
Tulajdonságok
A sentinel az alap Cygnar light karosszéria, ugyanaz, mint amire a lancer vagy a charger épül. Gyorsan mozog, elfogadható értékei vannak, a védelme kifejezetten magas, a pajzzsal együtt pedig ARM 18 a páncélja – a területre ható támadásokat mellel leveszi, és közelharcban is köröket kibírhat bárki ellen. Utóbbi nemcsak akkor érdekes, ha rossz helyen áll szegény, és lerohanják; az is elképzelhető, hogy a gép elveszti az egyik karját, és vele az egyetlen értékes fegyverét. Ilyenkor egy kifinomultabb jack, például a hunter, gyakorlatilag be is fejezi a meccset, de a sentinelt nyugodtan beküldhetjük verekedni a sűrűjébe. Skalpokat már nemigen fog szerezni, de simán feltarthat valami ocsmányságot, és screenelheti az értékesebb figurákat.
Fegyverzet
A pajzs közelharcban is használható, de nem ér sokat – jobban járunk, ha a power attack lehetőségek közül válogatunk. A gép jobb karjának a helyén azonban géppuskát találunk, ez pedig mindenért kárpótol. Ugyanarról a fegyverről van szó, amit a trencher chain gunnerek használnak: a POW 10 sebzés nem valami acélos, viszont az automatic fire tulajdonság hihetetlenül felértékeli. Gyengébben páncélozott ellenféllel szemben több mint kielégítő tűzerőt biztosít, egy gyalogos egységet pedig akár egyetlen kör alatt kiradíroz. Alapvetően az első lövést érdemes boostolni, mert a sikertől függ a többi d6 kísérlet. A sentinel ennek megfelelően körönként egy fókusszal is megelégszik; természetesen minél több, annál jobb, és a snipe vagy deadeye varázslatokat is meghálálja. Utóbbi csodákra képes, ha a sentinel feladja a mozgását, és megkapja a +2 bónuszt a célzásra: így a legmagasabb védelmet is könnyedén átdobhatja, utána pedig az automatic fire csúnya baleseteket okozhat.
A géppuska egyébként hullámzó teljesítményt nyújt, ne csodálkozzunk, ha aktuálisan egy tehenet sem talál el vele az alagútban. A sok támadás akkor is kiadja az átlagot, így előbb-utóbb a pénzünknél leszünk. A POW 10 egyedül a magas ARM értékekkel nem tud mit kezdeni, ezek ellen próbálkozni még boostolt sebzéssel is felesleges – az ilyen munkát bízzuk szakemberre, például a már emlegetett hunter jackre.
Speciális
A sentinel semmilyen speciális képességgel nem rendelkezik, ennek megfelelően nem is túl drága.
Gyakorlat
A jack feladata mindennek alapján a gyalogság ritkítása, boostolt lövésekkel egy-egy értékesebb figura veszélyeztetése, illetve a pálya széleinek lezárása. Mivel egy-két fókusszal is jól megvan, érdemes a journeyman vagy egy jack marshal gondjaira bízni. Elsőre sokkal gazdaságosabb megoldásnak tűnhetnek a trencher chain gunnerek a sentinel árának alig több mint harmadáért. Itt jön a képbe a mozékonyság, ami szerintem magasan a chain gunnerek fölé emeli a jacket, és az, hogy jól bírja a pofonokat is – a trencherek még beásva is könnyen bekapnak egy sérülést, ha pedig közelharcba kerülnek, végük van. A chain gun crew nyilván praktikusabb lehet, ha mellé telepszik egy grenadier jack, vagy ha egy adott pontot kell ellenőrzés alatt tartani, de egy mozgékonyabb listába jobban passzol a sentinel, amit elég nehéz bármilyen gyalogsággal túlmanőverezni.
A Battle College cikkével nem mindenben értek egyet, az kifejezetten hülyeség, hogy a sentinel beválogatását csak 750 vagy 1000 pontnál lenne érdemes fontolóra venni. A lancer bizonyos esetekben tényleg sokkal jobb választás körülbelül ugyanannyi pontért, de nem hinném, hogy érdemes volna általánosítani ezt a tételt. A Privateer Press Cygnar fórumán sokkal kiegyensúlyozottabb képet kaphatunk róla, és ha az egység duplázása túlzásnak is tűnik (pedig többen esküsznek rá), annyi biztos, hogy a sentinel a legtöbb lista ellen megéri mind a 72 pontját. Aki csodát vár tőle, annak kivételesen jól kell dobnia, hogy ne csalódjon; deadeye-jal vagy snipe-pal felszerelt casterek mellett viszont mindenképpen érdemes kipróbálni.
Sentinel Cygnaran light warjack
• közelharc 3
• távolsági harc 4
• speciális képesség 1
• rugalmasság 4
• ár/érték arány 3
• figura 4
• értékelés 3