ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

wm frakciók: protectorate of menoth

2009.09.10. 08:15 | Mértkellnick? | 12 komment

Címkék: warmachine privateer press wargaming protectorate of menoth

Mint jó áruló, ideje hírt adnom magamról az ellenséges sáncok mögül, figyeljen tehát minden Warhammeres és PP fanatikus, a legjobbak csapását követve magam is megpróbálok összeütni egy seregismertetőt debütként, hála Tartótiszt kollégának.

Bár friss hús vagyok az Árkádia darálójában, ám annál ambiciózusabb, az elmúlt pár hónapban nem csak a Call to Armsot verekedtem végig, de már a második frakciót koptatom, és még mindig van kedvem kockát ragadni. Változó sikerrel csatázom ugyan, és nem ismerem még oda-vissza az összes egység SPD és ARM értékét, mégis úgy érzem, hogy lehet haszna annak, ha írok egy Menoth ismertetőt, ha másért nem, hát azért, hogy a többiek kommentben korrigáljanak (lehülyézzenek), ezzel is segítve a saját koncepcióm érlelését. Merthogy komoly apropója van a nagy munkának: néhány hete ötszáz pontnyi Protectorate sereg boldog tulajdonosa vagyok…


Gróf úr munkásságát tekintve etalonnak én is a caster-jack-solo-unit felosztással fogok majd dolgozni, és bár szellemességben és tapasztalatban nem remélhetem beérni a mestert, azért igyekszem majd csábító képet festeni az igazhitűekről.

A fluffra nem pazarolnék túl sok szót, elég ránézni a modellekre és a színsémájukra, hogy beugorjon mindenkinek a törikönyv vonatkozó fejezete. Áldást osztó püspök, átszellemült kórus, makulátlan páncélban vonuló lovagok és persze a vezeklő bűnösök: egyetlen középkori kelléket sem nélkülözhet Menoth. A sereg a keresztes háborúk legtökösebb szereplőiből lett összeválogatva, azzal a különbséggel, hogy az istenség zászlaja alatt bizony sikerül a lehetetlen: a szaracénok kéz a kézben masíroznak a fehér burzsoázia legjavával, hogy kulturális és társadalmi különbségeiket egy kiadós büntetőhadjáratban oldják fel. Aki ismeri a WH40k Witch Huntereit, az kb. képbe is került a Protectorate-tel kapcsolatban, akinek meg nem mond semmit ez az egész, annak elég a boszorkányégetésekre gondolnia. Sokszor. És hogy kik vezetik ezt a gőz pörgette dzsihádot? Azt megtudhatjuk a következő rész tartalmából!

High Exemplar Kreoss

Kezdjük mindjárt Kreoss papával, a simlis lovaggal, akinek elég esze volt, hogy kevesebbszer használja Spellbreaker nevű fegyverét, mint saját csatlósait. Talán ennek köszönhető, hogy nem éppen kiemelkedő szívóssága ellenére is közkedvelt caster. Merthogy nem sok varázsló szeret heavykkel pofoszkodni, de Menoth hívei aztán különösen érzékenyek az ilyen csínytevésekkel szemben. Bár akad köztük, aki nem esik kétségbe, ha egy fél sereg üti is, általában elmondható, hogy egy vak öregasszony is két vállra fekteti a Protectorate vezetést.
Kreoss papa is ez utóbbi kategóriába tartozik, de a májfoltos kezek remegését, és a láncing alatt finoman dudorodó pocakot kompenzálandó állat spellekkel rendelkezik. Van itt tisztítótűz, lamentáció és igazi purgálás is, magyarán AOE-s és célzottan sebző varázslat, egy nagyon faja unittámogatás és brutális casterszivatások is (upkeep spellek elmúlnak, minden varázslat a duplájába kerül, vagy épp nem varázsolhatsz az adott modellre).
És aki még ezek után sem tárcsázza érte a helyi disztribútort, annak csupán annyit, hogy ő birtokolja a játék egyik legőrültebb featjét is: Kreoss kontrolljában mindenki Knock Down lesz. Bár Sorscha képessége talán két fokkal is jobb, de Kreossnak nem kell LOS és eggyel több focusa is van a mókára, tehát tápságban döntetlen a verseny. A lövős (Delivers, Redeemer) és közelharci egységek helyes mixelésével egy elég easy win szagú sereget lehet összepakolni vele, ami azonban közel sem mindenható, tekintve hogy minden frakció tartalmaz néhány KD-re immunis modellt, illetve Kreoss sem az a légtornász típus, miközben próbál pozícióba állni, könnyen előfordulhat, hogy még featelés előtt fejbe lövik.

Az öreg Mk II-ben sem változik sokat, csak a spelljei lesznek jobbak (plusz lőtáv, kiterjesztett hatás stb.), bár el is veszít néhányat (Retribution, Ward), és végképp megverni látszik Sorschát, hiszen a KD-t és a stationaryt egy focusért/furyért ledobni azért nem ugyanaz…

Grand Exemplar Kreoss
Kreoss papa epic változata már egy fokkal súlyosabb alak, ráadásul gyakorlott kocsmai verekedő, Justifier nevű fegyverének hála még jackeket is nyitogathat, powerful charge képességnek köszönhetően pedig a találati aránya is ingerlően magas, még az öccsénél is több ütőerőt képviselve.
Varázslatai közt szerepel AOE-s és célzott, upkeep gyilkos lövés is, továbbá képes saját magát vagy egy unitot tápolni. A közelemben-nem-közvetítesz-varázslatot-te-randa-konzerv (egyébként Castigate névre hallgató) spellje pedig talán még a Lamentationnál is jobb.
A featje szintén fincsi: minden melee attack automatikusan talál, és mindenki üthet még egyet. Van pár hasonló a játékban, de utóbbi így is a jobbak közül való.

Mk II-ben szinte semmi nem történik a főnökkel, apróbb finomítások esnek csak a varázslatain, a fegyvere pedig megkapja a slam képességet (amit eddig csak varázslattal tudott), úgyhogy csak keményebb gyilkológép lesz belőle.

The High Reclaimer
Kacérkodva kissé a náci vonallal itt a némasági fogadalmat tett mozgó krematórium, az Újrahasznosító! A statjai közepesek, nem oszthat parancsokat, fegyvere pedig (stílszerűen) tüzet okoz, a CTRL-jában elhullt bajtársakért viszont plusz focust kap. Ja, és terrort okoz. Ennyi.
Varázslata nincs sok, de a legjobb lövéseket ő is tudja (Ashes to Ashes, Immolation), továbbá kipakolhat tetszőleges számú füstöt, ami mínusz RAT-ot és MAT-ot ad (azért ez baba), meg áldozhat az övéi közül, hogy jobban fussanak a jackek.
A featje kissé esetleges: visszahoz 2d6 troopert, akiket viszont nem aktiválhatunk az adott körben. Ez tehát egyszer két figura, máskor pedig egy egész unit… hát, nem is tudom. Összességébe véve (főleg az árához képest) nem lenne rossz caster ez a Reclaimer, csak az a bajom vele, hogy önmaga ellen dolgozik. Jó lövései vannak, de kevés a fókusza, ha meg gyalogokat áldoz, akkor kik fognak verekedni érte? Legalább két-három jacket kell futtatni mellette, hogy megérje használni a Ritual Sacrifice-t, de akkor meg unitra nem marad pontunk. Ördögi kör. Ráadásul oké, hogy akit a nagyobb jó érdekében máglyára dobunk, az visszajöhet a feat körében, de ha rosszul gurítunk, akkor csak az ellenségnek segítettünk végig.

Mk II-ben viszont változni látszik a helyzet, varázslat és stat tekintetében ugyan nem sokat módosul az ipse, de a featje már d3+3 srácot tesz vissza, akiket azonnal aktiválhatunk! El tudjátok képzelni az ellenfél arcát, mikor a végjátékban visszapakolsz az asztalra egy full lovas unitot, és bejelentesz egy rohamot? Azért ez nem rossz…

(Megjegyzés: én nem használnék hozzá jackeket, arra más casterek jobbak, a Reclaimer legfeljebb 750 pontban tud „két lábon állni”, addig inkább unitokkal működik.)

Testament of Menoth
Afenti caster epic verziója már stabilabb választásnak tűnik, statban és képességekben ugyan másolja az öccsét, de azért ő már tud egy-két trükköt is (pl. soul tokenből mozog 3”-et). A varázslatai is jobbak (szerintem), füst pakolgatása helyett concealmentet ad egy unitnak, tud lőni is (igaz, utóbbi csak egy modellre hat, és kissé drága is), a jackjei visszaütnek, ha a közelükben bántottak valakit, és troopereket tud feltámasztani, akik azonnal cselekedhetnek is (gondoljunk ismét a pacikra).
A featje pedig a jó pillanatban használva sima győzelmet jelenthet: a CTRL-jában lévő egységeink mindenen és mindenkin átmozoghatnak, LOS nélkül slammelve és rohamozva.
Ugyan láttunk már nagyobb betegséget is 750 pontból, de nem egy rossz caster, a hozzá tartozó figura is szép, érdemes lehet beszerezni.

Grand Scrutator Severius
Vallást alapítani általában örök létezéssel, de legalább nyugdíjkorhatár felett illik, a fiatal próféták inkább a dinamikáért, az új arculat kidolgozásáért felelnek, némi szenvedéssel fűszerezve a monoton hétköznapokat, a felelősségteljes posztokra azonban aggastyánok illenek, a kor hitelességével barázdált arcukon.
A meniták esetében sincs ez másképp, lehet ugyan Jean d’Arcért kiáltani, de a rendszer pillérei mégis az öreg pederaszták. Severius püspök szemmel láthatóan többet látogatta az imazsámolyt a kerengőnél, statisztikái egy gyengébb solo szintjén mozognak, hiába van reach-e, egy öngyilkos rohamnál nem telik több az erejéből.
Ami azonban a magas vérnyomásért és ízületi fájdalmakért kárpótol, az a nyolc focus, és a közel tucatnyi spell, amiből az öreg dolgozik. Van itt Ashes to Ashes (sebzi a célpontot, aztán d6 körülötte állót, invisible vagy stealth-es egységek, de akár egész unitok kiirtására is alkalmas), Immolation, DEF és találatnövelő áldások, sebzésfelfogó és troopert áttérítő spellek is. Mindezek úgy, hogy Blessing of Vengeance-en keresztül channelelve körönként egy varázslata plusz kettőt kap a sebzés dobásaihoz… Durva. Ja, és majd elfelejtettem az Eye of Menoth-ot, ami egy fenntartható spell, és a vén csuhás CTRL-jában minden baráti egységnek (tehát önmagának is) az attack és damage dobásaihoz plus egyet ad…
Varázslatai mellett Severius featje sem utolsó: nem termelődik focus, és nem lehet varázsolni a CTRL-jában, ami alkalmas pillanatban ellőve simán játékot nyerhet, és bár a Horda kineveti, Warmachine ellen meglehetősen gyilkos. (Előbbi ellen pedig jobb, ha másik castert hozunk.)

Ami pluszban jó hír, hogy Mk II-ben csak még erősebb lesz a kis reumás, pl. nem négy focusért, hanem special actionből tud majd modelleket lopni(!), átalakított spelljei pedig még hatékonyabbak lesznek. Aki ráun Kreossra, annak ajánlom figyelmébe, nem fog hozni ugyan minden meccset, de nagyon oda tud pörkölni, és törékenysége folytán élvezetesebb vele a játék.

Hierarch Severius
Hogy van-e élet az aranylakodalom után, nehéz volna megmondani, de úgy fest, hogy az elaggott varázslók nem dobják el a botot a harmincadik osztálytalálkozót követően sem, legalábbis ezt bizonyítja Severius bácsi, aki képes volt megújulni annyi kétségtelen kimenetelű boszorkányper után is… Nézzük tehát az epic Rockyt, izé, püspököt, aki meggyőzőbb és fiatalosabb, mint valaha!
A statjaiban még mindig gyerek Severius végül varázslatimmunitását is elvesztette, a furyval terhelt dögöket viszont jobban üti, korlátlan számú parancsot képes osztani, a CMD-je pedig csekély, 18”-nyi, amiben ráadásul -2 CMD-t kapnak a reakciós erők. Ráadásul kapott egy távolsági fegyvert is, amit képes arc node-on keresztül használni… nyami!
Varázslatai vonatkozásában is esett némi változás. Van itt AOE-s és célzott sebzés is (előbbi hatására a delikvens nem tud varázsolni, se animust használni, utóbbi pedig akár tüzet is okozhat), védelmező, ill. az ellenfelet tétlenségre, vagy árulásra kárhoztató varázslat, továbbá egy spell, ami az összes jackjének 360°-os látószöget biztosít, és a képességet, hogy átlássanak erdőn, füstön, és még más modelleken is(!). Utóbbi egy-két Redeemerrel vagy Reckonerrel elég durva lövős sereget eredményezhet.
Az öreg featje sem elhanyagolható: vagy megéget d3+3 élőholtat a CTRL-jában, vagy átállít ugyanennyi nem-karakter warriort az oldalunkra… Hát, nem is tudom. Igaz, hogy csak egy körig tart, de így is elég beteg a cucc.

Mk II-ben ugyan elveszít majd ezt-azt a vén kujon, de csak olyan apróságokat, amelyek átdolgozott varázslatai fényében feleslegessé váltak. Egyébként csak még hatékonyabb és veszélyesebb lesz. Ha magasabb pontszámból játszotok, semmiképp ne hagyjátok ki!

Feora, Priestess of the Flame
Ismertetőm első női castere egy igazi karrierista, tesztoszteronon nevelt szüfrazsett, ő vezeti harcba a templom őreit, mikor a hitetlenek mozgolódni kezdenek. Már gyerekkorában is bátyja lándzsájával edzett éjszakánként, és ez meglátszik az értékein is. DEF-je és ARM-ja a legmagasabbak közül való a játékban (az extrémitásokat nem tekintve), hatos SPD-je pedig Menoth fejesei között kiemelkedő. Fegyverzete Truth és Consequence nevű kesztyűiből, ill. a beléjük épített lángszórókból áll, melyek közül mind hajlamos tüzet okozni.
Érdekes módon nem csak harci potenciája, hanem hasznos varázslatai is vannak a lánynak, két Sex és New York rész között bizony keményen oda tud pörkölni hat focusából. Képes magát brutális gyilkológéppé alakítani, vagy egy osztag, ill. modell erejét felturbózni, de van célzottan, ill. varázshasználókat sebző spellje is, továbbá emelhet tűzfalat, ami ugyan nem sebezhet közvetlenül modelleket, de egy slam vagy dobás után simán megsüthet bárkit, ill. remek fedezéket biztosít előretörő osztagainknak, vagy Feorának.
A featje egyszerű és rendkívül esetleges: minden ellenséges modell tüzet fog a CTRL-jában. Ez elsőre erősnek, átgondolva gyengének, kipróbálva pedig teljesen kiszámíthatatlannak tűnik, mert ha az ellenfél megdobja az egyeseket-ketteseket (magyarán elmulasztja a tüzet), akkor gyakorlatilag nem csináltunk semmit, ha viszont nincsen szerencséje, akkor bizony egy castert is megsüthetünk két-három kör alatt, ami azért nagy szó. A legjobb egyébként nem bazírozni erre a featre, mikor elég ellenséges modell kószál körülöttünk, el kell lőni, aztán imádkozni, hátha belehal valaki.

Mk II-ben gyakorlatilag semmit sem változik a papnő, csak egy-két, amúgy is jelentéktelen dolgot vesznek el tőle, maradék képességei pedig minimálisan erősödnek. Szerintem továbbra is nagyon feelinges és meglehetősen hatékony caster marad, aki a rohamtávjában bárkiről leveri a festéket, egyébként pedig egy közepes varázsló, akivel élvezetes játszani, mert nem hoz minden game-et kapásból. Szívóssága és ütőereje lévén pedig felüdülés a sok félvak és sánta menita caster után.

