ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

WM: Menita önfejűek

2009.09.29. 15:57 | Mértkellnick? | 2 komment

Címkék: taktika warmachine privateer press protectorate of menoth mk ii

Számomra a WM egyik legkedvesebb része a solok jelenléte, a gyakran nevesített, de mindenképpen egyedi hősökkel való játék. Nem elég, hogy irányíthatunk egy gyakorlatilag félisteni erővel bíró warcastert brutális gőzgépeivel egyetemben, de a mezei katonák mellett még felvehetünk seregünkbe legendás lovagokat, alkimistát, kiugrott inkvizítort, de akár még kalózokat is, végtelenül színessé (és módfelett hatékonnyá) téve seregünket. A brutális harci képességekkel és/vagy varázslatokkal megáldott solok képesek önállóan cselekedni, ügyes pozícionálásukkal és helyes aktivációjukkal akár egész meccseket dönthetünk el, pontban pedig jobban járunk velük, mintha egy egész unitot hoznánk… Lássuk tehát, mire képesek Menoth kiválasztottjai.

Mivel időközben befutott a végleges Mk II kártya szett, ezért minden modellt az új statok és képességek fényében igyekszem majd megítélni, nyilván hibázva, hiszen nem tesztelhettem még alaposan az új cuccokat.

Allegiant of the Order of the Fist:
Első versenyzőnk egy vidám szerzetesrend tagja, aki a rizszabáláson kívül arra tette fel életét, hogy hűséggel rekonstruálja Muhamed Ali minden mozdulatát, akár álmából felkeltve is. Ennek megfelelően két puszta öklével verekszik, ami enyhe handycapnek tűnik zászlórúdnyi lándzsákkal hadonászó bajtársai mellett, de nem kell aggódnunk, ugyanis weapon master a csávó. A vega koszt és a magaslati levegő bizony a szívósságán is meglátszik szegénynek, de extrémen magas DEF-je általában képes megóvni a negatív behatásoktól. Ami külön jó, hogy ha knock downolják, akkor sem lehet automatikusan eltalálni, ráadásul büntetés nélkül felállhat, és még free strike-ra is immunis (meg combined támadásokra és hátba szúrásra is, de utóbbi már csak hab a tortán). Továbbá ha elhibázzák, még mozoghat is egyet a kis drága, összességében egy jó választást csinálva a mukiból. Nekem csak annyi a bajom vele, hogy nagyon kockafüggő, mikor mekkorát ütünk vele, néha egy light jacket is darabokra tép, néha pedig egy Mechanithrall kiirtása is nehezére fog esni, ráadásul egy boostolt lövés azért nagy eséllyel eltalálja, és akkor már pakolhatunk is… gyalogság ellen kiváló, de mivel szinte minden menita caster képes néhány focusért egész unitokat elhamvasztani, nem érzem különösebb szükségét.

Knights Exemplar Seneschal:
Következő alanyunk már egy fokkal komplexebb figura, szintén kétszer üt, szintén weapon master (és még slammelni is tud), de ő már commander is, egy igazi Odüsszeusz, aki akkor kap bónuszokat, ha hullanak körülötte a társak. Brutális ütőerejét és kellemes képességeit reménytelenül átlagos szívóssága kompenzálja, könnyű eltalálni és viszonylag hamar hal, ez a legrosszabb párosítás, amit el lehet képzelni, egyetlen esélyünk, hogy kinyírnak a közelében valakit, és attól ő feltámad. De ha ezt a szívességet nem teszi meg nekünk az ellen (mert mondjuk nem a szomszéd félvak labrador-tacskó kutyájával ülünk le játszani), akkor bizony hamar el lehet veszíteni, ami az árát tekintve bizony súlyos érvágás. Ettől függetlenül olcsó gyalogsággal (Holy Zealotok, Kinghts Exemplarok) és Gravus vagy Covenant of Menoth társaságában (nincs KD) bizony ocsmány dolgokra képes, amit pedig elér, azt általában a szomszéd asztalig repíti, érdemes lehet kipróbálni.

Paladin of the Wall:
A meniták egy másik közkedvelt ifjúsági szervezete a Pink Floydot sem restellte behúzni egy szám erejéig, pereskedésre viszont nem került sor, az alább ismertetendő okokból. Ezek a lovagok egyértelműen a tápláléklánc VIP része felé tanyáznak, brutális harci potenciájuk mellé egy Khador jack szívósságát társítva. Stone-and-Mortar Stance nevű képességüknek hála akár húsz fölötti ARM-al is rendelkezhetnek, jócskán megnehezítve az ellenük fenekedők életét, kritikus ütésük pedig tüzet okoz. Amit az előbb mondtam, az itt is áll: akit elérnek, az bizony készítheti a TB-számát, még ha heavy jack is.

