ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

call to arms: circle vs searforge

2009.02.18. 20:41 | geistwald | 9 komment

Címkék: battle report warmachine privateer press hordes circle of orboros searforge commission

Múlt kedden lement az első kör a Call to Arms kampányban, a Searforge seregem Tartótiszt Circle seregével csapott össze. Az egy dolog, hogy még sohasem próbáltuk a CtA-t, de én is most játszottam először az új szerzeményeimmel, és az ellenfelem is most avatta fel a Gnarlhorn Satyrt. Összesen két darab, megvalósíthatónak látszó célt tűztem ki magam elé: egyrészt, hogy ne zuhanjak le azon a kurva meredek lépcsőn az Árkádiában, másrészt, hogy hidegre tegyem a túlméretezett kecskét.

A térképre kidobtuk a mágikus négyes számot, úgyhogy az asztal körülbelül így nézett volna ki egy villanypózna tetejéről. A szcenárió a Conquered Lands lett, ami azért érdekes, mert utólag visszaolvasva tökéletesen félreértettem az egészet. Viszont teljesen elfeledkeztünk a global effektről is, mintegy marginalizálva az előbb említett tévedést. (Nem feledkeztünk el róla, mivel senki nem futott meg. Akkor jött volna szóba. - Tartótiszt) Ennek ellenére a mérkőzés a soha rosszabbat kategóriába tartozott, úgyhogy semmi okunk a panaszra. Most nem fényképeztünk, én pedig lusta vagyok piros és kék nyilakat rajzolgatni a térképekre, így hát az alábbiakban szöveges battle report következik. Aki imádja a vizuális spoilert, annak ideputtyantok egy mentális pillanatfelvételt az ütközetről.

A felek a következőképpen vonultak fel a pázsitra:

Circle of Orboros
Kaya the Wildborne    
Woldwyrd    
Gnarlhorn Satyr    
Warpwolf    
Blackclad Wayfarer    
Sentry Stone
Druids of Oboros + Overseer

Searforge Commission
Gorten Grundback    
- Ghordson Driller
Thor Steinhammer    
- Grundback Blaster    
Brun Cragback & Lug    
Gudrun the Wanderer    
Ogrun Bokur        
Hammerfall High Shield Gun Corps (6)

Az első lista érdekessége, hogy 488 pont, tele van druidával, meg benne van az új csodaállat. A második lista érdekessége, hogy benne van a szcenárió-pléjre teljesen alkalmatlan, viszont rettentő drága Ghordson Driller heavy jack. Látható tehát, hogy mindkét fél komoly engedményeket tett a könyörtelen hatékonyság és jóízlés terén, ami a közönségszórakoztató játék alapfeltétele. Gorten lemondott a kezdés jogáról, mert akkora nagyvilági ember, így a Circle pakolt fel elsőnek. A felállásban nem volt semmi különleges, az AD-s Sentry Stone és a High Shieldek körülbelül egymás szájába lógtak a középső domb két oldalán, míg Gudrun és ogrun barátja a pálya jobb oldalán, a pagony mellett helyezkedett el.

Circle, első kör
Mindenki előre. Különösen a Warpwolf, ami plusz mozgás mutációt kap, és még fut is, hogy aztán lefékezzen valamivel az ogrunok előtt. A Sentry Stone kiköpi az első Mannikint, a fura bozótember pedig az ogrunokra támad. Kaya a farkasa mellé teleportál, és mivel reach-e van, a Mannikin háta mögül ütlegelni kezdi szegény Gudrunt. A druidák a High Shield osztagot terrorizálják, a Wayfarer igyekszik egyedül megszállni az egyik negyedet. Annak mondom, aki nem játszott még Circle sereg ellen, vagy csak a constructokhoz volt szerencséje: igen, egyetlen advance deploymentes figurával is simán elérik a félpályát az első körben, méghozzá úgy, hogy támadni is marad erejük. Ez van, fel kell rá készülni.

Nagyon benéztem ezt a kört. A két buta ogrét összekevertem, így tökfeleslegesen rágyúrtam Gudrunra, akit közismerten minimum két kör agyonverni. Mondjuk kifestve már biztos jobban meg lehet különböztetni majd őket... Khmm...

Searforge, első kör
Mindenki előre, ami a rhulic hadsereg esetében konok araszolást jelent. A Bokur nem teketóriázik, roham nélkül veri agyon a Warpwolfot. Gudrun a Mannikint próbálja megregulázni, Thor és a Blaster a Wayfarer negyede felé ballag, Brun és Lug középen csörtet előre. A High Shieldek durrogtatnak, a Driller pedig a gazdája elé döcög, hogy eltakarja a kémműholdak elől. Gorten épphogy nem lőhet rá Kayára, így Kőfalat emel a Driller elé. Az egész belö ripó végén majd igyekszem tanulságokat is levonni, de az első Searforge-os tapasztalatomat már most megszereztem. Ezzel a listával csak precízen szabad játszani, különben baj van.

