tabletop hírek

searforge krónika

  • Nincs megjeleníthető elem


ezt írja a geek

  • Hibás feed URL.

boardgame news

  • Hibás feed URL.

tengersam wh40k

  • Nekrológ Valamikor réges-régen elkezdtem ezt a blogot saját szórakoztatásomra írni, aztán a sors furcsa szeszélyéből egyre többen olvasták, én meg ezen fellelkesülve gyártogattam a cikkeket. (tovább)

shifting stones unit

2007.12.28. 10:52 | Tartótiszt | 2 komment

Címkék: taktika privateer press hordes circle of orboros

Pataki Atis nyilván nem így értette, de amikor a kör közepén történő statikus állapotról énekelt (a megrendezésre került koncerten), bizony az Orboros szekta szívéből szólt. A mai étlapon egy igazi különlegességet találunk: a támadásra, sebzésre, helyzetváltoztató mozgásra és még sok egyéb dologra alkalmatlan Shifting Stones nevű egységet. Taaa-daaam, éljenek a gimpek!

Tulajdonságok
Hát igen, ezzel a résszel gyorsan megleszünk. Az elején sorjázó sok 0 alapján akár gépi kódnak is beillene a Shifting Stones karakterisztikája (tudom, hogy többes szám, de most ezzel nem szöszölök). Egyedül az 5-ös védekezés (DEF) és a 18-as páncélzat (ARM) értékelhető rajta. Előbbi ratyi, ráadásul csak távolsági támadás esetén érvényes, utóbbi viszont több mint kafa. Egy sokmázsás kődarab persze ne is boruljon el az első kardcsapástól.

Fegyverzet
Ez speciel nincs. Esetleg a hülyén villogó rúnákat besorolhatjuk ide mint a nyugalom megzavarására alkalmas eszközöket.

Speciális
Végre egy kategória, amibe érdemes egy félmondatnál többet is írni! A Circle kődarabjai ugyanis úgy duzzadnak a tesztoszterontól, mint Sly bevetés előtt a Rambo 3-ban. Az Advanced Deploymentnek köszönhetően egy normális pálya középtáján kezdenek, ahonnan azonban bármikor elteleportálhatnak - akár egyesével, akár egységként is, lényeg, hogy a formációt tartsák. Az igazi okosság viszont akkor következik, amikor egy baráti erő érkezik a kövek határolta háromszögbe. Ilyenkor ugyanis őt/azt is útnak indíthatjuk, és megjelenhet 8"-en belül bárhol. A teleportálás hátulütője, hogy utána már nem lehet mozogni a "szállított" egységnek, de ettől még támadni azt szabad, sőt.

A kövek fuvarozás helyett közkórházként is üzemelhetnek, darabja d3 életerőpontot tud visszapakolni a közvetlen közelében ácsorgó Orboros figurának (ez lehet egy másik kő is!).
Mivel sziklákról beszélünk, így ne várjuk, hogy Jacky Chan módjára ugrálnak el a rájuk mért csapások elől. Közelharcban automatikusan talál az ellen, távolsági fegyverrel pedig a már említett 5-ös, gyermekien alacsony célszámot kell überelni. Azért egy pozitívum akad: nyílveszőkkel, pisztolygolyóval és más, kicsiny erejű (POW max. 13) lőfegyverrel nem tehetnek kárt kavicsunkban, még akkor sem, ha a sebzés meghaladná a 18-as védelmi értéket. A kőlét további előnye, hogy 360 fokban látunk, illetve nem látunk, továbbá nincs az a brutális fejelés (aka knock down), ami levinne egy sziklaoszlopot a földre.


Gyakorlat
Van nekünk tehát három kőoszlopunk, amelyek semmi másra nem jók, minthogy egyik helyről a másikra ugráljanak, meg esetleg néha gyógyítsanak egy kicsikét, mindezt 21 pontért. A dolog sokkal kedvezőbb, mint első olvasatra tűnhet. A Hordes/WM csatákban ugyanis egyetlen kör késlekedés az esetek többségében eldönti a meccset. Márpedig hiába érkezik jobbról a menetrendszerű Dire Troll roham, ha hirtelen előtte terem 1-2-3 kőszikla. A buta állat így vagy megkerüli (idő), vagy szétcsapja (idő) a hívatlan látogatókat, miközben mi zavartalanul folytathatjuk megkezdett akciónkat.
A kövek teleportálása egyébként nemcsak védekező manővernek jó. Felhasználhatjuk őket támadó hadmozdulatunk fedezésére is. Ehhez mindössze a megfelelő helyre kell illeszteni őket körünk végeztével. A megfelelő hely általában a támadó ékünk és az ellenség távolsági fegyverrel ellátott alakulata között van.

A teleportálás utolsó motívumát a saját egység átdobás jelenti. Ez szintén bevethető mind előrenyomuláskor, mind menekü taktikai átcsoportosítás idején. Kaya Spirit Door varázslatával kombinálva elképesztő távolságokat tehet meg egy Circle figura. Képzeljük el a szituációt, amikor a bal szárnyon eleresztett kutyusunk (Argus) túlságosan nagy figyelmet kapott az ellenség parancsnokától, és kezd forró lenni a talaj a tappancsai alatt. Kaya valahol középen koordinál, tőle nem messze meg köveink villogtatják a szemafort. Az Argus ugye felhúzza a nyúlcipőt, de mivel elbóklászott a warlocktól, így csak simán lépeget (7"). Ennek is elégnek kell lennie ahhoz, hogy bekerüljön Kaya hatósugarába, aki a Spirit Door elmormolásával átrántja a blökit, egyenesen a kövek hatóterületére, akik - mintegy mandínerből - továbblökik a biztonságos jobbszárny felé. Extrém esetben ez az akciósorozat akár 29 (7+14+8) inchnyi távolságra is repítheti a beastet, ami ugye majdnem olyan teljesítmény, mint Bob Beamon ugrása annak idején.


A végére maradt a gyógyító képesség. A rendelkezésre álló d3 pont nem tűnik soknak, de ideális lehet leszedált szörnyetegünk szétcsapott ágának (branch) időleges helyreállításához. Mert elegendő egyetlen pontot visszaállítani ahhoz, hogy újra teljesen funkcionáljon az érintett rész (agy, test, lélek), és egy olyan világban, ahol a warbeastek harcérintkezésben eltöltött élettartama kábé 2 kör, mindez nagyon sokat jelent. Ha másért nem, önmagában egy ilyen akcióért megéri betenni a kavicskákat.

Ellenszer
A kövek közvetlen veszélyt nem jelentenek, ezért csak akkor érdemes rájuk energiát pazarolni, ha megtehetjük (ejtsd: nincs más célpontunk), illetve akkor, ha nagyon szükséges - például ki kell takarítani az utat a heavy warbeastünk előtt. Mint arról volt szó, távolsági fegyverek közül csak a 14+ POW-val bíró ütegek jönnek szóba, ilyen elég kevés akad, de például egy animusszal felerősített Troll Impaler már képes lezúzni egy sziklát is. Közelharc esetén szintén nem egyszerű a dolgunk, hiszen a 18-as páncél és az 5 HP bizony csak súlyos "érvelés" hatására hajlandó behódolni. Jó hír az ellenfeleknek, hogy az egység egyik legmocskosabb és legkiszámíthatatlanabb képessége, a más figurák teleportálása csak teljes létszámmal használható. Magyarán már akkor sokat teszünk a kövek semlegesítéséért, ha a háromból egyet kiiktatunk.

 Shifting Stones Circle of Orboros unit
• közelharc 0
• távolsági harc 0
• speciális képesség 4
• rugalmasság 3
• ár/érték arány 5
• figura 3
értékelés 3

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr59276421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.blogspot.com 2007.12.31. 12:21:11

"A Circle kődarabjai ugyanis úgy duzzadnak a tesztoszterontól..."
8-)
Lelki szemeim előtt megjelent egy köpcös vízköpő, aki bádibilder pózban feszít és üvölt: "Kőőőőőőőőőőőőőőőőőőőő!"

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2007.12.31. 17:14:00

Nekem az jut róla eszembe, amikor Hirohito császár kősziklának nevezi Bill Clinton cerkáját.