Trollbloods témában egyébként még várható egy részletesebb összefoglaló az új babáinkról, amit remélhetőleg nem hullafáradtan fogok megírni, mint ezt. Szerintem a többi hordás szerzőnk tollából is számíthunk hasonlóra. Csak ne olyan tempóban, mint ahogy egyesek battle reportokat írnak, mert akkor már a Mk II-ről is írniuk kell. :P
Ejj, ebbe szépen beleszaladtam. Szóval, mielőtt még bárki megjegyzéseket tenne a Mk II közelségére, itt az összefoglaló. Nem mintha rajtam kívül bárkit is érdekelnének a trollok, de inkább itt éljem ki a grafomániámat, mintsem egy selfblogban osszam meg az olvasókkal, hogy milyen jól bebasztam a múlt héten, nem?
A legnagyobb táp díj idén sem kékben pompázott, de ezúttal legalább elmaradtak a Thumper/Scattergunner-jellegű, mérsékelten hasznos avagy nem éppen mérsékelten drága újdonságok, és minden cuccunk elfogadható pontértékért csinál jó dolgokat. Meglepő módon ezek közt olyanok is akadnak, amelyek miatt egyesek tááápost kiálthatnak az asztal túloldalán, de ugyan melyik sereg nem képes arra, hogy jó pozícionálással és egyetlen Feat elsütésével kiírtsa az ellen teljes haderejét? Lássuk is szépen sorjában, milyen opciókkal gazdagodtak mindenki kedvenc trolljai:
Első epicünk a trolltégla és a pofalezúzás királyának, Madrak Ironhide-nak a kicsit pszichopatább, kicsit darkosabb változata, akit immáron csak hízelgően World Endernek becéznek, szeretett(?) fejszéje után. Maddy bácsi epiccé válása során +1 MAT-ot, RAT-ot, és kicsivel jobb páncélt szedett magára, ezen kívül kicsit jobban irányítja a Kriel Warriorokat, viszont szomorú módon még mindig csak 5 furyja van. Ezt némiképp ellensúlyotta bloodtokenek gyűjtögetésévél, melyeket boostolásra vagy +1" mozgásra használhat, illetve túlélését elősegíti, hogy ha sebet kap egy ellenséges támadástól, és tőle 1"-en belül van baráti Trollkin model, azt szépen leszed az asztalról, de cserébe Madrak nem szenvedi el se a sebzést, se a támadás hatását. A képesség hátulütője ha Madrak túl közel állomásozik a Championokhoz, vagy hozzávágsz egy másik warlockot, és egyet belelősz... Varázslatai extra mozgást biztosítanak a beasteknek, és nehéz terepen is átívelő rohamokat az egész seregnek, Featje pedig ígéretes: a CTRL zónájában mindenki azonnal lead egy közelharci támadást minden ellenfél ellen a melee rangében, vagy lőhet egyet a ROF-ot figyelmen kívül hagyva. Ehhez kaptunk pár Reaches játékszert is...
Hoarluk Doomshaper epic változata, bár Reaches, nem tartozik ezen játékszerek közé. Az öreget az újdonsült regenerációja ellenére ugyanis még mindig elfújja egy kisebb szélroham is... Viszont Trollblood mértékkel baromi magas a fókusz értéke, és végre valóban beast-lock, nem pedig egy rakás találomra összegyúrt képesség, egyetlen használható spellel és pocsék feattel. Újdonsült varázslatai közt vannak kifejezetten Hordes ellen szopatós trükkök, warbeastet Arc Node-ként használó támadó mágiák, és extra mozgást adó varázslatok. A featje egyszerű, de nagyszerű: megduplázza a saját és a warbeastjei SPD értékét. Említésre méltó még warbeast bondja, ami lehetővé teszi, hogy a hozzá kötött beast force-olás nélkül a normál támadásai helyett bizonyos power attackokat (rend, throw, double-hand throw, headbutt, headlock/weapon lock) hajtson végre, illetve a Goad képesség, amivel forceolhatja a Dire Trollokat, hogy egy ölés után 2"-et mozogjanak. Hogy teljes legyen a boldogság, a frenzyző Dire Trollok nála sem támadnak baráti modelleket.