Reclaimer:
A Protectorate solok kb. két kategóriába sorolhatók, egyfelől a támogató, másfelől a brutális közelharci halmazokat erősítve, a Reclaimer ennek megfelelően csípőből az elsőbe sorolandó. Ezen kategórián belül is a jacktámogató alfajba, ami Menoth híveinek esetében egy meglehetősen népes (és igen hatékony) csoportot jelent, masináink legnagyobb örömére. Az Újrahasznosító egy igen egyszerű, de annál fontosabb konstrukció, az ő feladta ugyanis begyűjteni az egy igaz isten szolgálatában elhullottak lelkeit. A nyilvánvaló szakrális funkció mellett azonban a művelet harctéri haszna sem elhanyagolható, hiszen szeretett solonk bioetanollá (mindközönségesen focus) alakítja a rajta megtelepedő soul tokeneket, amelyekből aztán egy kiválasztott jack kedvéből csemegézhet. Na ezt nevezem én zöld ökonómiának! Reclaimerünk egyébként egy játszótéri pofontól is jobblétre szenderül, ellenben távolról remekül támogat, ha ügyesen vegyítjük az olcsó gyalogságot és az ütősebb vasakat, akkor elég hasznos tud lenni. Én személy szerint ismét régi dilemmámat látom újjáéledni benne, miszerint, ha sok gyalogságot és őt is hozom, akkor nem marad pontom jackre, ha pedig jackekkel akarok játszani, akkor hozok egy olyan castert (pl. Amon vagy Reznik), aki egymagában is elfuttat vagy négyet, és akkor meg nem kell segítség. Ettől függetlenül nagyon feelinges modell, akinek tetszik, játsszon vele, magasabb pontszámnál külön megéri.

Vassal of Menoth:
Ismét egy menita lányka, és ismét beszívva, sebaj, ez már valami hagyomány, lássuk inkább, mit tud a csaj. Valamilyen perverz oknál fogva ő is a fémre bukik, leginkább jackjeink felhevült alváza közelében érzi jól magát (plusz ARM és DEF), továbbá képes lőni (átlagosnak nevezhető magic attack), vagy egy gépünket serényebb munkára fogni (vagy támad még egyet, vagy elmozog, ha bántják). Egy-két Reckonerrel és eSeveriussal brutális tűzijátékot lehet vele rendezni, egyszer biztos kipróbálom, de valójában nem tűnik kihagyhatatlannak.

Wrack:

A Roncsok a menita büntetés-végrehajtás, ill. vezeklés sajátságos formái, a kerékbetörés és keresztre feszítés szerethető elegyéből létrehozott torz kreatúrák (intő jelek?), amelyek a zsidó-keresztény kultúrkör talán legismertebb vonásait igyekeznek becsempészni kedvenc játékunkba. Statjaikat tekintve szintén furcsa képződmények ezek a Wrackek, ugyanis se mozogni, se támadni nem tudnak, és már egy hangosabb puki is az életükbe kerül, ellenben folyamatosan fókuszt termelnek a casterünknek, amíg egy szerencsétlen rizikó-dobás vagy az ellen gonosz ármánykodása véget nem vet szenvedésüknek, egy tisztességes erejű és hatókörű robbanást idézve elő. Régen tökéletesen alkalmasak voltak a gyorsan mozgó seregek visszavetésére, objektívák védésére, de mióta az advance deploy már csak plusz 6”-et jelent, nem érdemes, csak az asztal szélére pakolni őket, nehogy gonosz ellenfelünk épp a mi figuráinkat porlassza el velük. Egyébként mindössze egy pontért kapunk három, azaz 3 darabot, tehát ha extra focusra vágyunk (mindig), és maradt pontunk, mindenképp rakjuk be, csak arra ügyeljünk, hogy lehetőleg semleges helyre pakoljuk fel őket.