Feore, Protector of the Flame
Piromániás lánykánk hasonló beosztásban bukkan fel epicként is, változásai azonban meglehetősen drasztikusak, és nem is válnak feltétlenül a javára. Bár a statisztikája gyakorlatilag módosítások nélküli, pont fele annyi fegyvere van, mint a húgának, félkarú törpét (sic!) csinálva a hajdani amazonból (vállalt képzavar).
Varázslatok terén is inkább a jackek terelgetésére, illetve különböző sebző varázslatok durrogtatására állt át a madame, mint a saját tápolására, bár előbbiekhez hat focuspontja kissé karcsúnak tűnik. Az új Feora rendelkezik két unitra ható spellel, amelyek azonban (egy-két ritka alkalomtól eltekintve) annyira használhatatlanok, hogy nem is érdemes megnevezni őket.
Valahogy a csajszi featje sem az igazi, néha kegyetlen tud lenni, máskor meg csak ül rajta, számolgatva, hogy hány kör kell még a vereségig. Konkrétan: Feora vagy a jackjei kapnak annyi fókuszt, mint ahány fire continuous effect van folyamatban, aztán pedig át lehet pakolni ezeket a lángokat X másik modellre. Ez ugye egy olyan dolog, hogyha tíz fáklya szaladgál a pályán, akkor az bitang nagy előnyt jelent, máskülönben azonban csak nézünk hülyén. Tüzet pedig általában kritikus dobásokkal tudunk csak csiholni (kivéve Temple Flameguardok és az egy, Feorához bondolt jack), ráadásul azok is elmúlhatnak, mielőtt elég összejönne egy emberes feathez. (Mondjuk megoldást jelenthet, ha egymást ütik az egységeink, a tüzet át tudjuk rakni, de elég kiszedni a unit attachmentet, hogy boruljon az egész Flameguardos koncepció.)

Mk II-ben ugyan sokat változik a lányka, de így sem tűnik meggyőzőbbnek, Holy Zealotok, a már említett templomőrök és egy-két tüzet okozó jack ugyan lendíthet az ügyén, de szerintem velük sem különösebben stabil. Ráadásul az epic változat pont azzal a szerethető ütőerővel nem rendelkezik, ami a tesójában annyira vonzó, trükkös casternek meg ott van Severius vagy Harbinger, jackek mellé pedig Reznik vagy Amon Ad-Raza, nem érzem igazán helyét epic Feorának, ráadásul a lángokon szaladgáló modellje is eléggé szellemtelen, lehet, hogy most megköveztek, de én összességében az egyik leggyengébb Menoth babának tartom.


High Allegiant Amon Ad-Raza

Menoth égisze alatt a legkülönfélébb népek, a legkülönbözőbb emberek egyesülnek a szent cél érdekében, így eshetett, hogy a menitákhoz csatlakozó nomád rassz, az Indrianok is delegáltak egy castert az istenség Hall of Fame-jébe. Ugyan a kisebbség és a nők felháborítóan alulreprezentáltak ebben a szigorú társadalmi rendben, mégis fontos EU-s vívmány, hogy pár név azért felkerült a listára. Amon Ad-Raza személyében ráadásul egy rendhagyó menita castert tisztelhetünk, ugyanis magas DEF-je és alacsony ARM-ja, pathfinder, ill. tough képességei egyedivé teszik Menoth főemberei között. A fegyverével slamelni, knock downolni is tud, ill. egyszerre támadhat különböző célpontokat, ráadásul reach-es a kis drága, úgyhogy van félnivalója az ellenfélnek bőven. Perfect Balance (nem lehet rá combine-olni, free strike-ra immunis, KD-ból simán feláll) képessége mellett még rendelkezik egy Meditative Stance nevű csodával is, amelynek segítségével plusz fókuszt tud osztani a jackjeinek, nő a CTRL-ja és minden magic attack rollja boostoltá válik. Nem mondanám, hogy béna cucc.
A varázslatai is használhatónak tűnnek: vagy a saját támadását teszi vcelük pusztítóbbá, vagy a jackjeit mozgatja gyorsabban, vagy egy spray attackkal bohóckodik, ami kritikusra elslammeli, akit ér… És a legjobbat még nem is mondtam: a Synergy nevő spell hatására minden találat tovább erősíti a soron következőt a battlegroupjában… néhány light jackkel (pl. arc node-ok, Dervish-ek) elég brutális eredmény érhető el vele. De akár el is hajíthatjuk Amont (Castigator rulez!), hogy az ellenséges vonalak mögött landolva (és felugorva) aprítsa a hitetleneket.
A szaracén featje is jópofa: ahány fókuszt költ Amon, annyit rakhat a jackjeire is, ráadásul gyorsít valamennyit a konzervdobozokon, így kb. olyan, mintha egy körig Hordával játszanánk.