Előző balfékségem (és Geistwald 3-as eredménye a Flying Steel skillre) azt eredményezte, hogy seregem kábé negyedét egy könnyed mozdulattal leadtam az első körben. Ekkor nagyon nem volt jó Circle-nek lenni.

Circle, második kör
A druidák ezúttal jobban felkötik a zöld-lila gatyájukat, és az őrmester kivételével agyonvarázsolják a High Shieldeket. A kontrollon kívül ácsorgó Satyr fenyegetően közelebb nyomul, Kaya az állatkája melléje teleportál. A Woldwyrd biztos lövöldözik most is, később is, de olyan rossz találati aránnyal, hogy nem emlékszem, mikor mire céloz. Mindenesetre felkerül az asztalra a második Mannikin, így ellenfelem közelebb kerül hozzá, hogy ő legyen az első ember ezen a sárbolygón, akinek egyszerre három Mannikinje van játékban. A Bokur fogalmam sincs, hogy kitől, de akkora pofont kap, hogy azonmód leadja a szerelését. Mindegy, a 39 pontját bőven visszahozta. (Mondjuk a Warmachine MkII-ben csodálkoznék, ha nem drágítanák fel legalább 42-43 pöttyre.)

A Satyr szerencsétlenkedése megint az első körre vezethető vissza. Egyrészt rossz sorrendben aktiváltam a babákat, ám még így is lett volna megoldás a kecske futtatására. De persze totál megfeledkeztem az először használt Overseer képességéről. Na ezért kellett neki sétálnia.

Searforge, második kör
A Driller rendületlenül cammog előrefelé, Gorten is előrébb megy, és a Satyr köré robbant egy Krátert, amibe belekerül egy-két bozótember és két druida is. Sebet alig kap valaki, de talán mégsem volt értelmetlen a dolog, hiszen a Satyr most nem rohamozhatja meg a Drillert. Thor és a rábízott kenyérpirító átlépi a félpályát, Brun és Lug körülbelül az asztal mértani középpontjára szalad. Gudrun felszecskázza az egyik Mannikint. Kezd teljesen világossá válni, hogy elbaszott bénán állítottam fel a sereget, dehát első meccs, legalább jó irányba menetelnek, az is valami. Az már a meccs előtt nyilvánvaló volt, hogy a Driller nem gyorsvonat, viszont a többi figurát azért használhattam volna értelmesebben is.

Circle, harmadik kör
Offenzíva következik, méghozzá a Circle-féle ocsmány fajtából. A druidák maguk felé húzzák a Drillert, ezt a heavy jack DEF9 értéke nem nehezíti meg annyira, mint szeretném. A Satyr nem rohamozhat, de így már elég közel van ahhoz, hogy sétálva is odaérjen. A Driller kap egy jó nagy ruhát, de csk egy rendszere megy tönkre. Ami viszont nem más, mint a cortex. (Igen-igen, az egyetlen figura, aki meg tudná javítani, vagy cortex nélkül is boostolhatná, kilométerekre van tőle...) A Sentry Stone megpróbál Gortenről, Brunról és Lugról is lelopni egy-egy fókuszt vagy furyt, csak az egyikről sikerül neki. A druidák előrenyomulnak, a Wayfarer viszont elhagyja a pagonyt, ahol eddig állomásozott. Gudrunnak is vége, de hogy ki nyuvasztotta meg, arra nem emlékszem. Mivel a harmadik körtől lehet pontot szerezni, a Circle különítmény így is tesz. Az egyik pályanegyedben zéró figurám van, így hát 1-0 oda.

A druida szóló visszafele futott, hogy nehogy bajba kerüljön a Steinhammer-Blaster komikuspáros közelsége miatt. Tulajdonképpen az egész meccs folyamán egymást tartották sakkban, ami a pontértéket nézve számomra volt hízelgő. 

Searforge, harmadik kör
Oké, játsszunk a ti paklitokból, mondja magában Gorten, és a megfelelő helyre mozogva featel egyet. A Földcsuszamlás a fél Circle sereget hátralöki, az egyik druida lezuhan a hegy széléről, és jobblétre szenderül. A sereg többi részének nem lesz baja, de így már egyikük sem áll a területemen, és a következő körben elszenvedik a járulékos negatív hatásokat, mint például a mínusz mozgást. A nyomadék Drillerem nem adja fel, és nyomul tovább egészen a Kőfalig, amit Gorten nagylelkűen eléhelyezett. Gudrun felkel a talajról, és hozzáfog, hogy hasznossá tegye magát, ami nem sikerül neki. Brun és Lug vérszemet kap, és átmegy támadásba, csakhogy nagyon szarul helyezem el őket - lásd később. Most már nekem is van saját pályanegyedem, sőt Thor és a Blaster révén mindjárt kettő, úgyhogy 2-1 ide.

