ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

M2E batrep: King of the North

2014.09.07. 11:16 | Tartótiszt | 2 komment

Címkék: battle report wargaming vassal malifaux

Megvolt a múltkor említett vassalos liga első fordulós meccse. Nem is akárkivel kellett küzdenem, hanem Albion kikiri legkeményebb playájával, akinek bérelt helye van a brit ranglista élén. Nem voltak illúzióim a képességeit illetően, így a magyarfociban szokásos "tisztes helytállást" tűztem ti ki minimális célként. Azaz nem baj, ha elvernek, de legalább 1-7 ne legyen belőle. 

got_king.png

 

Deploy: Normal
Stratégia: Turf War

A választható sémák és a tényleges vállalások:
A Line in the Sand - Zoraida bejelentve
Breakthrough - Lilith bejelentve
Power Ritual - Lilith bejelentve
Kidnap
Protect Territory - Zoraida bejelentve

Csapatok (50 SS):

Zoraida -- 6 Pool
 +Hex Bag [1]
 +Hexed Among You [1]
 +Tarot Reading [2]
 
Bad Juju [8]
 +Eternal Fiend [2]
McTavish [10]
Nurse [6]
Waldgeist [6]
Waldgeist [6]
Waldgeist [6]
 
Lilith -- 5 Pool
 +Beckon Malifaux [1]
 +Living Blade [2]
 
Primordial Magic [2]
Bad Juju [8]
 +Eternal Fiend [2]
Silurid [7]
Silurid [7]
Terror Tot [4]
Terror Tot [4]
Waldgeist [6]
Waldgeist [6]
 

Da plan
Ezúttal Zoraidát hoztam és egy teljesen új felállást. Beszórtam egy marék Waldgeistet, egy Nurse-t és McTavisht is, plusz persze az elmaradhatatlan Bad Jujut. A terv az volt, hogy a középpályát elfoglalom és kőkeményen tartom a Waldgeistekkel meg a Jujuval, aki folyamatosan visszajöhet. A sémákból megírom a maximum pontot azzal, hogy Zora egyik upgrade-je ad egy spellt, ami átrendezheti a Séma Markereket a környéken. Ha ezt ellövöm, akkor szépen fel tudok rakni 4 markert is a középvonalra sűrűn egymás mellé, így nem kell elhagynom a Turf War zónáját. Az ő sémáival nem foglalkozom, csak megpróbálom a vége felé (4-5. körben) távol tartani a stratégiai területtől, és ezzel, ha minden jól megy a végén 10-8-ra nyerhetek.

Meglehetősen passzív, védekező terv, de úgy éreztem a stratégiához, sémákhoz és a terephez is ideálisabb ez a bunkertaktika. 

Felállás
Nyertem a húzást, de kivételesen azt választottam, hogy én pakoljak fel elsőnek, mert az északi oldalon nagyon könnyen fel lehetett vonulni a középpályára, míg a másik oldalon sziklák és egy nagy vonatkocsi akadályozta ezt. Igaz, ez egyben előny is a lentinek, hiszen én sem látok rá például Zoraida csúnya varázslataival. Ráadásul Lilithet hozta, akit ugye nem sokszor zavar, ha nincs LoS a célpontjára.

1. kör

Nekem nem sok dolgom volt, hiszen az upgrade miatt a 3 Waldgeist már rögtön a Turf War zónájában kezdett, a többieknek meg csak fel kellett vonulni a második körös akcióra. Sajnos nem volt kis Maszk a kezemben, amivel begyorsíthattam volna a Jujut a Nurse-szel, így nem pazaroltam Zoraida Obey-ét arra, hogy a sárembert már az első körben a félpályáig vagy tovább vigyem. Helyette megpróbáltam alaposan megharapni a stratégiai terület közelébe ugró Siluridját, de a Waldgeist elég gyengén adta elő a műsort.

Cserébe viszont ugyanezt a Waldgeistot Lilith kicserélte a sajátjával (persze volt neki 13-as Maszk kézben...), és utána a Bad Juju segítségével agyon is ütötték gyorsan. A több figurája csinálta a normál menetrendet: lepakolták a sarkokban a Power Ritualhoz szükséges markereket és kicsit felfejlődtek. Mivel komolyabb ellenállás nélkül megszabadult egy kemény figurámtól, így az első kör végén máris kellemetlen hátrányban voltam. 

