ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

die allister caine!

2007.11.22. 22:57 | geistwald | 2 komment

Címkék: figura battle report warmachine privateer press hordes wargaming circle of orboros cygnar

Ismét nagyon jó és véleményes figurák a Privateernél. A troll bouncer remekül sikerült, a tharn ravager sámán viszont, háát. A fantasy nyilván nem az a terület, ahol érdemes lenne természettudományos alapokra helyezni egy vitát, de a sámán anatómiája a szemnek is kellemetlen. A bouncerrel nincsenek ilyen problémák, nagyon szép példány. General adept Nemo is tetszik (itt van balra), a hangok azt mondják, hogy vegyem meg. Szerencsére csak nyáron jön ki. High executioner Servath Reznik valahogy fura, de ez legyen a Menoth szekta problémája.

Közben megvolt a második, duel méretű csata (350 pont). Ezúttal a flower power punkokat kellett fegyelmeznünk, ami valamivel nehezebben ment, mint a trollok ellen. A Circle gyors és taktikus sereg, és a megfelelő pillanatban elég nagyot tud ütni. (Összehasonlításképpen: trollok elég straightforward frakciónak tűntek. Ez nem jelenti, hogy gyengék, sőt. Viszont a csata elég egyszerűen zajlik ellenük: megakasztom és kivéreztetem őket, ha pedig nem, akkor simán letolnak a pályáról.) A Circle ellen trükkökre és az idegesítő tápokra kell készülni, viszont elég törékenyek, ami most ki is derült. Ellenfelem – aki a híresztelések ellenére sem azonos a tegnap letartóztatott budaörsi szatírral – nem tartotta magát következetesen a hit-and-run taktikához, és kikapott. A partiban viszont benne volt, hogy gond nélkül megver, ezért nem tartom valami nagy sikernek a dolgot. Az mindenképpen igaz, hogy még nagyon bénák vagyunk. Ha az elején 5-6 meccsre tartottam, amíg elsajátítom a szabályokat, akkor most 10-15-re módosítanám ezt a számot.

Én az előző 350-es listámat hoztam (Caine, IC, sentinel, JMWC, 6 trencher), az Apróbetűs Részek Lovagja a Kaya, warpwolf, pureblood, 7 wolves felállásban kezdett. A Circle bevette magát a középtájon lévő erdőkbe, Cygnar pedig beásta magát. Ekkor jöttünk rá, hogy elcsesztük, mert nem határoztuk meg a scenario típusát, bármiféle cél nélkül pedig 27 kör kempelés következett volna. Megegyeztünk tehát, hogy nem szarakodunk, hanem egymásnak esünk, aztán majd lesz valami. Ez a legnagyobb jóindulattal is félprofi megoldás, viszont a szabályokat megtanulni teljesen megfelelő. A trencherek kimásztak a lövészárokból, a warpwolfok elhagyták az erdőt, és elkezdődött a Hordes/ Warmachine játékok paleolitikus korszakát idéző küzdelem.

A Sentinelt beküldtem a Wolves egység hatósugarába, de pont nem ért elég közel ahhoz, hogy rálőjön a Kaya varázslatával álcázott katonákra. Azok le is rohanták, és innentől kezdve érdekes események következtek: a 7 fős unit 4-5 kör alatt képtelen volt néhány hitboxnál többet leverni a Sentinelről, a jacket irányító journeyman pedig boostolt lövésekkel egyenként szedegette le a támadókat. Azt eddig is gondoltam, hogy a Sentinel a 18-as ARM-mal elég kemény light jack, és azzal is tisztában vagyok, hogy most szerencsém volt. Ezzel együtt valószínű, hogy megtaláltam a kedvenc warjackemet, amit már csak kabalából is felteszek a listámra, akárki ellen játszom a jövőben. Az assault shield  fegyverként nem ér sokat, de nem vagyok telhetetlen. A trencherek közben a warpwolfokat lövöldözték, a deadeye ellenére is kevés sikerrel. Közelharcban már kevés sikerről sem nagyon volt szó, minden pofonra lehullott egy katonám. Allister Caine viszont nagyon élt, a sétál + lő + flash kombináció eléggé hatásos. Az ironclad a trencherek mögött/ mellett bóklászott, megpróbáltam tartalékban hagyni, és kivárni, amikor meg tud rohamozni egy warpwolfot. Utóbbira elég sajátos körülmények között sor is került.

Caine ráflashelt egy kiálló sziklára a pálya közepe táján, ami nagy hiba volt. Úgy ítéltem meg, hogy simán kívül van a farkasok hatókörén, de az ellenfél elkezdett számolgatni, mire én meg izzadni kezdtem el. A pureblood eltakarította az útból a maradék három trencheremet (a harmadik gyakorlatilag öngyilkosságot követett el, amikor megütötte a farkast, és feltűzte magát egy frissen növesztett spike-ra). A szabaddá váló vonalon elindult a kisebbik warpwolf, majd kiderült, hogy mégis jó a szemmértékem, ezen kívül laza csávó is vagyok: a roham Caine-től fél incsre állt meg. A két beast a kör végére nem állt túl messze egymástól, ezért az IC mindkettőt lerohanhatta volna. Helyette közéjük sétált, és a földre csapott a quake hammerrel. A tremor támadásra 11-et dobtam (vadmák), így mindkét farkas hanyatt esett. Caine a lábai előtt heverő dögbe ürítette a pisztolyait, ami el is pusztult. A pureblood ugyan teljesen egyben volt még, de fölötte állt az IC, és Caine is megjósolható célpontot választott volna a következő köre elején.

Mivel a Wolves egység gyakorlatilag megsemmisült, a 0,71 darab warpwolf és Kaya feladták a partit. Ennek ellenére nem lehetek boldog, mert elkövettem egy zsák hibát, és egyikért sem fizettem meg igazán. Tanulság, hogy a Sentinel mozgékonyságát ki kellene használni. Caine-t ésszel kéne kezelni, és jobban rá lehetne menni a support szerepre. A trencherek elsődleges feladata, hogy a többieket védjék, nem pedig, hogy minden szart megrohamozzanak. Az IC az egyetlen, aminek a használatával elégedett voltam – a vérfociban is csak egy kezdő állítja a LoS-ra a bull centaurt, ennek alapján – szerintem – én is jól tettem, hogy a heavy jacket nem küldtem be rögtön a lecsóba. Ezen kívül a tremor nagyon jó eszköznek tűnik, amiről érdemes nem megfeledkezni. Caine nagyon jó csaternek látszik, nem bántam meg, hogy vele kezdtem. Tréfás, hogy a Privateer fórumon már másnap megjelent a Die Allister Caine! című topik, és a szerző neve is valahonnan ismerős volt :)

Ma este 2vs2 összecsapás lesz, két 350 pontos trollblood csapat ellen leszünk ketten a Circle punkokkal. Riport lehetőség szerint. És emberek (különösen a régi warhammeresek), a Privateer Press rendszere nagyon jó. A Vérfocihoz mérhetően megunhatatlan. Hülyén hangzik, hogy ezt két meccs után mondom, de teljesen komolyan gondolom. Mára ennyi.

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr27233643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tartótiszt 2007.11.24. 11:04:55

Közlemény!

Az Orboros és Köre Baráti Társaság sajnálattal, ám emelt fővel fogadta a néhány nappal ezelőtt lezajlott, mind jelentőségében, mind nagyságrendjében elhanyagolhatónak tekinthető fegyveres összecsapás kimenetelét. Egységeink átcsoportosítását ugyanakkor nem tudjuk vereségnek minősíteni, mivel mindez összehangban áll a vezérkar stratégiai terveivel, melyek hamarosan teljes sikert hoznak a természet és a világ egyensúlyáért küzdő frakciónknak.

tartótiszt 2007.11.24. 11:10:05

Nyilatkozat:

Fiaink derekasan és nagy szívvel küzdöttek, csak dicséret és köszönet illeti őket ezért. A vereséget pusztán a balszerencse, az időjárás és ellenfelünk aljas trükkjei miatt kellett elszenvednünk. Végig irányítottuk a játékot, helyzetek, lehetőségek tucatját alakítottuk ki. Éppen ezért nem foglalkozunk azokkal a negatív hangokkal, amelyek menesztésemet követelik. A megkezdett úton megyünk tovább!

tartótiszt bá
süti beállítások módosítása