ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

fityfiritty kezdőknek: skill, ammo, cucc

2009.12.08. 11:07 | Gróf Úr | 9 komment

Címkék: taktika wargaming infinity

 Diszklémer: nem vagyok profi Infinitys, nincs sokkal több tapasztalatom, mint neked és a meglátásaimat is erős szűrővel kezeld; nem az abszolút igazságot írom, sőt, lehet, hogy még igazat sem, de felmerült az igény egy, a kezdőket segítő eszmefuttatásra; ennek próbálok hát megfelelni. Kérek mindenkit, hogy a kommentekben nyugodtan javítson ki, fűzze hozzá a meglátásait; közösen többre megyünk.

Folytassuk tehát a kezdeti tapasztalatok összegzését az Infinityvel kapcsolatban; sorozatunk második részében a skillekkel és felszerelésekkel, lőszerekkel foglalkoznék hosszasabban, de még mindig a teljesség igénye nélkül.
Eme írás jobb megértéséhez feltétel, hogy legalább egyszer elolvasd a szabálykönyvet, sőt, a szomszédos ablakban legyen nyitva kereszt-referenciának, így nem kell leírnom, pontosan mire képes az adott skill, elég a meglátásaimat hozzáfűznöm.
 
Skillek
 
Airborne Deployment: az EJÁsok kemény csávók. Elit harci kiképzést kapnak, aztán hajtogatnak, ugranak, hajtogatnak, ugranak, majd még hajtogatnak egy kicsit, főleg, ha azt valaki elhibázta korábban. Illetve a konkrét illető már nem hajtogat, csak a társai. Ebből következik, hogy origami-versenyre ne hívjuk ki őket! Az Infinity harcterén annyi csúnya fegyver mered feléd, hogy bizonyos területek megközelítését erősen nehézkesnek (szó szerint nehéznek: a figurád könnyen elnehezül az ólomtól) érezheted; főleg az ellen Felállási Zónájáét, ahol a finom, mócsingos célpontok ácsorognak (hangya-hekker-doki triumvirátus). Ezen nehézségek lerövidítésére vannak az Ernyősök, akik készséggel megteszik a táv nagy részét a levegőben, majd élvezettel kavarnak zűrt és zavart ott, ahol az a legjobban fáj.
LVL1: finom dolog, csak előre el kell dönteni, hol jönnek a fiúk. Nem kapitális hátrány, ha tiéd az Állítás Joga, akkor pláne nem.
LVL2: erősen ajánlott lehet akkor is, ha a fiúk tudnának LVL3ban is jönni.
LVL3: ott és akkor és úgy, ahogy úri jókedved megkívánja; ez remekül hangzik, de dobás-kötelessé és hekker-érzékennyé tesz. Na, most szólok, a kocka nem feltétlenül a barátod, az ellenséges hekker meg biztosan nem! Ha mégis kockáztatsz és bejön, az egész csata menetét megfordíthatod.
LVL4: hát, ez kemény! Ha az ellen nem védte be a Zónáját nagy bajban van.
Ezúton szeretnék két történelmi referenciára hivatkozni, melyek a tervezési fázisban lebegjenek a szemed előtt: a D-Day szépen megmutatta, mi történik, ha rosszul tervezel meg egy ledobást vagy épp a kockáid fordulnak ellened: az ellenfél vadkacsavadászatra indul és csak az igazán szerencsés Ernyőseid érnek egyáltalán talajt, azok is a kereszttűz közepén. A Market Garden pedig arra példa, hogy a támogatás nélküli EJA alakulatok tudnak kavarni, de halálra vannak ítélve. Figyelem! Ha visszavonulásban vagy a tartalékban lévő ugrósok nem jönnek be! Szerintem ez a skill a játék egyik fénypontja.
 
Berserk: húsdaráló, láncfűrész. Ha a tiéd, fedezd jól és vidd közel (füst a barátod), ha feléd jön, lődd le, mert ha odaér, megesz!
 
Camouflage and Hiding: egyrészt nagyban növeli a baba élettartamát, másrészt erősen hozzájárul a taktikai tervünk rugalmassá tételéhez, főleg T/O szinten és Infiltration skillel karöltve. Rejtett és előretolt babáinkkal fájintos csapdákat készíthetünk, fedezhetjük a megközelítési útvonalakat aknákkal (ha vannak), repeaterekkel hátráltathatjuk a Nehézgyalogságot és a TAGeket, Remoteokat; egyszóval halálba idegelhetjük az ellent, ami mindig jó dolog, mert ha reagálásra tudjuk kényszeríteni azzal egyben akadályozzuk a saját tervének végrehajtásában. Asszimetrikus felállással ráterelhetjük az ellenfelet olyan megközelítési útvonalakra, amiknél még a frontális támadással is jobban járt volna; óvakodj az Ariadnától! Érdemes a felállási fázisban rövid haikukat firkálni papírra akkor is, ha nem rendelkezünk T/O C figurával, hadd higgye az ellen, hogy épp ravasz világuralmi terveket szövögetünk. Lélektani hadviselés, ugye. Számtalan szabály és összefüggés övezi ezt a skillt, érdemes jó néhányszor átolvasni az első ütközet előtt a leírását, hogy ne keveredjünk szabályellentmondásokba. Amúgy szintén a játék savát-borsát-hangulatát adó skill.
 
Impersonation: a Haqqik büszkesége, a Kombiné öröme; ha feltételezed, hogy ellenfeled rendelkezik ilyen figurával ügyelj jól a felállásodra. Az első veszteséget csak hatalmas mázlival kerülheted el, de a másodikat egy-két jó sablonos fegyverrel már megakadályozhatod. Ha nagyon szétszóródsz, akkor megesz!
 
Infiltrate: mint az EJÁnál már tárgyaltuk a táblán való maratoni gyaloglás könnyen ólommérgezésbe fordul; ezzel a skillel csökkenthetjük a megteendő távot és kulcspozíciókat foglalhatunk el. Kulcspozíció alatt a jó területi lefedésű tűzíveket vagy épp a megközelítési útvonalak fedezését értem mondjuk egy hekkerrel vagy egy nehézfegyverzetű babával. Az ellen térfelére átszivárgást óvatosan alkalmazd, mert a kocka nem feltétlenül kedvel téged.
 
Martial Arts: Sirály Pisti és Csák Norris keveréke a babád; akit közelről érint már veheti is a halotti leplét. A közeljutás lehet probléma, de egy T/O C vagy a füst kreatív használata megoldhatja; némi gyakorlattal igazán halálos és hatásos játék-fordító lehet, főleg magasabb szinten. Azért ne feledjük, akármilyen szinten van emberünk a közelharcban azért van többnyire lőfegyvere is; ne szégyelljük azt használni, ha a kedvező lehetőség előadná magát.
 
Minelayer: a saját Felállási Zónád védelmét szolgálja beszivárgók és közelben leérkező ejtőernyősök ellen, illetve a gyorsan előretörők életét keseríti.
 
Religious Troop: vallási fanatikusok bandája, akik nem igazán törődnek az elszenvedett veszteségekkel vagy a hadnagy halálával. Ilyen esetekben nem futnak és megtartják maguknak az Orderüket, gyakorlatilag irregulárként viselkedve. Nem hátrány.
 
Sensor: nagyban segíti a rejtőzködők felderítését, bár hatótávja ZoC. Azért jó, ha van, illetve jó, ha az ellenfélnek nincs.
 
Super Jump: nagyban növeli a figura mozgékonyságát.
 
Total Reaction: mászt hev! A legjobb őrök, a leghatékonyabb visszatartó erő egy HMGvel. Minden pontot megér!
 
Valor: első szintjén nem kell Gut Roll, ha túlélsz egy találatot. Ez hasznos, de nem durran akkorát, mint a második szint, ami gyakorlatilag még egy Életerőt biztosít, amíg folyamatosan kapod a parancsokat. Persze ha ilyenkor lelőnek, meghalsz és értelemszerűen az ellenfél aktív körében nem sokat ér, szemben a hármas szinttel, ami gyakorlatilag plusz egy Életerő.
 
Veteran: táp.
 
Lőszerek
 
Adhesive: talán a legviccesebb lőszer a játékban. Az áldozat nem tud mozogni, de minden mást igen.
AP: ARMOR:2 és felette használatos.
DA: jó darab, ne habozz használni.
E/M: mint tudjátok a nagy kedvencem. Nincs viccesebb egy pisztollyal hadonászó hájtek katonánál! Mérnök kell a felszerelések javításához. Figyelem: TAG, HI, REM csak immobile, tehát csak nem mozog, minden mást csinálhat.
Explosive: minél több ARMOR mentő, annál nagyobb a rontás lehetősége.
Fire: szeretjük. Ráadásul károsítja az álcázó berendezéseket is.
Guided: előretolt megfigyelővel kényelmes igazán a használata.
Monofilament: brutáltáp.
Nanotech: ARM helyett BTS, szeretjük.
Plasma: sebez is, meg E/M is. Szeretném, ha lenne nekünk is.
Smoke: a füstsablonba sem lehet belátni, meg belőle sem kifelé. Erre vannak a direkt templétes fegyverek meg az intuitív támadás, de csak saját körben, mivel Long Skill.
Stunning: értelme?
T2: táp.
Viral: táp és hat REMre és TAGre. Biztos kompjútervírussal kombinált H1N1 van benne...
 
