ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

Mk2 hírek

2009.03.12. 08:38 | rudeboy1969 | 32 komment

Címkék: közlemény warmachine privateer press mk ii

Az alábbi idézet a PP fórumáról való:

MK2 info

  • Out of turn Movement and attacks have been limited.
  • Based on size of game Warcasters and Warlocks will be included for free.
  • Warcasters come with a variable no of warjack points.
  • Rough terrain no longer prevents charges.
  • Cards redesigned
  • Warjack Shields and Open fists increased in POW
  • All Factions have mechanics.
  • Warjack points costs changed to be more proportionate compared with units.
  • Unit members are in formation if the are within the unit leaders command range.
  • Most unit leaders have the same stats as thier troopers.
  • All units behave in a manner similar to Field Promotion


Cryx

  • Reaper gains Reach
  • Necrotech gains Repair
  • Bane Knights loose Shadowshift for Vengance [Which is used on some non Cryx Models] which triggers in control phase.


Khador

  • Kharchev gets retooled to become more killy.
  • Winterguard squads can have three Rocketeers each.
  • Doom Reavers become cheaper.


Cygnar

  • Charger gains Powerful Attack
  • Defender Heavy Barrel increases POW.
  • Stormblades and Stormguard are immune to Electricity due to the new damage typing system.


Menoth

  • Knights Exemplar become a 10 man unit, but don't jump to conclusions
  • Severous has Convert as an ability rather than a spell.
  • Flails gain Chain Weapon.


Release Schedule

  • April Field Test is not a playtest. Its looking for Typos and rules confusion and other final polish.
  • Jan 2010 Warmachine II and card Decks. Warmachine 2 has a new Warjack for each faction in it.
  • Followed by 5 Faction books, The Four familiar faces plus Mercenaries, Mercs includes seperate sections for Privateers and Rhul. Each has new models/units and a new warcaster.
  • Faction book order determined by Summer Rampage 2009. [Which I guess means Mercs last.]


Then Hordes II
No mention of Retribution anywhere.

Angolul nem tudóknak egy gyors fordítás:

(ezzel a színnel a saját kommentjeimet jelezném :) )
(én is belepofátlankodok kicsit, töröld ki, ha zavar :) g. )

  • Korlátozzák a körödön kívüli mozgásokat.
  • A játék méretétől függően a Casterek/Lockok ingyen jönnek. Egyes castereknek más lesz a warjack-pont száma. (gondolom hány jacket hozhatsz)
  • Nehéz terep nem gátolja a rohamot.
  • Új dizájnt kapnak a kártyák.
  • Jack pajzsok és öklök ereje nő.
  • Minden frakció kap szerelő egységet.
  • Jackek pontértékét újragondolják, hogy versenyképesek maradjanak a unitokkal. (végre!)
  • Az egységek formációban lesznek amíg a srácok az egység vezetőjének CMD körén belül vannak.
  • Az egységek vezetőinek ugyanazok lesznek a statjaik, mint a gruntoknak.
  • Az egységekből nehezebb lesz kiszedni a vezetőket. (mint most az előléptetéses solokkal)

Cryx

  • Reaper reachet kap
  • Necrotechek szerelők lesznek.
  • Bane Knightok elvesztik a shadow shiftet.

Khador

  • Karchevet feltápolják (mivan?????)
  • Minden WG osztagban 3 rakettás lehet
  • Doom reaverek olcsóbbak (mivan?????)

Cygnar

  • Chargernek powerfull attack képessége lesz (ez nem tudom mit takar). (valsz a powerful charge-ra gondol, ami +2 attack, ha rohamozik)
  • Defender lövésének nő az ereje.
  • A "storm" egységek immunisok lesznek a elektromosságra. (Mint a fusizó villanyszerelőnk. Az annyira immunis volt az elektromosságra, hogy még a kábeleket is kilopkodta felújításkor)

Menoth

  • A Knight Exemplarok 10 fős egységre bővülnek.
  • A láncos buzogányok láncos buzogánynak fognak minősülni. (hűűűűha) (a flail az cséphadaró, mint pl. ami a repenter jacknek van)
  • Severous a convertet már képességként tudja, nem spellként. (szintén nem tudom mi ez)


Kibocsátások

Áprilisban kezdődnek a végső simítások, tehát már eléggé készen van a könyv. 2010 Januárban adják ki az új kártyákkal együtt. Minden frakció kap új jacket. Ezt követik a frakciók könyvei. A zsódosokban külön fejezetet kapnak a kalózok, meg a kis nyomorodványok. (lesznek új castereik is!) (kucsmában)

Aztán jön a Hordes II.
A retribution frakcióról nincs említés.

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr61997240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gróf Úr 2009.03.12. 10:04:36

Láncos fegyver: nincs ellene Shield Wall. Graviusnak, a menita dragonyosnak legalábbis ezt adja :-)

Desrix 2009.03.12. 10:32:52

"Stormblades and Stormguard are immune to Electricity due to the new damage typing system."

Meg lesz valami újfajta sebzés-rendszer is. Talán a Chain Weapon is hasonló lesz.

A Convert meg átállít egy modellt a saját oldaladra, egyelőre spellként upkeepes, szal lehet a képesség is csak egy modellre hat majd.

A Powerful Attack asszem +2-t ad attack meg damage roll-ra. Mondom asszem. ;)

"Faction book order determined by Summer Rampage 2009. [Which I guess means Mercs last.]"

Tehát a frakciók könyvei nem egyszerre fognak megjelenni, hanem az idei Summer Rampage alapján. De hogy ez mit takarhat...

rudeboy1969 2009.03.12. 11:17:45

@Gróf Úr: Jepp. Meg a troll bouncer gyereknek is ez van, és ott is azt adja, hogy no shield illetve shield wall.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.03.12. 12:15:49

Na itt is az lesz, hogy külön jönnek ki a frakciók könyvei? Pont az volt eddig a jó a WM/H könyvekben, hogy mindenkinek egyszerre jöttek az új cuccok. Remélem nem az lesz, ami a Warhammernél, hogy mindig az a legtáposabb sereg, amelyiknek utoljára jön ki kódexe, akié meg a legrégebbi, az meg szop, mint a torkos borz.

Gróf Úr 2009.03.12. 12:19:07

@tengerSAM: Ettől én is félek kicsinyt, bár ha a kártyacsomagok egyszerre jelennek meg, akkor ninxs gáz.

rudeboy1969 2009.03.12. 12:24:52

@Gróf Úr: Miért, a kártya csomagban szerinted benne lesz más is, mint az eddig kiadott babák újragondolt kártyái? Szerintem félelmed jogos. Másrészről viszont miért is kéne egy új sereget táposabbra csinálni mint az eddigieket? Azért mert a GW legtöbbször ezt teszi? (pl Ogre Kingdoms).

Gróf Úr 2009.03.12. 12:28:56

@rudeboy1969: Szerintem csak az MKII -s cuccok lesznek a csomagban is, az Army Bookban is, csak ott lesz story meg leírás meg taktikai tanácsok mellé :-)

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.03.12. 13:08:21

láma kérdés:

megütötte a "fülemet" itt az, hogy növelve lesz a hozható jackek száma

most van ilyen korlát? azaz meg van szabva, hogy pl. adott caster mennyi jacket hozhat? én azt hittem egyedül a pontérték meg a józan ész limitálja a gépek számát (minek hozzon tizet, ha úgysincs elég fókusza az irányításukra)

más: egy jack tartozhat valakinek a battlegroupjába? azaz kizárólag az övébe? remélem ez nem azt jelenti, hogy pl. a juggernautot meg a destroyer csak sorscha hozhatja :S
vagy ez csak egy szófordulat, hogy oda tartozik, mert ő irányítja?

ehhez kapcsolódóan ha van jack marshallom, és "adok" neki jacket, akkor az nem a caster battlegroupjába tartozik? azaz ő nem irányíthatja? vagy ugyanúgy irányíthatja, csak éppen a marshall is adhat neki bizonyos parancsokat?

valamint ha a caster kiadja a feladatot a jacknek, az végrehajtja, utána jön a köv figura, ez okés
ha a köv figura egy marshall, és ismét ugyanannak a jacknek ad valami utasítást, azt is végrehajthatja (azaz kétszer cselekedhet egy körön belül?)? vagy azt a következő aktivációjakor (a következő körben) fogja csinálni, és annak a végrehajtása utn a caster sem tud neki új parancsot adni?

Desrix 2009.03.12. 13:30:15

@Vinitor:
Nincs megszabva szám szerint, egy caster alá bármennyi jack tartozhat, kérdés van-e értelme. A jack-ek számát a sereg ponthatára szabályozza első lépcsőben, másodikban pedig a FA. Ez általában Unlimited, vagyis nincs megszabva, de vannak olyan jack-ek, amik le vannak korlátozva (nem sok). Kivétel ez alól a karakter jack, abból csak egy jöhet. :)

Egy jack egyszerre egy caster battlegroupjába tartozhat, máséba nem. Ha több casteres csatát vívsz, ki kell jelölni, hogy melyik jack kihez tartozik.

A jack marshall jack-je a marshallé. Ő utasíthatja egyedül, és egyedül csak azt, másét nem. Tehát nincsen közösködés, mint a Hordes-ban (ott nincs battlegroup, kontrol zónán belüli beast-eket lehet force-olni).

Kivéve, ha egy jack inert lesz (irányító nélküli), mert akkor újraindíthatják az ilyen jack-eket.

rudeboy1969 2009.03.12. 13:52:41

@Vinitor:
Akkor sorrendben:

Most csak egyetlen korlát van, a Field Allowence. Ez megmutatja az adott egységből mennyit hozhatsz egy caster mellé. Jackek esetében pl. én eddig az "U" (unlimited) és a "C" (karakter - csak egy darab hozható belőle/army!!!) jelölésűekkel találkoztam. Ezen felül már csak a pontérték és a józan ész határozott. De az a céljuk, hogy több jacket hozzunk a unitok rovására, és ezt akarják valahogy ösztönözni.

A battlegroup a caster és az ő általa irányított jackeket jelenti. A caster által nyújtott bónusz vagy megkötés vonatkozik rájuk. Pl OW battlegroupjában lévő modellek átlátnak a füstön, kamón, invisibilityn. Tehát ha OW-nek adsz egy Scrapyt, egy behemótot, a Kovniknak meg egy berzerkert, akkor az OW,a Scrapy meg a behemót fog mindent látni, a Kovnik meg a berzerker nem.

A marsallnak adott jack nem tartozik a caster battlegroupjába. Viszont általában varázsolhat rá. Így eléggé lehet tápolni egy jacket még akor is, ha már nem lenne fókusz hiány miatt hozni. A marsallolt jackeket első sorban a marsall irányítja, ha az megusztul a jack autonómmá válik, míg a caster át nem veszi fölötte az irányítást. Egy figurát egy körben csak egyszer aktivizálhatsz, tehát, ha előbb adsz neki egy parancsot a marsallal, majd aktivizálod a jacket, akkor a casterrel a legjobb esetben is csak a következő körre adhatsz a jacknek valami tápot. Ezért kell jól megválasztani az aktivizációs sorrendet.

Maradva az előző példánál:
Az ellenfél akit nevezzünk mondjuk Márkovicsnak (:)) Woldwardenjét trükkösen a gobberek füstje mögött rejtette el. De ekkor aktivizálódik a Scrapy, és srégen nyolc incsre megy a figurához, mivel ő átlát a füstön. Majd aktivizálódik a behemót, aki mivel szintén átlát a füstön, ágyútüzzel veszi célba a woldwardent, hogy egy kicsit felpuhítsa. Az öregasszony biztos távolból aktivizálódik, és a Scrapy arcnode-ján keresztül egy strangling chainst varázsol a fasrácra, majd közelebb vonszolja 2 jó inccsel. A faszent így már belelóg az elé letett füstbe, és láthatóvá válik a Kovnik által marsallolt berserker előtt is. De mivel a woldwaden már szétvert egy másik jacket, ezért nehéz terep is védi a rohamtól. Ezért még mindig az öregasszony aktivizációjában elmond egy varázslatot a berzára, amiért ő át tud caplatni a nehéz terepen. Majd következik a kovnik, aki drive képességét használja, és egy sikeres CMD csekk után ad még egy támadást a kedvenc jackjének. Ekkor a jack saját képességét kihasználva ingyen rohamot jelent be, átszáguld a nehéz terepen, az első támadását a marsall bónusszal boostolja, az első sebzés autoboostolt, a második támadása talál és +1 erővel sebez, majd a chain attack miatt fejel egyet +2 erővel, végül a drive miatt rámér egy harmadik támadást is, mely automatán talál és +3-al sebez.

Ha még így sem érthető, akkor kedden illetve vasárnap szoktam ezt bemutatóval egybekötve prezentálni :)

rudeboy1969 2009.03.12. 13:55:35

@Desrix: Gyorsabban gépelsz :)
Szóval a marsall nélküli jack nem inert lesz hanem autonóm. És a Hordesban is van warpack, ami olyan mint a battlegroup, nem?

Gróf Úr 2009.03.12. 14:39:14

@rudeboy1969: Vannak FA:2 'jackek, a legendaryk (pl. Kodiak, Stormclad etc.). Tök mindegy :-)

Warpack: csak a saját 'lockja piócázhatja és csak ő forceolhatja. Ez 1000 ponttól érdekes csak, ugye.

Huntroll 2009.03.12. 14:57:59

Több jack, kevesebb infantry - nagyon jó
Bane Knight nerf - kurva jó
A főnök CMD rangében van csak formáció - ezt hogy a faszomba gondolták? Ha ez tényleg így lesz, akkor pl. a Kriel Warriorokat értelmetlen lesz hozni...

Huntroll 2009.03.12. 15:24:22

Viszont ettől a formációs dologtól eltekintve (ami ráadásul csak spoiler, azok meg tudjuk milyenek) nem rossz... Remélem a Hordás cuccokról is lesz valami infó lassan.

A frakciókönyvek után szerintem a megszokott módon fognak könyveket kiadni, de már tényleg hiányzott, hogy seregenként legyenek külön könyvek.
Egyébként az új könyvek elvileg a Summer Rampage-es sorrend alapján jönnek ki, szóval a tavalyi állást nézve Cygnaré először, a Zsoldosok meg utoljára...

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.03.12. 15:25:10

Szerintem ne kezdjetek se boszorkányüldözésbe, se örömtüzek gyújtásába. Egyelőre hiányos, pontatlan információk vannak egy még be sem fejezett szabályrendszerről.

Majd kiderül idejében, hogy hogy a f...ukba gondolják. :)

Huntroll 2009.03.12. 15:35:16

@Tartótiszt: Első, hirtelen reakció volt csak a boszorkányüldözés. :P De spec a formáció-rendszerrel semmi baj nem volt... Szerintem. Arról nem beszélve, hogy a small bases figurákat kissé könnyebb egy helyre benyomorítani mint a medium base-eseket... (Persze lehet, hogy mi nagyobb CMD-ot kapunk az elfogyasztott sörmennyiség függvényében)

rudeboy1969 2009.03.12. 16:01:09

Szerintem ezzel meg csak annyit változtatnak, hogy akkor sem törik meg a formációd, nincs meg babánként a 3 incs, viszont a leader cmd zónájában vagy...

Desrix 2009.03.12. 16:01:28

Igaz, az inert az más, valóban autonóm lesz. ;)

Eddig úgy tudtam, hogy a Hordes-ban nincs ilyen saját beast dolog... a Primal-ben úgy írják szinte mindenhol, hogy a kontroll zónán belüli beast-ről szipkázhat fury-t, illetve forszolhat... benéztem...?

Desrix 2009.03.12. 16:18:01

Megnéztem, bocs a dupla-postért, a Primal a Warlockokat ismertető résznél mindenhol úgy írja, hogy friendly faction warbeast within control area.
Hogy is van ez akkor...?

Huntroll 2009.03.12. 16:19:57

@rudeboy1969: Ez is elképzelhető.

@Desrix: jól tudtad.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.03.12. 16:21:14

Áprilisban lesz az egy hónapos non-stop MkII tesztliga. Szerintem azután sokkal okosabbak leszünk. (Ami nem nehéz, mert most kb semmit sem tudunk...)

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.03.12. 16:34:53

köszi a választ mindenkinek! van ám még kérdés ott, ahonnan ez jött ;)

tehát az elején döntsem el, ki melyik bádogembert fogja babusgatni, ez így tiszta

inert/autonom: az irányító nélküli az az inaktív? tehát épp azt a szerepet játssza, hogy ő egy bazinagy vashalom, ami ott flessel a pálya közepén és nem csinál semmit (standby)?
vagy az autonom az azt jelenti, hogy önmagától cselekszik? tehát parancs nélkül is tud bizonyos dolgokat, mondjuk megindul lezúzni a legközelebbi ellenséges modellt?

újraindítás: ha kikerül a kontroll/cmd zónából, utána lecsaphat rá bármelyik, aki tudja használni/irányítani

tehát ha a caster mondjuk vissza kell, hogy vonuljon, de a jack nem követi, akkor a marshall nyugodtan odamehet, és utasíthatja, annak ellenére, hogy nem neki lett "kiosztva"?

trollokkal kapcsolatos kérdés (meg úgy általánosságban warbeast, csak módosítottam a frakciót, így hordesből a trollokra szavazok):
sok a warbeast, de kevés a solo
mennyire játszható az a dolog, hogy előreküldöm a beastet (mondjuk sok beastet hozok), és force-olás után nem szedem le róla a furyt, hadd alkosson (ha éppen az ellenséghez van közelebb)? ugye a következő kör elején nekiáll őrjöngeni, ezzel le is adja a rajta maradt furyt? azaz ha rá kerülne az aktiváció, ugyanúgy cselekedhetek vele, csak előtte kicsit hagyom szórakozni? vagy ilyenkor abban a körben nem csinálhat semmit?

apropó, beast marshall van? vagy azt csak a warlock tudja? vagy ezek a minion lockok, gondolom akkor ez a dolog a warlock sajátság, amit solo-ként tudnak

Huntroll 2009.03.12. 16:43:57

@Vinitor: Beastek agyonhergelése: Sajnos ha teljesen felhergeled, akkor is csak kb 50% az esély a frenzyre, szóval nem érdemes fölöslegesen kockáztatni, mert lehet, hogy egy egy körre használhatatlan beastet kapsz eredményül. Kivéve Légiónál, a Shepherd ha jól tudom be tudja frenzyztetni a beastet és a célpontot is ki tudja választani. De oda egy + fury is elég.

Beast Marshall nincs, de a Skorne-nak és a Legion-nak vannak olyan soloi/egységei, amik furyt szedhetnek le beastekről. A Circlenek van pár beastje (constructok), amik egyáltalán nem frenzyznek, a trolloknak pedig az új warlockja minden beastről leszedhet egy furyt a CTRL zónájában... egy furyért (táptáptáp)

A minion warlockok pedig csak a saját beastjeiket tudják forceolni, illetve csak róluk szedhetnek le furyt.

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.03.12. 16:47:27

És van a Druid Overseer mint Beast Master. Ő force-olhat commandon belül lévő beastet.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.03.12. 16:50:38

- inert: ha a caster megpusztul, a jackek inertek lesznek a battle groupban. ez azt jelenti, hogy állnak, mint egy vödör szar, és másik caster vagy jack marshal tudja őket újra felszedni.
- autonóm: ha egy marshal pusztul el, annak a jackje autonóm lesz. Mindent csinálhat, amit fókusz nélkül lehet, magyarul sétálhat és üthet/lőhet. Nem futhat, rohamozhat, boostolhat, stb. Autonóm jacket is összeszedhet caster vagy marshal.
- ha valamelyik jacknek van irányítója, azt nem lehet másnak átadni. Inert jacknek nincs irányítója, még akkor sem, ha az eredeti gazdája még játékban van.

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.03.12. 19:05:26

thx :)

közben persze megtaláltam az erre vonatkozókat a könyvben is, csak azt ritkán ütöm fel, mert az angol tudásom, hogy is mondjam, nem a legteljesebbb, erre ez viszonylag egyszerűen van leírva :)

Quirin 2009.03.12. 22:57:17

Na, vannak itt nutaságok:
"All units behave in a manner similar to Field Promotion" - ??
"Based on size of game Warcasters and Warlocks will be included for free" - minek? LOL
"Doom Reavers become cheaper." rotfl - elmentek otthonról??
"Defender lövésének nő az ereje." - lásd fent
"Stormblades and Stormguard are immune to Electricity due to the new damage typing system." - azért electricity és electricity közt is lehet különbség, de akkor gondolom fél khador immunis lesz a cold támadásokra, illetve Menoth a tűzre...vagy, ha nem akkor fail
"Unit members are in formation if the are within the unit leaders command range" - az első pont miatt meg mindig van leader...he? akkor meg minek a megkülönböztetés leader és nem leader közt, főleg, ha "Most unit leaders have the same stats as thier troopers"
Na minegy várjuk ki a végét...engem ez a kis összefoglaló lehangolt egy kicsit...

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.03.13. 12:45:35

@Quirin:

"All units behave in a manner similar to Field Promotion"
Mostantól nem rokkantja meg a teljes egységet, ha kiszedik a vezetőt. az új ember alap parancsokat tud majd adni, speciálisat nem.

"Based on size of game Warcasters and Warlocks will be included for free"
Egyrészt a casterek ára nincs kiegyensúlyozva, másrészt kötelező betenni egyet, tehát semmi értelme beleszámolni a pontokba. Különben ez a szabály az alatta lévővel együtt értelmes, miszerint "warcasters come with a variable no of warjack points".

"Stormblades and Stormguard are immune to Electricity due to the new damage typing system"
Ha már játszottál stormblade egységgel, akkor tudod, hogy nem, a fél khador nem lesz immunis a hidegre.

"Unit members are in formation if the are within the unit leaders command range"
Hiába van mindig leader, ez nem jelenti, hogy az egység tagjai formációban vannak vele. Szerintem egyértelmű.

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.03.13. 16:06:33

@Quirin: Várjuk már meg a kurvaanyázással a hivatalos leiratot! Dzsézösz, kezdünk olyan lenni, mint a PP-fórum... :)

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.03.14. 16:18:54

"Based on size of game Warcasters and Warlocks will be included for free"
Egyrészt a casterek ára nincs kiegyensúlyozva, másrészt kötelező betenni egyet, tehát semmi értelme beleszámolni a pontokba.

főleg úgy nincs, hogy akkora különbség nincs is köztük
karcsi meg a sima sorscha között van 30 pont difi, és karcsi kicsit keményebb csávó, mintha a sorscha mellé betennék egy manhuntert mondjuk 30 pontért...

bár ez meg hozná magával, hogy ezeket a differenciákat el kell simítaniuk, mert ha ingyér lesz, logikusan mindenki a legerősebbet hozza a koncepciójába beleillők közül, a többi meg elveszik a süllyesztőben

mondom én, a full laikus :D

Huntroll 2009.03.14. 17:20:12

@Vinitor: Azt te csak hiszed, hogy Karcsi keményebb, mint Scorscha. Karcsi kap egy Disruptiont, és game over, Sorschát viszont kicsit neccesebb eltalálni, ha DEF 20-on van... :)
süti beállítások módosítása