Diszklémer: nem vagyok profi Infinitys, nincs sokkal több tapasztalatom, mint neked és a meglátásaimat is erős szűrővel kezeld; nem az abszolút igazságot írom, sőt, lehet, hogy még igazat sem, de felmerült az igény egy, a kezdőket segítő eszmefuttatásra; ennek próbálok hát megfelelni. Kérek mindenkit, hogy a kommentekben nyugodtan javítson ki, fűzze hozzá a meglátásait; közösen többre megyünk.
Folytassuk tehát a kezdeti tapasztalatok összegzését az Infinityvel kapcsolatban; sorozatunk második részében a skillekkel és felszerelésekkel, lőszerekkel foglalkoznék hosszasabban, de még mindig a teljesség igénye nélkül.
Eme írás jobb megértéséhez feltétel, hogy legalább egyszer elolvasd a szabálykönyvet, sőt, a szomszédos ablakban legyen nyitva kereszt-referenciának, így nem kell leírnom, pontosan mire képes az adott skill, elég a meglátásaimat hozzáfűznöm.
Skillek
Airborne Deployment: az EJÁsok kemény csávók. Elit harci kiképzést kapnak, aztán hajtogatnak, ugranak, hajtogatnak, ugranak, majd még hajtogatnak egy kicsit, főleg, ha azt valaki elhibázta korábban. Illetve a konkrét illető már nem hajtogat, csak a társai. Ebből következik, hogy origami-versenyre ne hívjuk ki őket! Az Infinity harcterén annyi csúnya fegyver mered feléd, hogy bizonyos területek megközelítését erősen nehézkesnek (szó szerint nehéznek: a figurád könnyen elnehezül az ólomtól) érezheted; főleg az ellen Felállási Zónájáét, ahol a finom, mócsingos célpontok ácsorognak (hangya-hekker-doki triumvirátus). Ezen nehézségek lerövidítésére vannak az Ernyősök, akik készséggel megteszik a táv nagy részét a levegőben, majd élvezettel kavarnak zűrt és zavart ott, ahol az a legjobban fáj.
LVL1: finom dolog, csak előre el kell dönteni, hol jönnek a fiúk. Nem kapitális hátrány, ha tiéd az Állítás Joga, akkor pláne nem.
LVL2: erősen ajánlott lehet akkor is, ha a fiúk tudnának LVL3ban is jönni.
LVL3: ott és akkor és úgy, ahogy úri jókedved megkívánja; ez remekül hangzik, de dobás-kötelessé és hekker-érzékennyé tesz. Na, most szólok, a kocka nem feltétlenül a barátod, az ellenséges hekker meg biztosan nem! Ha mégis kockáztatsz és bejön, az egész csata menetét megfordíthatod.
LVL4: hát, ez kemény! Ha az ellen nem védte be a Zónáját nagy bajban van.
Ezúton szeretnék két történelmi referenciára hivatkozni, melyek a tervezési fázisban lebegjenek a szemed előtt: a D-Day szépen megmutatta, mi történik, ha rosszul tervezel meg egy ledobást vagy épp a kockáid fordulnak ellened: az ellenfél vadkacsavadászatra indul és csak az igazán szerencsés Ernyőseid érnek egyáltalán talajt, azok is a kereszttűz közepén. A Market Garden pedig arra példa, hogy a támogatás nélküli EJA alakulatok tudnak kavarni, de halálra vannak ítélve. Figyelem! Ha visszavonulásban vagy a tartalékban lévő ugrósok nem jönnek be! Szerintem ez a skill a játék egyik fénypontja.
Berserk: húsdaráló, láncfűrész. Ha a tiéd, fedezd jól és vidd közel (füst a barátod), ha feléd jön, lődd le, mert ha odaér, megesz!
Camouflage and Hiding: egyrészt nagyban növeli a baba élettartamát, másrészt erősen hozzájárul a taktikai tervünk rugalmassá tételéhez, főleg T/O szinten és Infiltration skillel karöltve. Rejtett és előretolt babáinkkal fájintos csapdákat készíthetünk, fedezhetjük a megközelítési útvonalakat aknákkal (ha vannak), repeaterekkel hátráltathatjuk a Nehézgyalogságot és a TAGeket, Remoteokat; egyszóval halálba idegelhetjük az ellent, ami mindig jó dolog, mert ha reagálásra tudjuk kényszeríteni azzal egyben akadályozzuk a saját tervének végrehajtásában. Asszimetrikus felállással ráterelhetjük az ellenfelet olyan megközelítési útvonalakra, amiknél még a frontális támadással is jobban járt volna; óvakodj az Ariadnától! Érdemes a felállási fázisban rövid haikukat firkálni papírra akkor is, ha nem rendelkezünk T/O C figurával, hadd higgye az ellen, hogy épp ravasz világuralmi terveket szövögetünk. Lélektani hadviselés, ugye. Számtalan szabály és összefüggés övezi ezt a skillt, érdemes jó néhányszor átolvasni az első ütközet előtt a leírását, hogy ne keveredjünk szabályellentmondásokba. Amúgy szintén a játék savát-borsát-hangulatát adó skill.