Vadiúj warlockunk, Calandra Truthsayer a legsukárabb dolog, ami a frakcióval történhet. A hölgyeménynek már a figurája is lenyűgöző (molett trollkin nő jövendőmondó cigányasszony szerkóban? istenkirályság), de az igazi öröm a képességeit olvasgatva önti el a szépreményű Trollblood játékost: 7 fury, 1 furyért újradobható támadó/sebzésdobások a CTRL zónájában (helló Impaler), 3+ Tough és no KD-s Feat, ellenséges osztagot/modelt 3"-re mozgató varázslat, KD-s támadóvarázslat, defenzív Signs & Portents és a fury management hiányát némiképp orvosoló 1 furyért akár minden beastről egy furyt leszedő varázslat. Már csak valami tömegpusztító ige kéne, de ne legyünk telhetetlenek, nem mindenki lehet Légió... Az asszonyság egyetlen gyengéi a statjai, azok ugyanis kb. a Circle-s Moshar szintjén vannak (magyarul majdnem olyan gyík, mint Doomshaper), de ettől még simán rá lehet aggatni a tápos jelzőt...
Három nagyszerű warlock után elérkeztünk a character beast részleghez. Ez nálunk nem más, mint a legnagyobb, legcsúnyább, legböszmébb, legrosszabb természetű, legöregebb és legéhesebb Dire Troll, Mulg. Első ránézésre van néhány "apró" hibája: SPD 4 és egy nem túl hasznos animus, előbbiért azonban kárpótol a Snacking képesség módosított változata (ha tőle 4"-en belül meghal valaki, ahhoz odamozoghat és megeheti), utóbbiért pedig az, hogy szükség esetén 5"-en belül lekapcsolhatja az ellenséges beastek animusát. Ezektől az apróságoktól eltekintve viszont a kis drága egy kisebb atomcsapást is túlél, és hasonló pusztítást is okozhat. A csomag tartalma: magas ARM, sok wound, 6-os MAT, egy P+S 16-os ököl és egy P+S 18-as bunkó Reach-el és Critical Slammel, természetesen 5 furyval és regenerációval feldobva. Átlagos dobásokkal elvileg az összes másik character beastet agyonveri egy kör alatt, kis segítséggel (Mauler/Pyre Troll animus, Pendrake) meg rosszabbakkal is. A két epic warlockhoz különösen jól passzol az extra mozgást nyújtó varázslatok és a featek miatt.
Kommersz warbeastek terén ezúttal a Slag Trollal (figura alapján Slap Troll) áldott meg minket a PP. Troll viszonylatban olcsó light beast szituációfüggő képességekkel: ROF 2-es távolsági támadás, élettelen modellek elleni extra sebzéskockát adó képesség, és ezeknek támadásnál d6-os sebző animus. Ezeknek köszönhetően Contstructokkal operáló Circle, Ancestral Guardianokat hozó Skorne, élőholtak és Warjackek ellen csodákra képes, ezek hiányában viszont jobban megéri másra költeni azt a 70 pontot.
A Championok és a Kriel Warriorok közti űr betöltésére új jelölt bukkant fel a Fennblades osztag képében: könnyen páncélozott (értsd: 12/14, de SPD 6) Trollkinek kétkezes kardokkal (végre van Reaches osztagunk, vazze!), amelyekkel még jól is forgatnak (Mat 6, P+S 13). Közelharcos/nagy számú lovasságot használó seregek ellen kifejezetten brutálisak a "mielőtt leslammelsz/megrohamozol, rádverek egyet +2 MAT-tal" paranccsal, a collateral damage-re és az impact attack-ekre való immunitással és a lovasság elleni + 1 sebzéskockával és knockdownnal. Hab a tortán, hogy egy 10 fős osztag kevesebb, mint 100 pont. eMadrak hozta a barátait is...
Jópofa és olcsó osztag a khadori Greylordshoz hasonló Runeshapers is. 38 pontért kapsz 3 átlagos Trollkint, akik mindegyike varázsolhat egy rövid távú AoE-t, amitől ők nem sebződhetnek, ellenfeleket sebezhetnek és lökdöshetnek, kaphatnak covert és +4 armot, és gyerekjáték összecsalni nekik a 7/8/7-es Magic Abilityt. Sajnos (vagy éppen szerencsére) semmiféle hatékony buffot nem biztosítanak a seregnek, úgyhogy simán mehetnek az egyik flankre solokra vadászni vagy rohamból AoE-kat szórni.
Ezúttal kedvenc tápoló osztagunk, a Krielstone Bearer & Stone Scribes gyarapodott egy UA-val. A Stone Scribe Elder az eddig kizárólag védekező (+2 ARM) aurát alakíthatja át, hogy az +2 erőt, vagy továbbra is +2 ARM-ot és Wraith Bane-t biztosítson, esetleg immunitást adjon a blast damagere és a continous effectekre (ezeket meg is szünteti), és megakadályozza az alatta lévő modellek mozgatását az aktivációjukon kívül. Egyértelműen mászthev kategória.
