ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

magnus ellen sárkányfű

2008.07.30. 16:24 | geistwald | 4 komment

Címkék: privateer press hordes wargaming legion of everblight

Ha már az új rendeléssel szóba került Magnus, a Warmachine Ságvári Endréje, akkor következzen egy rövid bemutató Everblight hordájáról, amit meg én szerzek be, hogy Magnusnak legyen kivel gyakorolnia. A Legion of Everblight (LoE) az a Hordes frakció, amelyik a legjobban hasonlít Cygnarra, legalábbis az én felfogásomban - a nagy különbség, amiért mégis izgalmas lesz a dolog, hogy a LoE listám a közelharcra fókuszál majd, míg a Cygnarom inkább a run&gun témára épül. Tehát az elképzelés egy LoE run&bite, vagy mi. Nota bene még soha nem játszottam a Légióval, ellene is csak párszor, így most egyedül arról tudok írni, hogy milyen alapon raktam össze az első sereglistámat. Elöljáróban annyit, hogy a LoE fluff remek, bár a WM/Hordes környezetben ez nem különösebben meglepő.

Van ugye a Cryx éléről ismert Lord Toruk, aki egy disznó nagy sárkány. Toruknak van pár ivadéka, akiket utóbb megpróbált felfalni - ezek egyike Everblight, aki tehát maga is sárkány, de nem annyira kurvanagy. Everblight szépen ívelő karrierjét egyszer derékba törték Ios elfjei, akiket megpróbált a befolyása alá vonni. Az iosiak megfosztották a testétől, és a Mount Nagyonmagas tetején lévő legmélyebb barlang legaljára temették a sárkány esszenciáját, majd elgereblyézték rajta a földet. (Ennek a valaminek athanc a neve, kábé annyira jól fordítható magyarra, mint a mojo.) Everblight nem adta fel, és magához csábított egy arra ténfergő ogrunt, aki jelenleg is az ő prófétája. A Thagrosh nevű, korábban nem sikeres ember ogrun innentől a sárkány eszközévé vált. A környéken élő nyss, vagyis a hóelfek (havasi elfek? jegeselfek?) között is akadt egy áruló, a Vayl nevű boszorkány; ők közös erővel kezdték megrontani a nyss törzseket, terjesztve köztük Everblight kórságát. Kútmérgezés, kalózmarketing. A fertőzött, eltorzult nyss dolgozók aztán halomra kaszabolták meglepett testvéreiket, és akit megkíméltek, azt is csak azért hagyták életben, hogy beoltsák az ever-blighttal. Az utolsó túlélők hátukra kapták szunyókáló istenüket, Nyssort, és elmenekültek.

Everblight jelenleg három projektet futtat párhuzamosan. Egy: van neki a blighted nyss katonákból és saját fattyaiból álló légiója, amellyel világuralomra tör. A sárkánynak még nincs új teste, ezért sebezhető, de majd lesz, és akkor aztán. Kettő: mindenképpen meg akarja találni Nyssort, akit nagyon szeretne elfogyasztani. Három: nem szeretné, ha Toruk megtalálná, és atyai jóindulattal megenné. Utóbbi projekt távlati kifuttatása, hogy ő ehesse meg Torukot, de ehhez még nem készült el a megvalósíthatósági tanulmány. A WM és Hordes könyvekben futó történetet a maga egészében nem tudom visszaadni. Van benne csavar, visszacsavar, kitérő, betérő és összefonódás dögivel - hogy csak egy példát mondjak, Toruk és Everblight egy-egy vezére lelkesen üzletel egymással a két sárkány háta mögött, miközben feltűnt a színen egy harmadik sárkány is, maga Vayl pedig a Circle, a Trollblood és a Khador erőkkel folytatott háború közepén már azt tervezi, hogy mekkora dobás lenne a Vinter Raelthorne által bitorolt Skorne trónt bitorolni.

És most a seregről. A warlockom az alapdobozos Lylyth lesz, de nem anyagi megfontolásból, mert így éppen hogy bukni fogok a vásárláson. Lylyth egy megrontott nyss hölgy, aki egy íjjal a kezében rohangál, és két okból tetszett meg nagyon. Egyrészt nem túl erős és nem túl gyenge warlock, ami a játékélmény szempontjából fontos. Másrészt a képességeit mintha csak nekem tervezték volna: a hangulatuk remek, és jópofa kombinációkat ígérnek. Lylyth alacsony fury értékkel rendelkezik, ennek ellenére játszható nagyrészt beastekből álló listával is; a LoE gyalogság nagyon jó, de nekem a figurák nem igazán tetszenek, ráadásul nem akarok szívni a csilliárd darab trooper festegetésével.

Everblight állatkái gyorsak és nagyokat harapnak, de ők maguk nem jól bírják az ütleget. Legjellemzőbb tulajdonságuk az eyeless sight, vagyis látásukat nem blokkolják a cloud effektek és mindenféle objektumok. (Más kérdés, hogy rálőni vagy megrohamozni ettől még csak azt tudják, akit a szokásos feltételekkel elérnek. Szerencse, hogy soknak van szárnya vagy all terrain képessége.) A szem hiánya a lélek tükre, így a Legion beastek - egy kivétellel - lélekkel sem rendelkeznek: a soulless tulajdonság miatt nem termelnek tokent annak, aki begyűjtheti az ilyesmit. Szintén egy kivétellel - aki már megint a nephilim soldier nevű félig nyss, félig sárkány light beast - a blood creation is ott van a kártyájukon; eszerint nem támadják meg a saját warlockjukat, ha megtébolyodnak a túl sok furytől.