The Covenant of Menoth:
Ismét egy újabb támogató solo, helyesebben két prédikáló egyházfi következik, hangulatos modellel és large base-zel, ami valójában nem az (ugyanis kistalpúnak számítanak, csak, hogy ne legyen olyan egyszerű az élet). Egyébként a srácoknak nincs fegyverük, nem lehet rájuk varázsolni, és egyszerre csak egyet sebződnek (kvázi ötször kell őket kinyírni), ami azért nagyban megnöveli túlélési esélyeiket. Csillagos képességeik is szerethetőek, vagy tüzet fog az az ellen, aki a Covenant CMD-jében lévő egységeinket szekálja, vagy nem lehet varázsolni a hittérítők közelében, vagy pedig nem lehetnek KD-k, ill. stationaryk a modelljeink. Ha nem Gravust hozunk Exemplarokkal, akkor mindenképp próbáljunk begyömöszölni a listánkba egy Covenantot, nagyon feelinges és hasznos modell, ráadásul tökéletes tűzmágnes, akár területet is sikerrel tarthat, mert problémás kinyírni.

High Exemplar Gravus:
Általában minden dragoon a maga frakciójának egyik ásza, de különösen áll ez Gravusra, legalábbis én nagyon kedvelem, a sereg második vonalából előugratva sok tréfás dologra képes. Először is, mivel dragonyos, gyorsan mozog, és kétszer kell megölni ahhoz, hogy végképp megtérjen teremtőjéhez (először a lovát, aztán őt magát kell kivégezni). Másodszor pedig mert piszkosul hasznos (és automatikus) képességei vannak: egyetlen Exemplar modell sem lehet KD vagy stationary a környezetében, és ha elhullana egy lovag a bajtársai közül, kap egy tokent, amiből boostolhat, vagy új támadást vehet magának… nice! A fegyvere sem piskóta, igaz, hogy nem valami erős, de ignorálja a pajzsfalat, reach-es, leszedi az ellenen villogó varázslatokat, és alapból három kockával dobja a sebzést, összességében figyelemre méltó károkat okozva. Ha nem Exemplarokkal játszunk, kerüljük el, máskülönben azonban kötelező választás, hogy nem esik el Exemplar Seneschal, mikor meghal/feltámad, és a többi lovagunkat sem lehet leverni a lábáról, vagy megfagyasztani, az azért olyan előny, ami meccseket nyerhet.

High Paladin Dartan Vilmon:
Anno Vilmon volt az, aki a Paladin of the Wallokat megmentette a tökéletes elfeledéstől, mára azonban sokat vesztet varázsából, ettől függetlenül, aki feelinges (és még bőven használható) sereggel kíván játszani, annak melegen ajánlom. Szerintem a modell is nagyon szép, de az értékei talán még a figuránál is jobban mutatnak, átlagon aluli dobásokkal is képes eltalálni legtöbb ellenfelét, reach-es, és akit elér, az néhány hétig biztos nem folytathatja majd a Ligában. Emellett commander, és tudja a Stone-and-Mortar Stance-t is, de egy másik hasonló képesség mellett, ami az összes fizikai behatással szemben ellenállóvá teszi (varázslatokkal azért továbbra is lehet bántani), és ez utóbbit el tudja mutogatni kedves cimboráinak is (Paladin of the Wall), egy brutálisan szívós és kellemes ütőerejű ganget eredményezve. Aki bírja a solomachine-t, az biztos mindig a táskájában hordja majd őket, a srácok talán egyetlen szépséghibája, hogy inkább a húzós célpontok (solok, nehézgyalogság, lovasság, jackek) ellen hatékonyak, rohamozó tömeggyalogság ellen hamar elvéreznek, de ettől függetlenül az erősen javallott kategóriába tartoznak.

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr11412042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rudeboy1969 2009.09.29. 16:48:36

Nagyon zsír ismertető!

Nem kukacoskodásból mondom, hogy az nem derül ki az olvasó számára egyértelműen, hogy a solok alkalmazása azért elengedhetetlen, mert nagyon sok lista speciális területekre koncentrál. Ha nem védekezünk ezek ellen akkor nagyon nagy hátrányba kerülünk. És a legjobban a solok képesek megadni ezeket a lehetőségeket. Pl.: Cryx ellen ne hagyd otthon a vassalt, mert a pistol wraithek szabadon sunnyoghatnak, objektívázhatnak stb. A covenant pedig egyszerre több listát is tönkrevághat (Karcsi knock downol, valamelyik Legion jányka meg nem engedi támadással targetálni a figurákat.)

Mértkellnick? 2009.09.29. 22:30:19

Na látod, ezért vagy itt te, hogy ezeket mind felsorold. :) A tréfát félretéve: köszi a hasznos megjegyzést, legközelebb majd figyelek, de minden azért nem fér bele egy postba, ill. nekem sem jut eszembe, tehát tényleg jó, ha az okosabbak billentyűzetet ragadnak, és belebeszélnek kicsit a postba.
süti beállítások módosítása