Mindenki figyeljen a kis gennyláda featjére! Caster killre és területfoglalós, azonnal nyerős szkenáriókra ideális. Szerencsére itt egy pont hiányzott a sikerhez.

Circle, negyedik kör
Szegény Lugnak annyi. A Druidák össze-vissza húzzák-vonják a rohadék Wind Strike-kal, míg le nem pottyan a hegy széléről. A Satyr ugyanazt adja elő, mint a Driller ellen: nem rohamozhat, de most már sétálva is odaér, és bántja a macit. Lug ezt még valahogy túlélte volna, azonban a maradék hitboxait valaki más leszedi róla. (Talán egy Mannikin.) Innentől a meccs körülbelül érdektelenné válik, bár csak a hatodik körben adtam fel; az elsődleges győzelmi feltételekben aktuálisan vezettem, viszont idő kérdése volt, hogy mikor veszítek. Ha valamilyen csoda folytán döntetlent érek el, akkor VP-vel kapok ki. Az újabb körök helyett inkább azzal fejezem be, hogy mit tanultam a Searforge-ról.

Nekem úgy rémlik, hogy a Satyr egymaga verte agyon a macit, de az is lehet, hogy nem. Mindenesetre a köv körben bevégezte a Drillert, és nem mellesleg felhelyeztem a harmadik (!!!) Mannikint a pályára. Kis lépés egy manökennek...

Azzal nem mondok újat, hogy viszonylag lassú társaság, bár még ez sem teljesen igaz, hála az AD és Pathfinder modelleknek. Sokkal fontosabb a lövések/ varázslatok/ képességek hatótávja, ami ugyancsak limitált. A Searforge contract semmivel sem gyengébb másoknál, egyszerűen arról van szó, hogy nem tűri a nagyvonalúságot. Mindent előre meg kell tervezni, mert útközben már nagyon nehéz korrigálni. A magas ARM hasznos, de taktikát azért nem lehet építeni rá. Főleg, hogy nem is annyira magas.

Gorten Grundback
Nagyon stabil warcaster, bár egyelőre nem lehet fogalmam róla, hogy mire képes. Nem annyira erős, hogy az ellenfelek fintorogjanak, ha felteszem az asztalra, viszont komolyan kell venniük. Mindenhol azt írják, hogy az egy fókuszért fenntartott Solid Ground az egyetlen varázslata, a többi nagyon esetleges. Szerintem ez baromság, bár igaz, hogy öt mínusz egy fókuszból nem nagyon ugrálhat az ember.

Ghordson Driller
Brutális heavy jack, ha valakivel közelharcba kerül, akkor senki se fogadjon az ellenfelére. Ezzel együtt nagyon drága (egy ponttal olcsóbb, mint a Centurion, haha) és lassú, valamint az ARM19-től se teszem le a hajamat, simán szét lehet verni. A heavy jackek különben is zabálják a fókuszt, és ezt a luxust Gorten nem nagyon engedheti meg magának. Az a helyzet, hogy jelen pillanatban nem látom, miért tenném be egy 500 pontos listába. Hacsak nem amiatt, hogy jól néz ki, ami ugyebár elég indok lehet.

Gunbunnies (Gunner, Blaster)
48 és 53 pontért nagyon jó vétel lesz mindkettő, ha majd megtanulom használni őket, bár két-három darabnál többet még 750 pontban sem tudok elképzelni. Gortennél fontos szempont, hogy ritkán kell egynél több fókuszt rájuk költeni, és egy olyan lassú seregnél, mint a Searforge, nem árt némi tűzerő sem. Alkalmasnak látszanak arra is, hogy megbízhatóan screeneljék a casterüket, és a kevés hitbox ellenére 18-as ARM-mal rohangálnak, ami azért nem rossz.

Hammerfall High Shield Gun Corps
Érdekes egység, mert elsőre és másodikra is egy kalap szarnak tűnik, viszont nagy lehetőségeket látok benne. Egyrészt ott van az AD, amiért önmagában megérik a pénzüket, másrészt kifejezetten alkalmasnak tűnnek rá, hogy tartsák a frontot, amíg a Forge Guard odaér. (Róluk majd később, most nem játszottak.) Sem lőni, sem ütni nem tudnak olyan hűde jól, és a Shield Wall sem egy életbiztosítás, ennek ellenére már várom az alkalmat, amikor egy nagyvonalú ellenfél nem veszi elég komolyan őket. Az illető olyan nyolc-tíz POW13-as lövést kap majd az arcába.