Felszerelések
 
AutoMediKit: rendkívül hasznos zsebdoki.
Deployable Repeater: rendkívül hasznos lefedezni a megközelítési útvonalakat TAG, REM, HI ellen; persze csak hekkerrel. Szétlőhető, így fal mögé pozicionáljuk, ha tudjuk.
Holoprojector: AD&D Mirror Image spellje megvan? Persze egy jó sablonos fegyver jó szögből megoldja. Ráadásul amint lövünk a babánkkal eltűnnek a vetített képek, de addig növelik a túlélési esélyeket és visszakapcsolhatóak.
Medikit: a semminél még a ParaMedic is jobb, bár láttam olyan meccset, ahol többet ölt, mint az ellenfél.
MultiSpectralVisor: ideális eszköz a hosszútávú támogatóink számára (Sniper Rifle, HMG), mivel a CH ellenfeleket negatív módosító nélkül támadja, és átlát erdőn és normál füstön. Én legalább egy ilyen figurát kötelezően hozok.
X Visor: hasznos.
 
Szándékosan nem tértem ki a Doctor, Paramedic, Forward Observer etc. skillekre, mivel ezek elsősorban a figura szerepét határozzák meg és a releváns fejezetben tárgyalnám. Legközelebb eme szerepekről, vagyis a játék lényegéről írok, maradjatok velünk!

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr161582709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atis52 2009.12.08. 11:31:10

Jó írás megintcsak :) Sensor: ZoC merre van leírva ? (Evidens btw)

Gróf Úr 2009.12.08. 11:57:22

English rules, p.166 Graphic 23: Sensor és:
29. Sensor: The miniature possesses high sensitivity detection equipment, or a perfect sense of smell, that allows him to detect hidden figures nearby. The miniature that possess Sensor can make a Normal WIP Roll (Distance, Camouflage or TO Camouflage Modifiers are not
applied) to Discover all models that are Camouflaged or in Hidden Deployment within a radius of 8 inches around him. Sensor is a Short Skill and does not need a LoF. (See Graphic 23)
A miniature possessing the Sensor and Forward Observer Special Skills can mark a target outside his LoF (using his pertinent Short Skill), if he is within the Sensor radius of effect and the target has been previously discovered. In such a case, a Distance, Cover, CH and ODD
Modifiers will not be applied to the Forward Observer WIP roll. A miniature with Camouflage, TO Camouflage, or Impersonation cannot Camouflage again, or return to the Impersonation state, within the Sensor area.

Atis52 2009.12.08. 12:37:09

Szuper, köszönöm !

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.12.09. 17:38:22

Nemtom mi lett a keddi meccs vége, de jelzem, hogy a dog-warriorom Impetuous képességéről frankón elfeledkeztem, no meg arról is, hogy van nála smoke grenade is :D
Mondjuk akárhogy is nézzük, igen szépet irtott, 28 pontért a hülyének is megéri hozni. ;)

Atis52 2009.12.09. 18:49:02

@tengerSAM: tovább irtott, gyakorlatilag vitte a meccset. Amikor sikerült lelőni felgyógyították azonnal. Igazat megvalva marha unalmas volt, az 'eltalállak ótómatán, dobd a két mentőt' játék.

Gróf Úr 2009.12.09. 18:53:08

@Atis52: Ja, hát ezeket a kutyákat távolról le kell nyomni, oszt bedarálni macskaeledelnek :-) ...majd legközelebb :-D

Atis52 2009.12.09. 21:24:59

@Gróf Úr: több dolgot is benéztem, a wound átalakulásnál nem tűnik el, a viral sniper ellen BTS-el megy a mentő nem ARM-al...ésatöbbésatöbbi...

Gróf Úr 2009.12.10. 08:33:45

@Atis52: oda se neki, az egész seregben nem volt víruspuska :-) Sima SR-el nyomult a Djanbazan :-D

Atis52 2009.12.10. 18:28:23

@Gróf Úr: mondtam én, hogy benéztem egy csomó mindent :D:D:D
süti beállítások módosítása