntöttem, hogy a kötelező Deliver a Message mellett a Distractot választom. Ezt a listáját látva sem változtattam meg, pedig ha beugrik, hogy sem a Pigapult, sem a dinamitos disznók nem Minionok, akkor talán meggondolom magam. Így csak a vezérkar volt a lehetséges Distract-célpont, ami kicsit szűkítette a mozgásterem.

Felállás
Vesztettem a húzást és megkaptam a térfélválasztás/felpakolás lehetőségét. A bal felső sarkot szúrtam ki, mert így egy kétszintes épület tetejére rakhattam a Dreamert. Ez utólag átgondolva nem volt a legjobb ötlet. (Majd később kiderül, miért.) A Silurid mélységi felderítő szakasz viszont tényleg ideális pozícióban várhatta a kezdést.

Ő a lehető legelőbbre tolta a Pigapultot és körbevette a kemény maggal. Ebből tudtam, hogy jön egy nagy lerohanás az első körben, de ezt amúgy sem tudtam volna megakadályozni. Szóval jöjjön, aminek ilyenkor jönnie kell! 

1. kör

Vesztettem a kezdeményezést, de mondjuk amúgy is elég jól túlaktivált volna a csilliárd disznajával. A Dreamer kapott egy színt egy önfeláldozó Daydreamtől, alkotott egy Lilitut és egy Insidioust meg visszapótolta a totemkészletét. A Siluridjaim pozícióba ugráltak a második körös markertelepítéshez, aztán vártam, hogy induljon a rohamja.

Át is dobta a az összes Henchmant a Dreamer mellé, és mivel Trixibelle miatt csalhatta a kezdeményezést, nem sok esélyem volt kivédeni az üzenete átadását. Ami viszont kicsit meglepő volt, hogy egy kis kocogás után Zoraida madárrá változva szintén felhágott a háztetőmre. Így nem maradt egyetlen Interactolni képes modellje a térfelén, azaz a stratégiát rögtön az elején teljesen feladta. Érdekes, ám nem minden logika nélküli haditerv!

2. kör

Amennyire uncsi volt az első kör, annyira eseménydús a második. Igazából a kép alapján nem is nagyon lehet követni a történéseket, ezért megpróbálom pontosan leírni, mi hogy történt.

Esélyem nem volt a kezdeményezésre, még csalnia sem kellett egy nagy lapot hozzá... Fingers valami disznóságot súgott a zaklatott lelkiállapotú gyermeknek, illetve jól megmérgezte. Majd Companionban rögtön jött Francois, aki viszont beszéd és lassú méreg helyett a gyorsabban ható kardvágásokkal próbált érvelni. Némi SS használat, preventálás és támadásátdobás után azonban a Dreamer nem volt túl rossz állapotban.

Jött is rögtön, mert nem szokott hozzá, hogy az álmai neki okoznak kellemetlen pillanatokat. Idéztem egy Lelut, egy Coppeliust (thx Red Joker) és egy Daydreamet, majd elérve a Waking 4-et kihoztam Lord Chompyt, de nem a tetőn, hanem hátul, viszonylagos biztonságban a Gremlin hordától.

Lilitu kettőből egyszer sikeresen Lure-olta a háztető széléhez veszélyesen közel pozicionált Fingerst, így a zuhanástól laza 6 sebet kapva rohant a démoni karok közé. Mindeközben a dél-keleti negyedben a Stuffed Pigletek tömött sorokban vonultak a Pigapulthoz. Mivel az egyik Siluridom fogta a katapultot, így világos volt, mit akar: átküldeni hármat a házam mögé, ahol az idézések miatt kezdett nagyon sűrű lenni a tömeg. A Stuffed Piglet meg ugye nem véletlenül Stuffed.

Azonban meglehetősen jó esélyem volt megakadályozni, hogy rögtönzött tűzijáték legyen a hátsó kertemben. Két Siluridom volt pozícióban, akik ugye Ml5-tel üthetik a Df1 Pigapultot és van kosra egy bárhányszor kihozható újraütős trigger. Már csak két lap volt a kezemben: egy 10-es és egy 9-es, sem ezek, sem a húzott kezem többi lapja nem volt kos. Ez azt jelentette, hogy a pakli túl van töltve ilyen színnel, tehát a minimum 4 ütésemből egynél valószínűleg ki tudom hozni a triggert és akkor minimum 5 ütésből kell 4-nek bemennie. A 4 Wd-n álló Pigapult erre meg is halt volna, mivel a BJ-t kör elején dobtam. Igen ám, de az egyetlen ugrásomat elrontottam, be kellett csalnom a két lapból egyet. Majd következett a bohózat. A két Siluridom a 4 ütésből a 10-es becsalásával tudott összesen kétszer találni. Mondanom sem kell, nagyon nem lett volna mindegy, hogy lefordul-e ez a tákolmány.