Brun Cragback & Lug
Emberek, ez egy páncélozott medve, amit egy kucsmás törpe terelget. Megismétlem, ez egy páncélozott medve, amit egy kucsmás törpe terelget. Innentől asszem nyilvánvaló, hogy ott lesznek az összes listámban. Az már csak hab a tortán, hogy nagyon kemény párosról van szó, most fel se sorolom, mi mindent tudnak. A legfontosabb, hogy fókuszt spórolnak Gortennek, nem jönnek zavarba a terepen, és kifejezetten szívósak. Sajnos Lug az utolsó szög a Driller koporsójában, innentől végképp semmi értelme nincs szegény jacknek. (750 pontba azért majd beleerőltetem.)

Thor Steinhammer
Nemistudom nemistudom, egyelőre nem látom a helyét 500 pontban. Nagyon hasznosnak tűnik, hogy megjavítja a jackeket, meg segít a boostolásban is, de az a gyanúm, hogy csak 750-ben lesz állandó szereplő. Ott viszont stabil helye lesz. Az sem egyértelmű, hogy érdemes-e rábízni egy Gunbunnyt, vagy sem. Na majd meglátjuk.

Gudrun the Wanderer
MA6, AD, Pathfinder, és minimum két körig tart hidegre tenni. Adott esetben még egy szerényebb mészárlást is nyélbe üthet. Mindezt 37 pontért. Egy ilyen solóra a mezei Searforge pléjer úgy csap le, mint sárkány a forró pitére. Gudrunról ennyit tudok mondani.

Ogrun Bokur
Ő régi ismerős, mindenki tudja, hogy milyen egy brutális darab. A Searforge-ban a Bokurok kapnak +1 FA-t, ami azt jelenti, hogy 500 pontba is be lehet rakni hármat. Annyi valószínűleg már túl sok lenne, de azt vettem észre, hogy egy meg kevés. Egyetlen Bokurt nagyon könnyű semlegesíteni, és most úgy látom, hogy kettő nem kétszer, de többször akkora fenyegetést jelentene. Mondjuk addig nem veszek több figurát, amíg a meglévőkkel el nem készülök, úgyhogy erre a kérdésre még visszatérünk.

A lényeg: nem bántam meg, hogy megszabadultam Cygnartól. Az is jóféle sereg volt, de ezzel meg szeretek játszani. Egyelőre. Ja és fontos, hogy a győzelmi kényszer kábé nullára csökkent, amit Cygnarról nem lehet elmondani. Izguljon az ellenfelem, hogy nemá a négyes mozgású törpe zsoldosok verjék el. És igen, talán ez az egyetlen lista, amiből van esélyem begyűjteni az összes modellt, olyan kicsi a választék :)

PS: azt majdnem elfelejtettem mondani, hogy másfél héttel a csata után senki se próbáljon battle reportot írni. Örültem, hogy egyáltalán arra emlékeztem, ki ellen játszottam. Tragédia.

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr60938199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.02.18. 21:01:34

Nem hiszem el, hogy sikerült befejezni a battle reportot egy hét alatt, ez fantasztikus!

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.02.18. 21:06:27

Olyan szenya vagy, nem kell izének lenni.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.02.18. 21:26:10

Inkább írj a Wolfi elleni vasárnapi brilliáns győzelmedről, mert az nálam 10-ből 10 pontos volt!

Egyébként meg azért vagyok szenya, mert egy hete izgultam és rágtam a körmöm, hogy vajon mi a fene lehetett a meccs vége. De végre tudom, úgyhogy nyugodtan hajtom álomra a fejem.

Huntroll 2009.02.18. 21:34:37

Én vasárnap megkérdeztem az eredményt. Szóval tudtam aludni.

Gróf Úr 2009.02.19. 07:48:13

_ERRE_ vártunk _ENNYIT_?!? :-DDDD

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.02.19. 09:18:59

I've got shaved balls, wanna touch? ^_^

Gróf Úr 2009.02.19. 11:22:36

@geistwald: Jajj, naccságos főnö kúr, én úgy gondútam, hogy megérte, ejsz' ez egy valagságos gyöngyszem, mit gyöngyszem, drágakő!!! :-DDD

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.02.19. 11:48:38

Jaja, csillog-villog ez a post, mint geistwald borotvált t*ke :D

Desrix 2009.02.19. 11:59:37

Nekem tetszett, Searforge bejövős. Egyébként a páncélozott medve-kucsmás törpe duó még mindig jobb, mint hogyha páncélozott törpe-kucsmás medve duó lenne. ;)

Arra a 10-ből 10 pontos csatára én is kíváncsi vagyok!
süti beállítások módosítása