"Neverborn ever die!"
Az Ortegák családi mottója
Malifaux mágiája mindenkit megérint, megváltoztat; mikor már megismernéd, mutálódik, megtámad majd megemészt. Ez egy fekete-fehér világ, ha nem vagy Ember, csak Szörny lehetsz és az embereket hagyományosan a Hősök védik meg a szörnyektől. Ilyen hős Perdita Ortega is, aki a Céh megbízásából azt a feladatot kapta, hogy tisztítsa meg az egyik postakocsi pihenőállomást az azt előbb folyamatosan zaklató majd megszálló rémségektől. Összegyűtötte hát hűséges csapatát és felkerekedett; Nino, a felderítő a mocsáron át vezette őket, hogy meglepetés-szerűen üthessenek rajta a rémeken.
Malifaux őslakóit Pandora képviselte, aki érdekelve érezte magát a pihenőállomás alapjainak lerakásakor ott elhantolt teremtmény nyakában lógó talizmán meszerzésében és a terület megtartásában.
Nehéz szívvel álltam a játékhoz, mivel Tartótiszt egész úton odafelé azt ecsetelte, hogy ideje lenne már alaposan kikapnia, mert fél, hogy megint (khmm, khmm) a legtáposabb frakcióba nyúlt bele és eddig mindig csak nyert és az neki nem jó. Életem első játéka, ráadásul olyasvalaki ellen, akivel az IRL és a játékpotenciál-súlycsoportom épp fordított arányosságban áll, emellett nagyon tisztelem és örömmel teljesíteném minden ilyen kérését, ha tudnám. Izgultok, mi, hogy mi lett a vége? Elárulom, csatajelentést és történelmet a győztesek írnak.
Tehát adott volt két csapat, két küldetés és két-két cselszövés, lássuk hát őket:
A vérszín sarokban:
PAndora
Candy
Kade
Teddymaci
2 x Sorrow
Küldetés: Kincsvadászat
Cselszövés: Testőr, Kitartás! mindkettő bátran bemondva
A lőporfüstös sarokban:
Perdita Ortega
Fransisco Ortega
Santiago Ortega
Nino Ortega
Bíró Ortega
Kormányzói Megbízott Totem Ortega
PierrOrtega ja, az nem volt.
Küldetés: Területszerzés
Cselszövés: Testőr, Rajtaütés mindkettő férfiasan (na, jó, nőiesen) bejelentve
Papa Loco otthonmaradt, mivel könnyen befolyásolható a lelkem és Pandora épp befolyásolásban a legerősebb; a Kormányzói Megbízott is ezért tartott a csapattal, mivel kellemesen emeli az amúgy is magas (Ortegák esetén egyenesen extrém) Wp értéket. A Bíró pedig az alapvetően lövős bandában a harc első sorát volt hivatva képviselni, mint közelharci szakember, no meg azt hitem, hogy a Sorrow Szellem szabályok szerint tolja. Nagyobbat is tévedtem ennél, de erről később.
Felálláshoz a Sarok-állítást húztuk, én félig benne egy mocsárban, keresztbe előttem középen épület; a mocsár miatt lassul a mozgásom, nehezen kerülök lőpozícióba, ráadásul az épület takarja a rémségeket; szóval nem egy ideális lövős terep. Körülménynek finom köd hömpölygött a tájon, ami ha összesűrűdik (Jokerek és 9+) ugye a lövést gátolja erősen (-flip): itt vetettem fel a kérdést, miszerint van-e olyan Körülmény, ami a varázslást vagy épp a Wp Párbajt teszi lehetetlenné? Mivel ilyet nem találtam, gratuláltam magamban a fejlesztőknek, hogy sikerült random módon ellehetetleníteni egy egész listát, de Tartótiszt igazi úriember és mesteri tanító módjára felajánlotta, hogy húzzunk új Körülményt; végülis amikor megláttuk az alternatívát, maradtunk a Ködnél. Ja, Áradás, minden nehéz terep, ami nem 1es magasságú vagy nagyobb. Itt jegyezném meg, hogy ezek a random Körülmények jópofák, de vannak köztük olyanok, amik csak az egyik felet szivatják, így versenyben eléggé kétséges az alkalmazásuk. Mert mit tesz egy Lilithes-Nephilimes lista Áradás idején? Ja, repül. Hogy a bloggazda szíve-közepibe találjak mondanám az ellenpéldát: mit tesz egy McMourningos lista Áradás idején? Hát, hat kör alatt akár a félpályáig is felérhet. És mindehhez lehet olyan Küldetés, ami mozgás-gyorsaság alapú (Kincsvadászat, Területszerzés, Felderítés) és ebből van több. Mindegy, baráti játékba jó, de egy esetleges verseny esetén át kell gondolni a dolgot.