Impersonation: a Haqqik büszkesége, a Kombiné öröme; ha feltételezed, hogy ellenfeled rendelkezik ilyen figurával ügyelj jól a felállásodra. Az első veszteséget csak hatalmas mázlival kerülheted el, de a másodikat egy-két jó sablonos fegyverrel már megakadályozhatod. Ha nagyon szétszóródsz, akkor megesz!
Infiltrate: mint az EJÁnál már tárgyaltuk a táblán való maratoni gyaloglás könnyen ólommérgezésbe fordul; ezzel a skillel csökkenthetjük a megteendő távot és kulcspozíciókat foglalhatunk el. Kulcspozíció alatt a jó területi lefedésű tűzíveket vagy épp a megközelítési útvonalak fedezését értem mondjuk egy hekkerrel vagy egy nehézfegyverzetű babával. Az ellen térfelére átszivárgást óvatosan alkalmazd, mert a kocka nem feltétlenül kedvel téged.
Martial Arts: Sirály Pisti és Csák Norris keveréke a babád; akit közelről érint már veheti is a halotti leplét. A közeljutás lehet probléma, de egy T/O C vagy a füst kreatív használata megoldhatja; némi gyakorlattal igazán halálos és hatásos játék-fordító lehet, főleg magasabb szinten. Azért ne feledjük, akármilyen szinten van emberünk a közelharcban azért van többnyire lőfegyvere is; ne szégyelljük azt használni, ha a kedvező lehetőség előadná magát.
Minelayer: a saját Felállási Zónád védelmét szolgálja beszivárgók és közelben leérkező ejtőernyősök ellen, illetve a gyorsan előretörők életét keseríti.
Religious Troop: vallási fanatikusok bandája, akik nem igazán törődnek az elszenvedett veszteségekkel vagy a hadnagy halálával. Ilyen esetekben nem futnak és megtartják maguknak az Orderüket, gyakorlatilag irregulárként viselkedve. Nem hátrány.
Sensor: nagyban segíti a rejtőzködők felderítését, bár hatótávja ZoC. Azért jó, ha van, illetve jó, ha az ellenfélnek nincs.
Super Jump: nagyban növeli a figura mozgékonyságát.
Total Reaction: mászt hev! A legjobb őrök, a leghatékonyabb visszatartó erő egy HMGvel. Minden pontot megér!
Valor: első szintjén nem kell Gut Roll, ha túlélsz egy találatot. Ez hasznos, de nem durran akkorát, mint a második szint, ami gyakorlatilag még egy Életerőt biztosít, amíg folyamatosan kapod a parancsokat. Persze ha ilyenkor lelőnek, meghalsz és értelemszerűen az ellenfél aktív körében nem sokat ér, szemben a hármas szinttel, ami gyakorlatilag plusz egy Életerő.
Veteran: táp.
Lőszerek
Adhesive: talán a legviccesebb lőszer a játékban. Az áldozat nem tud mozogni, de minden mást igen.
AP: ARMOR:2 és felette használatos.
DA: jó darab, ne habozz használni.
E/M: mint tudjátok a nagy kedvencem. Nincs viccesebb egy pisztollyal hadonászó hájtek katonánál! Mérnök kell a felszerelések javításához. Figyelem: TAG, HI, REM csak immobile, tehát csak nem mozog, minden mást csinálhat.
Explosive: minél több ARMOR mentő, annál nagyobb a rontás lehetősége.
Fire: szeretjük. Ráadásul károsítja az álcázó berendezéseket is.
Guided: előretolt megfigyelővel kényelmes igazán a használata.
Monofilament: brutáltáp.
Nanotech: ARM helyett BTS, szeretjük.
Plasma: sebez is, meg E/M is. Szeretném, ha lenne nekünk is.
Smoke: a füstsablonba sem lehet belátni, meg belőle sem kifelé. Erre vannak a direkt templétes fegyverek meg az intuitív támadás, de csak saját körben, mivel Long Skill.
Stunning: értelme?
T2: táp.
Viral: táp és hat REMre és TAGre. Biztos kompjútervírussal kombinált H1N1 van benne...
Felszerelések
AutoMediKit: rendkívül hasznos zsebdoki.
Deployable Repeater: rendkívül hasznos lefedezni a megközelítési útvonalakat TAG, REM, HI ellen; persze csak hekkerrel. Szétlőhető, így fal mögé pozicionáljuk, ha tudjuk.
Holoprojector: AD&D Mirror Image spellje megvan? Persze egy jó sablonos fegyver jó szögből megoldja. Ráadásul amint lövünk a babánkkal eltűnnek a vetített képek, de addig növelik a túlélési esélyeket és visszakapcsolhatóak.
Medikit: a semminél még a ParaMedic is jobb, bár láttam olyan meccset, ahol többet ölt, mint az ellenfél.
MultiSpectralVisor: ideális eszköz a hosszútávú támogatóink számára (Sniper Rifle, HMG), mivel a CH ellenfeleket negatív módosító nélkül támadja, és átlát erdőn és normál füstön. Én legalább egy ilyen figurát kötelezően hozok.
X Visor: hasznos.
Szándékosan nem tértem ki a Doctor, Paramedic, Forward Observer etc. skillekre, mivel ezek elsősorban a figura szerepét határozzák meg és a releváns fejezetben tárgyalnám. Legközelebb eme szerepekről, vagyis a játék lényegéről írok, maradjatok velünk!