Hőn szeretett Championjaink egy soloval lettek gazdagabbak... Aki nem nyújt számukra semmit, mivel épeszű keretek közt (Reach, Weapon Master ugye itt ki is esett) a Trollkin Hero nem is tápolhatta volna őket nagyon tovább. Ehelyett ő maga kovácsol magának előnyt a közeli Championokból (+2 Def, no KD base-to-base-ben) és azok tragikus halálából. Mellesleg alapból úgy üt, mint egy khadori eszemet, a pofonokat az elvárásoknak megfelelően állja és vissza is üt, ha eltalálják. 38 pontért kicsit drága, de mivel jó közelharcos és a Reach és a Furious Charge miatt 12"-re veszélyes, könnyen behozhatja az árát. eMadrak másik jó barátja.
Visszavonom a Calandra istenkirályságára vonatkozó kijelentésemet, a Whelpeket még ő sem überelheti. A háttérvilágot nem annyira ismerő olvasóink kedvéért ők azok a kis, komikus trollszerűségek, akik eddig is egy csomó figurán megtalálhatók voltak, mint díszítő elem, mostantól azonban a dekoráción túl is lesz szerepük. A Whelpek solok, és az Incubus osztaghoz hasonlóan ötösével veheted meg őket, potom 20 pontért. Nem kötelező őket felpakolásnál az asztalra helyezni, akkor is lerakhatsz egyet egy beastedtől 3"-re, ha az sebet kap (a Whelp ugyanis a beast levágott végtagjából nő ki). Rendkívül sokoldalú jószágok: egy beast az aktivációja során bármikor elfogyaszthatja őket d3 életpont gyógyulásáért, Threshold check esetén egyet szétverve automatikusan átmehet a próbán, az ellenfelet közelharcban folyamatosan zavarják, és ügyes helyezkedéssel rohamokat is megakadályozhatnak. A figuráik is gyönyörűek lesznek, úgyhogy már csak a feeling miatt is kötelezőek minden Trollblood seregbe.
Mai utolsó kivesézendő alanyunk Horthol, a character dragoonunk. A könyvekben a fluff-részeket elolvasók már ismerhetik, a Primalban Madrak egyik leghűségesebb Championja volt, az Evolutionben már az asszonyát is rábízta (mármint megőrzésre, nem használatra), amíg ő északra ment segítséget kérni, a tavalyi Summer Rampage egyik történetében pedig a titulusa Championról hirtelen Long Rider Championra változott. Innentől szinte biztos volt, hogy ha kapunk dragoont, akkor ő lesz az. Képességei megegyeznek egy átlag Long Riderével, csak kétszer annyit bír, nagyobb a MAT-ja és a sebzése, mindezek mellett rendelkezik a Follow up (Slam után követi az elslammelt áldozatot, és leadhat egy támadást) és a Line Breaker (+1 kocka impact attackeknél) képességekkel is, és ezeket a Long Ridereknek is átadja. Így a lovasságunk (bölényességünk) végre tényleg úgy viselkedhet, ahogy egy rakás bivalyokon lovagló trollkintől elvárhatja az ember...
Mivel a címben megígértem, hogy nem lesz rinya, ezért inkább nem térnék ki arra, hogy a Skorne újdonságok függvényében mit vártam volna, különösen amikor először olvastam a spoilereinket... Bár tőlük aztán nem sajnálom, tényleg rájuk fért némi tápolás. Később természetesen kiderült, hogy a Trollbloodsnál az első ránézés nem sokat számít, annál inkább a második, amikor már belegondolsz, hogy az adott modelt mivel kombózhatod, hogy maximálisan kihasználd a lehetőségeit. Ebből a szempontból pedig csillagos ötös a könyv: új, még durvább trükkökkel lephetjük meg a gyanútlan ellenfelet és még jobban alkalmazkodhatunk a játék közben felmerülő váratlan helyzetekhez... Úgyhogy továbbra is vígan pofánrúgunk majd mindenkit aki nem gyárilag kék, pláne ha még hegyesek is a füleik és Gróf játszik velük.
Már csak egyetlen hatalmas problémám van: eMadrakra vagy eDoomyra kezdjek el sereget bővíteni? Az élet nagy kérdései ugye...