Újabb hét, újabb meccs a Vassal ligában. Miután két vereséggel nyitottam, maradt az örömjáték az utolsó két fordulóra. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem próbáltam/-ok meg minden egyes VP-t kisajtolni a meccsekből. A harmadik ellenfelem ismét egy Neverborn játékos volt, akiről azt sejtettem, hogy a Dreamert hozza.
A rémálomfiúról az ellenfelek általában igencsak befeszülve nyilatkoznak, hiszen gyors, kemény, változatos játékára nehéz megfelelő ellenszert találni. Én viszont még egyszer sem játszottam ellene, úgyhogy szorítottam, hogy bejöjjön a tippem, és végső álomba pofozhassam a pizsamás lunatikot.
Deploy: Normal
Stratégia: Reckoning
A választható sémák és a tényleges vállalások:
A Line in the Sand
Bodyguard - Lilith titkos (Lazarus), Dreamer titkos (Widow Weaver)
Vendetta - Lilith titkos (Taelor vs egyik Teddy)
Plant Evidence - Dreamer bejelentve
Protect Territory
Csapatok (50 SS):
A terep és főleg a stratégia masszívan meghatározta a csapatösszeállítást. Nálam Lilith nem lehetett kérdés, hiszen a sok fallal, nehezen járható trutyifolyammal tarkított csatornarendszer ideális terep az ördöghölgy trükkjeinek. Mellé nagyon kemény, lehetőleg saját erőből gyógyulni is tudó modelleket pakoltam. Ennek oka a Reckoning volt, hiszen itt nem a sok aktiváció a lényeg, hanem hogy bírd az ütlegelést minél tovább.
Neverborn csapatom mondjuk úgy, nyomokban tartalmazott helyi erőket, hiszen Taelor és Lazarus is felkerült a bérlistára. Előbbi azért, mert a Dreamer csapatában gyakran előforduló Teddyk ellen kiváló a kalapácsa, és nem mellesleg Chompyt sem tart sokáig elpakolnia, ha véletlenül feltűnne a színen. A Welcome to Malifaux képessége pedig zseniálisan tartja kordában az idézési kísérleteket. Lazarust nem kell bemutatni. Sosem árt egy 3-as minimum sebzést tudó rakétavetős robot. Ráadásul öngyógyuló és Armor 2, ezért meg is kapta a Bodyguardot, mondván az gyakorlatilag 3 talált VP, ha nem futattom túl agresszíven az első körökben.
Mint a fenti csapatlistából látszik, bejött a tippem. Amire nem számítottam, hogy nem az idézős változatot, hanem az LCB-tápolós Dreamert hozza. Valahol azért megértem a logikáját, hiszen a néhány Woundon beténfergő Nightmare-ekből viszonylag könnyen tudtam volna pontokat írni a stratégiából. Helyette jött három Teddy meg a Widow Weaver gardedámnak melléjük a jó kis repülős Upgrade-del. Szóval igazi nehézsúlyú meccsnek néztünk elébe.
Felállás
Nyertem a húzást, és a szinte mindig alkalmazott protokollt követve felpakoltattam vele. Az alsó oldalt választotta, ami nem feltétlenül volt rossz döntés, de meglehetősen jobbosra sikerült a felállása, amivel viszont rögtön az elején kicsit korlátok közé terelte magát.
Én felraktam úgy, hogy a középső, viszonylag nyitott térséget tudjam már az elejétől uralni. Ahová a tervek szerint egyesével be tudom majd rángatni a macikat, hogy néhány koponyára mért kalapácsütéssel nyomatékosítsam a Dreamerben Lilith vállalati ranglétrán elfoglalt helyét.
1. kör
Rettenet jó kézzel indultam. Igaz, nyolc lapból húzva, de volt vagy 3 figurás lapom. Köztük egy 12-es Maszk, ami jól jön a Tangle Shadows elmormolásakor. Cserébe viszont buktam a kezdeményezést, így nekem kellett elkezdeni alibizni. Sok minden nem is történt a körben. Ő elfoglalta a jobb alsó szobát, én meg igyekeztem a középsőt benépesíteni.
Egyedül az egyik macija indult el balra, és ez oltári mázlimra pont az volt, akit a Vendetta célpontjának jelöltem. Nosza, Lilith felmozgott két AP-ből, majd az utolsóval megpróbálta behozni a Teddyt kicsiny csapatunk közé. Sajnos neki se volt gyenge keze, mert ki tudott csapni egy 13-ast csalásból, amivel ment a lecsóba a gyors sikerről szőtt álmom.
A Dreamer által kihozott Daydream megpróbálta kicsit ösztökélni az egyik medvét, de BJ-vel ez nem sűrűn sikerül.
2. kör
Megint elvesztettem a kezdeményezést, de legalább újabb erős lapok érkeztek a kézbe. A vérbosszúra megjelölt Teddy rögtön meg is próbált visszatáncolni, ám a falak, a szennyvíz és a csövek valóságos vánszorgássá változtatták a gyors csapatáthelyezést. Apropó áthelyezés: jött Lilith, és ezúttal már sikeresen bepakolta maga mellé a medvét. Rá is csapott egyet barátilag, de a nagyját meghagyta a valamiféle régi sérelmet cipelő Taelornak. Egy gyors roham és némi hammer time után már írhattam is fel a 3 VP-t. Alakul.
Ekkor rájött, hogy azzal nem sokra megy, ha bujkál előlem. Igyekezett mindennel begyorsítani az ügymenetet. A Dreamer nem is ért rá idézni, csak mozgott egyszer és bespeedezte a Teddyket. Közben végleg eldőlt, hogy a Daydream nem lesz a hónap dolgozója, mivel megint BJ-t húzott az egyik maci pusholására. És hogy ne legyen neki elég baja, még az immár plüsshulladékká vert Teddyvel kicserélt Insidious Madnessem is elkezdte távolról abuzálni.
A gyorsmozgású Teddyk csak a csatornáig tudtak emberkedni, onnan megint jött a slow motion. Annyit tudott elérni, hogy köv körre helyzetbe hozta őket. Viszont nálam még hátra volt Nekima, aki simán lerohamozta az egyiket. Bár ne tette volna! A három támadásból egyetlen woundot nem tudtam bevinni. Hol a BJ szólt közbe, hol becsalt valami durvát és nekem addigra nem volt már lapom. (A Nephilimek ökle, mi? My ass...) Pedig nem túl nagy mákkal akár meg is ölhettem volna, és akkor írok rögtön Reckoningból 2 db Teddyért, ami testvérek között is emberes feat lett volna.
3-0
3. kör
Megnyerte a kezdeményezést megint, miközben ott állt egy maci Nekima mellett. Már készítettem is a köveket, hogy preventálással talán bent tudom tartani még egy aktivációra, de legnagyobb döbbenetemre a Dreamerrel jött. Csinált egy Alpot meg egy új Daydreamet, aztán belebegett a Teddyk mögé és a (0)-s lövéséből célba vette a saroknál sunnyogó Lazarust. A terve az volt, hogy ha megsebez, eléri a 4-es Wakinget és kijön LCB. Viszont a starting total nekem volt jobb (mák), így neki kellett csalnia. Belerakott egy 10-est. Nem tudom, hogy volt-e ennél nagyobbja, mindenesetre így egy 13-assal védtem. Chompy meg maradt a helyén.
Innentől kicsit felgyorsultak az események. Nekima megördögölte magát és elcsomagolta Teddy2-t. Teddy3 meg nem sokat tudott csinálni, mert 2"-en kívül, de 3-on belül volt Nekimához. Szóval egyet sétált, egyet ütött. Nincs itt semmi látnivaló, oszoljunk! Lazarus betárazott és megszórta a szmötyiben ácsorgó Dreamert. Utóbbi nem győzte átdobálni a sebeket a megmaradt egyetlen csóró Teddyre. A sortűz végére SS viszont egy szál nem maradt a pizsama zsebében.
Lilith megcserélte Lazarust Taelorral, majd rávágott egyet a lesérült macira. Maradt egy woundon, de ha BJ-t húzok sebzésre, akkor túlél, amit nem szerettem volna. Helyette adódott egy atombiztos megoldás. Rámondtam a Wicked Vinest Nekimára, aki örömmel becopta, a sebződés miatt így Black Bloodból meghalt Teddy ÉS még egy Tótot is tudtam spawnolni a Dreamer mellé. Hátha pont az ő támadása kell majd a kivégzéshez. Végül nem kellett, mert az átpozícionált Taelor simán lerohamozta a fiúcskát. Elsőre összejött a sima flipes damage, a kezemben meg tartogattam egy Vörös Jolit. Ez levitte egyre, majd a második támadás pépes állagúvá alakította a Dreamert.
Délen közben folytatódott a cicaharc, de az Insidious Madnessem sikertelenül próbálta halálra rémíteni távolról az 1 Wd-s Daydreamet. A Widow Weavere meg gyorsan menekülőre fogta, és Web Markerek mellett Séma Markereket is elkezdett telepíteni a Plant Evidence-hez.
4-0
4. kör
A mestere és a támadó elit alakulata nélkül maradt ellenfelemnek innentől már csak a kárenyhítés lehetett a célja. A Weaver ment is serényen elfele, és itt már sejtettem, hogy Bodyguardot is mondott rá. Utána is küldtem egy Tangle Shadows segítségével Nekimát, de kicsit hanyagul játszottam és rossz sorrendben nyomtam el a Blood for Blood akciót meg a sima támadásokat. Ennek és a kártyáknak köszönhetően végül így csak a Weaver mellett kóricáló Daydreammel végeztem. Így a kör végén írhatott egyet az immár hivatalosan is bejelentett Bodyguardért.
Délen közben a Malifaux történetének talán legundorítóbb jelenete játszódott le. Miután a Madnessem végre sikeresen őrületbe kergette ősellenségét, a BJ-t kedvelő Daydreamet, az egyetlen ott megmaradt figurája, egy Alp belegázolt a csatornába és nagy nehezen éppen elérte az Insidioust, hogy ádáz csókcsatát kezdeményezzen. (Aki nem ismerné, az Alp így támad.)
6-1
5. kör
Az utolsó körre már tényleg nem maradt semmi lényeges dolog. Kivégeztem a Widow Weavert Nekimával, majd felszedegettem a kipakolt Markereit, hogy ne írjon a másik sémájából egy pontot se. Lent közben folytatódott a csókcsata, de az Insidioust már csak a hiánytalan létszám miatt is megmentettem nagy lapokkal. Végül jött Lilith, becserélte az Alpot Lazarusra és egy csapással kivégezte. Ezzel nem maradt pályán ellenfél modell, miközben én eggyel többen voltam, mint ahogy kezdtem.
Ha van még egy kör, akkor tudok maximum pontot írni, ám ezúttal sem sikerült 10+t húzni a végén. De nem panaszkodom, mert kövér győzelem kerekedett ki belőle így is.
9-1
After
Igazából már az elején nagyon lejtett a pálya. Én eltaláltam, nagyjából mit hoz, a Teddy-vadász különítményemmel nem is jelentett sok gondot a likvidálásuk. Ráadásul az első körben céltalanul bóklászott, megosztotta az erőit, ami szintén a kezemre játszott. Összességében a lapok is nekem jöttek jobban, szóval ez is ellene dolgozott.
De ahhoz képest, hogy mennyire kényszerpályára került már a meccs elején, ellenfelem rendkívül rokonszenvesen játszott. Nem rinyált akkor sem, amikor a sokadik ászt sikerült flipelni, és akkor sem, amikor a harmadik kör végére gyakorlatilag felszámoltam a csapata lényegi részét. Hiába, ezek az angolok már csak ilyen halvérűek...
Nemsokára jön az uccsó kör, amit előrehozva fogunk lejátszani. Majd jelentkezem, mit sikerült összehozni a Gremlinek ellen. (Akik ugye nem is alkotnak IGAZI frakciót.)