A Legion egységek ugyanezt a mintát követik. Általában gyorsak, rugalmasak, és képesek tekintélyes sebzést okozni, azonban a szívósságuk más frakciókban átlag alattinak számítana. Érdekes, hogy a gyalogság még a remek LoE beastekhez képest is zavarba ejtően jónak tűnik: van legalább ötféle egység, amit bárhol, bárki ellen szívesen beválogatnék. Solo figurából nincs sok - a Hordes fiatalabb játék, mint a WM -, de aki rendelkezésre áll, az mind a beastek kezelésében segít. Így tehát könnyen össze is jön, amit eredetileg is szerettem volna: Lylyth, számos jószág, az őket segítő solók, és egy unit azokra a feladatokra, amelyeket a beastek nem képesek ellátni.

Egyelőre annyi biztos, hogy a warlockom mellett futni fog egy carnivean heavy (brutális), egy nephilim soldier light (itt látható fent, szerintem Lylyth remek szinergiát mutat vele), és minimum egy shredder (hasznos és vicces). Ehhez vagy hozzácsapok még pár shreddert, vagy bejön egy másik fajta light beast, de a jelöltek közül még nem választottam. A két nephilim is egy opció, de az már nagyon redundáns dolognak tűnik. A seraph túl jó, a teraph és a raek viszont megdöbbentően szar. Nehéz ügy. Solónak a shepherd ezer százalék, hogy kell, mert Lylyth alacsony fury értéke rövid pórázt jelent; a forsaken attől függően jön majd, hogy hány beastben állapodok meg magammal. Plusz egy feralgeist is jó lenne, ha beférne. Az egységek közül egy 4-5 fős raptor lovasságot néztem ki magamnak. Gyorsak, van némi távolsági potenciáljuk, közelharcban meg gyilkosak. Ha nem is maximális hatásfokon, de több más unit feladatait is elláthatják, nekem meg éppen ennyi pontom van gyalogságra. Lovasságra. Szarvasságra. Whatever. A striderek mellett ez a másik nyss unit, amelyik nem csak a kártyája, hanem a külseje alapján is tetszik; a striderek viszont túl drágák 500 pontban. 750-ben majd ott lesznek ők is, különösen, hogy az epic Lylyth elite cadre bónuszokat ad nekik. A striderek - nem mellesleg - az incubi nevű förtelmek nélkül nem tűnnek jó pontbefektetésnek, márpedig az incubi mellé szükség volna mégegy gyalogos egységre. Ördögi kör, és a feloldása csak 750-ben lehetséges két egységnyi striderrel és egy adag incubival, plusz cadre bonus.

A LoE sokak szerint túlhúzott frakció, amellyel akkor is könnyű nyerni, ha nem pazaroljuk gondolkodásra a drága időt. Szerintem ez egyáltalán nem igaz. Tény, hogy a Hordeson belül a Circle és az Legion ad lehetőséget a "cheesy" seregek összeállítására, de ezek nem mérvadóak. Egy rendes LoE lista semmivel sem erősebb, mint mondjuk a trollok, sőt még kapaszkodhat is, amikor elé áll az a negyvenmillió kék hitbox. Persze mindez csak a gyakorlatban derül majd ki, de jelenleg nagyon kiegyenlített meccseket várok a saját légiómtól, nem igazán látom a robotpilótát. Mára ennyit, majd a rendelés után kiakasztjuk a végleges Magnus és Lylyth listánkat, lehetőleg képekkel. Addig meg újabb Circle vs Cygnar battle reportok sugárzásával oldjuk a feszültséget.

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr76592958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

huntroll 2008.07.30. 20:58:58

Pozitív, hogy nem a győzelem az első szempont a seregtervezésnél, én tuti, hogy Rhyas-t hoznám LoE seregbe, elég viccesnek tűnik a kis ninjalány. Bár azok a Raptorok NAGYON gusztustalanok tudnak lenni lassú, kevésbé lövős ellenfelek (pl trollbloods minusz Grim Angus) ellen.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2008.07.31. 12:33:11

Rhyas nagyon jópofa, de valahogy egydimenziósnak tűnik. Mondjuk ha veszek második warlockot, akkor ő lesz az, mert annyit nem fog az asztalon tölteni, hogy megunjam :)

A raptorok tényéleg büntetnek, de nagyon tetszik bennük, hogy akármilyen jók, akkor sem nyerik meg egyedül a meccset. Mármint körbefutják meg fenyegetik az ellenfelet, néha lelőnek vagy kardélre hánynak valamit, de akkor is sem egy überjunit. Pl nincs nekik fearless, hogy csak egy példát mondjak rá, milyen könnyű beopatni őket.

huntroll 2008.07.31. 14:44:05

Ez igaz, és szerencsére a MAT-juk is csak 7/6, így közelharcban már adódhatnak gondjaik a base-to-base-es Championokkal... Csak ugye a Light Cavalry szabály miatt nem tudom utána agyonverni őket, mint minden más tisztességes ellenfelet, úgyhogy lassan be kell szereznem Grim Angust, (Return Fire -> ha elhibázol, én ütök egyet) Swamp Gobbereket (LOS blocking, extra def közelharcban is) és még néhány Long Ridert, hogy legyen valami gyors is a seregemben. Esetleg az Axer animusa lehet még megoldás, Charge SPD+5-el nehéz terepen át elég ijesztő, csak kicsit sok fury-ba kerül egymás után legalább 3-szor elcastolni...

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2008.08.01. 12:08:26

Raeket vegyél. Nem azért mert jó, hanem mert baba a figura, és stílusa van a képességeinek.
süti beállítások módosítása