Mély fájdalommal, de csöppet sem meglepődve botlottam abba a hírbe, miszerint a Vérfoci készülő számítógépes átírata a legutóbbi határidőre (Q4 2008) nem, csak valamikor márciusban lát napvilágot. Aki picit is jártas a játékiparban ésvagy a madárjóslásban, annak már ez a hír semmiféle meghökkenést nem jelenthet. Sokkal érdekesebb az, ahogy a kiadók és fejlesztők megpróbálják magyarázni a bizonyítványt.
A Cyanide például két (2) darab érvet tudott összekaparni, gyaníthatóan ezek is hosszú túlórázás és töménytelen mennyiségű pizza elfogyasztása után születtek. Részlet a közleményből:
- it's ideal to get all the versions released simultaneously. With certifications from console manufacturers, it would be next to impossible because there's a glut of games released for Christmas
- We want the game to be successful and not suffer from the competition of all the heavy hitters with gigantic marketing budgets that are released every christmas so we'd rather delay the release a few months to make sure the game gets the attention it deserves
Namost, azt egy ideje tudják, hogy különböző platformokra fejlesztik a saját játékukat, és valószínűleg azt is, hogy ez jár némi papírmunkával. Továbbmegyek, azt is sejthették, hogy idén is lesz karácsony, és esetleg más gyártók is készülnek a jeles eseményre ezzel-azzal. Minderre szeptember végén ráeszmélni kicsit megmosolyogtató lenne egy professzionális vállalattól.
Sebaj, van ám jó hír is, hogyaszongya:
I'm sorry about this but on the bright side it allows us to put some polish, test the multiplayer more heavily and we even added a couple new models.
Finomítani... Hát persze! És új modellek, woooaaaa! Hab a tortán, hogy ez a csúszás még azért is jó, mert így ki tudják tesztelni. Mégis mi mást szokás csinálni egy szoftverrel, mint tesztelni orrvérzésig?! Lefordítva a fentieket magyarra: baromira elcsúsztunk a fejlesztéssel, így ha minden jól megy, és összes munkatársunk bent alszik az elkövetkező hat hónapban, akkor talán megjelenünk tavasszal. From Cyanide with love.