De hát nem lehet mindig szerencséje az embernek. A megmérgezett, de 2 Wd-n álló Pigapult így Recklessből átdobott három disznót LCB és barátai közé. A Daydreamekkel igyekeztem kimenekíteni Lelut és Coppeliust. Ez sikerült is, így amikor Zoraida robbanásra utasította a disznót, már csak LCB és egy-két Daydream volt veszélyben. A detonációt követő láncreakcióban minden malac megdöglendett, de LCB egy preventálással fent maradt 1 Wd-n. Két Daydreamnek viszont megköszöntük a részvételt.

Ha már megmentettem, elsétáltam Chompyval Fingershez és elfogyasztottam reggelire, majd elküldtem szenderegni, hogy ismét a Dreamer vegye át az irányítást (a kör eleji méreg viszont lejött a buryzés miatt). Őt rögtön lerohamozta a ház tetejéről Trixibelle (némi mászást követően), de szerencsére mindent azért ő sem tud, így például nagyot sebezni.

A deployomban kezdő Silurid visszafordult, hogy következő körben üzenetátadással fenyegesse Zoraidát. Stratégiából megírtam az első pontot, de a séma miatt egyelőre erős bukóban álltam.

1-3

3. kör

Természetesen megint csont nélkül buktam a kezdeményezést, így nem volt esély a séma megcsinálására. Trixibelle sikeresen elszakadt a Dreamertől, hogy oda állhasson, ahol már rálát a második emelet párkányán egyensúlyozó Siluridomra. El is sütött rá egy Gremlin Lure-t, ami ugye nem húz, hanem taszít, ráadásul a célpont Cg értékének megfelelő Push formájában. A sikítva menekülés után a Siluridom base-e éppen csak, de rajta maradt a párkányon, de némi megbeszélés után úgy döntöttünk, hogy ha nincs a talp fele a házon, akkor bizony leesik. És mivel 6-ról esett, azonnal kilapult. Itt kihozhattam volna a Jujut, de értelme nem volt, mert eónokon keresztül cammoghatott volna, hogy bármi értelmeset csináljon.

Dél-Keleten a Pigapult a méregnek köszönhetően még az előző kör végén lefordult, így a disznók többsége céltalanul bóklászott. A Siluridok közül kettő visszaindult, hogy elkapják Zoraidát, míg a maradék bebiztosította a stratégiát az ő épülete tetejére telepített markerrel.

Visszatérve a fő frontra: Zoraidával ment egyet, Bewitchelte Lilitut, majd mozgatta is egyet Obey-ből (amivel rögtön húzhatott két lapot). A mozgatás értelmére a rögtön utána jövő Francois mutatott rá, hiszen elkezdte lőni a pőrén álló Dreamert, aki vagy maga kapta be a sebet, vagy átdobta Lilitura, aki viszont Black Blood miatt így is megsebezte egyre. Na, ez igazán szép, elismerésre méltó húzás volt! Maradék kövekkel és kártyákkal viszont éppen csak, de azért életben tudtam maradni. Ehhez kellett mondjuk a legutolsó támadása sebzésére behúzott Black Joker is, viszont mire idáig eljutottunk, rengeteg lapot húzott (ami egyre növeli a BJ esélyét) és ráadásul folyamatosan minden kijött neki. Szóval kövezzetek meg, de teljesen korrektnek gondoltam, hogy valamit végre megszívott. Pláne az előző körben 13-asokat fosó Pigapult után!

Ekkorra már teljesen elfogytam lapügyileg, ezért a Dreamerrel csak felhoztam 1 vagy 2 Daydreamet, majd a kaktuszok mögé vonultam védelembe. Ami nem volt túl jó ötlet, de ez csak a köv körben derült ki.

Hogy a BJ-vel megúszott halál után sem kolbászból van a kerítés, arról a Lelu-Coppelius likvidáló duó teljesítménye árulkodik. Ketten nem voltak képesek 4 támadásból elintézni a 2 Wd-n álló Trixiebelle-t. Pedig ugye a kezdeményezés megint csak elég fontos volt. Lelu amúgy [+][+] flippel tolta, mert a mozogni, varázsolni a Bewitch miatt nemigen tudó Lilitu jobb híján a kétszer elnyomta a bónuszt adó Tactical Actionjét. Persze egyeseknek nincs az a boost, ami elég...

Stratégiából megint megvoltam, de Distractot maximum Trixibelle-re tehettem volna, azért meg nem szkórolok, úgyhogy maradt az ellenfél vezetése.

