ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

meniták a szerszám rosszabbik végén

2010.04.19. 12:26 | Mértkellnick? | 8 komment

Címkék: battle report warmachine privateer press protectorate of menoth cryx

Régen volt már, pedig nem egészen haszontalan és minden élvezet nélkül való olvasmány egy battle report, tehát gondoltam, összeütök egyet, megemlékezve két korábbi csatámról.

A klasszikus szimpátia jegyében, illetve az éppen zajló Nightfalltól sem egészen idegen módon két Cryx sereggel volt szerencsém összecsapni, avatott vezéreiket a maximális respect mellett előre is gyűlölve aljas trükkjeikért (joke).

Öröm az ürömben, hogy első ellenfelem, Gróf úr, ritka vendég vasárnaponként a klubban, én meg épp akkor járok le, szóval nagyot dobbant a szívem, mikor csak az én kedvemért (és családja végtelen elnézése mellett) mégis ott találtam.

Hamar pakolni is kezdtünk, már nem emlékszem, ki nyerte a kezdést, csak az biztos, hogy menten lefagyott a mosoly az arcomról, mikor megláttam, hogy a PP legnagyobb figurája néz velem farkasszemet. Igen, Gróf úr nem átallott Lich Lord Terminushoz nyúlni, de javára legyen mondva, hogy nem optimalizálta túl a sereget, és kb. másodjára játszott a szakócánál csak egy csöppet bonyolultabb casterrel.

Terminusról annyit kell tudni, hogy egy böszme nagy dög, magas ARM-al és sok wounddal, tehát alapból is nehéz kiirtani, ráadásul lövésekre kvázi immunis, hiszen egy közelében héderelő élőholt modellbe irányíthatja a végzetesnek szánt golyót (helló, McThrall!). Az egyszeri Cryx játékosnak tehát nincs más dolga, mint hozni egy tonna nagyot ütő és/vagy olcsó élőholtat (akik mellesleg Tough-ot kapnak a főnök közelében, no comment) és menni előre. De nem ám araszolgatva, fedezéktől fedezékig, próbálva elkerülni az ellenséges rohamokat, hanem teljes gőzzel, neki a közepének.

Egyszerűen nincs mit veszteniük. Gyalogságuk megszámlálhatatlan, casterük közel sebezhetetlen. Aztán már csak egy Feat kell, hogy a köv. körben Terminus pozícióba állhasson, és bármit olvadt takonnyá változtasson százhúsz Focusának köszönhetően…

Persze semmi sem ilyen egyszerű, ráadásul Gróf úr kísérletezős kedvében volt, így egész élvezetes csata kerekedett, sok adok-kapokkal, de végül a kockák trükközése ellenére is Terminus kerekedett felül. Annyit azért hozzá kell tenni, hogy én is először játszottam eSevyvel és közel sem használtam ki minden képességét, ráadásul a Featjét is benéztem, és semmit nem dobtam meg vele, ami igazán fontos lett volna. Sebaj, majd legközelebb!

Második mérkőzésemen Táguló Lyuk Dáviddal hozott össze a sors, aki a szofisztikált vonal híve, ha Cryxről van szó, eDeny, Nightmare, Bane Knightok, némi Arc Node és persze a Withershadow Combine lettek választottjai. Én pSevyvel, Temple Flameguardokkal, Knight Exemplarokkal és minimális supporttal álltam fel ellen, jacknek Blessing of Vengeance-et és Avatart választva.

Ment is volna a dolog, megfogtam a Bane Knight-ok rohamát, elégettem Dávid Character Unitját, és már készítettem az ellencsapást, amikor egy Bane átfutott a casterem előtt tornyosuló épületen, eDeny pedig hátba lőtte az egyik csirkén keresztül egy olyan spellel, ami kilökött a Killboxból, és utána még Featelt is, így nem tudtam visszamozogni a zónába, aminek elhagyásával automatikusan buktam a mecset.

Szép megoldás volt, meg kell hagyni, bár része az igazságnak, hogy eDeny az előző körben három seben élt túl egy assassination runt, és aztán még a tűz is elmúlt róla, ami valószínűleg végzett volna vele. Sebaj, több is veszett Mohácsnál, kár, hogy pSevyvel végig az alapvonal mentén lépegettem biztonságra törekedve, megbüntettek az ügyeskedésemért. A Cryx egyébként ebben különösen jó, gyakorlatilag bármilyen helyzetben képes fordítani, hiba nélkül kell játszani ellene, különben bármi ballépés kíméletlenül visszaüt.

Ennyit tehát mára, ha lesz még érdekes csatám, írok róla, a legutóbbi meccsem eDeny ellen például annyira érdektelenre sikeredett (gyakorlatilag az első körös mozgás után kikaptam, köszönhetően a kiscsaj Featjének), hogy azzal nem is terhelném kicsiny, ám annál lelkesebb közönségünket.

A végén még annyit, hogy óvakodjatok a bőrrucis és szopóálarcos, finoman hullaszagú lányoktól, akik örök életet ajánlanak, legyen bármennyire is csábító vértől vörös ajkuk; egyébként pedig köszönöm a figyelmet és klubtársaimnak a csatát, találkozunk az asztalok mellet!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr181933981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rudeboy1969 2010.04.19. 17:44:37

Köszönöm az élvezetes beszámolót! Kedden már jövök, és elveszem egy kicsit a Cryx kedvét az ügyeskedéstől. Lassan egyébként eEyriss elengedhetetlen lesz, ha Cryxről van szó, hogy ne tudjon cripling graspozni.

Mértkellnick? 2010.04.19. 22:42:45

Homályosítson már fel valaki, hogy mitől annyira jó eEiryss? Értem én, hogy leszed egy upkeep spellt, de csak egyetlen modellről, vagy ez megváltozott a teszt PDF óta? Mert így nekem soványnak tűnik. Pl ha egy egész osztagomat elátkozták, csak egyetlen figurán segíthet...

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.04.20. 07:26:56

Én meg a Terminus-problémát nem értem. Odamegyek, lefejelem, összetépem. :p

rudeboy1969 2010.04.20. 09:46:44

egy featet ki lehet backelni, de ha egy sima upkeep spellel vérré tud szopatni, elkel a segítség...

Mértkellnick? 2010.04.20. 10:58:20

@rudeboy1969: Értem én, de az osztagodon nem tudsz segíteni, a jacked és castered meg nem kap fókuszt, ha rájuk lősz. Csak én vagyok ilyen hülye, vagy ennek tényleg nincs sok teteje?

Huntroll 2010.04.20. 14:16:16

@Mértkellnick?: Tévedsz: www.privateerpressforums.com/showthread.php?t=17804&highlight=arcane+interference

Igazán dolgozhatna nekünk is, a Crippling Grasp-nél kevés nagyobb kicseszés van, ha trollokat hozol...

Mértkellnick? 2010.04.20. 14:23:58

@Huntroll: Szóval ez a trükk, értem... Már csak az a gáz, hogy a casteredet és jackjeidet továbbra is disruptolja... ami azért nem túl finom. Ráadásul valószínűleg a unitból is lelősz valakit, hacsak nem Championokat vagy MoW-okat szabadítasz fel vele. Persze néhány helyzetben jól jöhet... köszi a linket!

Huntroll 2010.04.20. 14:52:52

@Mértkellnick?: Szerintem egy halott Winterguard ér annyit, hogy az osztag többi része rendesen támadhasson. A jackek tényleg elég nagy szarban vannak, ha megüti őket, de nem minden jacknek kell fókusz hogy jól működjön (Berserker, Deva, Destroyer), meg ugye a legtöbb Khador seregben a jackeket amúgy is Marshall irányítja. Ha meg casteren van a CG, akkor esélyes, hogy már amúgy is elvesztetted a játékot...
süti beállítások módosítása