tabletop hírek

searforge krónika

  • Nincs megjeleníthető elem


ezt írja a geek

  • Hibás feed URL.

boardgame news

  • Hibás feed URL.

tengersam wh40k

  • Nekrológ Valamikor réges-régen elkezdtem ezt a blogot saját szórakoztatásomra írni, aztán a sors furcsa szeszélyéből egyre többen olvasták, én meg ezen fellelkesülve gyártogattam a cikkeket. (tovább)

utolsó éjszaka a margit körúton

2008.03.11. 12:15 | picidzé | 7 komment

Címkék: táblás játék flying frog productions last night on earth

Hétvégén egy négyszemélyes szeánsz keretében limesz kollégánál kipróbáltuk a Last night on Earth című társasjátékot, ami egy teljesen hagyományos, B-listás zombifilm társasjáték-átirata a szokásos karakterekkel, nyomaszó helyszínekkel, miazmással. A játék alapsémája viszonylag egyszerű, arra a „sok lúd disznót győz” elvre épül, amely megtalálható a legrégebbi játékokban is, mint pl. a Várvédők vagy a Királyfogás: sok lassú, ostoba, könnyen leszedhető zombi üldözi a mindenféle speciális képességgel kipimpelt karaktert egy erősen behatárolt terepen. De lássuk szépen sorban.

A doboz borítója hangulatos, szintúgy a tábla is, mely egy tipikus kisvárost hivatott ábrázolni, nagyon jók a kártyák is, a figurák viszont hiperigénytelenek. Ez egyrészt illeszkedik a zombifilmek színvonalához, másrészt kicsit zavaró. Egy sima társasjáték figuráit nem tudom, ki szokta kifesteni, én biztos nem, szerintem sokkal jobban ütne egy max 3 színű zombi, mint egy libafos színű műanyagkupac. Mondom ezt én, aki simán papírlapokra írt betűkkel vérfociztam egy ideig. A játékhoz tartozik egy soundtrack CD is, amit tényleg sikerült hipergagyira komponálni, de úgy, hogy valóban eszünkbe jusson róla egy rossz horror, úgyhogy telitalálat. Föl nem tenném magamtól, de a játékhoz ideális. A külcsínről akkor ennyit.

A játék alapelvéről már szóltam, lássuk a részleteket. Maga a tábla is változhat játékról játékra, mivel a városközpont köré nyolcból négy véletlenszerű elemet teszünk le, ezeken olyan standard épületek vannak, mint a pajta, rendőrség, gimnázium – nem folytatom, mindenki látott már horrorfilmet. Ráadásul több szcenárió közül is választhatunk, van a sima öldöklős, az elmenekülős, a házvédős fajta, meg még pár, amire nem emlékszem. Ez az újrajátszhatóságot nagyban növeli. Mi a "Die zombie die" nevűt választottuk, ami annyit tesz, hogy a hősöknek hajnalig le kell mészárolniuk 15 zombit. Nem hangzik bonyolultnak, de az.



A játékot játszhatják ketten, hárman, négyen, meg gondolom többen is, csak úgy szerintem már nincs értelme, elvész a pörgés. Bárhányan is játsszák, mindig alapvetően két csapat néz egymással szembe, a hősök és a zombik. A zombik körönként egyet lépnek, és büdösek. Mondjuk át tudják rágni magukat a falakon is, ami kicsit megfűszerezi a taktikázást. A hősök közt ott van a gimi focicsapatának irányítója, a seriff, a nővérke, a pap... szóval az egész csipet csapat a filmekből. Mindenkinek vannak speciális tulajdonságai/ képességei, de szerencsére a játék nem ezekre van kihegyezve, így nem kell órákig kártyákat magolni, hogy eredményesen játszhassunk. Ez nálam nagyon nagy jópont, mert nem vagyok túl okos.

A játék kikerülhetetlen része a harc, de enélkül zombifilm sincsen, és szerencsére ez sincs túlbonyolítva, nagyjából arról van szó, hogy aki nagyobbat dob, az nyer. A kijátszott kártyák, tulajdonságok és tárgyak ezt persze módosíthatják, de nem egy Warhammer, na. Csak ismételni tudom magam: jópont. Ha már szóba hoztam, a játékban nagy szerepe van a tárgyaknak is (ld. Rettegés Arkhamban), egy ismétlőpuska birtokában nyilván sokkal nagyobb a túlélési esély, vagy van például egy szcenárió, ahol a hősöknek el kell menekülniük a városból, ehhez meg kell keresni a benzineskannát, a slusszkulcsot, majd egy darabban elérni a teherautót. Legközelebb kérni fogom, hogy ezt játsszuk, és zombikkal leszek. A zombiknak is vannak kártyáik, és olyan nincs köztük, amelyik nem szopatás a hősökre nézve, maximum nem akkora. Teljes egészében elözönlenek házakat, kimegy a világítás, felgyorsulnak a holtak, kitépik a hősök kezéből a fegyvereket, és még sorolhatnám. Remegve néztük mindig, ahogy a zombikat irányító játékosok kéjes arckifejezéssel válogatnak lapjaik között.



