tabletop hírek

searforge krónika



ezt írja a geek

boardgame news

tengersam wh40k

  • Nekrológ Valamikor réges-régen elkezdtem ezt a blogot saját szórakoztatásomra írni, aztán a sors furcsa szeszélyéből egyre többen olvasták, én meg ezen fellelkesülve gyártogattam a cikkeket. (tovább)

Terepszemle Guild Ball-ban

2017.04.25. 14:31 | Tartótiszt | 2 komment

Címkék: wargaming guild ball

A Guild Ball megboldogult béta állapotában még rengeteg szabályt tartalmazott a különféle környezeti elemekkel kapcsolatban. Falról pattintva lehetett passzolni, beragadhatott a laszti a bokorba és hasonló jóságok. Aztán a szabálykarcsúsítási fázisban ezek jó részét lenyesték. Ez egyébként nem is baj, mert bőven van mit így is megjegyezni. Annyira, hogy friss vendégszerzőként Gerik össze is szedte a legfontosabb tudnivalókat egy kompakt írásban. Innentől átadom a szót.

soccer_tree.jpg

Gondoltam írok egy kis cikket a vasárnapi versenyen legtöbbet felmerült kérdésről, amik a terephatások voltak.

A Guild Ball három talajtípust (sic!) és három tereptípust határoz meg (Ground és Terrain a nevük az angol terminológia szerint).

Talajtípusok

Nyílt terep (Open-Ground)

Gyakorlatilag ez alkotja a pálya mással nem jelölt részét. Mintha egy FIFA pályán futkároznánk mm pontosan nyírt gyepen. Semmi negatív módosító, jól tapad a stoplis.

Nehéz terep (Rough-Ground)

Nehéz terep lehet a ragadós sárral fedett, gazos, gödrös, vagy éppen épületrommal tarkított rész, amin a még nem támogatott BLSZ 3 csapatok kénytelenek játszani. Amennyiben a base érinti a nehéz terepet az Advance során, akkor [-2”/-2”] MOV büntetést kap a modell a mozgásához.

20170424_173938.jpg

Itt fontos megjegyeznem, hogy 1 Momentumot kifizetve a modell megúszhatja a negatív módosítókat a Glidingnak köszönhetően. A Gliding nem minősül akciónak, akár mozgás közben is csinálhatjuk és a kör végéig tart.

Gyors terep (Fast-Ground)

A gyors-terep a pályán pl. a lefagyott rész, nedves macskakő, vizes pallók. Amennyiben a base érinti a gyors terepet az Advance során, akkor [+2”/+2”] MOV bónuszt kap a modell a mozgásához. Azaz Jog, Sprint vagy Charge esetén igen, Dodge/Push során viszont nem érvényesíthető a plusz.

20170424_173941.jpg

Érdemes figyelni rá, hogy ez a bónusz bármilyen Advance-nek minősülő mozgásnál érvényes, nem szükséges "aktivációban lennie" a modellnek. Azaz egy kiütés (TO) után visszajött modell, ha a megtehető ingyen Jogjával érinti a gyors terepet, akkor is megkapja a bónusz mozgást. És minden olyan hatásnál is, amely Advance típusú helyváltoztatást eredményez (például Granite képességei).

 

Terepek típusai

Fedezék (Cover)

Amennyiben a modell olyan modellt támad, ami a fedezék előnyét élvezi, akkor előbbi [-1] TAC büntetést kap a támadás során.

Akadály (Obstruction)

20170424_173935.jpg

Akadálynak számítanak a kis és közepes terepelemek, mint például a falak, ládák, kisebb szobrok, sziklák. A modellek 1”-re az akadály szélétől fedezéket (Cover) kapnak. A modellek áthaladhatnak az akadályon sima mozgásukkal (Jog), de átfutni (Sprint) vagy átrohamozni (Charge) nem lehet rajta. Amennyiben van hely (pl: ládák teteje), meg is állhatnak a tetején. Fontos, hogy ha a játékos a másik játékos modelljét mozgatja, akkor a sima mozgással sem tud átmenni az akadályon. Amennyiben a labda útja szóródás során érinti az akadályt, akkor fennakad benne ott, ahol először érinti.

Átjárhatatlan terep (Barrier)

20170424_173943.jpg

Ezek a terepek átjárhatatlanok. Lehet sziklaomlás, épületek, magas falak. A modellek 1”-re a szélétől fedezéket (Cover) kapnak. Ezek a terepek blokkolják a LOS-t. A modellek nem tudnak áthaladni vagy place-t végrehajtani e terepek másik oldalára. Amennyiben a labda ilyen terepre kerülne, vagy szóródna, akkor, fennakad benne ott ahol először érinti.

Erdő (Forest)

20170424_173922.jpg

Az erdő nehéz terepnek minősül, és aki benne van (érinteni is elég), az fedezéket (Cover) kap. Amennyiben a modell erdőben hajt végre rúgást, vagy olyan modellnek passzol, aki erdőben van (ismételten: érinteni is elég), akkor 1 kocka büntetést kap a KICK értékére. Az erdő blokkolja a LOS-t, de az erdőből kilátni és belátni lehet.

Általános felpakolási szabályok

A hivatalos versenyszabályok szerint 4-6 elemet kell felpakolni, amelyeknek legalább fele akadály (Obstruction) kell legyen, és max. 1 épület és 1 erdő lehet a pályán. A deployment zone-ba nem teszünk terepet. A gyors terep max. 6”-re lehet a pálya szélétől és a terepeket úgy kell elhelyezni, hogy legalább 6” távolságra legyenek mind egymástól, mind pedig a kaputól. Utóbbi egyébként maga is tereptárgynak, egészen pontosan Barriernek minősül.

A bejegyzés trackback címe:

http://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr1812453447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Gróf Úr 2017.04.25. 14:46:42

Gyors terepnél: "[-2”/-2”] MOV bónuszt kap"

Ez nem +2" / +2" ?

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2017.04.25. 14:48:58

A negatív növekedés is növekedés! (Mint az közismert.)

De amúgy de. Köszi!