ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

M2E: Master of Puppets

2015.01.21. 11:25 | Tartótiszt | Szólj hozzá!

Címkék: battle report vassal malifaux

Viszonylag sok idő telt el az előző batrep óta, ám ez nem azt jelenti, hogy nem történt volna közben semmi. Egyrészt elkezdődött az első hazai Vassal liga, ahol Guildet vezetve már túl vagyok két meccsen. Lady J és Sonnia is remek teljesítményt nyújtva nyert, de maguk a meccsek nem voltak elég összetettek ahhoz, hogy érdemes legyen róluk bővebben megemlékezni. Plusz a decemberben kezdődő nemzetközi ligában lement a második forduló is, de ott meg belefutottam egy kezdőbe, akit 10-1-re vertem, úgyhogy azt inkább kihagytam beszámolóügyileg. 

Nemrég viszont megvolt a harmadik forduló, és most már rávettem magam az írásra. Főleg, hogy Collodit hoztam, aki (ami?) eddig nem szerepelt a Geistwaldon, pedig képességei alapján az egyik legcombosabb Neverborn főnök. 

master_of_puppets.jpg

Deploy: Flank
Stratégia: Reconnoiter

A választható sémák és a tényleges vállalások:
A Line in the Sand
Breakthrough - Collodi bejelentve, Mei Feng titkos
Entourage
Frame for Murder - Mei Feng titkos (Kang)
Protect Territory - Collodi bejelentve

Csapatok (50 SS):

Collodi -- 5 Pool
+Fated [1]
+Strum the Threads [1]
+Threads of Fate [1]

Marionette X 4 [12]
Brutal Effigy [4]
Insidious Madness [5]
Insidious Madness [5]
Shadow Effigy [4]
The Illuminated [7]
Widow Weaver [8]

 

Mei Feng -- 5 Pool
+Vapormancy [1]

Emberling [3]
Fire Gamin [4]
Fire Gamin [4]
Fire Gamin [4]
Kang [9]
+People's Challenge [2]
Malifaux Raptor [3]
Malifaux Raptor [3]
Malifaux Raptor [3]
Soulstone Miner [6]
Soulstone Miner [6]

Da plan

A pálya rendkívül nehezen járható volt a sok fal, koporsó, szirszar miatt, viszont a gyors manőverezés elengedhetetlenül fontos a táblanegyedek foglalásáról szóló Reconnoiterben. Meg a sok szignifikáns modell is fontos, ezért nagyon jó Collodi, aki 3 pontért hozza a Minionnak minősülő Marionette-eket, plusz Scrapből viszonylag könnyen tud újakat is gyártani. Ellenfelem listája is elrettentően hosszú, de a látszat csalóka, hiszen a Raptorok Peonok, így őket a stratégia szempontjából nyugodtan ki lehet húzni.

Hoztam két Madnesst, mert ők egyrészt k. gyorsak, másrészt átmennek mindenen, és remekül tudják szórni a séma markereket. A többieket nagyjából a középső csarnokba szántam, hogy a középső, Reconnoiter szempontjából halott körön kívül maradva igyekezzek mozgatással, tarpitként funkcionáló modellek beszórásával lebénítani az ellenfél figuráit. 

Felállás
Nyertem a húzást, át is adtam a választás jogát az ellenfelemnek. Utólag viszont rájöttem, hogy a pálya és a csapatlisták olyan ritka csillagállást adtak ki, amelynél sokkal lényegesebb volt a kezdő térfél, mint a felpakolás sorrendje. Legnagyobb szerencsémre viszont pont azt a sarkot választotta, amivel én átellenben akartam lenni. 

1. kör

Elküldtem az Insidiousokat a két sarok felé, miközben egyikre még a Shadow Effigy el is tudta mondani a Remember the Mission cuccot. Ugyan 10+os lap kell hozzá, de nagyon hasznos kondíciót ad: a célpont az akciója végén letehet egy markert ingyér. Erre nem vonatkozik a szokásos 4"-es szabály sem, úgyhogy pl. Line in the Sandet is elég jól meg lehet ezzel oldani.

A többiek laza legyezőalakzatban várták az Arkánista betörést az északi folyosóról. Ez ugyan meg is érkezett, de rögtön látszott, mennyire szerencsétlenül választott. A figurái egymást zavarva tolongtak a bejáratban, miközben rengeteget kellett még mozogniuk a köv körben ahhoz, hogy a stratégiából írhassanak (mert ugye a középpontól 6"-re nem ér a nevük).

Azért Mei Feng csak átugrált hozzám a Gaminjei hátán és jól elfenekelt egy Marionette-et. A gyásztól csak másodpercekre lelassuló Collodi gyorsan idézett helyette egy másikat, majd jött az Illuminated, aki kicsit megpaskolta a karatékát. A terepnek és a summonolt totememnek hála esélye nem volt használnia az amúgy rendkívül irritáló elugrós triggerét.

A kör végén leszálltak a sasok, azaz a Raptorok. Ezeket szétszórta a figuráim között, gondolom azzal a céllal, hogy egy ideig velük foglalkozzam.