A taktika és a hangulat elválaszthatatlan egymástól. A hősök nem lehetnek egy kupacban, mert úgy sokkal könnyebben bekerítik őket a zombik, egyedül viszont nyilván sokkal sérülékenyebbek. Ahogy limesz fogalmazta: "Itt nem kombókon fogod törni a fejed öcsém, hanem futni fogsz az életedért!" És valóban. Egy eszeveszett menekülés az egész játék. Én hajlamos vagyok elmerülni a játékmechanikában, így nagyon jól jött, hogy épp limesszel játszunk, mert ő időről időre elkezdett sikoltozni valami olyasmit, hogy „Egy centin múlott, hogy nem kapott el, rohanjunk be a vegyesboltba, jézusom, JÖNNEK!” Priceless.

A zárójelenet a következőképpen zajlott: a seriff egy raktárból lövöldöz kifelé, a farmer lánya és egy nővérke pedig a pajtába szorult vissza az özönlő zombik elől, a seriff fia az iskolában kergetőzik két élőhalottal. A raktárban kimászik a földből egy zombi, a seriff kiront az ajtón, egyenesen az ott ácsorgó hullák közé, a nők pedig lassan, sebektől borítva szorulnak vissza a pajta legvégébe...THE END.

Összegzés vagy mifene. Egy játék után nem tudom megítélni a játékegyensúlyt, nekem a zombik kicsit erősebbnek tűnnek (ezt többen kiemelték a Boardgamegeeken is), de ezt remélem még számos mérési adattal alá tudom majd támasztani. Annyi mondjuk biztos, hogy esetünkben igen kevésen múlott a zombik győzelme, de én mindig jót dobtam. A hangulat tényleg remek megfelelő játékostársak esetén, de Lékó Péterrel lehet, hogy unalomba fulladna. A rendszer egyszerű, nem kell két órás szabálymagyarázat játék előtt, mint pl. a Marvel Heroes esetében. Ötös.

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr33375837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2008.03.11. 16:42:06

Kés járja át a májam, de kénytelen vagyok azt mondani, hogy remek poszt. Egyedül a lékós mondatot érzem gyengének. Petinek elég mostanság annyit mondani, hogy "No, és mi újság Linaresben?", és garantált az önfeledt kacagás.

Nyakkendős Gyík 2008.03.11. 21:17:58

^ Erről a rosszhumorú ismerőseidnek meg csak annyi jut eszébe: "No és neked hogy tetszett a Eurobowl?"

Mókás társas amúgy. :)

- Frank

Csabi · http://www.bernhardt-fashion.hu/ 2008.03.11. 21:42:16

Tesóm meg ne lássa ezt, mert akkor tuti akar egyet magának is.

limesz 2008.03.14. 11:37:39

A játék tényleg nagyon szép, ha ez lenne ma a standard minőség, nem lenne annyi gonoszság a világban. Az icipici beépített fluffok is nagyon tudják fokozni a hangulatot. Például az egyik kártyával megúszhatsz egy sebesülést, az a neve, hogy It's just a scratch. A képen János, a helyi quarterback (bocs KT, nem vágom a magyar megfelelőket) nézegeti a karján tátongó sebet, alul pedig van egy idézett szöveg: "It's not a zombie bite... Really." Na az ilyen apróságok, meg a játékmenet miatt dobom sikítva a kockát, mikor futni/harcolni kell.

Ami az újrajátszhatóságot illeti, remélem Könytáros Testvér soha nem lesz zombikkal, de legalábbis nem ellenem, mert tényleg pimaszul jókat dobott. Gyakorlatilag Anderson sheriff volt az egyetlen, aki terminátor üzemmódban játszott végig: 0 sebesülés, 10+ ölés.

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2008.03.14. 19:20:55

Frank, nekem az EuroBowl nagyon tetszett. Az angolokat (és másokat is) leittunk este a g...be. That's what I call spirit! A többi meg a kockák és a komenisták műve volt, semmi más.

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2008.03.14. 19:50:27

Ja, és az EuroBowlhoz kötődik a legviccesebb BB-s párbeszéd is, amit valaha hallottam. A nevek nem érdekesek, legyen mondjuk BlackOrc (BO) és Itzla.

Itzla (beletörődve): Hát, ezt bevitte...
BO: És hány kör van még hátra?
Itzla: Három.
BO (lelkesen): Akkor még van időd egyenlíteni.
Itzla (idegesen): Megmondanád, hogy vigyek be három kör alatt NÉGY gólt???

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2012.03.28. 19:05:30

hello,

én megvettem az összes kiegészítőt is, egyberaktam az egészet, meglehetősen epikus úgy a hangulat :) következő hasonlóan őrült projektem az Arkham Horror benépesítése szörnyfigurákkal :) ha kész lesz, meghívom magamhoz Könyvtáros Testvért)Picidzét, aki nekem is haverom, és beáldozom Cthulhunak :)