tabletop hírek

searforge krónika



ezt írja a geek

boardgame news

tengersam wh40k

  • Nekrológ Valamikor réges-régen elkezdtem ezt a blogot saját szórakoztatásomra írni, aztán a sors furcsa szeszélyéből egyre többen olvasták, én meg ezen fellelkesülve gyártogattam a cikkeket. (tovább)

Guild Ball: A nagy ho-ho-ho horgászok

2017.05.11. 19:33 | Tartótiszt | Szólj hozzá!

Címkék: taktika wargaming guild ball

Miközben örömtelien bővül a hazai (bár egyelőre sajnos inkább csak budapesti) GB-s közösség, úgy szaporodnak a vendégírók is. Mostani debütálónk Csiga, aki az első, családias hangulatú versenyt nyerte itthon. Akkor is, azóta is halászokkal játszik, így érdemes betekinteni abba, kiket és miért szeret leginkább a halszagú bandából.

fisherman.jpg


A múltkor kaptam egy kérést, hogy pár szóban foglaljam össze, hogy egy kezdő játékos mire számíthat, ha a halászokat választja. Alapvetően én a Shark-féle csapatot játszom, erről tudok írni pár gondolatot.

A csapatom: Shark, Salt, Angel, Grayscales, oSiren, Hag

A modellek felépítése, minden értelmes akciója azt a célt szolgálja, hogy távolságot nyerj, elvedd a labdát, kikerüld az ellenfelet és berúgd a gólt. Ha bunyózni akarsz akár csak egy kicsit is, akkor minimum a másik kapitány (Corsair) a te embered, ez a csapat egy mascotnál nagyobb fenyegetést nem tud kiszedni (illetve lehet, hogy ha nagyon akar, akkor ki tud, de ez olyan, mint fejszével füvet nyírni. Lehet, de minek...)

Lássuk, hogy kinek mi a feladata a csapatban:

fishermen-page-010.jpg

Shark: a (majdnem) tökéletes csatár, nagyjából akkora a gólszerző potenciálja, mint a többieknek összesen. A 6 influence csak indokolt esetben nem kell rá. A MOV értéke elég tekintélyes (7/9) és ha nagyon akarja, akkor magának vagy 4”-en belül baráti modellnek adhat +2/+2 MOV-ot. Ez nem OPT, így Shark másnak is segíthet, ha kell. Mivel Light Footed, így a rough ground nem gond, egyedül a falakkal kell óvatosnak lenni, hiszen ezeken sem átrohamozni, sem átfutni nem lehet!

A Tidal Surge character play 3 inf-ért 4” dodge magának, vagy bárki másnak (akár ellenséges modellnek is, ha kell)! Drága, de sokszor az a pár inch hiányzik.

A Gut&String (-4/-4 MOV, -1Def) elég fincsi, momentumfarmolásnál (playbookból momentummal kijön) nagyon jól jöhet, legendary play-el együtt különösen ocsmány.

Ha már Legendary.

Sharknak van az egyik (ha nem a) legerősebb featje a játékban. Góllövés előtt elnyomja, berúgja és a momentumból eldodge-ol, ha őt el is érik, a csapat többi része biztonságban van. Ha nálad van a Knee Slider Plot Card, akkor garantáltan nem szerzel új barátot :).

Amennyiben az ellenfél fogadja a labdát, célszerű vele kirúgni, óriási fenyegetési távja van, csak vigyázzunk arra, hogy ne menjünk túl közel (ne feledjük, az ellenfél kezdi az aktivációkat!). Arra lehet számítani, hogy mivel nagyon agresszíven használja az ember, általában kiteszik. Ez van, ez egy ilyen játék.

 

fishermen-page-002.jpg

Angel: alapvetően a gólszerzésben a legjobb, 5 kockával 10 inchről az egyik legbiztosabb lábú góllövő a játékban. Ránézésre labdaszerzésre is jól (1 sikerre momentumos), de az 1” Reach miatt a csapatban szinte mindenki jobb nála. A Light Footed elég hasznos, a Super Kick miatt a dolgok sűrűjéből is be tudja rúgni, ha kell. A Nimble a lutri kategóriába (DEF6) repíti a legtöbb ellenféllel szemben. Parting blow-ból egy sikerrel labdát szerez, ami elég jó, sajnos inkább papíron, mert nagyon sok modell ki tud dodge-olni, így kb soha nem sikerült még használnom.

 

fishermen-page-011.jpg

Siren: A legtutibb labdaszerző, a Seduced nagyon erős (3 inf, de nincs ellene Arm, Close Control). 4 influence szinte minden körben kötelező, mivel így a megszerzett labdát egyből passzolni is tudja. 7/9 MOV-val brutálisan messziről tud labdát szerezni, de nagyon törékeny szerzet, majdnem mascot statok (TAC 3, 10 HP).

 

fishermen-page-009.jpg

Salt: nagyon tuti kis gyors mascot, ha nagyon kell, rohamból sem rossz, mert gyorsan körbemegy a playbook, ad abszurdum rohamból elveszi a labdát és 4-5 “ dodge is bejöhet, majd a maradék inf-ből passz vagy gólkísérlet.

 

fishermen-page-004.jpg

Grayscales: Mobilisabb, mint látszik, az 1 inf-ért 4” dodge elég jó, ráadásul a 2” Range melletti unpredictable movement az egyik legjobb támadóvá teszi, a labda elég jó helyen van nála. A Ball’s gone is hasznos lehet, valamint a Decoy (+2 Def a következő támadás ellen) is jól jöhet néha. A TAC 5 sem rossz. Fontos, hogy a szabályok szerint KD modell is dodge-olhat :)

 

fishermen-page-005.jpg

Hag: A tengeri boszorka igazi support karakter. A Shadow like hasznos, a character playből 2” dodge 4”-en belül egy csapattársának elég jó, ráadásul egy körben egyszer ingyen eltolja (vagy a másikat, a Decoy-t). Mivel nem OPT, így több figura is mozgatható. A Legendary play is ezt csinálja, csak ellenséges modell is push-olható 2”-et, minden mozgatott modell után 1 seb (4”-en belül hat egyébként).

Mivel olyan rusnya szegény, egy inf-fel több az első ütés ellene, emiatt nem nagyon szokták kalapálni. Inf-et ritkán kap, egyszerűen nem jut neki, de igazából anélkül is elég hasznos.


Amivel ez a csapat nagyon szenved, az a KD és a Gluttonous Mass és ezek bármilyen kombinációja (sörösök, kőművesek), ellenük mostanában az öreg kalózt tesztelem.


A bejegyzés trackback címe:

http://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr6912498693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.