Csonti megmondta, a gobberek (goblinok, gremlinek) ergyák. Ezzel egyet is értek. De attól még nézhetnek ki rajul! (pláne abban az esetben, ha Perditáéktól nem csak a taktikát, a felszerelést, hanem a divatot is ellopikázzák...) Nézzük meg akkor kicsit közelebbről Malifaux Józsefvárosi Piac "NIBE" cuccainak is emléket állító, kavbojpózer zöldbőrűit!
Ahelyett, hogy csak a képeket lökném fel, írnék pár szót egy olyan technikáról, amit nagyon ritkán van alkalmam festeni, ez pedig az "Object Source Lighting" (továbbiakban OSL). Itt arról van szó, hogy a figurán magán van valamilyen fényforrás, aminek fényeit meg kell jeleníteni magán a babán. Tehát amellett, hogy a részleteket hájlájtolással kiemeljük, külön figyelmet kell fordítanunk a fényforrás környezetre gyakorolt hatásával. Ezzel az effektel tudunk olyasmiket elérni, mint például a fegyverre szerelt infra világítása, a gonoszan izzó szem, warjackek kazánja. Ám amíg ott kicsi a felület, ezért kis területet tud csak megvilágítani, jelen esetben a fáklya fénye dominálta a figura festését.
Az efekt festésének nehezét a fény vetülésének megfelelő helyeken történő alkalmazása jelenti, technikailag nem a leg bonyolultabb. Ha valaki már jól blendingel, bátran megpróbálkozhat vele, de szerintem előbb kicsiben gyakoroljon.
Első lépésként magát a fáklyát festettem meg. A nyílt lángnak az a különlegessége, hogy az égés középpontja felé világosodik. Fekete alapra különösen nehéz lehet felfesteni. Sötétbarna alapszín után, kb tintahígra vizezett festékekkel dolgoztam. Azért, hogy a rétegek szépen keveredjenek, és kapjon egy szaténes fényt, a színekbe kevertem némi "matte mediumot'" a PP-től. Előbb bordót, majd pirosakat, végül sárgát kevertem a színbe.
Száradás után a már kész figurára blendingeltem fel a fényeket. Színenként haladtam sorban. Az alapszínhez (ami például a bőr esetében a zöld, de a ruha esetében a barnával tört fehér) ezt a narancsos-sárgás-mattemediumos keveréket kevertem, és ezt blendingeltem fel. Fontos arra figyelni, hogy az új fényforrás nem mindig ott hagy árnyékot, ahol az eredeti, illetve, hogy ennek a forrásnak az árnyékai megőrizzék eredeti színüket. A fény effektet a leginkább kiemelkedő felületekre kell kenni. Az árnyékokat gyakorta ellenőrizzük, oly módon, hogy a fényforrást (jelen esetben a fáklyát) a szemünkhöz tartjuk, és a figurát néhányszor körbe forgatjuk.
NMM meets OSL
Ez nem egy új rap banda neve, hanem annak az efektnek, amikor a nem fémes színekkel festett fém felületekre vetül a színes fény. Itt az alapból kemény diónak számító NMM-et azzal kell megbolondítani, hogy az új forrás fényeit megjelenítjük. Igazából ha valaki szép NMM-et tud festeni, akkor csak arra kell ügyelnie, hogy most a végső fehér hájlájtok előtt az új fényforrás színeit is megcsillantja a felületen. Mivel a fémes felületek minden nem fémes felületnél jobban verik vissza a fényt, ezért a festésnél arra kell ügyelni, HOGY NE TELJES FELÜLETEN? HANEM CSAK A CSILLANÁSBA RAKJUK AZ ÚJ FÉNYT. Ennyi a trükk :)
Végül pedig egy kis freehand, a Clint Eastwood utánzat kapott egy aranyszerszámot, egy gravírozott NMM arany peacemaker revolvert.