2. kör

Megnyervén a kezdeményezést a kicsit leamortizált Mei Feng megpróbálta felrúgni az Illuminatedet, de annál azért keményebb a srác, minthogy két ütésből lemenjen. A harmadik AP meg kellett a gyors taktikai visszaugrálásra.

A köröm jó része azzal telt, hogy madártalanítottam a nagycsarnokot. Majd amikor ezzel végeztem, kezelésbe vettem Kangot. Először a Widow Weaver lehelte le terrorral, majd jött Collodi és megcsavarta a végtagjait. Amikor már 1 Wd-re vittem le, gyanús lehetett volna, hogy nem használ SS-t preventálásra, mindenesetre a [+] flip Constructok ellen támadásra és sebzésre 6"-es aurája eléggé zavart, úgyhogy levertem. Ahogy az már világossá vált, ő volt a Frame for Murderre kijelölt áldozati bárány, szóval adtam 3 VP-t.

A stratégiából viszont még úgy is csak én tudtam írni, hogy ennek a körnek a végén érkeztek felszínre a Soulstone Minerek.

1-3

3. kör

Következő körben letámadtam Mei-t Collodival (persze csak azután, hogy a Brutal Effigy ráadta a szokásos buffot), de valamikor a harmadik támadásom környékén rájött, hogy "ja, nem is 1, hanem 4 SS-sem van, mert ennyivel kezdtem". Mondjuk furcsa is volt, mindenesetre ha ezt tudom, akkor lehet, hogy rájövök az előző körben a Kang-trükkre, meg a mostaniban sem kezdem el reménytelenül szapulni. Azért egyikünk sem vette halálosan komolyan a témát, szóval döcögtünk tovább.

Mei öngyilkos fúriaként még rárontott Collodira, aki folyamatosan csúszkált volna elfele, de hát a 3-as melee range ellen ez sem véd. Végül jó pár SS felhasználásával megmaradtam 2 woundon, de legalább nem kellett beáldoznom a személyes testőrbabámat. Mei meg a fél bandám közvetlen közelségében maradt 1 woundon árválkodva. Némi sikertelen kísérletezés után végül egy Marionette végezte ki, ami testvérek között is vérciki, de hát teccet volna nem bezúdulni a susnyásba.

Észak-Nyugaton az Insidious lesuttogta, majd leparalizálta az Emberlinget, míg a felbukkant Minert egy Effigy igyekezett kordában tartani. Középen a Fire Gaminek a frissiben idézett új babával játszottak, így megint nem tudtak pontot érő területre vánszorogni. A másik Madnessem viszont szépen rakosgatta a sémákhoz szükséges markereket.

2-3

4. kör 

Mielőtt nekifogtunk volna a negyedik körnek, ellenfelem felajánlotta, hogy fejezzük be. Azt látta, hogy innentől esélye nincs sem a stratégiából írni, sem engem ebben megakadályozni, valamint hogy a sémáimat is elég könnyen be fogom húzni. Mondjuk azt is gondolta, hogy ő meg megcsinálja 2 pontra a Breakthrough sémáját, ami annyira optimista vízió volt, hogy ahhoz képest a királyi tévé híradója maga a megtestesült doom&gloom. Mindenesetre a ligában már buktam egy meccset, úgyhogy az első helyért nem kell kaparni, szóval részemről is rendben volt ez a leosztás, ahelyett, hogy még egy órát tologatjuk a babákat.

10-5

After

Collodi nagyon bejött. Már hírből sem ismeri azt a mozgékonyságot, amivel az előző kiadásban Henchmanként rendelkezett, de nagyon jól illik rá ez a háttérből irányító, saját modelleket erősítő stílus. A Marionette-ek elképesztően jó és olcsó tarpitek, akikkel az őrületbe lehet kergetni az ellenfelet. "Oké, 3-4 AP-ből leverted a babát, de akkor tessék, itt egy másik. Have fun!"

A Fated és a Strum the Threads upgrade elképesztően jól működik együtt, ha a Brutal Effigy is támogatja a törekvéseket. A Strum the Threads lehetőséget ad arra, hogy két woundért Fastet kapjon bármilyen Puppet Collodi 6"-es körzetében. A Fateddel meg körönként egyszer ugyanerre a távolságra szétteríthet mindenkin egy Effigytől kapott kondíciót. A guildes Brutal Effigy meg azt adja, hogy ha sebzel ellenfelet, akkor gyógyulsz egyet (ha megölöd, akkor még lapot is húzol). Namost nehéz eldönteni, hogy a 4 AP-s Collodi durvább ilyen feltételekkel, vagy a 4 Marionette, akik így háromszor is támadhatnak, miközben lényegében szinte mindegy, hogy 2 vagy 4 woundjuk van a Hard to Kill miatt. (De az esetek többségében szépen vissza is gyógyulják a Fastért adott 2 sebet.)

Legközelebb jelentkezem az utolsó fordulóval. Ha más meccseken minden jól alakul, a dobogó még elérhető.

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr147088649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása