ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

első...

2010.10.19. 12:45 | bbzs | 14 komment

Címkék: verseny battle report warmachine khador mk ii

...nem lettem, de a battle reportok helyi népszerűségét meglovagolva íme első posztom :) (igen, láthatólag ide már akárki irogathat...)

meglehetősen kezdő játékosként, alig néhány 35 pontos csata után indultam neki a hétvégének, két figura kivételével kölcsönzött sereggel.

 

az első listám az öreg boszira épült, terület irányító hatásai és a nagyszerű figura miatt elsősorban vele terveztem játszani. tehát:

Old Witch +3
Scrapjack
Spriggan 10
Behemot 13
Yuri 3
Manhunter 2
Manhunter 2
Mortar crew 3
Eiryss 3
Gorman 2

sok AOE lövés, kevés figura - az időlimit miatt nekem kötelező, ígéretesnek tűnt... (olvassatok a sorok között! :))

Karchev the Terrible +5
Devastator 9
Devastator 9
Spriggan 10
War dog 1
Battle Mechaniks (Leader and 3 Grunts) 2
Greylord Ternion (Leader and 2 Grunts) 4
Eiryss, Mage Hunter of Ios 3
Koldun Lord 2

a második lista csak mutatóba készült, megzavarandó az ellenfeleket, hogy meglepetés legyen az öreglány. Karcsival soha nem játszottam még, és Devát is most láttam először (ennek is lesz még jelentősége később).

a verseny nehézkes kezdetéről  Wolfi "képes" beszámolója többet mond minden szónál, legyen elég annyi, hogy hipp-hopp asztalhoz álltunk.

első ellenfelem egy Cryx játékos (és bár leginkább Cryx ellen játszom, ez nem töltött el magabiztossággal), két 11 inches kört kell foglalni a felezővonalon 3 pontig (talán). itt bukott ki rögtön az A listám hiányossága, egyedül a boszi bír mágikus támadással. felálltam az egyik ponttal szembe, a másikat ADből Yurival és egy manhunterrel terveztem vitatni. a szemben álló sem volt rest, Yuri és Manhunter kapott egy Pistol Wraith pajtást, aki fedezékbe húzódva nem lőtt, így incorporeal maradván elérhetetlen volt számomra. persze most már látom, hogy rá kellett volna mozdulni az arc node-dal, boostolt gallows-szal... így szép lassan felőrölt a 20 db. Mechanitrall akik visszajönnek... meg a Leviathanok(?)... mert ilyenek is voltak a pályán...
erről a meccsről még annyit, hogy a teremben körbenézve nem csak én tudtam egy kezemen megszámolni hány órát aludtam a verseny előtt, de az öt életes szólóimat úgy vettem le, mintha egy box-uk lett volna, ha sebet kaptak... tapasztalat: a reggeli meccsre legközelebb be se megyek! :)

másodszor könnyebb lesz! gondoltam, majd felálltam Márkóval szembe. :) kill box, végig nem volt ötletem, mit tegyek, M. rendre visszapakolta az általam leszedett egységeit. (bár ez nem lepett meg, mert Dávid bosszankodott ezen eleget az első körben a mellettünk lévő asztalon :))
fénypontja volt a küzdelemnek, amikor a hallhatatlan lándzsásai mini feattel rohamból 24 pontot vertek a sebzettlen spriggan-be, ahogy Csonti szépen összefoglalta: Don't fuck with the Circle of Orboros!
az utolsó körben végül sikerült kiszedni a nem varázsolhatsz a figuráimra druidát(?) így még egy kétségbeesett 'lock killre volt matematikai esélyem: hét fókuszba belefér két gallows, meg egy boost. 8 kell a hitre, elsőre nincs meg. nem boostolok, és másodikra megvan, mák. boostolva kell sebzésre 10et dobnom, és megvan. de nem, tehát meghalok. (na itt kellet volna hisztériás roham helyett elegánsan bemondanom a feat varázsszót...)
itt mondjuk kicsit elszontyolodtam, mert egész nap kritikátlanul dobtam, a három egyes boostolt támadás alap volt... és így ment végig... persze nem ezen kéne múlnia...

a harmadik küldetésre elpakoltam a boszorkányt, és adtam egy esélyt az ismeretlen Karcsinak... ellenfelem az eddig szintén nyeretlen Tibi légióval, a küldetés két pont foglalása, de a második csak ez elsőn pontszerzés után nyílik meg, és ott lehet kettőt szerezni, 3 pont a győzelem.
itt végre volt koncepcióm, Karcsi és a két Deva lezúzza azt aki megnyitja az első pontot, a Spriggan pedig kemppel közben a másodikon. így is lett, ám ellenfelem a második körében egy szem Shredderrel kezdi meg a pontszerzést, így az én körömben az egyik deva be tudja fenyíteni a túlságosan előretolt 'lock-ot is, így rögtön két pontot írok, majd mivel a 'lockot menti, nem vitatja a második pontot (Eirysst lelövi azért róla), így a köre végén kezet rázunk.
ezzel a meccsel elkezdődik gigász csalássorozatom is, mert alaposan benézem a Deva 25ös defjét, és mindenkit rendre meggyőzök, hogy az nem megy le 17re... (a fenti meccsen nem volt semmi jelentősége...)

a negyedik mérkőzés Gróf úr légiója ellen indult, a scenarió a középen tusakodást preferálta, és ez mindkettőnknek megfelelt. azt hittem mindent láttam már a légióból ;) (a Márkó elleni volt az első hordás játékom :)), ért egy kis meglepetés, amikor szembe találtam magam a seregemnél létszámban másfélszer kevesebb és méretben másfélszer nagyobb figurákkal!
próbált kinyitni és magára húzni beastjeivel, de nem adtam magam, vártam az alkalomra, hogy egy-egy szörnyét kivegyem és meggyengítsem. na ez nem jött össze, rendre életben maradtak egy két ponton, így végül nekiszaladtam eThag-nak, amíg volt mivel, és bár csak 3-4 sebpontot tudott volna kitolni, a mateknak megfelelően életben maradt, majd megevett.
nagyon élvezetes, kemény meccs volt, de mivel a Devákat rosszul használtam nem lett volna ilyen szoros (kérem a hülyeségeimet a fejemre olvasni, tanulok majd belőle)!
a Spriggant megint hipp-hopp ronccsá verték, de a szerelők megmutatták mit tudnak, besétálva a beast és a Deva közé négyből hárman javítottak, 5-5 pontot a Devákon, és 3at Karcsin! a szürkék is jól szórták a spréket, kár hogy mire a jégketrecet tudtam volna használni, nem voltak a pályán! (ja, és itt végre nem dobtam olyan szarul, igaz a 'lockra rámértem egy 1-1-2es ütést, majd a következő találatra egy 1-1-2 "sebzést", de aztán feljavítottam átlagosra az eredményt...)

az utolsó meccsem egy Skorne csapat ellen ment, shield wall és lassú araszolás nála, sidearms  és lassú araszolás nálam. ez a meccs egész máshogy alakul, ha nem az hangzik el háromkor, hogy van még egy óra, majd 5-10 perc múlva, hogy utolsó kör. így ellenfelemre hajítottam mindenem ami volt, majd ő is kiadta magából amit tudott, de némi szerencsével, rossz szájízzel és hangyafa...hajszálnyival "nyertem".

3 vereség 2 győzelem aránnyal 8. lettem, de így is épp csak lemaradtam a második harmadról... vagy csak én keveslem kicsit az indulók számát? na mindegy, a szabálykönyvet sikerült végre elolvasnom, de ez nem volt még elég. :) van hova fejlődni szerencsére, igyekezni is fogok! és persze jövök a következő versenyre is! (escalation 15-25-35?)

egy év múlva pedig a fiatal boszi uralja majd a csatateret (még ha nem is kapja meg a fluff szerint megérdemelt arc node-os karakter Myrmidonját Zerkova)!

pacsi

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr902383292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xorand_ht 2010.10.19. 13:07:22

Hehh, legalább a legjobban öltözöttet nyerted WM / H-nál :)

malcolm 2010.10.19. 13:13:06

Ide már tényleg bárki írogathat?
Én azért gratulálok az eredményedhez viszont szomorúan olvasom hogy a JÓ dobásokat ezek szerint megtartottad péntekre az ellenem való játékra MEGINT!! :)

Atis52 2010.10.19. 13:14:24

Jó lett ez :)

"még ha nem is kapja meg a fluff szerint megérdemelt arc node-os karakter Myrmidonját Zerkova": hogy mi van ? Jah, hogy az arcába...oké :)

rudeboy1969 2010.10.19. 13:30:22

És így lesz a "B" listából "A" lista :)
Szegény Bbzs, a versenygyőztes IF listámat neki írtam össze, de aztán egy próbajátékon annyira megtetszett, hogy elboltoltam vele...

A figurák hiánya nagyban befolyásolt. Hacsak nem tieres verseny van, egy jól megírt listából nem hiányozhat Ayana. Kijön Gorman és egy manhunter, és bejön Ayana Holt. Mágikus mozsár Muhahahaha

Gróf Úr 2010.10.19. 14:14:32

Üdv a fedélzeten! Nem lesz az rossz, még két-három játék és a saját sereged már ismerni fogod. Két-három hónap és a többiekét is :-)

Wolflord_EC 2010.10.19. 20:57:12

Tipp: első meccs előtt egy energia ital. Meccs végén egy energia ital. Ha túlélő egyén vagy, akkor második meccs alatt is egy energia ital. :-D Utána már úgy fogsz pörögni, hogy a többieknek kell majd lelőni téged! :P

Viccen kívül, baromira álmosság ellen energia ital/kávé/ csoki/szőlőcukor, majd utána menni fog. :) Ez nem olyan játék, ahol efféle doppingszerek miatt kizárnak. :P

Huntroll 2010.10.19. 21:32:10

@Wolflord_EC: Tipp: a 4 energiaital után igyekezz NEM szívrohamot kapni :D

Amúgy üdv a fedélzeten!

bbzs 2010.10.19. 23:03:15

@Atis52: a történet szerint Zerkova nagy lendülettel tanulmányozza Nyssor (elf istenség) titkait...

mivel rudeboy értő szeme gyengének találta, biztosan ráfér némi tápolás... karakter 'jacke meg még nincs, logikus lenne valami arc node-os cucc, de hogy ne legyen csak sima young witch belőle, kapjon egy Myrmidont (meg persze nehogy más is használhassa...)!

eddig az első tréfa... :D

a következő hónap vicce témájú levelemben arról próbálom majd meggyőzni a PP-s arcokat, hogy még jobb lenne, ha valami anti arc node cuccost kapna, pl. tudjon rajtuk keresztül visszahatni a casterre...

ha már babázunk, legyen fantáziánk!

komolyan meg köszönöm mindenkinek a szívélyes fogadtatást!

@rudeboy1969

akármilyen jó lista volt az, mind tudjuk, hogy nekem nem muzsikált volna úgy... de dolgozom a matekon, hátha van még mit kihozni Karcsiból! ;)

Atis52 2010.10.20. 08:56:02

@bbzs: ismerem a történetet, azt a részét is, amikor fülét-farkát behúzva futott el Vyros, Kaelyssa és Rahn elől, a hátán Nyssorral :D

Atis52 2010.10.20. 09:01:10

OFF Eh, ez a tetű blogmotor nagyon nem szeret engem :( /OFF

rudeboy1969 2010.10.20. 09:09:33

@bbzs: Mekkora ötlet!!! De ezt úgy tudom elképzelni, hogy eZerkova képessége lenne. És még featnek sem tudnák adni neki, mert akkor Horda ellen lócsöcsöt érne...

bbzs 2010.10.20. 10:48:37

@Atis52: elismerem, 3 az 1 ellen felállásban jó a Retrib. ;)

@rudeboy1969: ja, eZerk-re is van esély, de attól tartok kínosan ügyelnek majd arra, hogy nehogy erősebb legyen, csak "más"... :)

Wolflord_EC 2010.10.20. 20:32:13

@Huntroll: been there, done that... Sőt, még a többieknek fel is kellett ébreszteniük a munkahelyen, mert utána bealudtam. :P Jó volt ez a hétfő...
süti beállítások módosítása