Szóval a terep és a körülmények elemzése után abban maradtam, hogy majd az előre bekevert és nemzetközi körömjelekkel ellátott paklim fog kisegíteni a bajból és láss csodát, első Kéz: mindkét Dzsoki ott issza a whiskeyt és a tőzsdei rovatot olvassa két király illusztris társaságában! Akkor az ingujjba rejtett dáma-király-tizes összeállításra talán nem is lesz szükség... De a viccet félretéve igen erős kézzel kezdtem a játszmát, azt a taktikát választva, hogy az Afro-amerikai Dzsokit szorítom és el nem engedem, mivel így nem ugrik ki a legrosszabkor a pakliból, ráadásul sűrűn fogok közelharcba belőni; ha valami rosszul alakul (értsd: sajátomat lövöm) akkor majd ezzel Csalom a Sorsot és legalább egy kemény szitut megúszok. A Kommunista Dzsoki (akinek olajvállalatát államosították) pedig jól fog jönni, amikor összesűrűsödik a lőporfüst és esetleg rá tudok lőni Pandorára.
Tartótiszt kezd és Candyvel fedezékbe sétál. Nino, a mesterlövész előreszalad, hogy a központi épület bejáratát fedezze. Az egyik Sorrow rápiócázik Pandyre. Valamelyik Ortega-pasi előrearaszol, második Sorrow piócázik Pandorán, másik díszhím előremegy, Kade fedezékbe búvik, a Bíró az épület másik oldala felé indul, mintegy bekerítésileg, Teddy előreREPÜL (szoktam én látni repülő plüssállatot, amikor a fiam mérges, de ekkorát?!?), a Totemem háromszögel, vagyis úgy áll, hogy mindenki jól lássa... és ekkor kezdődik az őrület! Pandora lecsitítja Candyt, amitől sok ugyan nem történik, de ő 4et mozog. Majd lecsitítja Kade -et, aki eddig is hót nyugodt volt, de ez ismét előrelendíti Pandorát. Ezután (kitaláltátok? Szerintem igen!) lecsitítja a Macilacit és ettől odaér a pálya közepére! Igen, eddig egyetlen speciális 0ás Akciót ismételgetett, még egy lépést sem ment és a félpályán van, első körben! Hasonlít ez egy közelebbről meg nem nevezett Hordes frakcióhoz (vö.: Boardcontroll)? És itt véti az első hibát; megpróbálja csitítani vagy tüzelni Ninot, aki jeges kacajjal (és Wp10 -zel) fogadja az eseményt. Ezzel megtörik a lánc, amivel Pandy* tizenegyszer elkasztolva ugyanazt (12 modell, magára nem kasztol) 44 incset tehetett volna meg a 36 incses pályán. De ez sem szegi kedvét a Szelence Úrnőjének és immáron Lélekkővel erősítve megátkozza Ninot, miszerint következő Wp-Párbaját negatív flippel tolja. Játék-technikai kitérő: a -flip rossz ééééértem? Duplán rossz, mint a felláció a vacogós cápával: egyrészt harap, másrészt ocsmány; no, itt meg nem elég, hogy két zsugából a kisebb érvényesül, de Csalni sem lehet. Kerüljük, illetve részeltessük benne sűrűn az ellent és diadalmaskodunk száz csatán. Vissza az ütközethez: Pandybanya ezután rávarázsolja szegény, védtelen kisfiúra a nagy puskával, hogy következő aktivációja menekülés legyen; Nino másodjára sebződik, mert rontja a párbajt és tudomásul veszi, hogy hazafutásban lesz része. Majd a banya kiássa a Kincset és bevégzi hosszas aktivációját. Perdita maradt még a Klánból, aki előrefut, majd elsajátítja a Wanted című remekműből (emlékeztek Angelina Jolie fenekére?) a kanyarlövés technikáját és beledurrant Pandora búrájába négy sebet. Frakció-taktikai kitérő: általában, ha egy Ortega eltalál valakit az minimum 3 seb, határ a csillagos ég. Alapból kritikus, ha jó a lapjárás vagy Csal és még Lélekkövezik is, akkor igen csúnya eredménye lehet; vigyázni a lőtávjukban! Szóval Pandy vérzik, Perdy mosolyog, új kör, új remények.
Természetesen Pandy kezd, de a köd nem sűrűsödik össze, így nem kell eltenni a pisztolyokat; a banya feltüzeli Ninot, hogy ő legyen az első aktivált baba, majd (emlékeztek?) ettől mozog 4 incset; tüzeli a Macit, hogy ő legyen a következő aktivált a seregéből és úgy van, mozog 4 incset. Ti nem unjátok még? Szerencsére Dio Mio is megunta és úgy adta a sors, hogy a következő tüzelendő Sorrow 0,3 inccsel kiesik a hatótávból, így a banya kénytelen maga sétálni, márpedig magától nem gyors (Wk3). Jöhetnek az Ortegák: kötelező Ninoval kezdeni, akinek kötelező futnia, de rövid szabály-értelmezés után kiderül, hogy attól a Companion még működik, így futás előtt még szól Perditának, hogy "Te jössz, Nővérkém, adj nekik!". Perdita megfogadja a tanácsot, előrelép és beledurrant Pandybe, aki Lélekkővel mérsékli a sebzést 3ra. Igen, ez az a perc, amikor 1 seb kell neki a dicstelen véghez. Senorita Ortega megpörgeti hatlövetűjét, gondosan fohászkodik a Santa Madréhoz és útjára küldi a végzetesnek szánt lövedéket. Emlékeztek a Kezemre? RJ-BJ-13-13 meg a resztli? A kincs a földre hull, Pandora árnyát befogadja a setétség. Perdita ahogy kell belefúj a még füstölgő csőbe, tokba perdíti pisztolyát és párbajhős-pózba mered; aki aktiválódik a lőtávjában az ólmot reggelizik. Ezennel jelenteném be azt a tényt, ami legalább egy embernek mérhetetlen örömet fog okozni (Zotyo, olvasod?): a meccsnek nincs vége! Mivel Győzedelmi Pontocskára megy és nem Master-killre. Jó, a bemondott Testőr a Neverbornnak már bukó, de még mindig nyerhetnek! Ezen feltüzelve Teddy(út)henger, a bosszúszomjas plüssállat megrohamozza szegény Perditát; mivel a jó lapjaim kellettek Pandy kiiktatásához még csak el sem találom az Úrnője szétrobbant fején átgázoló rémálmot, aki térdig agydarabokban ráveti magát Hősnőnkre, de ő sem remekel. Frakció-technikai kitérő: Perditát igenis el lehet találni! Elég ritkán, az igaz, de van olyan kártya-kombináció, amivel igen. Ez nem az volt. Az Ortega fiúk felzárkóznak, Francisco El Duelisto rohamra feni a kardját a következő körben, Santiago fedezi a hátát, a Bíró a másik oldalról kerüli az épületet, de Candy meggyőzi, hogy sokkal jobban jár, ha beledől a kardjába (4 seb), a Sorrowk egyike rálinkel Candyra, Kade megindul a Kincsért és odaér, a másik Sorrow a Bíró felé orientálódik szintén, a Totemem meg elindul a házat foglalni (amire képtelen, mivel Jelentéktelen figura). Új kör, vidámság.
Mondanom sem kell, hogy nem én kezdek; nemes ellenfelem Mestere fogytán már csak a kezdés újrahúzására használhatja Lélekkőveit, él is a lehetőséggel és repteti a Macit. A Maci ugye harcérintkezésben van Perditával, de ez nem akadályozza meg, hogy berohamozza Santiagot, emelt közelharci távja okán (2") lekötve Perditát, Franciscot és természetesen Santiagot. Hmm, a teljes tűzerő 87%a nem lőhet, de ez nem elég, a maci akkorát karmol szegény Santiba, hogy arról koldul (6 seb). Francisco, akit közelharci szakértőként méltatnak megkísérli Macitlanítani a hármast, mivel Perditában ég a vágy, hogy kilyugassa Kade irháját, mielőtt az elszelelne a kinccsel. Mivel Medvénket Nehéz Sebezni megússza mintegy 4 sebbel az első támadást, majd 2vel a következőt. Természetesen élek az Ortegák szoros kapcsolataival és nem engedek közbe-aktiválni (Kade startpozícióban úgy elszaladna, hogy a golyó se érné utol), ezért Santiagóra vár a feladat, hogy befejezze Teddy földi pályafutását, aki minden tőle telhetőt megtesz, de egyértelműen nem ez a szakterülete, így Perditára vár a nemes feladat, aki lemondó mosollyal elvégzi azt; megszokta már, hogy fivére hibáit ő korrigálja. Marad még arra is ereje, hogy közeledjen Kadéhoz és egy golyót átküldjön a pelusán; sajnos Candy talpkontaktban van vele és átvállalja a sebzést. Perdi felveszi a párbajhős-állást és vár. Jön Kade, felmarkolja a kincset és egy boltíven átsunnyogva fedezékbe húzódik. A kis rohadék. Én meg a nagy ostoba, elfeledem, hogy ezért járna neki egy golyó a Senorita Bonítától**. A Bíró berohanja a Candytlen Sorrowt, mintegy tesztként, hogy ő legyen a közelharci-marcim vagy az Executioner (utóbbi alacsony Wpje okán Pandora esetén ellenjavallt, de nem csak Pandorának kell megmutatni, ki az új sheriff a városban); szóval roham éééés... mellé. A vádat bizonyítottság hiányában elvetem, a Sorrowt felmentem minden ellene felhozott és terhére rótt cselekmény jogkövetkezménye alól, valamint erkölcsi jóhírében esett kár okán végrehajtható kompenzációt ítélek meg javára. Püff neki. Candy odaslattyog a taláros bénazsákhoz és meggyőzi, hogy az jó volt neki, amikor az előbb a kardjába dőlt, ráadásul ravaszul úgy tekergeti a rajta lógicsáló Sorrowt, hogy eltakarja a +2Wpt adó Totememet. A Bíró meggyőzhető, 4 seb, 1 élete maradt. Nino magához tér a pánikból, a maradék Sorrow pedig lefejeli és összetépi a Jog Avatott Alkalmazóját, aki Lassan Hal, ezért még egy tökutolsót odacsaphatna, de erről elfeledkezem. Cavinton. Új kör, kergetőzés.
Tippeljetek, ki kezd? Nem nyert, most én. Perdita megkerüli a fedezéket és meggyőzi Kadét Kadétot, hogy Úrnője oldalán van a helye az Örök Homályban, majd felveszi a kezdőpozíciót. A szóló Sorrow berohamozza, de most nem feledkezem meg a Gyors Rántásról és még mielőtt megmoccanna a másvilágra küldöm. Candy menekül, Sorrowja betámadja a sérülten támolygó Santiagót, de még nem végez vele; az Ortegák előretörnek, új kör, irtózatos végjáték.
A Sorrow megeszi Santiagot, Nino kipróbálja a közelharcba belövést, de Fransisco testvért lőné, így támadásra Becsalja a Nigga... izé, Afro-amerikai Dzsolit. Perdita Candytlenít, El Duelisto Maestro de l'Espada meg pontot tesz a maradék Sorrow és így Pandora egész seregének pályafutására. Végeredmény: Perdita vs. Pandora 8:0, betlivel.
Tanulságok: a Wyrdesek megteremtették Pandorát, tesztelték, forgatták és mivel legyőzhetetlennek tartották kitalálták Perditát. Perdita iszonytáp és ezt megszorozza kettővel Pandora ellen. Ráadásul már láttam a kiváló Tartótisztet tologatni a pályán, így tudtam, hogy Wpre kell gyúrnom, így gyakorlatilag a Totem-választással és Papa Loco kihagyásával rákészültem a seregére; na ja, így könnyű. A játék gyors, a kártyázás csak kicsit lassabb, mint a kockázás és rendkívül élvezetes; a felváltva aktiválás meg már Epicnél is a szívem csücske volt. Röviden: meg vagyok győzve, Malifauxban a helyem, hogy visszaszorítsam a Szörnyeket, megvédjem az Embereket és beteljesítsem Nemes Küldetésem: a kizsákmányolást a Lélekkövekért.
* Ha bárki összefüggést látna eme becenév és egy bizonyos hazánkból Belgiumba szakadt
lelkész között, az nem téved; a személyiségük hasonlóan szimpatikus.
** Nem is: csak ha lő, varázsol vagy rohamoz.