Karácsony óta kicsit jegelem az "egyenest az arcodba" játékstílust, és ez természetesen warlockváltással is jár. Az új ász Grim Angus, a taktika szempontjából a legegyedibb, a figurát és az "életérzés" tekintve pedig a jelenlegi legjobb warlockunk. Eddig kemény három és fél játékon vagyok túl vele, és kezdem kitapasztalni a gerillalét finomságait, ez legutóbb Gróf cygnaritáinak nagy bánatára történt.
(Gróf) Arra gondoltam, hogy rendhagyó módon kettős battle reporttal lephetnénk meg a közönséget és így egyszerre két szemszögből látva ugyanazt a csatát talán a kezdők is teljesebb képet kaphatnak a taktikáról és a miértekről. Amennyiben nem tetszik a szerzőnek megtalálja a "Szerkeszt" gombot...
A kék sarokban:
Warcaster: Captain Victoria Haley
Warcaster Attachment: Squire
Warjack: Thorn
Solo: Gun Mage Captain Adept (dzsí-em-szí-jé)
Solo: Major Katherine Laddermore
Solo: Rupert Carvolo, Piper of Ord
Unit: Lady Aiyana & Master Holt
Unit: Black 13 Gun Mage Strike Team
Unit: Precursor Knights (6) + Unit Attachment
Nos, ez a remek felállás egy Zerkova vezette Khador sereg megzabolázására készült, de mivel az illető már kétszer szembenézett Skarréval igyekvő irányításom alatt valahogy nem volt kedve a fejemet nézni ismét a pálya túlfelén. Megértem, nem egy épületes látvány. Az összeállításnál ugye az ember felteszi a kérdést: "mit csinál ez a baba a pályán?" és különböző elképzelt szitukban különböző válaszokat ad rá; ha a legtöbb választ helyesnek érzi, akkor a baba marad, ha nem a pontjai újrahasznosításra kerülnek. Itt talán csak a Precursorok szorulnak kifejtésre: Zerkova kedvelt trükkje, hogy mágiával átveszi az irányítást egy egység felett, a Precursorok kedvelt trükkje pedig, hogy nem lehet rájuk varázsolni. De nemes ellenfelem visszahúzódó viselkedése okán Huntrollal került szembe a sereg és már nem volt kedvem variálni rajta, no meg először léptek pályára a Fekete Tizenhármasok és izgatottan vártam, mit fognak tudni csinálni... Spoiler: disznó jók, must-have-must-field.
A másik kék sarokban:
Warlock: Grim Angus
Warbeast: Troll Impaler
Warbeast: Pyre Troll
Warbeast: Earthborn Dire Troll
Solo: Fell Caller
Unit: Swamp Gobber Bellows Crew
Unit: Trollkin Champions (meglepő választás...)
A harcmező:
Szerencsés előjelként én dobtam nagyobbat a terep felállítására, így rögtön leraktam a legnagyobb erdőt a pálya közepére. Ezt még három másik követte szétszórva a pályán, ellenfelem részéről egy torony a bal szélre, egy domb a bal sarokba és még egy erdő került fel.
A sok erdő már gyanút kelthetett Gróf úrban, eddig ugyanis felpakolásnál törekedtem minél nagyobb terület szabadon hagyására, de akkor kétszer ennyi figurát kellett mozgatni, akik a tereppel sem birkóztak meg ilyen egyszerűen...
Sosem játszottam még Grim Angus ellen és én ilyenkor szeretem, ha meglepnek, vagyis nem kérem el előre a kártyát, nem kotlok rajta és theorymachinozok a csata előtt fél órát, hogy ha ezt így, akkor azt úgy; hanem jöjjön, aminek jönnie kell, hiszen minden sereg meg tudja lepni a másikat... egyszer legalább.
Felállás:
Oldalválasztásra is én dobtam jobbat, így a hozzám közelebbi, kissé erdősebb oldalt választottam. Egy kisebb facsoport két oldalára pakoltam fel a sereget, balra Angust és a három beastet, jobbra a Championokat, mögéjük a Gobbereket, és a két csoportosulás közé a Fell Callert.
Gróf jó Cygnar szokás szerint a dombról kezdett, kivéve Laddermore kisasszonyt, akit a Championokkal szembeni, viszonylag nyílt terepen állított fel. Tartottam tőle, hogy a fősereggel a dombon marad, megvárja, hogy közel érjek, majd elkap egy Temporal Barrierrel (sok Haley játékos izgalmas taktikája), de szerencsére nem így alakultak a dolgok. Különben egyenként lőttem volna le őket a dombról Grim Angus-szal...
Kétség kívül az átlagos Haley-játékos csak úgy tudja elképzelni az életét, hogy a második körtől kezdődően minden egyes körben elkasztolja a Temporal Barriert. Ami nem baj, csak rendkívül egysíkú dolog, ezért én úgy döntöttem, hogy másra is fel tudom használni a fókuszaimat; majd ha nagyon kell és nincs más ötletem majd nyomom a Haley-teknőcöt, de addig is legyünk kreatívak. Ettől én persze nem leszek jobb játékos, csak az átlagostól eltérő; hogy jobb-e vagy rosszabb az mindegy is. Lady Laddermore csaliszerepben a bekerítésre ment; ha öszejön neki, akkor jó, mert két helyre nem füstölnek a gobberek; ha nem, az sem baj, majd kitart, amíg kitart, addig is fogja az adott szárnyat. Igen, ennyire nagyra tartom a kishölgyet; egyedül fog egy szárnyat. Két körig biztosan.
A csata:
Első kör
Részemről óvatos előrehaladás: Grim Angus Return Fire-t varázsolt magára (tök fölöslegesen, senki nem lőtt/ütött rá az egész játék alatt), Cross Country-t az Earthbornra (nincs is kellemesebb, mint az erdőn simán átszaladó és átlátó böszme trollok), és mivel minden ellenség rohadt messze volt, nem is próbálkozott lövéssel, inkább beastjei társaságában nyugodt sétával elindult a középső erdő felé. A másik oldalon a Championok gobberfüst fedezékében haladtak előre, a Fell Caller követte őket.
Gróf serege még óvatosabb: Laddermore megindult a Championok irányába, Thorn pedig lesétált a dombról.
Eseménydús kör volt, na.
Mivel kedves ellenem sírt, hogy mennyire utálja a dombon gyülekező Cygnarokat, gondoltam kedveskedem neki eggyel. Amúgy sem volt hová menjek abban a dzsungelben.
Második kör
A Fell Caller úgy döntött, hogy a Championok helyett inkább Angust boldogítja nótáival, ebben a körben épp egy War Cry-al (+2 MAT, RAT). Az Impaler, tudatában annak, hogy a trollok olyanok, mint a hagyma - nem a bűz, nem a könnyezés, hanem az egymásra rétegződő buffok miatt - ezt megtoldotta egy Far Strike-kal (+4" lőtáv). Grim ezután besétált az erdőbe, és a fákat figyelmen kívül hagyva rálőtt a legközelebbi célpontra, Thornra. A 17"-es lőtávban épphogy bent volt, a találathoz szükséges 4-et simán megdobtam, a sebzést viszont boostoltam, ha már lúd, legyen kövér. Ennek következtében a 'jack megszabadult a pajzs terhétől, bár nem hinném, hogy túlzottan örült ennek...
A Championok megint csak sétáltak, a Gobberek pedig füstjükkel eltakarták őket Laddermore elől.
Itt emelném ki Huntroll dobási statisztikáit: 3d6 > 15, 2d6 > 9. Ez alá csak a tough esetében dobott, ott 3:1 arányban rontotta. Tehát ezt kéretik mindig hozzáolvasni soraihoz. Amikor megemlítettem kaszinóban dolgozó ismerősömet és hogy elkérem tőle a kocka-vizsgálót szemlátomást elsápadt, így ez egy továbbvitelre alkalmas projektnek tűnik...
A viharkabátbuzi skacok is megindultak: Thorn (akin éppenséggel nem volt viharkabát) előreszaladt, a többiek kicsit lassabban követték. Haley Thonra Arcane Shieldet tett (+3 ARM) (és itt domborodik ki a Thorn legjobb tulajdonsága, ugyanis ha chanellál egy spellt ismét lemozogja a speedjét, vagyis egy bitang gyors és jól helyezhető 'jackről beszélünk), és a jack Arc Node-ján keresztül egy láncvillámot lőtt az erdő mellett ácsorgó Impalerre. A gerelydobó trollomban ez nem tett kárt, viszont az átpattanó villámok miatt a Pyre Troll és Grim Angus bekapott pár sebet, utóbbi ezt az Earthbornba továbbította. Rupert számomra érthetetlen okból az "Az én babám Pathfindert kap erdőbe'" című mulatós slágert játszotta el az elf macának és Holt májsztrónak (vagy a "De nagy köd jött, megijedtek is tőle" volt?), és szép, nyílt terepen fejezte be a kört. Azt az előző körben dudorászta, most a ködbe burkolt ijesztő harcosokat játszotta, mivel a következő körben készültem béfele az erdőbe és kétszer egymás után nem játszhatja ugyanazt.
Harmadik kör
Az Impaler bement az erdőbe, és belevágta a lándzsáját Thorn-ba, én pedig kéjes örömmel konstatáltam, hogy ez bizony kritikus találat... Thorn így hátrarepült 1"-et, és ledőlt a lábáról. A szintén az erdőben sunnyogó Pyre Troll némi regeneráció után egy jó szaftosat ráköpött, csak az extra hatás kedvéért, amitől kiment a mozgása, és majdnem a jobb karja is leszakadt. Ilyen az én szerencsém... (Támadás: 3d6=16+kritikus, sebzés: 3d6=17; ilyen bizony.)
Grim Angus-szal gondolkodás nélül Rupertre lőttem, egyrészt, mert a skót duda a mi védjegyünk, nem holmi bolhás ordi zsoldosé, másrészt pedig mert ő az egyetlen figura az ellenséges seregben, aki Pathfindert adhat(ott). Lőtt, talált, halál. Itt úszott el a taktikai elképzelésem - alapszabály: az összecsapás első áldozata a haditerv avagy haditerv még nem élte túl az első harcérintkezést - mivel elvesztettem azon képességemet, hogy az erdőben abuzáljam az erdőn átlátó/átközlekedő bűzbombákat. Ez tehát egy brilliáns húzás volt Huntroll részéről amit tisztáldozattal próbáltam elkerülni: más, értékesebb célpontokat is kínáltam; ezúttal nem jött be.
A Fell Caller felzárkózott a többiekhez, a Championok pedig befutottak a két erdő közé. A gobberek ismét jótékony füsstel takarták el őket az ellenség szemei elől.
A Precursor Knight-ok az erdő széléig mozogtak pajzsfalban, Aiyana és Holt beálltak mögéjük, és elsütötték a "nincs feat/varázslás Aiyanától 10"-en belül" varázslatot. A Black 13 és a GMCA jobbra indult, Laddermore pedig némi vágta után a Championoktól kb. 7"-re állt meg. Vagyis megkezdődött a flanking: Lady Laddermore balszárnyon a vonalak mögül nyomul, a nagy lőtávú (12+6") fiúk szemből jönnek, döntsék el a gobberek, ki elől takarnak.
Thorn felállt, és az erdő felé araszolt, Haley pedig újabb villámcsapást sütött el rajta keresztül. A Squire újradobási lehetőségének köszönhetően el is találta az Impalert, és továbbpattant 5(!) másik célpontra, konkrétan a Pyre-re, Angusra, az Earthborne-ra, a Fell Callerre és két Csempára... A többség kisebb karcolásokkal (vagy azok nélkül...) megúszta, a Pyre beszedett pár sebet, az Earthborn kapott egy kisebb traumát (spirit ki), Grim ellen pedig a boostolt sebzésre három hatost dobott (nyomorult 15-ös ARM mellett ez 13 seb)... Természetesen ment ez is az Earthborne-ba. A squire méltatásának is helyet kell hagynom: remek darab! Plusz kontroll, plusz fókusz, újradobás. Kell.
Negyedik kör
A kör elején a gobberfüst eltűnt, és két Champion épphogy rálátott Kathy nénire... A Fell Caller Pathfindert adott az osztagnak, és ketten megrohamozták a lovast, a többiek futva követték őket. Elsőnek ütött a Kithkar, találat, sebzésre három hatos... Gyakorlatilag darabokra aprította a hátast, így Gróf úr a nagy base-es figurát lecserélhette a kis base-es, gyalogos változatra, amit természetesen úgy rakott be a nagy helyére, hogy a két Champion ne érhesse el. Hát, igen. Mivel a nagybase helyére bárhová lerakhatom a kisbaset könnyű a reach nélküli ellenfelekkel kitolni. A Gobberek még a roham előtt kipöfögtek egy füstfelhőt, de sikerült olyan szarul elhelyezni, hogy az egyik Champion talpszéle benne volt, vagyis rá lehetett látni... Vigyorogtam is rendesen.
A Pyre Troll egy újabb köpettel véglegesen leamortizálta Thornt, az Impaler kilőtte (pontosabban hajította) az Aiyana és Holt előtt álló Precursor Knight-ot, Grim a két varázslat fenntartátsa helyett gyógyított egyet az Earthborne-on, majd először agyonlőtte Aiyanát (jó dolog, ha valaki a screeninget IS ignorálja lövésnél), majd a varázslást blokkoló effekt megszűnésével Holtot is elintéze egy Man Trap-pel. (Szar szóviccel élve Holt megholt...) Grim itt ki is fogyott a furyból, úgyhogy a biztonság kedvéért az Earthborn beállt elé regenerálódni és kéttonnás élő pajzsot játszani. Érzékeny veszteségek voltak, de mivel már úszott a meccs inkább arra koncentráltam, hogy leteszteljem a Fekete Tizenhármast.
Cygnarék ellentámadásba mentek át: Haley featelt (Ctrl range-ben mindenki +1 támadást kap), kettőt rálőtt az Impalerre, nem sok sikerrel (de ingyé' volt), majd eleresztett egy Chain Lightningot, boostolgatott, a legnagyobb eredmény, hogy 9 sebet bevitt Grim Angusnak - csak éppen a focusból fogyott ki a drága. A Precursor Knightok behatoltak az erdőbe, ketten közelharcba bonyolódtak az Impalerrel, egy pedig az Earthborne-t vette célba. A zászlós elhasználta a mini-featet, vagyis mindenki kapott egy extra sebzéskockát. Következmény: egy halott Impaler és egy kissé ideges Gróf, aki az egyik Precursor Knight-nál KÉTSZER nem tudta megdobni a négyest, hogy eltalálja az Earthborne-t... Ha eltalálom sem egy nagy truváj, de ha kiütöm egy aspectjét (bonus kocka rulez) akkor talán és esetleg húzom még egy körig és újrarendeződhetek a másik szárnyon a lovagok utóvédharci beáldozása árán.
A másik oldalon viszont a Black 13 kisebb mészárlást vitt véghez: három (plusz egy a Tough miatt) Championt ölnek le egy kör alatt (iszony durvák, főleg Haley feat körében. Minden találatuk plusz egy seb, alapesetben támadnak ötöt, sikeres támadásonként +1 sebzés - utolsó 4" AoE chain attack, POW14 +eddigi támadások nagyrobbanás. Feat körben támadnak 8at, vagyis a végső robbanás POW22. Ultratáp.), Laddermore pedig egy sebre leviszi az osztagot vezető Kithkart. Szerencsémre ellenfelem kicsit elszámolta a GMCA lőtávját, és nem kaptam még egy lövést a képembe. Kb. 2mm. Kevésnek tűnik, de a Kithkar esetében élet és halál.
Ötödik kör
Egyre szarabb lett a helyzetem, ezért minél hamarabb be kellett fejeznem a játékot. Előjátékként a Kithkar egy ütésből a lovatlan Laddermore-t is felszeletelte, kicsit mintha overkill lett volna a teljes osztagot egy ilyen másodosztályú lovasbalerinára küldeni... Korántsem másodosztályú. A bekerítő manőverrel elérte, hogy megossza a sereget; ha nem foglalkoznak vele viszi a gobbereket és talán egy Csempát, ha igen, akkor megnyílik a lehetőség a Fekete Tizenhármak előtt.
Eközben az erdőben elég jó lehetőséget láttam arra a bizonyos befejezésre: Haley és az Earthborn között csak két Precursor Knight állt (az egyik még közelharcban volt a beasttel, a zászlós pedig nem sokkal mögötte állt), ezek közül a közelharcost egy, a vele szomszédos lovagra kilőtt AoE találattal ki lehetett szedni, a zászlóst pedig Grim Angus elintézhette, így megnyitva a rohamtávot Haley felé. Kezdésképpen átpozicionáltam a Pyre Trollt, hogy ha kell, Angus is átférjen mellette, majd ráköptem a közelharcos mellett álló lovagra... és elhibáztam a lövést, ami így szóródott. Irány: a lovag mögé, távolság: 5"... helyett 1,25" mivel csak 2,5" volt a Pyre és a célpont között. Így sajnos a lövés célpontját elhibáztam, de a két kiiktatandó Morrow-hitű kutya és egy harmadik szerencsétlen a sablon alatt volt. Két boostolt és egy boostolatlan POW 6-tal később három hitetlen tért meg hamis istenéhez. Ezután a Fell Caller egy War Cry-t nyomott Grimre, aki először "erdőnátmész, erdőnátlátsz"-t varázsolt az Earthborne-ra, majd kisétált mögüle, és egy embercsapdát dobott Haleyre (boostolva, természetesen). Ez talált, sebzett, és fellökte a hölgyet, majd - csak hogy biztosra menjünk - még egyet bele is lőtt. Ez volt az a pillanat, amikor egy durván egy sebponttal rendelkező, KD caster egy 12"-re veszélyes, nagyon nagy, nagyon éhes és nagyon randa warbeast rohamtávjában van, aki alapból P+S 18-al üt a szerencsétlen delikvens 14-es ARM-ja ellen. Magyarul vége. Azaz, gém óver.
Konklúzió:
Grim Angus határozottan kezd tetszeni, bár kicsit hiányzik a varázslatok és parancsok lekapcsolása és az agyatlan támogatás a gyalogságnak. Cserébe viszont képes az ellenfél kulcsfiguráit egy erdő, egy füstfelhő és egy félig takaró modell mögül nehézség nélkül kilőni, sokkal jobban kezeli a beasteket, mint Grissel vagy Madrak és remekül kihasználja a terep adottságait. Utóbbi kötelezőnek tűnik, és nem árt az se, ha te rakod fel a pályát, valószínűleg ezért fogom versenyeken a legtöbb scenarióhoz inkább Grisselt hozni - talán az Assasinationt kivéve (3 furyért olyan varázslat, ami sebzés esetén fellöki a célpontot csak hab a tortán...)
Gróf úr elmondása szerint nem igazán élvezte a csatát, viszont végre átérezte, milyen az, ha valaki Legion ellen játszik. A hóhért akasztják, ugyebár... Komoly tanulság volt, miért látom az arcokon a lemondó beletörődést, amikor két Seraphot beteszek egy erdő mögé. Szerencsére most már három van belőlük. Khmm.
A kockáimat pedig nem adom. "Kihűlt kezemből kell kicsavarnotok" Megoldható.