Mk II-ben elég sokat változik a srác, néhány képessége elvész, a többi pedig átalakul, már hat focusa lesz, viszont búcsút mondhatunk a Meditative Stance-nek stb. Ettől függetlenül továbbra is használhatónak tűnik, a jackek szívósságának és ügyességének növekedésével pedig külön móka lesz Amonnal játszani. A Kórus, ill. egyéb menita nyalánkságok pedig csak tovább fokozzák majd az élményt.

Harbinger of Menoth
Mivel épp az imént hiányoltam, máris itt egy női caster, ráadásul nem is akármilyen: Menoth közvetlen szószólója. A csajt kb. úgy kell elképzelni, mintha beszedett volna egy fél gyógyszertárat: látomásai vannak, lebeg, és úgy általában: megmondja a tutit. Még a szemét is bekötötte a hatás kedvéért (ennek ellenére 360°-ban lát), felbukkanása pedig akkora történés volt, mint a 3,60-as kenyér: bezavart a fővárosba vagy tízezer embert. Miután a lányka csípőből letegezte az összes mogult, és feszegetni kezdte az elmaradt gyerektartások ügyét, ahelyett, hogy megégették volna, inkább rábízták a fél hadsereget, így Harbinger lett az első hadvezér, aki személyi nélkül gyilkolhat.
Kedvenc casterünk kislány volta bizony az értékein is látszik, még egy atyai pofon is elzsibbasztja a következő feltámadásig, tehát dugni kell… ahogy nem szégyelljük. Ez tíz(!) focuspontja miatt elsőre nem is tűnik nehéznek, de mikor kiderül, hogy large base-en és arc node-ok nélkül kell ellegyen, azért megszeppenünk kicsit. Sebaj, van Gorman és Devout, és van lovasság, meg heavy jack is, ami kitakarja, de ettől függetlenül nem árt az óvatosság: nem egy játék ért már véget úgy, hogy szegény Harbingert halántékon lőtték. Egyébként a lányka KD immunis, és mindenkit automatikusan talál közelharcban, hevességével inspirálva tulajdon embereit is, tehát ha úgy hozza a sors, ne habozzunk: eléggé oda tud ütni.
Varázslatok tekintetében is el van látva a csaj: vagy robbant egy hatalmasat, aminek az ereje a célpont távolságával arányosan csökken, vagy csak simán sebez és knock downol, vagy az egységeinket tápolja, ill. támasztja fel (igaz, utóbbit a saját életpontjai rovására), vagy pedig (és most figyeljünk!) elmulasztja az összes spellt, animit, effectet a CTRL-jában, ill. a CTRL-jában senki nem kaphat parancsot (se roham, se Shield Wall, se semmi). Ez aztán a táp! Ugyan árnyalja kissé a képet, hogy minden cucca drága, és egyetlen upkeep spellje sincsen, ill. gyógyítgatnia is kell magát, de azért a fenti lista így is elég lenyűgöző.
Harbinger featjét viszont egy három hónapos csimpánz is kivédi (aki látja a csajt, az kap egy tizennégyes erejű pofont, ami ugyan nem rossz, de elég tőle elfordulni), ettől függetlenül nagy taktikai előnyt biztosíthat, kiélezett szituációban ugyanis kétszer is meggondolja az ember, hogy belessen-e a lányka szoknyája alá.

Akinek felkeltette az érdeklődését a csajszi, az Mk II-ben egyenesen imádni fogja. Annyit erősítenek rajta ugyanis, mintha egy Ladából rögtön Audiba ülnénk. A teszt szerint használhat arc node-ot, és pár varázslatot még olcsóbban lőhet el, az átalakított/olcsóbb cuccokkal (Gravus, Covenant of Menoth, Devout) pedig egy közel halhatatlan, knock downolhatatlan, brutális caster vezette sereget eredményezhet. Győzelemre fel!

(Megjegyzés: ezt a castert már a modell miatt is kötelező megvenni, de ne essünk abba a hibába, hogy túl sok jacket hozunk hozzá, hiába van tíz fókusza, minden energiájára szüksége van, hogy túlélje a csatát.)

High Executioner Servath Reznik
Utolsó casterünk a híresztelésekkel ellentétben még csak nem is inkvizítor, hanem egy egyszerű mészáros, a nagyobb jó fejeseinek takarítóembere, Menoth bokszerrel felékszerezett ökle. Ha valaki hülyeséget mond egy faluban, azt a környező városok sem ússzák meg a vörös kakas kukorékolása nélkül, Reznik meglepően komolyan veszi a munkáját, és járjon bár külföldön, vagy idehaza, módszerei egyformán körültekintőek. Mord természetét a statjai is tükrözik, spelljei és egy-két rajta hagyott focus hatására akár fél tucat pofont is kibír zsinórban. Ha kell, ütni is tud, harciasságában Feorával és Kreossal rokon. Mókás képességei közt egyébként boszorkányvadászat, ijesztgetés, és egy delikvens keresztre feszítése is szerepel, a fluffot és hatékonyságát is erősítve.
Varázslatai is (egy AOE-s lövéstől eltekintve) a battlegroupja és saját maga tápolását szolgálják, nem elhanyagolható eredménnyel: van itt felturbózott roham, plusz kockák célzásra és sebzésre, de csinálhatunk élő fáklyákat is, akik tüzet terjesztenek a legközelebbi modellek között… vicces.
Reznik feetja is a jobbak közül való, bár főleg a Hordát szívatja: minden fury és focus elvész, nem lehet upkeep spelleket fenntartani, és az ellen, ha varázsol, tüzet fog. Caster vagy Warlock megrohamozása előtt, sokat varázsolgató ellenfél ellen nagyon gyilkos tud lenni, se plusz ARM, se transzfer, ha Reznik vagy valamelyik jackje meleebe ér, máris lehet csomagolni.

Mk II-ben ugyan sok spellje megváltozik a hentesnek, de csupa durva/egységesített dolgot kap, egy csöppet sem gyengülve. Értelemszerűen két-három (esetleg több) jackkel kell futtatni, Testamenttel kombinálva pedig olyan rush sereget lehet vele összehozni, hogy elszorul a torkom a gyönyörűségtől. Aki combosabb, jackekkel is baráti viszonyt ápoló casterre vágyik, annak Reznik a tökéletes választás, a figura miatt pedig minden Menoth játékosnak érdemes megvenni.

Hierophant
Igaz, ő egy solo, de mivel warcaster attachment is, úgy döntöttem, hogy a fejeseknél tárgyalom. Értékeit tekintve ne számítsunk sokra, esetleg egy legyengült kóbor kutyát le tud ütni, de egy könnyű náthát már nehezen él túl, persze nem is ezért szeretjük. Hanem azért, mert vagy gyógyít d3-at a casterünkön, vagy olcsósít egy spelljén, mialatt 2”-el növeli a közvetlen lőtávot, és segít LOS nélkül upkeep spelleket varázsolni. That’s wow!

Mk II-ben ugyan elvesznek tőle ezt-azt, de semmi olyat, ami változtatna azon, hogy ez a figura egy must have választás, néhány caster ugyan tudja nélkülözni, de ők sem szívesen. Ha feladjuk a rendelést, ő mindenképp legyen a csomagban.

Fontos! Az Mk II-höz kapcsolódó információk mind a nyilvános tesztből származnak, és ezerszer változhatnak még, mindazonáltal úgy gondolom, hogy a menita casterek alakulása, varázslataik egységesítése szenvedi majd a legkevesebb módosítást a végleges verzióban.

Azt hiszem, hogy ennyi mára, időpontot ugyan nem próbálok mondani, de jön hamarosan a többi cucc ismertetője is, addig is bíztatnám a kedves kollégákat, hogy postoljanak ők is, vagy legalább kommenteljenek, találkozunk az asztalok mellett.

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr951371743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.09.10. 09:29:54

Köszöntöm újabb rabsz... irótársunkat a blogon! Mindig jól jön egy-egy friss lélek. És ez a kijelentés most tematikusan is passzol.

Egyébként erős és hosszú anyag. A Geistwald gárdája által felállított igen magas színvonalat már elsőre és igen könnyedén hozza. Well done!

Gróf Úr 2009.09.10. 10:01:17

Hiánypótló írás és még élvezetes is, gratula! :-)

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.09.10. 11:52:21

Tökéletes, 10 pontos munka, csak gratulálni tudok. Kreoss meg nyaljon sót, mert nagyon utálom :P

Huntroll 2009.09.10. 12:20:20

Amont nagyon felhúztad sztem (aki am nem állhat fel KDból abban a körben, amikor KD lett), eFeorát le, de ez ugye szubjektív. Fasza cikk lett, és megint csak gratulálni tudok, hogy rendes sereggel játszol :P

Petrow 2009.09.10. 15:50:02

Ugyan csak minden második szó tűnik számomra értelmezhetőnek, de így is nagyon karakteres darab, gratula!

Mértkellnick? 2009.09.11. 11:36:40

Nagyon köszi mindenkinek, utóbbi helyzet pedig azért feloldhatatlan, mert próbáltam néhány helyen közérthetően fogalmazni, de a betűszavak és gyakori kifejezések hosszas magyarázatával a kezdők helyett a tapasztalt játékosokat riasztottam volna el az olvasástól, de gondolkodom rajta, hogy valami alapszabály-ismertetőt rögtönzöm majd, vagy valami kisszótárt a cikkekhez.

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.09.11. 11:41:40

@Mértkellnick?: Van alapszabály-ismertetőnk már.
geistwald.blog.hu/2007/12/27/ik_warmachine_hordes

Ez a poroszoktól egészen a jackek irányításáig viszi a történetet. A Quick Start rules négy oldalát pedig most már tényleg összedobjuk. Múltkor írtak alá (szóban) ismételt szándéknyilatkozatot az érdekeltek az Árkádiában.

Bedeko 2009.09.11. 11:54:04

Tényleg jópofa írás, olvasmányos, lehet hozzá sajtos tallért ropogtatni (ennek híján csak most kávét kortyoltam).

Talán nem ártott volna linkeket is bebiggyeszteni a casterek után, kapcsolva a PP fórumát, ahol pont az igazhitűeknek van a legalaposabb és legjobb kiveséző részlegük. Az általános bemutatón és alapvető dolgokon kívül konkrét taktikai és más felhasználhatósági útmutatók is vannak. Akit ez érdekel, ott megtalál mindent.

Hozzáfűzni az egészhet csak annyit lehetne, hogy a Reklamátor sohasem volt jack caster, és nem is lesz az, kifejezetten gyalogosokból álló horda seregeket tud vezetni. Ámen és Riznyik pont ellenkezőleg; ha valaki kedvét leli a minél több jack felpakolásában, akkor őket kell elővenni.

Az MkII-s kikacsintásoknál pedig jó lenne minden esetben megemlíteni, hogy a jelenleg közkézen forgó MkII csak egy preview, egy tervezet, hogy esetleg így fog kinézni a következő rendszer, vagy valami hasonlóképp. Egyáltalán nem biztos semmi sem belőle, a dolog annyira alapos, mint Magyarország kijutási esélyei a 2010-es Dél-Afrikai VB-re. Ráadásul még jó fél év, mire megvalósul - az pedig igencsak odébb van.

Mértkellnick? 2009.09.11. 15:50:21

@Tartótiszt: Az az ismertető nagyon jó, csak attól még nem fogja tudni az egyszeri olvasó, hogy mi a stationary vagy a slam, ezért gondoltam egy rövid, lexikonszerű bejegyzésre. De ha készül a fordítás, és kap mondjuk egy külön fület vagy valamit, az lesz a legjobb.

@Bedeko: Az Mk II-es dologban teljesen igazad van, akartam is egy megjegyzést a végére, de feledékenységből kihagytam, de most pótolom.

Atis52 2009.09.14. 20:43:45

100%-os post, skorne mikor lesz ? :D

@Bedeko: 'Ráadásul még jó fél év...' negyed az a fél....de majd kiderül.

Huntroll 2009.09.14. 21:45:16

@Atis52: Ha valaki, akinek van valamennyi Skorne tapasztalata, megírja. ;)
süti beállítások módosítása