ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

szerb gőzhenger

2009.08.11. 14:43 | Tartótiszt | 22 komment

Címkék: esemény verseny privateer press belgrád

Illusztrációnak egy nem túl régi fotó arról, milyen asszociációs kép társul minden jóravaló magyar állampolgár fejében a címben látható szókapcsolathoz. No de mi rétegblog vagyunk, a magunk három (3) állandó olvasójának pedig nem sportpszichológiával, hanem a WM/H-s nemzetközi versenyszabályok elemzésével kedveskedhetünk igazán. A téma aktualitását NYILVÁN a Gróf Úr által kedvesen kiposztolt újabb szerb összeakaszkodás és az ott érvényben lévő Steamroller szabályok adják.

Lusták kedvéért kigyűjtöttem az amúgy sem hosszú dokument lényegi elemeit. Majd lábjegyzetek formájában odabiggyesztettem az szent véleményemet az adott paragrafusról. Előbbiek segítenek a seregalkotásban, utóbbiak meg abban, hogy miként is kell látni a világot (tudniillik: aki nem így látja, az náci/nemzetietlen/kecseg/taxis).

A lebonyolítás svájci rendszer szerint kerül lezajlásra, meglehetősen egyszerű pontszámítás alapján. Győzelem egy pont, minden más nulla. Egyenlőség esetén az dönt, hogy a játékosok ellenfelei hány pontot gyűjtöttek összesen. Azaz aki erősebb ellenfelet b.szott, az lesz a kutya, vagy a puma.
 
A svájci rendszer alap a zsidó-keresztény kultúrkörben. A döntetlenért viszont adhatnának fél pontot. Jobban szétszabdalná a mezőnyt, és egy X azért mégsem zakó.
 
Minden játékos két darab listával érkezhet a mókára. Frakciót nem, de zsoldoskontraktot lehet váltani. A döntést az ellenfél, annak listái, az adott küldetés és a konkrét pálya tudatában kell meghozni.
 
Bár a két listát elsőre támogattam, majd a kupanap után hevesen elleneztem, most megint oldalt váltok, és lelkesen tapsolok. A dupla töltet ebben a formában arra jó, hogy felkészüljünk két eltérő stílus ellen, azaz ne legyen olyan párosítás, ahol teljesen esélytelenek vagyunk.
 
Szkenáriókat játszik mindenki, de ezeket a szervező titokban tartja a kupanapig, tehát nem lehet előre felkészülni. Illetve nehezebb, mert a hivatalos Steamroller küldetések ugyan nyilvánosak, csak azt nem tudni, melyikre kell gyúrni. Egyik küldetés sincs túlbonyolítva (legalábbis az 1000 pont alatti játékra ajánlottak között), ellenben a harmadik kör előtt nem nagyon lehet megnyerni őket. Kivéve caster kill.
 
Újabb érv a két lista mellett: a küldetések nem annyira speciálisak, mint például a CtA kampányokban, hogy a szkenáriókhoz lehetne simogatni a listákat. Plusz előre nem tudni, melyiket fogja szeretni a szervező. Bár a kínálat nem túl nagy, ha a mind az öt fordulóra mást akar betenni, akkor nem sok marad ki.
 
Az időmérés lényeges és érdekes része a rendszernek. Egyrészt van a teljes csatára szánt idő, ami NEM fix. A doksiban található helyes kis táblázatból kiderül, hogy 750 pontnál 105+D6x2 perc áll rendelkezésre. A dobótestet a rendező hajíccsa, a résztvevők pedig bizonytalanságban vannak tartva egészen addig, amíg el nem bődül a szervező, hogy kockákat le. De akkor ugye már késő.
 
Egyrészt a durván két óra egy 750-es meccsre feszített tempó, másrészt zseniális ötlet a véletlen becsempészése és a játékosok bizonytalanságba taszítása. Így sokkal kevésbé lehet a csata lassításával, gyorsításával trükközni.
 
Időre mennek a játékosok saját körei is. 750-ben 12 percet kapunk, ám ütközetenként egyszer kérhetünk plusz 5 percet, hogy ügyes-bajos dolgainkat (pl. feat, caster kill stb.) picit nyugodtabb körülmények között intézhessük.
 
Leborulok a kitalálók nagysága előtt. 12 perc pont elég arra, hogy amikor nem történik sok minden, gyorsan lelépegessük a kört. A +5 meg arra, hogy amikor igazán fontos, akkor ne csapjanak olyan hamar kockát rázó kezünkre.
 
Összességében neeeekemteccik. Van még pár apró részlete a Steamroller pédéefnek, de ezt már meghagyom az ínyenceknek. Például kiderül a szövegből, hogy mit tesznek azzal, aki a földre köpködi a szotyit.

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr731302801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Huntroll 2009.08.11. 22:39:45

Kemény lesz, az biztos. Remélem sikerül beszereznem a Long Ridereket, egy 21"-es futás Grisselel sokat segíthet scenariókban :)

Gróf Úr 2009.08.12. 11:33:25

Köszönjük a gyűjtést! :-)

Huntroll: Molnár Petinek vannak Long Riderei, szerintem kölcsönadja őket.

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.08.12. 11:50:22

@Gróf Úr: Idézet MP-től, mikor megkérdeztem tőle, hogy van-e vmi markere, ami épp kellett: (döbbent arckifejezés, hatásszünet) "Nekem mindenem van." :D

Mértkellnick? 2009.08.12. 11:58:35

Hát... nem is tudom.

Hogy a döntetlen és a vereség is ugyanannyi pontot ér, szerintem nettó baromság, egyrészt nem lesz árnyalt a mezőny (pl. sorsolásnál ez nagy szívás lesz), másfelől pedig szóváltásra adhat okot, ha egy fickó a legjobbakal játszott öt döntetlen meccset, míg egy másikat mindenki elkalapált, és mégis együtt fáradhatnak ki majd a citromdíjért.

A két listával nekem csak annyi a bajom, hogy a kezdőknek még az esély látszatát sem adja meg, hogy kiemelkedhetnek a mezőnyből, egy rutinos róka akár két kombót is összerakhat, rákészülhet frakciókra, küldetésekre, míg az egyszeri játékos örülni fog, ha fel tud majd pakolni 750 pontot... Ettől függetlenül pl. a kártyajátékokban mindig lehet kiegészítőd, hogy jobban rá tudj készülni az ellenfeledre, tehát nem egy új, de nem is rossz ötlet.

Az időről pedig annyit, hogy a miheztartás végett érdemes persze korlátokat adni, de ha fair az ellenfél és egyébként gördülékeny a játék, akkor a fene sem fogja nézni szerintem, hogy egy perccel túllépte a keretet, vagy sem. Viszont a random játékidő szerintem ismét csak felháborító, lesz, akinek két óra sem jut, valaki meg plusz fél órát (két-három kör!) játszhat majd? Mi ez a hülyeség? Ha valakinek ezen fog múlni a meccse, akkor az majd jogosan borogat asztalt, hiszen őket leállítja majd a bíró (0 pont!), míg a szomszéd asztalnál lehet, hogy még játszanak X kört... vicc.

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.08.12. 12:08:47

@Mértkellnick?:
Döntetlennél szívemből szóltál.

Két lista: a Steamrollert - bármilyen fájó dolog - nem a kezdőknek találták ki. Ez nem casual play for fun, hanem kőkemény torna. Kábé olyan a különbség, mint egy sörmeccs és a Bajnokok Ligája.

Időnél pedig talán nem voltam teljesen érthető. Mindenki ugyanannyi ideig játszik. 750-nél ez 105+d6x2. Csak a rendezőn kívül senki nem tudja, hogy a d6 mennyi is lett éppen abban a körben. A fél órát viszont egyáltalán nem értem, honnan vetted. Az idő 107 és 117 perc között változik, azaz épp csak annyi hatása van, hogy bele lehet-e kezdeni egy újabb körbe, vagy sem.

Huntroll 2009.08.12. 13:33:24

@Mértkellnick?: Kicsit túldramatizálod a dolgot szvsz :) A döntetlen és a vereség tényleg kicsit fura, de ahogy a scenariók kiírását láttam, elég ritka esetben lesz döntetlen. Vagy csak keveset olvastam végig :D

A két lista pedig szvsz jó dolog, ugyanis lehet különböző scenariókra, illetve ellenfelekre rákészülni. Kezdőként persze nem biztos, hogy ki tudsz állítani két nagyrészt különböző listát (nekem is kell még pár cucc hozzá), de szerintem kezdőknek egy SR legfeljebb tapasztalatszerzés... (Én is elsősorban azér megyek ki am.)

Idő: egy ideális világban az ellenfelek fair módon játszanak, nem húzzák az időt, ha éppen ők állnak jobban, ezen kívül nem fagyasztják le azonnal a Koldun Lord mellé érkező egységet,a Drakhun Ride by Attackjával nem mészárolnak le egy egész osztagot, a Valdtól 2,99"-re álló jackre pedig nem hat a Wind Wall. Remélem érted, mire gondolok...
Én sem örülök az időkorlátnak, de nem véletlenül lett bevezetve.

Am. meg tegnap nem voltál lent a klubban, pedig készültem Rhyas péppéverésére :D

Mértkellnick? 2009.08.12. 13:35:18

A két listás dologgal nekem sincs bajom, persze, a versenyen nyerni kell, profinak kell lenni, kész, csupán egy rövid megjegyzést tettem, inkább csak magamnak, nem a rendszer ostroma végett.

Az időnél meg úgy fest, hogy mindketten hibáztunk, én félreolvastam a számokat (nem 2d6x2 csak d6x2), te pedig tényleg félreérthetően fogalmaztál, a pontosításokkal azonban már teljesen rendben van a dolog, így már egyedül csak a pontozás bánt...

Arra meg lehet mondani, hogy aki nem a győzelemre megy, az ne is induljon, akit elkalapálnak, annak semmilyen szabály nem kedvez.

Mértkellnick? 2009.08.12. 13:42:56

@Huntroll: Hehe, miközben gépeltem, te kommenteltél, de a tiédre már juszt se fogok reagálni! :P

A tegnapért meg bocsi, lesz majd Rhyasos lista, meg minden, csak ahhoz egyeztetnem kell Gróf úrral, ráadásul a Légió most kicsit pihenni tér, amíg nem jön meg, és épül össze a Menoth brigádom, addig lehet, hogy nem is ragadok újra kockát...

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.08.12. 13:53:08

Az egyetlen dolog, ami a döntetlen = vereség mellett szól, hogy másképp az ember esetleg felméri, mekkora kockázatot vállal, ha megpróbál nyerni, és esetleg úgy dönt, hogy rámegy a sokkal biztosabbnak látszó döntetlenre. De szerintem is baromság, mert sok döntetlen mögött komoly munka van, azt meg díjazni kéne valahogy.

Huntroll 2009.08.12. 14:05:33

@Mértkellnick?: Menoth? Ennél különbözőbb sereget nem is választhattál volna. Csak így meg kell tanulnod az erdő, füst, stealth és free strike szabályokat is :P

@geistwald: A legutóbbi PPF Kupa alapján sok döntetlen mellet meg szinte semmi munka nincs, csak töketlen módon bújtatni kell egy-egy solot. Itt legalább muszáj lesz az ellenfél torkára menni :)

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.08.12. 15:10:13

Ja, tudom. De az ott inkább a szcenáriók hibája volt.

Mértkellnick? 2009.08.12. 20:46:27

@Huntroll: Bizony, bizony, pont ezért kell nekem a Menoth, kombókra vágyom, meg a Rurh-vidékre; döntetlenből pedig sokféle van, de egy biztos: hülyeség, ha annyit ér, mintha a második körben kaptál volna egy 'caster killt.

Huntroll 2009.08.12. 21:34:55

@Mértkellnick?: Hát Menoth-nál nincs kombóból hiány, az biztos. Kb a legnehezebben játszható sereg, de ha ráérzel, tarolni fogsz. Am. nekem is bejövősek, csak túl hasonló a játékstílusa a trollhoz, meg amíg nincs meg minden mászthev cuccom a trollokhoz, fölösleges új seregbe kezdeni. De püfölni is szívesen püfölöm őket :D

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.08.13. 06:18:21

@Huntroll: "Kb a legnehezebben játszható sereg"
Kreoss feats, Menoth wins. :D

Huntroll 2009.08.13. 09:40:17

@Tartótiszt: Aztán Kreoss szemben találja magát Madrakkal, Mortenebrával, a kalózokkal vagy eMakedával, és megáll a tudomány.

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.08.13. 09:49:56

84 caster van a játékban. Picit gyenge érv, hogy 3 ellen nem jó. :)
De a lényeg, hogy a Menothot is lehet olyan egyszerűen tolni, mint egy talicskát. Az MKI utolsó évadában már szinte minden listából lehet mindenféle stílust csinálni. Főleg WM-ben.

Huntroll 2009.08.13. 11:43:52

@Tartótiszt: Lehet, de attól még az egységek, solok kombózása kicsit bonyolultabb, mint mondjuk a Khadornál vagy a Légiónál. Szerintem.

Bedeko 2009.08.14. 00:40:53

@Mértkellnick?: mondom, aki nem tud vagy nem akar elmenni a szerb versenyre, az gyűjjék a magyar Gőzhengerre. Ahol elksősorban a hangulat és a játék, maga az alkalom a fontos, nem a combo, a gyakás és az eredmény. :) Pont jó ez így, mert egyfelől van ugye ez, másfelől pont ez ellenkezője, sok mrahulással. Részletek remélhetőleg majd lesznek itt is, ha valaki megint csinál neki egy postot.

A kiírással kapcsolatos megjegyzésekkel egyébként én is egyetértek, ezért mégegyszer nem írném le őket, csak nagyban bólogatok.

Huntroll 2009.08.14. 01:22:51

@Bedeko: Szívás, hogy egyezik az időpont. Én a Gőzhengerre is szívesen mennék, de azért nem mindennap mehet az ember Belgrádba játszani, ráadásul hivatalos versenyen a sok pávergémer közé. Már várom életem első eVlad elleni meccsét :D

Bedeko 2009.08.19. 09:17:33

Semmi gond. A magyar Gőzhenger eddig sem arról volt híres, hogy a hivatalos - vagy csak annak gondolt - versenyről szól. Azt meghagyjuk a pávergémereknek, hogy klasszikust idézzek. :) Amúgy meg eVlad ellen itthon is tudsz játszani, csak ezért Belgrádba menni úri elfoglaltság. :P

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.08.19. 09:25:18

eVlad: nem menő, sem itthon, sem Szerbiában, sem a GenConon, amint az eredményekből kitűnik.

szerb pávergáming: akkora pávergéming ment, hogy egyik ellenfelem először játszott a frakcióval, amit hozott. De a többiek se voltak véresre csiszolva, ahogy láttam.
süti beállítások módosítása