ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

Guild Ball: Kénköves kémia

2017.02.19. 20:06 | Tartótiszt | Szólj hozzá!

Címkék: taktika alkimisták guild ball

Az első hazai liga már a második csoportkörnél jár. Az első három meccs alapján Szendrői Balázs billentyűzetet ragadott, hogy elmesélje, hogy jött be neki választott csapata, az Alkimisták. Halljuk, halljuk! (Az autentikusság megőrzése miatt az eredeti kéziratban szereplő szmájlikat mind egy szálig bent hagytam ;) - a szerk.)

gb-teams-alchemists.jpg


Sziasztok, túl az első 3 ligameccsen gondoltam megosztom a tapasztalatomat a csapatomról, elvégre ennek a ligának most a tanulás a célja. A liga előtt 2 meccset játszottam alkimistákkal, így most már 5-öt, szóval amit mondok az nem szentírás, lehet a következő forduló végére teljesen mást gondolok már. :) A 9 fős felhozatalom Midas, Smoke, Naja, Vitriol, Vet. Katalyst, Katalyst, Calculus, Mercury, Harry the Hat. Ebből eddig a ligában fixen egy 6 fős csapatot játszottam, hogy tanuljam a figurákat, alább róluk a véleményem:

midas.jpg

Midas

A kapitány, akit season 3ra teljesen újraterveztek. Nagyon jó focista lett, aki egy inf segítségével 4/10-es kick statot kap, unpredictable, 1infel kevesebbért csinál teamwork akciókat (azaz ha kap egy passzot gólrangen belül, akkor ha előtte 0 momentuma volt, már kapura is lőhet a kapott momentum felhasználásával). Másik oldala Midasnak, hogy tudja mozgatni a közelben lévő csapattagokat, ami elsőre nem hangzik akkora nagy számnak 2 infért, de elég jó trükköket lehet összehozni vele. Pl. beengagelni ellenfeleket soron kívül, arrébb mozgatni problémás helyen lévő figurát, első körben felhozni a többieket, stb. Elég nehezen megfogható csatár, bár szerintem van pár erősebb a játékban, de a nagy előnye a 6 felhasználható inf, ami a többi sima csatár fölé emeli, mivel akár charge után több ellenfélen átdodgeolhat momentumot gyűjtve, mielőtt kapura lőne 10 távolságba. Természetesen van gyenge pontja Midasnak is, ha egy 2 ranges figura beengageli akkor vagy fel kell adnia a mozgását és bemozogni, vagy heroic playből kell magát kimentenie. Ez az 1 momentum a körök elején elég komoly ár az elszakadásért, ha pedig te kezdenél akkor így jártál, Midas nem fog elsőként elszakadni és gólt rúgni. :)

vitriol.jpg

Vitriol

Csapatom másik csatára, aki a szememben egyelőre erősebb Midasnál, ha tehetném őt tenném meg kapitánynak, hogy 6 infet tehessek rá. :) Vitriol a fedezékekkel operál, ha megfelelően pozícionálod akkor 13”-ra fenyegeti a labdát Midas 9” (esetleg 11”)-ével szemben, és rúgás előtt elég könnyen ki is ugrik engagementből. A legnagyobb előnye azonban a 2”-es melee range ami nehézzé teszi a legtöbb ellenfél számára, hogy megállítsa a labda elvevésében, és kapura rúgásában.

naja.jpg

Naja

Naját azért választottam, mert a gameplanemben nem volt különösen nagy szerepe a condition sebzésnek, és amikor ezzel a csapattal Flask-et próbáltam, semmit nem tett hozzá a csapathoz 1-1 smoke aoe-n kívül, ráadásul a lassúsága miatt nem is tudta tartani a tempót a csapattal. Naja cserébe nagyon kellemes meglepetést okozott, tökéletesen beleillik a foci orientált csapatba. Ráadásul az egyik olyan mascot aki inf nélkül is meglehetősen hasznos. Inf nélkül 6-ot sétál, 2-es range van, unpredictable, 5+ os defense. Elég beparkolnia valahol, hogy borsot törjön az ellenfél orra alá, de akár remek labda megtartó figurának is. Emellett ha már engagelt és kap 1 infet akkor hipnózis képességével bezavarhatja az ellenfelet, amennyiben pontosan kiszámolt infet rakott valamelyik emberére. Vagy arra kényszeríti a jelenlétével, hogy a szükségesnél 1-el több infet pakoljon a figurára.

calculus.jpg

Calculus

Calculussal kicist nehezebb a helyzetem, ő a poison AoE osztásban és blindness adásban jeleskedik, és gyakorlatilag ennyi. A blindness egyértelműen nagyon erős, a poison viszont nem nagyon tesz hozzá semmit a csapatomhoz, nem szükséges mindenkit kicsit sebezgetnem, a 2 inf pedig elég nagy ár érte, főleg ha az ellenfél nem hajlandó tömörülni. Emiatt az az érzésem, hogy Calculus helyett ki fogom próbálni Mercuryt. Igaz, hogy Harry oszt már burninget a csapatban, de a burning conditiont sokkal szívesebben látom az ellenfélen ezzel a felállással, mivel sokkal jobban hátráltatja az ellenfelet a counter playben vagy támadásban. Butcherek és Union ellen azért lehet Calculust választanám még mindig, mert ott blindból adódó -2 támadás akár élet-halál kérdése is lehet.

vetkatalyst.jpg

Veteran Katalyst

A hatalmas melák, akit betolsz a verekedésbe és fél kör alatt mindenkit a kórházba juttat. Legalábbis a kinézete alapján ez lenne logikus, de a valóság köszönő viszonyban sincs azzal, ahogy a figura működik. :) Egyrészt Vat. Katalyst minden kör végén sérül 4-et, másrészt 2+ defjével talán az egyik legtörékenyebb figura a csapatban, akin ráadásul ki lehet farmolni a világ összes momentumát (hacsak nem üt le az első ütés után visszakézből :) ). De ha nem a tömegverekedésben jó Vet. Katalyst akkor miben? kérdezhetitek teljesen jogosan. Nos abban, hogy a játék nagy részében hátul álldogál és 2 influencel hozzájárul a csapat pooljához, közben az ingyen charge-jával fenyegetve a pálya hátsó részét (csak figyeljünk focis csapat ellen, nehogy róla továbbugorva kapjunk gólt). Vet. Katalyst ideje a játék vége felé jön el, amikor már megvan a 6-8 pont és be kellene fejezni gyorsan a meccset, mivel minden figuránk a végét járja. Ekkor Vet. Katalyst a heroicja segítségével megölve egy ellenfelet 2 pont helyett 4-et kap, viszont maga is knocked out lesz, 2 pontot adva az ellenfélnek. Így szerencsétlenebb esetben döntetlen is kijöhet, amikor ha jól tudom folytatni kell a játékot. :) Amiben jó Vet. Katalyst azon kívül, hogy a kulcsfiguráink több influencből játszhatnak az nem a nagy sebzés, hanem a nagyon megbízható sebzés. Többnyire 10 kocka körül fog dobni, és fix 3-4 sebet osztani minden ütésével, mivel a hosszú playbookja nehezen fordul át, cserébe viszonylag hamar eléri a 3-4 sebet. Mielőtt harcba küldjük, mindenképp érdemes megbizonyosodni, hogy a végén nehogy mi járjunk rosszabbul.

harry.jpg

Harry the Hat

Harry egy abszolút badass, nincs mit szépíteni. :) Az ő feladata a játék első felében felsétálni a pálya közepére, aztán onnan molotovokat dobálni, gouget osztani, vagy csak leütni mindenkit a kalapácsával. A 2 range, 7 kockás támadás elég effektív kombó a bekötött ellenfeleket knockdownolni/lesebezni és Vet. Katalyst elé dobni. Ami miatt mindezt megteheti az az, hogy minden körben amikor az ellenfél elsőként megsebzi, Harry 2 momentumot generál. Emiatt elég nagy biztonságban érezheti magát a pélya közepén is, a 2 momentum hatalmas előny. Igazi hátrányt nem tudok harryre mondani, ha kap influencet akkor egy szörnyeteg, ha nem akkor elég aktiválni és adni neki +3 attackot, majd minél több ellenfelet (lehetőleg ha melee 1 akkor rangen kívülről) beengagelni. Ami tanácsot tudok adni ellene az az, hogy ha megsebzed, akkor olyan szándékkal tedd, hogy abban a körben meg is ölöd. Majdnem elfelejtettem, de Harry egyik legerősebb képessége (ha ennyi nem lenne elég) az az, hogy 4”-es aurában 1-el olcsóbbak a teamwork actionok. Ez azt jelenti, hogy ha te kapod a labdát (amit ligán egyszer sem sikerült nekem :D ), akkor ha közel teszed hozzá a csapattársaidat, akkor gyakorlatilag a mamentum farmolás mellett mindenki aki labdához jut kap egy ingyen 4” mozgást is. Elég jó deal. :) A játék későbbi részeiben kicsit már nehezebb ezzel kombózni, legalábbis én a csatárokat szeretem a széleken mozgatni, Harryt pedig középen tartani.

Na hát ennyi a figurákról külön-külön. Ami ennek a 6-osnak egyik nagy előnye még, hogy a figurákból 4-nek van melee range 2-je, ami elég nagy előnynek tűnik, a másik, kicsit kisebb, hogy 3 figura is def5+os, ami szintén segít a pályán maradásban.

Gameplan

Ami elég hamar leesett a játékkal kapcsolatban az az, hogy más játékokkal ellentétben itt nagyon fontos egy konkrét gameplan kitalálása a játék előtt, és annak követése amennyire lehet. Nem igazán éri meg hébe-hóba belesebezni valakibe például ha nincs szándékunkban megölni, sokszor előnyösebb akkor inkább momentum farmolás közben pozícióba helyezni magunkat, vagy elrontani az ellenfél pozícióját.

Az én game planem nem túl bonyolul (ez alighanem előny), a terv az volt, hogy gyorsan letámadva az ellenfelet rúgok 2 gólt Midassal és/vagy Vitriollal, aztán a Harry-Vet. Katalyst kombó kivégez valakit 4 pontért. Ebben az a jó, hogy az első körökben az ellenfél még a kapuja körül tartózkodik, így elég jó charge célpontoknak számítanak támadáshoz / leszereléses góllövéshez. Ilyenkor Naja és Vet. Katalyst, illetve többnyire Harry és Calculus is elég alacsony influence igényű, akár 0-1-el is ellehetnek, így a 2 csatár megkaphatja a max influencét, hogy tegye a dolgát. A terv második felében már Midas és Vitriol kevésbbé fontos, hacsak nem adódik helyzet, így nekik elég életben maradni, és a csapat maradék része kaphat közel max influencet (jó esetben itt már 15 a pool).

Így hirtelen ennyi, nem tudom bárki elolvassa-e ezt a rengeteg szöveget (én biztos nem mégegyszer), de ha igen akkor hátha valamennyire érdekesnek találta. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr4712273735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása