ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

operation kos: phase three

2009.01.06. 21:11 | Tartótiszt | 10 komment

Címkék: figura modellezés privateer press saját munka hordes circle of orboros

Jelentem, a hadművelet nem fulladt ki, csak a karácsonyi időszakra taktikai lassítást irányzott elő az egyszemélyes vezérkar. Azért lassan összegyűlt annyi, hogy egy posztra elegendő legyen. Van már ruha, páncélzat és szarv is. Kapott drágakövet a drága, sőt a fej is helyére került. Fogyasszátok olyan szeretettel, amilyennel készült - muhahaha!

Elsőként az egész testet borító szőrrel próbáltam folytatni a munkát, de csak hümmögve néztem a két felkent réteget, és elhatároztam, a végére hagyom a kérdés megoldását. A probléma az, hogy nem jöttem rá az egyszerű, mégis látványos hatáshoz szükséges színkombinációra és technikára. Becsületből még a bal csülkét kineveztem gyakorlóterepnek, ám két-három vérszegény kísérlet után feladtam. Persze ez a probléma nem olyan típusú, hogy ha sokáig nem foglalkozunk vele, magától megoldódik. (Egyébként utóbbiak meglepően nagy csoportját alkotják a problémák összességének.) Pusztán abban bízom, hogy nemsokára úgy kelek fel, hogy tudom a megoldást, vagy képes leszek az időutazásra, netán gondolattal ki tudok nyitni egy palack bort. Bármelyikkel jól járok.

Nekimentem hát a páncélzatnak, mert abban legalább van gyakorlatom. Kábé annyi, mint Kovinak "színészei" helyzetbe hozásában. Én is előkaptam a tégelyt... a Blood Red feliratút, és szépen kitöltöttem vele a mélyebb részeket. A külső felület kapott egy alap sötétszürkés réteget, majd az egészet átkentem erősen felvizezett fekete tintával (került bele kis szürke is). Így a vörös egy kis sötétítést kapott a szélek mentén, a fémet helyettesítő szürke pedig némi viseltes beütést. Ezt a haladó szemléletű Non-metallic Metal technika követte. Nem magyarázom el részletesen, mert egyrészt mindhárom külsős olvasónk érti, másrészt itt egyszerűen, képekkel illusztrálva osztja az észt egy tehetséges kolléga. Az NMM-ről egyébként tudni illik, hogy aki nem ezt használja, azt látványosan lenézik "mértékadó" kommentelők például a CoolMinin. Aki képes fémszínű festékkel fémet festeni, az akár az anyját is... - vélik. Szerintem meg azok, akik nem akarnak háromezer munkaórát ölni egy figurába, kerüljék messze a NMM-et. Fémfestékkel is lehet nagyon baba babákat csinálni.


Csillogás vaku nélkül

A láncing hasonló módon készült, de ott nem volt sem vörös, sem tintás előkészítés. Néhány réteg különböző árnyalatú szürkével egész használható eredményre juthat az ember viszonylag rövid idő alatt. A kiegészítők következtek: a pántokat és a karvért belső bélését világosbarnával lekentem, majd sima, vizes barna tintával áthúztam. Az ágyékkötő és a kezek között áthúzott ruhanemű a méltán népszerű Catachan Green különböző árnyalataival készült. Az apró, a lenti képen valszeg alig érzékelhető varrások szintén barnák lettek.


Zöld alsó

Ez után a figura legjellemzőbb része, a szarv volt soron. Bázisként sötétbarnát használtam, mégpedig úgy, hogy a fejtől a végek felé haladva folyamatosan világosítottam kicsit rajta. Ez nemhogy a képen, de még életben sem igen látszik. Sebaj, én tudom, hogy nem ugyanaz a tónus van a mélyebb részeken a szarv elején, mint a végén. A külső részleteket eltérő világos árnyalatokkal kentem végig szárazecsettel, míg végül kellően véletlenszerű textúrát kaptam.