2-3

4. kör 

Most végre az első körben megnyertem a kezdeményezést, így legalább egy magas lapot el kellett égetnie, hogy ő kezdjen. Jött is Zoraida, elfújta a kellemetlenkedő Daydreamet, majd Obey-jel a Dreamer után küldte Lilitut. (Elképesztő módon tolta végig Zoraidával (is) a húzásokat. Azt hiszem, egyszer kellett a nyanyával csalnia az egész meccsen...) Majd utasította Francois-t, hogy lőjje le. A trükk ismét a Black Blood volt, hiszen 1"-re volt így a Dreamertől. Szerencsére azt nem vette észre, hogy a 4"-es ostor távjában benne volt Trixie. Emiatt randomizálni kellett Lilitu, egy Daydream és a Dreamer között. A Dreamer jött ki, aki viszont covert kapott a lövésre, így negatív flippel nem volt esélye. Sebaj, Companionból aktiválódhatott egyből, elment Recklessbe és minimum három támadása volt a végrehajtásra. Ez némi küzdelem után sikerült is, és boldogan jelenthette be az Assassination elvégzését. Ez ismét egy remekbe szabott taktikai manőver volt. Le a kalappal!

Én végre felértem egy békával a tetőre, aki üzenetet ugyan nem tudott átadni, de egy Distract ment Zoraidára. A Daydreamek összepusholták azt is, hogy az Insidious ugyanezt megtehesse Francois-ra. Ezzel legalább volt ebből egy pontom. Trixibelle-t is sikerült kinyírni nagy nehezen, úgyhogy az utolsó körre már nem tudta csalni a kezdeményezést. Hurrah! Ha megnyerem, sima győzelem, mert a stratégiához köze nem volt.

4-6

5. kör

És megtörtént a csoda: 12-est húzva enyém lett a kezdés joga. Üzenet átadva, meccs feladva, bajnokság megnyerve. Phuuuuueeeew!

8-6

After

A meccs után rögtön ki is elemeztük a dolgot. Természetesen kicsit kesergett, hogy ha megnyeri a kezdeményezést, akkor nem tudok nyerni, de egyrészt "teccettek volna megnyerni", másrészt nagyon nem ennyire egybites volt a szitu.

Ha például van 6. kör, akkor szinte biztos, hogy át tudom adni. Ha nincs, akkor is kitaláltam egy kis akciósorozatot, amivel megoldottam volna. Ha van kedvetek, próbáljátok kitalálni (amolyan sakkfeladvány jelleggel), hogy mit kellett volna csinálni az ötödik körben. Az utolsó képen felraktam, hogy hova vitte volna Zoraidát, ha megnyeri a kezdést. Francois-val megölte volna magát, hogy Distractból ne írjak, szóval nincs ellenséges zavaró tényező, csak rajtatok (meg kicsit a kártyákon) múlik a siker! A térképen a Siluridok és az Insidious körül egy 7"-es aura van, hogy jobban lássátok a távolságokat, tudjatok kalkulálni. Néhány nap múlva kiposztolom a megoldást.

Ami magát a csatát illeti, kellemesen küzdelmes volt. Sajnos ehhez nem csak a rossz lapjárás, de a saját hülyeségem is kellett. Első hiba a sémaválasztás volt. Visszagondolva, a Distract totál hülyeségnek tűnik már: akár Line in the Sanddel, akár Outflankkel sokkal könnyebb lett volna az életem. A másik baromságom a Dreamer béna elmenekítési kísérlete volt. Eggyel kevesebb Daydreamet idézve kétszer mozoghattam volna, és nem hátra, hanem előre, be a házba kellett volna mennem, ahol két körig nem talált volna meg. Ezzel köszönettel nem írt volna 3 pontot, ami nem lett volna mindegy.

Ellenfelem hiperagresszív taktikája nagyon imponáló volt. Nagyon szép trükköket húzott Zoraidával is. Élmény volt egy ilyen remek ellenfél ellen megszerezni a győzelmet.

A ligában játszott korábbi meccseim:

Lilith vs Kirai 7-8

Zoraida vs Lilith 8-10

Lilith vs Dreamer 9-1

Zoraida vs Somer 9-5

Dreamer vs Shenlong 7-2

Lilith vs Wong 8-2

Dreamer vs Shenlong 10-3

PS: Decembertől indul az új liga, pontosabban torna, mert nem lesznek csoportok. Jelentkeztem, és a tervem az, hogy kipróbálom a többi Neverborn mestert is. Úgyhogy a közeljövőben számíthattok Collodi, Lynch és Lucius felbukkanására.

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr616925237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása