ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

a cryx 'jackek

2009.01.02. 10:23 | Gróf Úr | 7 komment

Címkék: warmachine privateer press cryx

 Eme esztendő első elmetornáját epikus erőfeszítésem előremozdítására engedem el; vagyis folytatom a cryx frakció minél teljesebb ismertetését és górcső alá veszem a sereg nehézpáncélosait; mint a későbbiekben látni fogjuk sem nem olyan nehezek és sem nem túl páncélosok, de ne vágjunk a dolgok elébe. Cryxék a warjack technológia egy alternatív módját alkalmazzák, szén és olaj helyett egy speciális anyaggal üzemeltetik gépezeteiket, nevezetesen necrotitetal, ami afféle vérszén; régi és friss csatamezők talajából kitermelhető, fokozott hemoglobin tartalmú anyag. Maguk a 'jackek is nekromancia alkalmazásával, gyakran a csaták után nagy számban rendelkezésre álló anyagok (tetemek, páncéldarabok, elhullajtott tagok és taglók) felhasználásával készülnek, könnyen belátható tehát, hogy a Cryx az újrahasznosítás és környezetvédelem bajnoka, nem a zöld színt és árnyalatait büszkén viselő Circle.

 Szeretném kihangsúlyozni, hogy Cryxéknél egy darab heavy- vagy light warjack sem található. Nem bizony. Szerencsére van helyettük bone- illetve helljackek garmadája, ami némi kárpótlást nyújthat ínséges időkben és van mivel megkeseríteni az ellenfelek életét. Általában a cryx 'jackjeiről elmondható, hogy gyorsak, nehezen lehet nekik találatot bevinni, de páncélzatuk rovására nyerik mozgékonyságukat, vagyis hamarabb szétesnek, mint Duplo-kastély a hiperaktív nagycsoportos kezében; cserébe általában nem túl drágák és számos különleges tulajdonság emeli értéküket. Az elemzés kedvéért három csoportra bontanám őket, miszerint: Csirkék, Egyéb Kicsik, Pókláb Nagyok és Egyéb Nagyok. Igen, sokkal jobb vagy matekból, mint én. És most térjünk a lényegre.

Csirkék

Alapvetően három jakab tartozik ide, az ide tartozó 'jackek száma három és az ide sorolt 'jackek száma három legyen! A négyet szádra ne vedd! Sem a kettőt, hacsak nem követi rögvest a három! Izé, elnézést, kezd hatni a gyógyszerem, folytathatjuk. A csirkék közös alvázra épülnek, ami alatt azt értjük, hogy általában hasonló hulla-maradványokat dobálnak halomra az építésükkor; statisztikáik megegyeznek, csak a fegyverzetben van eltérés és mindannyian rendelkeznek a számunkra oly kedves tulajdonsággal: arc nodeok. Áruk a nevetségestől a röhejesig terjed, általánosságban majdnem elmondhatjuk, hogy amíg bármely más frakció egy arc nodeot hoz mi ugyanabból az árból kettőt gazdálkodhatunk ki. Tiszta Tecsó Gazdagságos. Szükségünk is lesz a számbeli fölényre, mert egy-két jól sikerült pofon, amitől csak mozgékonyságuk és magas DEFük óv hamar véget vet világuralmi terveinknek; ARMjuk alacsony, sebpontjuk csak mutatóban, bár jól elosztva, de bátran mondom Néktek, nem ezért szeretjük őket! Egy olyan frakciónak, ami nagyrészt - a halálra szekálástól eltekintve - mágiával operál elengedhetetlen a jól pozicionált arc node és ezek a kis csirkefogók (éééérted, csirkék, csirkefogók, hahaha!) remekül manőverezhetők a csatatéren. Szélsőséges esetben (és a cryx hajlik a szélsőségekre; lehet, nekik van igazuk, ők már jártak Odaát) elképzelhető egy 'caster+(10+n) bonejack felállás; a siker és a legközelebbi játéklehetőség elmaradása szinte garantált! Tekinthetjük tehát csirkéinket annak, amik: két erős láb meg egy arc node, némi körettel. Sebzésfelvéséskor magam is csak annyit szoktam mondani: mozgás ép, arc node ép, tehát vehetjük úgy, hogy nem csináltál semmit.

A három agyondicsért csoda a Deathripper, Nightwrech és Defiler névre hallgat, bár játékos kedvűek hívhatják őket Buksinak, Csulagépnek és Köpőnek. A fegyverzeti eltérés, ami megkülönbözteti őket: Buksi harap és jó esetben lógva marad, mint Csilla, a pitbull, Csulagép tócsányi kisAoEt köp, Köppencs meg tócsa nélküli távolsági támadást kezdeményez. Félreértés ne essék, fegyvereik nem elhanyagolhatóak vagy lenézendőek, elég sok bajt, bút és bánatot tudnak okozni, de elsődleges szerepük nem feltétlenül a közvetlen harc; azért ha alkalom adja ne habozzunk odaharapni -köpni -okádni. Sőt, van néhány assassination taktika, ami a kibilliárdozott 'caster halálra nyálazásán alapul; ezekre sem árt odafigyelni.

Egyéb Kicsik

Itt elég változatos a paletta, van a bolhakicsi és Zdenek Miler halhatatlan Krtekjének leszármazottja a Kisvakond. A Stalker gyors, osonó, 'caster zsigerelő darab; mozgékony, ugrik, terepálló és lopakodásában bízik, hogy rendeltetési helyére ér, ahol sikeres támadás esetén nagyban segíti az ellenséges 'caster fókusz-allokációs problémáinak megoldását, mert ugye az jó, ha nem kell annyit számolgatni. Ha éppen nem matematikai segédletet nyújtunk vele remekül alkalmas még a kóbor solok és parancsnokok elhantolására. Alkalmazása közben tartsuk szem előtt, hogy csak oson, de nem láthatatlan és nem is halhatatlan; egy atyai pofon vele is végez, feltéve, hogy Spencer (korábban: Pedersoli) a családnevünk és Bud (azelőtt: Carlo) az apánk.

Másik barátunk és harcostársunk a Helldiver, nevéhez méltón búvártúrákat szervez, ha nem is a Vörös tengerhez, de a pokolba (bár aktuálpolitikailag lassan nehéz megkülönböztetni a két régiót); a kis édes pozícióba kerül, majd elássa magát; ekkor nem lehet bántani és ha elég jól intonáljuk az "Ó te drága Clementina" dallamára a "Ha nem látsz, hát nem is vagyok, nem is vagyok, nem is vagyok" kezdetű altatódalt elég nagy zűrt tud okozni a felbukkanásával; mondjuk ez többesélyes: egyszer az ellen feledkezett meg róla és megetette vele a Juniorját működési zavarokat okozva az általa irányított Hunternek is, egyszer én felejtettem el, egyszer meg egyikünk sem, nem is zavart sok vizet. Azért aranyos. Elásásakor egy kör tartamára nehéz terepet hoz létre és csökkenti a betévedő ellen védelmét, ami nem rossz védelem a rohamozó ellenféllel szemben, kiásásakor meg boostolja az első támadását, sebzését.

Pókláb Nagyok

Cryx seregeinek nagy szüksége lett hirtelen a szárazföldön is jól működő, könnyen manőverező de némileg páncélozottabb 'jackekre az alapmodelleken kívül, így létrehozták a póklábúak alfaját; ők jobban bírják a gyűrődést, terepjárók és nem lehet hanyattlökni őket, Kreoss Papás, Strykeres-ledöntős és Magnusos-Renegátos játékostársaink felhőtlen örömére. Cserébe kicsit lassabban mozognak, de ezt bőven kompenzálja, hogy nem jönnek zavarba, ha erdőn, mezőn vagy épp vizen(!) kell átkelniük. Ők már az összfegyvernemi elképzelések gyermekei, egyaránt van távolsági és közelharci fegyverük, mely horribilis árukban is megnyilvánul.

Illusztris képviselőjük a Leviathan, aki egyrészt egy gyorstüzelő gépágyút szorongat, másrészt pedig a játék egyik legjobb 'jackelhárító fegyverét; kritikus találatkor vagy kiüti az ellenfél egyik kezét/fejét vagy csak durván sebzi és lefogja, mindemellett hajigálni is tud, mivel szabad kezet kapott a teremtőtől. Ráadásul a sebzése is baráti, mind távolságra, mind közelharcra. Használatakor ne feledjük, hogy a világ fókusza is kevés neki; ezzel mindenképpen számoljunk, mert teljes kapacitásának kihasználásához mindig maxra kell töltenünk. Vagy fölé. A pókláb továbbgondolásaként eszünkbe ötölhet, hogy egy kétkezes nagy'jackkel (akad ilyenünk is, kettő) előredobjuk és utána rohamozunk vele. Ez a cryx ejtőernyős doktrínája, használata csak nálunk fizikálisan gyengébb/felkészületlenebb ellenfél esetén javasolt, mert erős nemtetszést válthatunk ki vele; de hát az élet nem népszerűségi verseny, hiába.

A pókfélék másik változata a Harrower, ő gyorstüzelő helyett kisAoEs ágyút hord, melynek lővését a begyűjtött lelkekkel tudja igazán imádnivalóvá növelni; lelkeket közelharcban szerez, nagyhatótávú, egyszerre 180 fokban dolgozó karmával. Mármint elszarusodott, megnövekedett és kiélezett körmével, nem pedig jócselekedetekkel felhalmozott pozitív buddhista sors-energiával. Sebzéstűrése a póklábúakra jellemzően magas, páncélzata szintén, bátran küldhetjük hát közelharcba gyalogos hordák ellen; az elhaltak lelkét pedig ráöklendezhetjük a következő körben valami társai megett megbúvó támogató-figurára. Ő is elvégezte a kötelező három nagy-, két alacsony magasságú nappali ugrást és mellé a két éjszakait, vagyis jogosult az ejtőernyős szárnyak viselésére. Pókláb kollegájának pedig van dobásra alkalmas keze, így remek párost alkotnak.

Egyéb Nagyok

Ők az alapmodelljei, a legelső, de azóta túl nem haladott műalkotásai a nekrotechnológusoknak; a Slayer alvázára épülnek, tulajdonságaik megegyeznek, gyorsak, kevésbé sebzésállóak de annál jobban megfizethetőek.

Alapjuk a Slayer, egy egyszerű de nagyszerű fejlesztés: három közelharci támadásával, kritikus savazásával és kombó-ütésével a közelharc királya, a lefejelés nagymestere, a kétkezes hajigálás bajnoka, az ellenfél réme. Olcsó és meglepően jó; az a semmi-extra-de-azért-hú-de-remek fajta, aki csendesen meghúzódik a buliban egy semmitmondó frizura és egy nagy szemüveg mögött, de ha bekeveredtek egy üres szobába és lekerül a bő pulóver kiderül, hogy Pamela Anderson fénykorában is elbújhatott volna mellette(*).... miről is beszéltem? Szóval annak ellenére, hogy az alap alapja a mai napig is megállja a helyét, sőt. Építhettek rá.

Ha egy Slayert elküldesz öt-hat évre gyúrni, majd túlélőtáborba, majd az idegenlégióban lehúz két teljes szerződési időszakot megkapod a Seethert; ép elméje nem lesz egy szál sem, csak a harcért és a harcnak él és az sem számít, barát-e vagy ellenség, aki vérével és belsőségeivel elborítja, fő, hogy tocsogjon. A levegőből is nyer fókuszt, átrohamozik a terepakadályokon és mindennel rendelkezik, amivel a Slayer; cserébe ha nem tudod viselkedésre bírni ugyanolyan lelkesedéssel rágja sereged élőholt húsát, mint az ellenfél friss, ropogós korpuszát. Hát, igen, a fegyelem a kenyere, lapos a tekintete, alapos a tenyere. Szerethetően hibás darab; ha működik akkor remekül működik, ha rájön az ötperc akkor több a kár vele, mint a haszon. Sokkal. Azért ki ne hagyjátok.

A csapatból kissé kilóg Ahab kap'tány reinkarnációja a Reaper. Ő úgy jön létre, hogy egy Slayer egyik kezét szigonyágyúra cseréljük ennek minden következményével; kis Ho-Ho-Ho-Horgászunk némi fárasztást követően bizony magához pecázza a kiválasztott közepes vagy kistalpú célpontot és ott értő gondoskodásban részesíti (széttépés, lefejelés). Ez, ha működik, remek; ha nem, az sem baj, legalább van még egy lövős 'jackünk.

Bonus track: Deathjack

A legkeményebb fickó volt a Legends kiadásáig, valaki, aki miatt mindenki irigykedett a cryxre, nyálfolyamok csordultak és "tápooooos!" kiáltásokat vertek vissza a hegyek; hogy ez változott-e majd a további harcok eldöntik, de mi azért biztosak lehetünk, hogy kapunk valamit a rá költött 154 pontunkért. Előretolt kihelyezés, levegőből nyert két bónusz-fókusz summa ötig, önálló varázs-platform, halálos kigőzölgés ráadásul üt, mint egy Slayer, csak nagyobbat sebez és gyakrabban talál. Sebzéstűrése egyedülálló frakciónkban, ő a non plus ultra (vagyis fehérítővel nem tisztítható!). Épp ezért szereti az ellenfél a lehető leghamarabb hidegre tenni, ezért óvatosan azzal az ADval. Ha van rá pontunk vagy scenariózunk kötelező darab!

 


Röviden ennyit mára a nekrotechnika és a holt tudományágak újdonságairól. Legközelebb az egységeket vesézzük, addig is jók legyetek és ne adjátok el a Cygnar csapatotokat mert álmotokban meghág egy hattyú!

*: Figyelem, ez egy párhuzam, tudtommal nem kell félnünk az új esztendőben sem a házibulikban álcázva meghúzódó Slayerektől. Ha mégis találkoznál eggyel én minden felelősséget elhárítok!

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr14852878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.01.02. 16:22:45


Nightmare kimaradt, ecsém. Különben remek cikk, leszámítva a hattyas poénodat a végén. Ha meghozza a postás Lugot, majd megnézzük, mennyire egyedülálló a Deathjacked sebzéstűrése.

Huntroll 2009.01.02. 16:34:14

Ha már itt tartunk, a Cankerworm is.

Geistwald, csak nem Brun és Lug voltak a fő ok, amiért eladtad a kékeket?

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.01.02. 17:34:46

Annak idején Searforge-ot vettem volna, ha nem lett volna annyira kevés modell a listán. Aztán kijött Thor Steinhammer meg a Forge Guard, és elkezdtem gondolkodni a cserén. Aztán kijött Brun & Lug, és el volt döntve a dolog :)

Gróf Úr 2009.01.02. 20:03:13

Nna, mivel csak arról írok, amivel van tapasztalatom, ezért a legendses cumók kimaradtak, igen.

Gróf Úr 2009.01.02. 20:08:34

Ti amúgy Crag & Lugról beszélgettek? :-)

Huntroll 2009.01.02. 20:16:02

Aki kb annyira Crag, mint Stryker Cole? :P

Gróf Úr 2009.01.02. 20:42:01

Jaja, Brun Cragback, neked. De én együtt szoktam piálni vele :-DDD
süti beállítások módosítása