ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

A kitaszítottak napja: V. H.É.T.

2011.09.04. 10:02 | Tartótiszt | 3 komment

Címkék: esemény verseny wargaming malifaux főnixcsarnok

Lezajlott a fehérvári rendezvénysorozat második olyan napja, amikor Malifaux szerepelt az étlapon. Ha az alig több mint fél éve rendezett első versenyre gondolok, ott a kicsiny pódiumon is elfért az a tíz ember, aki indult. Nos, néhány hónap alatt nagyot fordult a világ: a Warhammer Fantasy csak azért foglalt több helyet, mert nagyobb asztalon játsszák. Annak ellenére összejött 20 22 20 induló, hogy többen nem értek rá. Nem is emlékszem, volt-e ekkora létszámú wargame verseny itthon a GW-s cuccokat leszámítva. Lényeg a lényeg: a Malifaux úgy terjed, mint egy erőteljes influenza. Egészségünkre!


A szokásoktól eltérően ez a beszámoló nem lesz túl hosszú, mivel most is a környéken ólálkodik saját nevelésű Terror Tótom, és csak az alkalomra vár, hogy átállíthassa az oprendszer nyelvét mandarinra.

Kezdjük rögtön egy dicshimnusszal: a szervezők megint minden elismerést megérdemelnek. Aki ott volt, láthatta, mennyi munkát invesztáltak a versenybe. Több mint tíz asztalra elegendő egyedi terepet gyártottak le, különleges küldetéseket találtak ki, volt fluff meg sör is (mondjuk az meleg volt, legközelebb viszek egy hűtőtáskát).

Mivel mindhárom meglévő Neverborn mesteremmel indultam már korábban egy-egy versenyen, ezúttal a Vikiket helyeztem a pástra Von Schill értő támogatásával. Minionokban nem voltam túl kreatív: két Student of Conflict, egy Librarian és 1-2 Desperate Mercenary vonult fel.

Első meccs vs BTK (McMourning)

A stratégia egy megspékelt Shared Claim Jump volt, ahol a VP-íráshoz fontos célterületet egy szellem adta, ami random mozgott a pályán. Ennek megfelelően nem is erre, hanem ellenfelem felhentelésére koncentráltam. Ez egész jól sikerült, egy-két elkószált figurát lelőttem, levágtam, majd a kétkardos Vikit belőttem három kulcsfigurához, akiket szépen fel is koncolt. Sajnos a következő körben az addig rettenetes lapokat kézben tartó BTK-nál megjelent a királyi család, plusz SS-ből stabilan hoztam a 2,5-es átlagot, így McM 1 Wd-n túlélte a kardcsapások förgetegét. Ez majdnem sokba került, mert egyrészt elszámoltam a VP-ket, másrészt elfelejtettem, hogy a zombikutyák közösen nem Insignificantok, harmadrészt a  szellem nem mozgott nekem kedvezően. Ezek eredőjeként a 6. kör végén döntetlen volt az állás. BTK azonban megkönyörült rajtam, és flippelt egy RJ-t a folytatáshoz. Innen már nem volt kérdés, a hetedik végére nem maradt ellenfél, viszont a Hold Out sémát nem tudtam megakadályozni, mert Von Schill SS-sek használatával sem akarta túlságosan bántani szegény Mortimert, így nem maradt elég AP-m a berepülésre. A vége 8-2 ide.

Második meccs vs Snow (Lilith)
Talán ez volt a legérdekesebb, legizgalmasabb meccsem. Snow elég ügyes srác (ejtsd: k.rva jó), no meg Lilith sem egyszerű darab. A stratégiák Line int he Sand és egy spec Supply Wagon voltak. Hogy ki választhat, egy sima flippen dőlt el, amit ellenfelem nyert és nagyon okosan a szekértolás mellett döntött. A Line in the Sand azért volt nagyon nehéz, mert átlós felállás volt, és így a dinamitmarkerek sokkal nagyobb távolságra helyezkedtek el egymástól. Mindenesetre a Viki mentek az egyik szárnyra, a bespeedezett Von Schill meg a másikra. Két kör alatt majdnem kész is voltam a robbanószerek élesítésével, ám „apró” problémát jelentett a harmadikban a középen egy erdőben botladozó maradék seregemnél megjelenő Coppelius. Itt csak azért nem ment el a meccs, mert kiszórtam az összes, három kör óta gyűjtögetett magas lapomat a kezemből. Mindennek a tetejébe megérkezett a Mature Nephilim is, és kinyírta az egyik totemet. Ez két okból volt problémás: egyrészt elbuktam a sémám, másrészt szabálytalan volt. Utóbbi persze nem szándékos volt Snow részéről, de azért most már sajnálom, hogy csak itthon olvastam el a Knock Aside triggert, ami csak ellenfélre nyomható. Na mindegy is, lényeg, hogy egy Viki és Von Schill visszaértek és felszecskázták először a szemfelszedő rémet, majd a zördögöt is. Aztán elkerülhetetlenül érkezett Lilith, aki természetesen megnyerte az SS-párbajt (ez egy ilyen nap volt), és levette a kardos Vikit. Von Schill nem állt le nővel pofozkodni, inkább átrepült a szekérhez, és szétkapta két kör alatt. 6-4-re nyertem, azaz nagyon karcsú lett a győzelem, ami a végelszámolásban nem jött jól.

Harmadik meccs vs Dávid (Colette)
Hát, ha eddig rosszul flippeltem az SS-t, akkor ezen a meccsen volt az abszolút nulla fok. Dávid megtette azt a szívességet, hogy közelre tolta az egyik Coryphee-t, amire Schill rá is tudott próbálni egy fókuszáltat. Kézben volt az RJ és a BJ is, így ha bemegy, biztos halál várt volna rá. Mivel még nem aktivált, a táncoslány nem SS-ezhetett, így Dávid becsalt egy 13-ast, és reménykedett. Neki lett igaza, mert a legmagasabb lapom (10) és egy SS (2-es) nem volt elég a találathoz. Természetesen a köv körben a duetté alakult babák gond nélkül leabálták a kardos Vikit, akit ugyan meg tudtam volna menteni azzal, hogy 3-ast flippelek SS-ből, de 2-es lett. Később a játék folyamán még volt egy 2-es, 1-es, 5-ös és 7-es is. És talán egy kivétellel, mindnél egy-kettővel több kellett volna a sikerhez. 

Hogy ennél a pontnál hogy érzetem magam, arról itt egy remek illusztráció: a mellettem szintén Vikikkel szívó Yoshsal szimultán szidjuk az égieket.

Sisters Brothers in Victory Sucking 

Ettől függetlenül a pisztolyos Viki leszedte a duót, mert Dávid nem akart SS-t nyomni a védekezésre, így csalással kijött a sima flip, majd érkezett a kézben tartott RJ. Innentől aztán megfordult a meccs. A stratégiánál szerencsém volt, mert jó sorrendben kellett aktiválnom a pályán lévő négy oszlopot. Von Schillt ugyan egyszer elásta Colette, de ezzel csak jobb helyre rakta ahhoz, hogy az utolsó oszlopot is kipipáljam. A vége mészárlás volt (az utolsó két SS-ből ekkor már 10+os lapokat nyomtam), miközben Schill hátramenekült, nehogy Colette mégis elássa végleg.

A 8-3-as győzelem azonban csak a második helyhez volt elég, mert Márkó Hamelinje példás rendet vágott az ellenfelei között. És tévedés ne essék, a győzelmében Hamelin erőssége csak az egyik, nem is a leglényegesebb faktor volt. Gratula!

Szerk.: A verseny erkölcsi győztese egyértelműen BBZs lett, aki teljesen gyakorlatlanul érkezett Sommerrel, és úgy hozott 50%-os eredményt, hogy kapott egy Dreamert és egy Colette-et is ellenfélnek. RISZPEKT! 

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr443201475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Huntroll 2011.09.04. 15:54:26

Csak egy apró pontosítás: 22 induló volt. (Ma kérdeztem meg Esztit)

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2011.09.05. 09:15:09

Megint nagyon fasza volt a szervezés, én is jól éreztem magam, köszi mindenkinek! A sör valóban meleg volt, de emiatt csak akkor hisztizhetnék utólag, ha nem ittam volna meg úgy is :)

Sirenis 2011.09.05. 17:02:22

Bocsika, mégis 20-an voltunk. Tegnap már kicsit kész voltam. :)

Köszönjük a méltatást, a sörre meg kitalálunk valamit legközelebb. :)

Örülünk, hogy eljöttetek és reméljük tényleg jól éreztétek magatokat.
süti beállítások módosítása