tabletop hírek

searforge krónika

  • Nincs megjeleníthető elem


ezt írja a geek

  • Hibás feed URL.

boardgame news

  • Hibás feed URL.

tengersam wh40k

  • Nekrológ Valamikor réges-régen elkezdtem ezt a blogot saját szórakoztatásomra írni, aztán a sors furcsa szeszélyéből egyre többen olvasták, én meg ezen fellelkesülve gyártogattam a cikkeket. (tovább)

Guild Ball: Négy Messi egy csárdában

2017.03.29. 09:09 | Tartótiszt | Szólj hozzá!

Címkék: taktika guild ball

Talán már itt is többször elhangzott, hogy a Guild Ball látszólag igen egyszerű játék. Csak 6 figura van a pályán, azok közül is az egyik a jobbára szórakoztató elemként ténfergő kabalaállat. Még a játékosoknak sincs külön pontértéke, hogy ilyesmivel kelljen variálni. Nincsenek bonyolult küldetések, több rétegű stratégiai célok. Csak a 12 VP számít, amit vagy ütéssel, vagy lövéssel tudunk megszerezni. Ehhez képest viszont az igazság az, hogy akár már a csapat-összeállításnál elveszthetjük a meccset, ha nem választunk körültekintően. Következzen tehát egy kis taktikai tippcsokor arról, mire érdemes figyelni a kezdőrúgás előtt.

peterhouse-_association-_football-_team-_autumn-1886.jpg

 

A játék különlegességét jól mutatja, hogy bármilyen meglepő, nem az a legjobb ötlet, hogy a kapitányunk és a mascot mellé a ránézésre négy legdurvább arcot válogatjuk be. A csatárcsodák és az ütőgépek szinte mind maximum Inf-et kapva üzemelnek tényleg százszázalékos fokozatban. Ha akár csak egyet is kispórolunk, akkor lényegesen fékezettebb habzást kapunk.

Példa: Flint 4 Inffel mozoghat Where'd He Go-val 4"-et, Sprintelhet és üthet (vagy rohamozhat), majd amint elszedte a labdát az ellenféltől, még rá is tudja vágni. Ez 13"-es Threat Range, ami 3 Inffel minimum 10-re, de inkább 9-re csökken. A különbség nem tűnik soknak, de pont ez a 3-4 inch elvesztése csinál egy klasszis játékosból korrektet. Ugyanezt el lehet mondani a kiütésre kihegyezett figurákról. Nincs annál bosszantóbb, mint amikor kénytelenek vagyunk 1-2 HP-n abbahagyni az ellenfél ütlegelését, hogy aztán gyógyuljon és elégedetten eliszkoljon, vagy neadjisten vágjon egyet a kapunkba.

Na szóval, ha teletömtük Messikkel meg Céronáldókkal a csapatot, az tök jó, de csak ők alaphangon 14-16 Inf-et igényelnek az optimális működéshez. És akkor a kapitányunk még semmit nem kapott. (A mascotot meg sem említem. Az amúgy sem sűrűn érdemli ki.) Könnyen belátható, hogy ez így nem túl hatékony felállás, hiszen a fontos embereink közül körönként 2-3-4 képtelen lesz bármi értékelhetőre.

Egy jobb megközelítése a csapatépítésnek, ha pontosan tisztában vagyunk vele, ki mennyit igényel körönként, és azt honnan fogjuk előteremteni. Ebből a szempontból megkülönböztethetünk Inf-éhes, semleges és Inf-et "termelő" modelleket. Nyilván mindig jó volna tengernyi pontból gazdálkodni, mint kevesebből, de a lényeg, hogy próbáljuk a deficitet a lehető legkisebbre venni. Ehhez pedig el kell találni a támogatók és az agresszív Inf-használók közötti egyensúlyt.

Ahogy már említettem Infet tipikusan a mascotok adnak be a közösbe, de van még jó pár játékos, aki akár nullával is simán elvan (Minx, Hag), mert valamivel hozzá tud járulni a körhöz azon kívül, hogy áll és nézelődik. És vannak olyanok, akik nagyjából mindig elviszik maguknak azt a mennyiséget, amennyit hoznak. Mondjuk Boar egy tipikusan ilyen figura.

Nézzük meg, hogy megy ez a gyakorlatban!

A kőművesek Kick Off csapata a következőkből áll: Honour, oHarmony, Flint, Mallet, Brick, Marbles

Honour: 3-at hoz, de az esetek többségében kéri a maximális 6 Infet, hogy valakit biztosan ki tudjon kapálni. (-3 effektív Inf)
Harmony: 2-t hoz, de ahogy szó volt róla, ő is teljes gázon működik a legjobban, és gyakran visz 4-et (-5-nél járunk)
Flint: ugyanaz mint Harmony (-7)
Mallet: az első rendes ember. 2-t hoz, de általában elvan eggyel, ami jól jön, ha valakinek éppen szét kéne törni a sípcsontját. (-6)
Brick: 2-t hoz és 0-val is tökéletesen működik a Counter Charge miatt. Jó fiú! (-4)
Marbles: extrém ritka esetekben megérheti bepróbálni vele a Goadot, de jellemzően csak befizeti az egy szem Infjét (-3)

A -3 meglehetősen nagy hézagnak tűnik, de nem teljesen reménytelen a felállás, sőt! Egy elsőkörös góllal ez a második körre máris -2-re mérséklődik, az elsőben pedig általában nincs szükség mindenkinek teljes hőfokra. Ráadásul a táblán lévő állapotok alapján azért el lehet dönteni, melyik erőemberünktől lehet megvonni egy kis támogatást úgy, hogy összességében a csapat potenciálja ne szenvedjen nagy kárt. Még egy dolog segít: Honour Legendaryja ugyanis extra Inf-eket ad, azaz egy körre (ideális esetben a másodikra) nemhogy jók vagyunk, de még pluszban is leszünk. Ha minden jól alakul, akkor a legtöbb esetben a harmadik kör elejére meg vége is van a meccsnek. 

További általános dolgok csapatépítésnél:

- Ha fogadjuk a lasztit, mindig legyen két gyors emberünk, akiket a két szélre állítva biztosítani tudjuk, hogy különösebb gond nélkül begyűjthetjük a játékszert az első aktivációval.

- Ha kirúgunk, jó ha van olyan játékosunk, aki képes nagy távolságra fenyegetni a labdát. Ezzel alaposan megnehezítjük az ellenfél támadásépítését.

- Legyen egy tervünk, hogy miként akarjuk elérni a 12 VP-t. 3 gól? Esetleg 2 gól 2 TO? Vagy megpróbálunk legalább 4 kiütést és majd csak beszenvedünk egy találatot a végén? A tervnek megfelelően legyen minél több emberünk, aki ezeket a feladatokat végre tudja hajtani. Például ha a 2-2 sémát gondoljuk ideálisnak, akkor jó, ha minimum 2, de még inkább 3 játékos képes nagy távolságokról gólt szerezni, és legalább ugyanennyi érdemben hozzá tud járulni az ellenfél leamortizálásához. Vannak különleges játékosok, akik simán tudják hozni mindkét feladatot (pl. A&G), így akár ennél kényelmesebb számokat is kaphatunk.

- Figyeljük a terepet. Sok játékos felértékelődik, ha megfelelő helyen van például covert adó tárgy. Vagy ha sok, vagy éppen kevés a nehéz terep.

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr2512384415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.