Élőben jobban mutat. Becsszó!

Foglalkoztam kicsit az intim részt takaró lepellel és csattal is. Ez meglehetősen egyszerű volt, csak meg kellett ismételni a fenti technikák valamelyikét, ráadásul könnyen hozzáférhető, egyszerű felületeken. Az egyetlen kihívást a csatot díszítő drágakő megalkotása jelentette. Hablatyolás helyett inkább erre is mutatok egy illusztrált how to-t. Egy fakocka használati kézikönyve ehhez képest atomfizikának tűnne, úgyhogy tessék csak kipróbálni otthon is! Nota bene mindebből a kosnál SEMMI nem fog látszani, hiszen ez a légypiszoknyi rész majdnem teljes takarásban lesz a figura törzsénél. Tudom, nem vagyok normális. Mások is mondták már.


Nem egy koronaékszer, de megteszi

Elérkezett az idő a fej felhelyezésére. Ezt tekintélyes mennyiségű GS és pillanatragasztó segítségével abszolváltam, majd utólag kitöltöttem és lekentem a zavaróan nagy rést, ami a kar és a váll között tátongott. Levezetésnek átfestettem megint a vért vörös részeit. Ezzel eltűntek a NMM festésekor keletkezett hibák, és újabb, világosabb árnyalatot kaptak azok a területek, ahová több fény esik. Legközelebb már a kész figuráról értekezhetek. El sem hiszem.


Zorál beállás rulez!

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr76862253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.01.07. 06:09:31

Ennyit pötsölni egy figurával... :D
Amikor még IG-m volt, akkor fél óra alatt kentem le TTQ-ra két szakaszt, és az már nagy szó volt tőlem, no de nem is néztek ki ilyen jól. A kitartásodhoz pedig szívből flatulálok! :D

Gróf Úr 2009.01.07. 07:56:06

Már látom magam előtt a következő bejegyzést:

"Mivel a szarvak világosítását elégtelennek találtam elutaztam dél-kínába, hogy levadásszak egy Igulului törpekecske nevű állatot, mert ott a 10 hónapos serdülő példánynak pont ilyen méretű és csavarodású szarvai vannak."

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.01.07. 08:11:55

Nagyon fasza lett, tetszik. Egyedül a pofája nem az igazi, de az is csak azért, mert nincs rajta elég szín. (Nem vagyok agronómus, de a homloka, a nózija meg a szája asszem nem egyforma színű egy kecskének. A macskának biztosan nem az, és a macska 50%-ban kecske...)

Ja és a base is nagyon fasza.

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.01.07. 09:38:53

GYP-sek (lásd még Geistwald) kedvéért megismétlem: a figura még NINCS kész. Különösen a szőrzete és a feje nincs kész.

A többieknek köszönöm, főleg azt, hogy ők el is olvasták, amit írtam! :)

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.01.07. 10:11:11

Bocs, szerintem tökéletes a feje. Ebben a munkastádiumban egyszerűen nem nézhet ki jobban :))

ügyfélszolgálatos 2009.01.07. 11:23:32

hmm fél óra egy Ig szakasz? Én egy figurával sz@rakszom 2 órát... Hmmm ki a nem normális?

Huntroll 2009.01.07. 15:38:12

Erről most megint eszembe jut az újévi fogadalmam, miszerint idén többet fogok festeni. Ehh, így jár az, aki józan szilveszterkor...

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.01.07. 20:04:52

megosztottam a nagyérdeművel a titkot: a következő postban olvashatjátok "a fél óra alatt 20 figura" műhelytitkait

Mértkellnick? 2009.01.12. 21:53:46

Kecske=macska? Biztos hasonlóan dorombolnak... Vagy ugyanúgy őrzik a káposztát. Egyébként köszi az újabb bemutatóm, várjuk a befejezést!
süti beállítások módosítása