ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

szeptemberben civ4: colonization

2008.09.02. 17:21 | geistwald | 24 komment

Címkék: számítógép civilization colonization sid meier

Egészen pontosan szeptember 23-ára* ígéri a Firaxis a nagy klasszikus remake-jét, méghozzá a Civ4 motorjára építve. Az újszülöttek kedvéért: a Colonization olyasmi, mint a Pirates! vagy az Alpha Centauri. Egy alapjáték, ami nemcsak a maga idejében volt zseniális, de ma is teljesen játszható, ha az embert nem zavarja a túlhaladott grafika, és nem izgatja fel annyira az RTS. Ugyan a Civilization sorozat jelenleg is fut, és a Pirates! meg a Railroad Tycoon megérte az újabb kiadást, a rajongók viszont máig a legelső, MicroProse-os változatokat tartják etalonnak, ami sokat elmond az elmúlt tizen-egynéhány évről. Hogy a legismertebb példánál, a Civnél maradjunk: a legelső változat hatalmas ötlet volt, ami a második verzióban jó irányban fejlődött tovább. A Civ3-ból az én véleményem szerint kiveszett az a valami, amitől a játék különleges volt, de bejött a rettenetesen fontos majdnem-igazi-3D. A defektet a Civ4-ben sem sikerült rendesen kijavítani. A Civ-sorozat vadhajtásáért, az Alpha Centauriért még nagyobb kár, azt a patchnek sem valami erős Alien Crossfire kiegészítő után a sorsára hagyták. Most úgy tűnik, hogy a méltatlanul elfeledett Colonizationba új életet lehelnek, aminek akár örülhetünk is.


Ennél azóta se volt jobb...

Azért nem egyértelmű a dolog, mert az utóbbi időben sorban cseszték el a jobbnál jobb témákat és lehetőségeket. Nem csak a Firaxis, nyilván, hanem mindenki, aki stratégiai játékokat készít. (Kábé csak ilyenekkel játszom, plusz némi Elder Scrolls, úgyhogy a partraszállós autóversenyzős témához nem tudok hozzászólni. Remélem, azok a programok egyre jobbak.) Szóval úgy tűnik, hogy az ötlet/ hangulat/ forgatókönyv költségvetésnek vágnak alá, hogy időre kész legyen a teljesen felesleges és félkész 3D-s motor. Ami lassú, szar, és hiába forgathatom meg nagyítgathatom, ha egyrészt nem akarom forgatni, másrészt minek nagyítsak rá egy síkra feszített, öt pixeles képre. Jó példa erre, hogy a Dark Omen még mindig sokkal jobb, mint a Mark of Chaos. Legalábbis szerintem. És gondolom tizedannyiból készült, ráadásul jóval korábban. A Warhammer Online-ról ne is beszéljünk, nem érdemli meg.


Ilyen az új Colon. Csúnyának nem csúnya.

Szóval a képek alapján a Civilization4: Colonization nagyon szép lesz, ránézésre megőrzi az ős-Colon felépítését, és a kiadó ígérete szerint nem csak egyszerű Civ-modról van szó. Remélem, a Firaxis nem égeti magát egy újabb minősíthetetlen intróval (a Civ4: Warlords mozi az abszolút mélypont), és nem a szétrenderelt fenyőfákkal próbálja kiszúrni a szemünket, ha már az AI úgyis annyira ostoba. És igen, ha jó lesz az új Colon, akkor később majd meg is vesszük, hogy ne ezen múljon :) Aki screenshotokat akar nézegetni, az kattintson ide, okosságért meg ide. Az allgemeine geekség itt van. Aztán majd meglátjuk.

Civilization IV: Colonization is a Firaxis remake of Colonization, using an upgraded Civilization IV engine. The game will feature original gameplay, 3D graphics, advanced AI, and multiplayer support.

* A GameSpot és az IGN szerint Ámerikában szept. 22. lesz a nagy nap, Európában meg szept. 26. Tökmindegy.

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr50629541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2008.09.02. 18:26:30

"partraszállós autóversenyzős téma"
Huhh, ez mekkora lenne! Először jól partraszállsz, majd kicsavarod a járművet az ellenség kezéből és mindenkit jól lehagysz! Az öttusa ehhez képest Lolka-Bolka.

"A defektet a Civ4-ben sem sikerült rendesen kijavítani"
Mire célzol?

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2008.09.02. 18:52:20


Arra, hogy semmi új ötlet nincs benne. Illetve van, persze, de semmi olyasmi, amire 10 év kellett volna. Meg semmi olyasmi, amire az ember azt mondja, hogy azannya. Annó kijött a Civ2, és évekig gyűrtem folyamatosan, még saját grafikus pakkot is csináltam hozzá egységekkel meg tereppel. A Civ4-nél ehhez képest olyan 2 hét után éreztem azt, hogy na mindent láttam, amit ez a játék nyújthat. Játszom vele azért, nyilván, de akkor is.

aqswdefr 2008.09.02. 19:13:16

Az van, hogy megoregedtel. A mostani gyerekek meg ezzel jatszanak majd sokat.
Szerintem :)

picidzé · http://librarian.blog.hu/ 2008.09.03. 00:39:48

Mennyit játszottunk a Colonnal, mennyit dumáltunk róla, mennyire idegesítő volt az AI, ó Istenem, add, hogy fasza remake legyen és legyen programom karácsonyig!

Akarom, akarom, még!

Sam. Joe · http://www.matcboxmemories.hu 2008.09.03. 08:37:58

Egyetértek aqswdefr kollégával! Megöregedtél! Öreggépgyűjtős fellángolásomban előszedtem pár régi klasszikust és már nem tudtam úgy rajongani értük, mint akkor. Szóval ne kövesd el ezt a hibát!

Más: Eredeti, ős-Coloniztion, 3,5"-es flopikon Matchboxokra cserélhető! Érdeklődni a kiadóban!

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2008.09.03. 09:31:28


Félre vagyok én értve. Nem azt mondom, hogy a '94-es Colonization máig a legjobb játék. Valsz a Civ2-t is már öt perc után kapcsolnám ki, ha újra elindítanám. Csak azt mondom, hogy a maga idejében ezek a játékok csúcsteljesítményt jelentettek, ma meg közel sem gyártanak olyan fasza stratégiákat, mint amilyet a tapasztalatok/ a mostani gépek/ stb. alapján lehetne.

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2008.09.03. 10:52:56

Ja, és a Túró Rudi sem a régi...

szpal 2008.09.03. 12:36:05

szerintem a régi Colonization is elég jó játék, most is előszedtem, amíg szabin otthon voltam Patakon.

szpal 2008.09.03. 12:39:49

ja, amúgy: ma nem gyártanak olyan jó stratégiákat, mint régen. Mi az oka ennek? Régen a civ1 és2-vel elvoltunk évekig, meg a Colonnal is. Közben meg a játékgyárban éhen haltak a mókusok. Tehát: csináljunk inkább 2 hét alatt megunható jatekokat, hogy legyen pénze a szoftvercégeknek!

Hattory Hanzo 2008.09.03. 12:47:25

Sam. Joe

Egyrészt az általad megadott linket visszadobja, hogy ismeretlen, másrészt ez a matchbox-os dolog lehet, hogy érdekelni, van úgy 400-500 db gyerekkori gyűjtésből

aqswdefr 2008.09.03. 13:10:20

"a játékok csúcsteljesítményt jelentettek, ma meg közel sem gyártanak olyan fasza stratégiákat, mint amilyet a tapasztalatok/ a mostani gépek/ stb. alapján lehetne."
A mostani gepeket hogy erted? A cikkben mintha pont az lett volna a bajod, hogy a csilivili 3D felesleges. Masban meg nem valtoztak a szamitogepek :)
Vagy akkor felreertek valamit.

Amugy meg a Dragonshard pl. szerintem jo. Sot, sokkal jobb, mint a Warlords2, megse fogok annyit jatszani vele, ebben biztos vagyok.

Vagy az RPG-k: az NWN-nel egy blogban sem emlitheto az EOB2, megis honapokat oltunk bele eleg sokan. Vagy mondjuk ott a Fable. Mennyivel viccesebb megtalalni egy kislany jatekmackojat, mint osszegyujteni 8 fele dragakovet, es sorrendben rarakosgatni valami mozgo padlora, ami csuda se tudja, hogy kerult oda, ki csinalta es miert. Eleg szar lehetett a papoknak kiugrani egy sorert, ha azokon az akadalyokon vegig kellett menniuk minden egyes alkalommal.

szpal: nem lehet, hogy azert voltal el evekig egy jatekkal, mert nem volt mas? :)

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2008.09.03. 15:05:27


"A mostani gepeket hogy erted? A cikkben mintha pont az lett volna a bajod, hogy a csilivili 3D felesleges. Masban meg nem valtoztak a szamitogepek :)"

Úgy értem, hogy az AI ugyanolyan ostoba, mint 10 éve, és a 40 ezerszer erősebb gépemet meg annyiban használják ki, hogy nem 5, hanem 8 féle erőforrást kell gyűjtögetnem. Mindezt 3D-ben, oké. Ami ugye nem zavar, de nem alapfeltétel. Viszont gyanús, hogy a fejlesztés 90%-ban a grafikus motorról szól, és senkit nem érdekel, hogy rendes sztorit írjon, vagy kitaláljon valami eredeti játékmenetet. Egy nem lineáris dolgot. Tökmindegy mit.

Példa a Mark of Chaos, amiben még arra is képtelenek voltak, hogy a WHFB szabályokat rendesen leprogramozzák. Vagy csináljanak hozzá egy rendes storyline-t. A Civ4 a nagy pályákon már akad egy átlagos gépen. Körökre osztott stratégia, és akad... :S:S

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2008.09.03. 16:09:36

Hattory Hanzo: Mert természetesen elsztam és kimaradt egy h-bötű. De a főmenüben Geistwald edző jegyez engem ikonosztázilag. Most javítottam. Este előtúrom a régi Civ-et és jelentek, hogy milyen állapotban van.

Geistwald: Jaja, hogy mennyire úgy van! Én például imádom a Transport Tycoon Deluxe-ot. A legzseniálisabb gazdálkodós-építgetős stratégia közel és távol. 1994-ben adták ki és zseniális minden ízében. Az AI persze építésben buta és ha nem az AI szájíze szerint építed ki a vasúthálózatod, akkor a vonatok eltévednek, de meg lehet tanulni, hogy hogyan szereti, hogyan működnek jól a dolgok. Semmit sem vesztett számomra a varázsából és köszönhetően egy csapat lelkes szent őrültnek, van egy folyamatosan fejlesztgetett 3rd party kiegészítő hozzá, ami rengeteg mindent továbbfejleszt az eredeti játékhoz képest. Például megoldja, hogy fut rendesen a DOS-os - nekem az van meg szigorúan eredetiben, bár hülye fejjel valahová elszórtam a dobozát - verzió is egy modern gépen, gyógyítgatják az AI hibáit, a 94-es HW-hoz limitált maximális járműszámot, új lehetőségek vannak - pl. szállíts szenet repülőn, ami zseniális marhaság, szeretem is használni - és számtalan egyéb dolog van még benne, szóval a legkomolyabb dolog a szeletelt kenyér kifundálása óta. A játék amúgy Chris Sawyer munkája aki talán csak egy picivel kisebb isten, mint Sid Meier.

Elröppen tíz röpke év, kijön a Locomotion 2004-ben szintén tőle, olyan grafikával, hogy sírva estem tőle térdre és mi van? Egy játszhatatlan mocsok az egész, mert a nyílegyenes úton is képesek eltévedni a teherautók és képtelenek eljutni a-ból b-be! Az eszem megáll, ehhez kellett tíz év? (Mondjuk most hirtelen belém nyilallt, hogy rá kéne nézni, hátha van hozzá valami patch, de nem hiszek én már a mesékben.)

De mondok jobbat! Emlékeztek még a Laser Squad-ra? Na, az például eredetileg nyolcbites gépekre jött ki. Előszedtem Speccy emulátor alá és barátaim lássatok csodát, SEMMIT nem veszített a varázásból! OK, a grafika kb. olyan mint most egy flash játék, de egy körökre osztott stratégiánál kit érdekel? A legszebb, hogy magasabb fokozatokon úgy elver a gép, mint a kétfenekű dobot! 8-)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2008.09.03. 18:23:26

Hattory Hanzo: Megvan a pakk, teljes, hiánytalan, gyönyörű! Kérlek dobj nekem egy kommentet a Matchbox Memories-en az e-mail címeddel - lévén be van kapcsolva a moderáció, nem fog megjelenni és én értelemszerűen nem fogom kitenni - és akkor küldök róla képeket, hogy hogy néz ki, meg a részleteket is meg tudjuk beszélni! Köszi!

aqswdefr 2008.09.03. 19:59:55

"Úgy értem, hogy az AI ugyanolyan ostoba, mint 10 éve, és a 40 ezerszer erősebb gépemet meg annyiban használják ki, hogy nem 5, hanem 8 féle erőforrást kell gyűjtögetnem."
Ez a strategiai jatekoknal gondolom igaz, RPG-knel azert en latok fejlodest (ott pl. nagyon sokat dob az elmenyen a gesztikulacio es arcmimika animalasa, a szineszekkel felmondatott szovegek, itt azert boven van fejlodes).

A jo hir viszont az :), hogy ahogy terjednek az online jatekok, valoszinuleg ugy javulnak majd az AI-k. A bonyolultabb algoritmusokhoz es a betanitashoz nagyon sok lejatszott meccs kell, ertelemszeruen elo emberek ellen, es nem AI-k kozott. Ha jol tudom, akkor figyelik a gyari/hivatalos szervereket, es varhato, hogy ebbol lesz valami elobb-utobb.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2008.09.03. 22:39:12


Ja, RPG-ben szép dolgokat produkálnak régóta. (Például már a Morrowindnek is tényleges művészeti értéke volt, szerintem.) Pont ezért nem értem, hogy a stratégiai témát miért nem lehet ugyanolyan igényesen vinni.

Na majd az új Colon, az nagyon odateszi magát. ;)

picidzé · http://librarian.blog.hu/ 2008.09.03. 23:05:00

Beszarok, komolyan. Értelmes beszélgetés alakult ki egy blogon.
Mesterművet alkottál, Geistwald! :)

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2008.09.03. 23:11:15

Kivéve az altesti beszólását... ;)

Gábor 2008.09.04. 07:47:46

Először is furcsállom, hogy az RTS-t Starcraftostól, DoW-ostól és Warcraftostól kirekesztettéket a stratégiai játékok versenyéből, mert ezek azért bőven hoztak fejlődést; az "újkori" bénázásnak pedig nem az általános elbutulás vagy a "10 év" az oka, hanem a szűkös határidők és a felpörgetett piaci követelmények. Időkorlát és pénz alakítják a projecteket, ha valami csak félig van kész, akkor is kiadják, legfeljebb később patch-elik. Ez szomorú, de kisebb cégek esetében törvényszerűnek mondható. És, hogy a 3D-s programozók mellé már miért nem alkalmaznak rendes történetírót, map designert vagy AI programozót, azt az adott cég illetékeseitől kéne megkérdezni, de közben azt se felejtsétek: mindig voltak szar játékok és most is születnek legendák...

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2008.09.04. 09:54:18


Nem rekesztette ki senki, a Starcraft meg az első Warcraft nagy kedvenc.

A DoW meg a későbbi Warcraft széria szerintem pont azért nem sikerült jól, amit a többiekről is mondtam. A DoW-t úgy untam meg 4-5 pálya után, hogy civilben meg imádom a Warhammert. Talán pont ez volt a baj :))

Dylan73 2008.09.18. 09:50:54

Sziasztok!

Civ-rajongó vagyok, ehhez szólnék hozzá.

Civ1-el kezdtem, akkor szerettem bele, úgy 2000 táján, aztán felfedeztem, hogy van civ2, de csakhamar jött a civ3. Szerintem az 1-2-3 AI-ja is buta volt, nekem speciel fílingben bejött a 3-mas, és kár, hogy grafikailag nem maradtak meg ott, a 3D tényleg minek.

De: a 4-es AI-ja okosabb, főleg, ha a BTS kiegészítőt teszed fel peccselve.

Úgy van ez szerintem, hogy a sok a szubjektív elem bennünk: kinek mikor volt ideje nagyokat játszani, kinek milyen az ízlése, ilyesmi. Maga a Civ-lényeg azért megvan ma is, a 4-esben is.

Gróf 2008.09.24. 16:37:47

Megjelent ;-)
süti beállítások módosítása