2. kör

Bukott kezdeményezés után Lilith odapakolta a saját Jujuját az én legelöl kempelő Waldgeistomhoz, aki ettől annyira megijedt, hogy visszakézből agyonvágta a 4 inchen belül sertepertélő Terror Tótot. Aztán kapott az arcára párat, sőt le is paralizálták, de legalább még állt a lábán kör végén is.

A vonat másik oldalán az én Jujum odaslattyogott a korábban odatranszponált ellenséges Waldgeisthoz, de ütésre már nem maradt AP. Ellenfelem talán ezzel el is könyvelte, hogy az a modell rendben van, így az ő aktivációját nem sürgette. Hiba volt. Jött a Nurse, begyógyszerezte a Jujut +2 sebzésre, majd rögtön átadta a lehetőséget Zoraidának, aki egy Obeyjel adott Fókuszt a Jujunak, majd egy másikkal kiadta a tűzparancsot. [+] flip támadásra és sebzésre egy gyengébb Df-es figura ellen jó lapokkal a kézben -> sima sebzésflip, ami történetesen csuklóból Severe lett. 7+2-2=7, és pont ennyivel kezd egy Waldgeist. Egészségére!

Mindeközben a bal oldali Siluridja fölugrált a vonat takarásában, hogy megcsinálja a két sémájához szükséges dolgokat. Erre nekem a LoS hiánya és a középponton zajló csata miatt nem sok befolyásom volt, de ennek ellenére már nem álltam rosszul, hiszen két modelljét is elraktam. A tervem nagyjából a megfelelő vágányon haladt. Természetesen stratégiából mindketten írtunk egy-egy pontot.

1-1

3. kör

A Siluridja egymaga gyorsan felpakolta a markereket, ami a sémáihoz kell, és megindult középre, hogy kellemetlenkedjen. Nem engedhettem egy ilyen gyors modellt akciózni a hátországomban, így kiraktam egy Voodoo Dollt, rányomtam a Hem varázslatot, majd kapott a Doll egy Burning 2-t. Ez pont elég volt ahhoz, hogy kör végén megdöglendjen a béka. Problem solved.

Középen a Jujuja befejezte a Waldgeistom, de legalább dobott egy értékes Corpse Markert. Ezt kihasználva McTavishsel oda is tudtam csúszni, és szerencsére a felzabált hulláért kaptam egy extra AP-t, amivel könnyen kicsináltam a még aktiválatlan másik Siluridját is.

A kezdeti négy gyors figurájából így már három kint volt. Nem is tehetett mást, mint az utolsó Tóttal elsprintelni a bal szélre, hogy biztosítsa az ottani érdekeltségeit. Ezzel viszont már alig maradt figurája a középpálya tartására. A dolgok egyre jobban alakultak, még akkor is, ha a saját Jujum beadta a kulcsot, már nem emlékszem, kinek köszönhetően.

2-2

4. kör 

Megint buktam a kezdeményezést, így Lilith alaposan megpáholta McTavisht, de azért még állta a sarat. Visszakézből megpróbáltam kinyírni a Jujuját, de hiába adott a Nurse megint +2 sebzést, preventálással 1 woundon megmaradt a szörny.

Jött Zoraida, és ahogy számoltam, az aktivációja végére gyakorlatilag megnyerhettem a meccset. A terv szerint bemegyek Lilith erdőjébe, amiből már rálátok az 1 Wd-s Jujura, akit egy sima (0)-s Hexszel leölök. Ebből kijöhet a saját Jujum (erre a meccsen jöttem rá, hogy nem friendly Swampfiend kell a visszahozáshoz, hanem bármilyen - kúl!), majd ellövök két Repulsive akciót, amit Lilith csak 12+ lappal védhet, szóval minden bizonnyal kipöckölöm a Turf War területéről. A melee-ből kiszabadított Waldgeistom meg pakol markert és arrébb sétál, hogy köv körben is így tegyen.

Sátáni tervem egyetlen gyenge pontja a Juju Terrifying 13-as abilityje volt. Igen, természetesen erre húztam be a szájbatörölt Black Jokert! Ha előbb lövöm el a Repulsive akciót, akkor legalább a Waldgeist felszabadul és Lilith pozíción kívülre kerül, de túltrükköztem a dolgot, mert ugyan sejtettem, hogy nincs már magas lapja, de ha mégis, akkor hátha kidobja a Hex elleni védekezésre, hogy megmentse a Jujut (nem tudta volna, mert volt egy 13-asom), és így Lilith 99,9 százalékra kilöködik. Szóval ismét felírtam magamnak, hogy az a biztos, amire nem kell flipelni. Ezzel az egy húzással gyakorlatilag elment a meccs. Illetve hasonlóan az előző csatához, most is abban kellett bíznom, hogy lesz 6. kör.

A bénázás folyományaként a Jujuja megölhette McTavisht, akiből így meg kijött az enyém, majd viszontölte az övét.

3-3

5. kör

Bár megnyerte a kezdeményezést, itt talán már a túlzott magabiztosság miatt, de belehibázott. Nem Lilithtel kezdett, így a frissen behozott Jujummal minden mindegy alapon leflurryztem. Egy RJ-s sebzésben reménykedtem, ami nem jött, de legalább mindháromszor eltaláltam és végül a Landslide-ba bele is halt.

Ennek ellenére Zoraida és a középpályás brigád már sehogy nem tudta megszerezni a maximum pontot a sémákból. Kábé 3-4 változatott lefuttattam, de mindegyiknél hiányzott 1 átkozott AP a teljes sikerhez. Ezért megcsináltam, amennyit tudtam, majd volt még egy Hail Mary-kísérletem: a Voodoo Doll lerohamozta a Primordial Magicet. Ki kellett volna nyírnom két ütésből, és akkor ő is bukik 2 VP-t. Erre mondjuk nem sok esély volt, de azért legalább annyi, mint BJ-t húzni egy fél pakliból. NYILVÁN nem sikerült, majd NYILVÁN nem lett 6. kör, így végül a tervezett 10-8-as győzelemből 8-10-es vereség lett.

8-10

After

Gyakorlatilag ugyanazokat a dolgokat tudom most is elmondani, mint az előző meccsel kapcsolatban: nem feltétlen érzem igazságosnak az eredményt, szerintem kézben tartottam a meccset, de hát Malifaux-ban történnek rossz dolgok. Úgy tűnik, most nem igazán kapom meg azt a bizonyos minimális jóindulatot Lady Lucktól, ami egy erős ellenfél legyőzéséhez mindenképpen szükséges. Két vereséggel a továbbjutási esélyek is nagyjából elszálltak. Már csak egy szerencsés körbeverésben bízhatok, meg abban, hogy az utolsó két meccset jó aránnyal tudom hozni.

A rendkívül népes, aktív brit szcénát uraló ellenfelem bizonyította, hogy nem hiába csücsül a trónon. Nagyon pontosan, masszívan játszott. Ráadásul emberileg is kellemes ellenfélnek bizonyult. Immár két mérés alapján mondhatom: az ottani topjátékosok olyan szinten kulturáltak, elegánsak, hogy az már-már sokkoló a kelet-európai, kockadobálós, üvöltözős stíluson felnevelkedett wargamernek. Lehet, hogy azért, mert angolok. Lehet azért, mert a Malifaux nem powergame-re kitenyésztett rendszer. Lehet, hogy mindkettő egyben.

Bizonyítékul itt van a meccsről szóló twittje az ellenfelemnek, ami jól példája annak, hogy egy normális (és jó) játékos pontosan tudja, mikor volt szerencséje, és nem derogál neki ezt nagy nyilvánosság előtt is beismerni.

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr506676765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vihar Hun 2014.09.07. 16:41:11

Szép volt Csonti! Élvezetes,precíz és elegáns.
Remélem még sokáig olvashatunk hasonló igényes bejegyzéseket...

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2014.09.08. 09:53:38

@Vihar Hun: Köszi! Örülök a visszajelzésnek, mert így legalább tudom, hogy nem csak a magam szórakoztatására b@szom el a szabadidőm. :)
süti beállítások módosítása