ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

M2E batrep: Bad things happen

2014.07.01. 12:54 | Tartótiszt | Szólj hozzá!

Címkék: battle report wargaming vassal malifaux

Ugyan a nemzetközi Vassal liga szeptemberig szünetel, ám a hétvége egy részét boldog magányosságban töltöttem, így ki is használtam az alkalmat arra, hogy egy régi ellenfelemmel összehozzunk egy rematchet. A csata drámai fordulatokat és sok tanulságot hozott, úgyhogy remélem, mások is tudnak némi muníciót kapni abból, ha átfutják az alábbi battle reportot.

triple_facepalm.jpg

Deploy: Flank
Stratégia: Reconnoiter

A választható sémák és a tényleges vállalások:
A Line in the Sand
Assasinate - Mei Feng titkos
Outflank
Protect Territory - Mei Feng és Lilith bejelentve
Vendetta - Lilith titkos (Tot vs Komainu)

Csapatok (50SS):

Lilith -- 7 Pool
+Beckon Malifaux [1]
+Pact [1]
+Summon the Blood [1]

Nekima [13]
+Pact [1]
+The True Mother [2]
Student of Conflict [5]
Doppleganger [7]
Terror Tot [4]
Terror Tot [4]
Terror Tot [4]
Terror Tot [4]

Mei Feng -- 5 Pool
+Seismic Claws [1]
+Vapormancy [1]

Emberling [3]
Komainu [5]
Monk of High River [6]
Rail Golem [11]
+Recalled Training [1]
Shadow Effigy [4]
Toshiro The Daimyo [9]
+Command the Graves [1]
Willie [6]

Da plan
Nem voltam túl jó helyzetben, mivel a figurái harmadát névről sem nagyon ismertem, nemhogy alaposabban. Az Assassinate csábító volt, de Mei Feng triggere miatt nem mertem bevállalni. Helyette kijelöltem az egyik kisördögöm, hogy jól megöli a Komainunak nevezett valamit.

Terv gyanánt arra gondoltam, hogy Nekimát neki lököm valami böszméjének, és közben megpróbálok egy-két Tótot gyártani az Upgrade-jével, amivel talán tudom tartani a lépést a Reconnoiterben. Nem túl cizellált haditerv, de általában ezek szoktak a legjobban működni.

Felállás
Nyertem a húzást, úgyhogy a standard protokollt követve átadtam neki a térfélválasztás és felpakolás jogát. Én ezt követően a középen lévő mauzóleum északi bejáratánál telepítettem a fő csapásmérő erőket, a Terror Tótok meg mentek a két szélre elszórva.

1. kör
Ellenfelem csinálta a saját kis trükkjeit (séma és scrap marker lepakolgatás, idézés) plusz lassan bearaszolt az épületbe. Nálam a Tótok spricceltek szerte-széjjel, középen meg Nekima kapott némi gyorsítót. Sajnos értelmes célpontot így sem találtam, mert sikerült túlaktiválnia az idézéssel. (Amúgy Toshiro 1 SS-es idézős upgrade-je kicsit túlzásnak tűnik. Túl rugalmas, túl könnyű megcsinálni.) Úgyhogy jobb híján ráküldtem Nekimát a frissen idézett Komainura, akit egy ütés és egy Black Blood fröccsenéssel kivégeztem és lett is egy új Tótom. Volt még 3 AP-m, rápróbáltam egy fókuszáltat Mei Fengre, de asszem egy csuklóból flipelt RJ-vel kiröhögött és arrébb is csúszott. Sebaj, a maradék AP-ből beálltam a Rail Golem mellé, és vártam a kezdeményezés húzást.

2. kör
Sajna sikerült valami 10 körülit flippelnie, így be kellett csalnom a két jó lapom közül az egyiket a kezdeményezés megnyerésére (Doppleganger). Majd jött egy fókuszált attak, és a sima vagy tán [+] flippes sebzésre bekentem a nálam lévő RJ-t. A 2 woundon maradt vasúti munkagépet 2 Blood for Blooddal kivégeztem, és érkezett a menetrendszerű új kisördög. Az uccsó AP-ből hátrébb csúsztam kicsit, hogy könnyebben lehessen átdobni majd Lilith varázslatával.

Mei Feng és Lilith elvolt egymással, de egyik sem tudott értékelhetőt alkotni. Utóbbi azért kirakta a félig sérült Nekimát az épületen kívülre, és magához húzott egy Tótot. Ellenfelem módszeresen leirtotta a 2 woundon bejövő Tótjaimat, és persze idézett egy újabb modellt. Ez pont elég volt ahhoz, hogy írjon a stratégiából. Én viszont elszámoltam magam, és mire rájöttem, már azon múlt a dolog, hogy az utolsó Tot tud-e kettőből egyszer maszkot húzni. Nem tudott.

A bal sarokban egy Tot cicázott Willie-vel, akit a Shadow Effigy igyekezett támogatni. Sok minden említésre méltó náluk szinte az egész meccsen nem történt. 

0-1 oda

3. kör
A harmadik kör elején több mint jól álltam. Lekaptam egy 11+1 pontos figuráját, közben meg nálam az alapcsapat teljesen rendben volt. Lilith és Mei Feng egymásba ölelkezve várta a kezdeményezést. Ezt meg is nyertem, így Lilith varázslatával befogtam a kis ázsiai karatéka lábait indákkal, majd miután így teljesen ártalmatlan lett egy körre, arra gondoltam, hogy visszahozom Nekimát az épületbe, hogy majd jól rámenjen a többiekre, ezzel kábé megnyerve a létszámháborút, és nem mellesleg a gémet. Lilithtel meg a sikeres transzpozíció után terv szerint kimozogtam volna a 3"-es melee szélére és egy erdővel elvágtam volna a LoS-t Mei Fengtől. Mindenki biztonságban, fő veszélyforrás teljesen kiiktatva. A VP-k írása innentől papírforma...

...gondolta az egyszeri elbizakodott játékos, aztán pofára esett, amikor kiderült, hogy sikeresen összekeverte a Tangle Shadows mechanikáját. Pillanatnyi elmezavaromban azt hittem, a célpontot a Lilithtől 6"-re lévő modellhez rakom és nem fordítva, ahogy viszont valójában van. Na, ezzel sikeresen odarakattam egy jó kövér lapért Nekimát Mei Fenghez, akit így ugye nem annyira zavart, hogy nem tud mozogni. Akkor már láttam, hogy ez egy úgynevezett game decider húzás volt (ejtsd: ortó nagy f@szság), visszavetetni viszont nem akartam, mert az ilyet csak akkor jegyzi meg az ember, ha kötődik hozzá egy fájdalmas emlék. (Ha gumicsuklózól, és később nyersz, akkor a világraszóló hülyeséged a meccs utáni órában apró, lényegtelen taktikai hibává változik, majd másnapra már teljesen fel is oldódik az emlékeidből.)

Mei köszönte szépen, és pár rúgással le is kapta az aktiválatlan Nekimát, majd az újabb idézésekkel megerősített derékhad lassan bedarálta a középen hagyott Lilithet is, aki egyébként az egyik séma célpontja volt. Sovány vigaszt jelentett, hogy a nagy tusakodásban Mei Feng is leadta a szerelést. A megfogyatkozott létszámom miatt természetesen megint nem tudtam pontot írni a stratégiáért sem.

0-5

4. kör
Innentől már csak becsületből daráltam le a csatát. A Doppelganger folyamatosan kölcsönkérte Willie dinamitjait és azzal dobált le még néhány figurát, a Vendettát fogadó Terror Tótot meg igyekeztem helyzetbe hozni, mint Kovi a bőrmaszkban becsöngető villanyszerelőt a filmjében. Annyira nem is ment rosszul a dolog, de Toshiro idézőgyárával ennyire kevesen már nem tudtam mit kezdeni.

0-6

5. kör
Az uccsó körben azért a Tot odaért a célpontjához, megvágta, majd amikor szétcsapták, a Black Blood magával rántotta a vérbosszúra kijelölt modellt is. 3 VP a szatyorban, jeee! A vége egy emlékezetesen nagy zakó lett, amit teljesen megérdemelten kanyarított rám az ellenfelem.

3-10

After
Habár a meccsnek gyakorlatilag a 3. kör elején vége volt, szerintem tanulságos történettel szolgál a battle reportban idáig eljutóknak. Nem lehet elégszer elsütni a szokásos mantrát: a meccsnek akkor van vége, amikor lefújták - addig végig koncentrálni kell. Ha ellötyögöd, fölényeskedsz, akkor rossz esetben kapod is az Anal Intruder 2000-et díszcsomagolásban, de síkosító nélkül...

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr966458159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása