Az utóbbi időben számtalanszor futottam bele olyan szituációba, amikor egy - legtöbbször evidens és világosan leírt - szabályt teljesen másként értelmezett és játszott ellenfelem. És persze igaz ez fordítva is. Én is gyakran hümmögök homlokráncolva, hogy „jé, tényleg, ezt eddig miért nem fogtam fel, amikor oda van írva”. Lényeg a lényeg, útjára indítok egy népi kezdeményezést, melynek zászlajára a szabályértelmezési anomáliák felszámolását tűzöm. Első körben ömlesztve leírom az általam ismert tévhiteket és azok szabályszerű megfelelőjét. A közösség szerkesztői jogokkal bíró egyedei bátran illesszék be saját okosságukat a posztba, maradék három olvasónk felvetéseit pedig komment formájában várjuk. Pénzt nem adunk érte, kéziratot nem őrzünk meg!
Ki kezd, ki?
Csaták elején egy darab hatoldalú dobótesttel döntjük el, hogy ki dönthet a lépési sorrendről. Aki ezt nyeri, az nyilatkozhat, hogy elsőnek, avagy másodiknak jön. Aki kezd, az választ térfelet, és már pakolhat is felfele. (És nem 2d6-tal. Pláne nem két külön dobással a térfélválasztás és a kezdés jogának megszerzésére.)
Föld-levegő rakéta
Bár az eredeti szabályokban valóban tiltólistán szerepelt a Knocked Down státuszú ellenfelek eldobása, ezt egy errata azóta felülírta. Tehát nemcsak rúgni ér a földön fekvő embert, de dobni is.
Ködösítés
A Smoke Effect önmagában nem ad Concealmentet, olyannyira nem, hogy össze is adódik a két hatás. Tehát egy erdőben és füstben lévő figura védőértéke 4-gyel nő meg.
Menekülő ember
Bár minden egyéb dologra alkalmatlan egy éppen megfutó figura, azért a fegyverét nem dobja el. Így a mellette elsétáló ellenfélre simán rá fog sózni egy Free Strike-ot.
Törzszászlós
A csapatzászlóval rohangáló figura nem szórakozásból cipeli a cuccot. Amíg ő él, az egység rendíthetetlen lesz. Ha viszont földre zuhan a csavarkulccsal díszített havasi gyopár, azonnal command check jön.
Ha már a zászlónál tartunk... Ha megölik, és helyette beáldozunk valakit, akkor nem a közkatona helye üresedik meg, hanem az eredeti zászlósé. A közkatona helyén meg megjelenik a régi-új zászlós. Ezért például pontot nem lehet úgy tartani, hogy a zászlós áll rajta, és mindenkit ki kell nyírni mellette, ha le akarjuk onnan vakarni. Az viszont legális taktika, hogy először a körülötte lévő modelleket aprítjuk, majd akkor verjük fejbe, amikor már nincs közel senki, aki átvehetné a póznát.
Egyelőre ennyi. Tessék kiegészíteni! Magam is ezt teszem, ha sikerül még felbüfögni valamit az agykérgemből.
Movement/ action
Ha egy modell arra kényszerül, hogy feladja a mozgását vagy az akcióját (ez elég gyakori), és az akciót választja, akkor sétálhat ugyan, de nem futhat.
E pur si muove
Ha bármilyen eseménynek az a triggere, hogy "if XY moves", akkor azt el lehet kerülni, amennyiben XY a seggén marad, vagyis 0 inchet mozog. A mozgás fázist viszont nem lehet önként feladni. Ha egy másik dolog "at the end of XY's movement" lép életbe, akkor úgy is bekövetkezik, hogyha helyben marad a figura.
Roham + boost
Ha a roham első közelharci támadása talál, a sebzésre adódó plusz kocka nem boost, hanem "additional die", viszont maga a dobás nem boostolható.
Marshal és fókusz
A jack marshalnak nincs battle groupja, de ami ennél is fontosabb: nincs fókusza. Esetenként valóban olyan hatást ér el, mintha 1 fókuszt költene a jackre, de plusz támadást például nem vehet (Mk1), és ha a warjack ilyen-olyan dolgokat tud egy fókuszért, akkor azokról is le kell mondania.