ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

Hátupént Ayana&Holt

2009.03.05. 15:44 | rudeboy1969 | 8 komment

Címkék: figura festés modellezés warmachine privateer press árkádia saját munka

A vicces duó már akkor megragadta a fantáziámat, amikor még csak spoilerként kerültek fel a hálóra. A misztikus elf varázslónő, és lazázós testőre brutális a terepasztalon, és gyönyörű modellekben öntöttek testet. Elhatalmasodott hát rajtam a birtoklási láz, és tudtam, hogy mihamarabb be kell szereznem őket.

Miután megjött a csomag, előbb a kártyán, majd a neten található artworkot kezdtem el nézegetni. Míg Ayanát tökéletesnek találtam, Holt-ról hiányzott nekem valami, csak "a formát láttam meg benne". Mi is segíthetne egy kalóz testőr babán, ha nem egy helyre kis kalap. Jött is a bitz box nagy erővel. A ruhapróbán előbb egy arcane gunmage kalapja került elö, ami formára csecse volt, méretre azonban hibádzott. Szóval egy műgyanta kalapot használtam fel végül alapként, amit Holt fűrésszel megskalpolt fizimiskájára ragasztottam, majd puttyval újramodelleztem.

De inkább szép sorjában haladok, mert még a végén kifelejtek valamit :) Ja és a cikkben többször is visszautalok előzző modellezős cikkeimre. Ha valamilyen technika nem tiszta, előbb érdemes ezeket is elolvasni.

Szóval a tervek megszületése után előbb a talpak elkészítése következett. A terv az volt, hogy a páros majd a Khadori seregemet erősíti, így hozzájuk hasonló talpakat kaptak. Figyelmes olvasóink kiszúrhatják, hogy a carnis cikkben bemutatott talpakat ezekhez a babákhoz készítettem el. Így most erről nem írnék, hiszen a ezen olvasóim már amúgy is betéve tudják a technikát, és nagy erővel alkalmazzák is, az újonnan érkezők pedig bátran visszaolvashatnak :) !

Ezután a babák előkészítése következett. Mindkettőn levágtam a talp alatt futó fémcsíkot, hiszen nem a base slotta részébe kellett ágyaznom őket. Holt skalpja is ekkor került lecsapásra.

Itt nagyon figyeljünk oda! Ha megcsúszik a kezünk, simán belevágunk az arcba, amit nem olyan egyszerű ám újrajavítani puttyval! Én a vágásokhoz oldschool lombfűrészt használok, a hozzá való fa alappal. A GW minisatuja itt hasznos lehet, de erről nem tudok első kézből nyilatkozni, mivel nekem nincsen, így marad a bicepsz. Az előkészítéshez tartozik a sorják levakargatása, majd a csapolás is.

A csapolást két lépcsőben végzem. Előbb kisebbségi (cgány) fúróval előfúrom az összeillesztendő részek egyik felét. (Erre 1 mm-es szálat használok, melyet Bp-en a proxon márkaboltban lehet megvásárolni. Egyszerre legalább tíz szálat kell venni, mert néha nagyon elnyűvi őket az ember, és nincs idegesítőbb, mint amikor hétvégén töröd bele a figuba az utolsó szálat...) Majd erre egy feltűnő (pl solar orange) festékcseppet rakok. Ekkor összenyomom az összeilesztendő részeket (dry fitting próba). Ahol a festék nyomot hagyott a másik alkatrészen, oda kerül a következő luk előfúrása. Miután minden alkatrészt előfúrtam, jött a hardver egy Dremel képében, és befejezte a fúrást.

Mivel a Dremel nagyon nagy fordulatszámon pörög, itt is több buktatóra kell figyelni:

  • Nem szabad a szálat túlhevíteni, mert beletörik a babába.
  • A kicsi, vékony alkatrészeket nehogy teljesen átfúrd, mert nemcsak javítani kell, a csapolást is teheted át máshová, hiszen a csap kinyomja a javításra alkalmazott puttyt!
  • Kapargasd ki időnként a szálból a belesült fémforgácsot. Ezáltal megmarad a szál éle és spirális kialakítása.

Miután végeztem a fúrással, a lukakba méretre vágott gémkapocs darabkákat ragasztottam, majd a megszáradt figukat az előkészített talpukra aplikáltam. A ragasztásra én mostanában a gumis pillanatragasztót használom, mert bár a száradási ideje valamivel hosszabb, mint a klasszikus cianátoknak, ezt sokkal jobban lehet pozicionálni, és nem folyik meg. A ragasztás után kicsit (10 perc) pihenni hagytam a babákat, mielőtt a puttyval tömítettem volna a hiányosságokat.

Ezután már pihenni mentek estére, hogy minden szépen megkössön. Másnap GW fekete alapozóját fújtam rájuk, és egy rövid időre elválasztottam őket egymástól.

Ayana aka Ajala aka Ájjále

A Ladyt festettem elsőként. A terv az volt, hogy míg a különlegességét, és a misztikusság auráját megőrzöm, egy kicsit a Khadori színeket is beleviszem, így teremtve koherenciát a zsoldos varázló és a ruszki csapat között.

Első lépésként felnyomtam rá egy gyors alapszínt. Ehhez regal blue és warlock purple keverékét használtam. A technika valahol a szárazecsetelésre hajaz, de itt az ecset nem teljesen száraz. Miután ez megszáradt, kapott  egy scorched brown alapot is, hasonló technikával. Így a legmélyebb részek (ahová már nem kerül festék) is sejtelmes fényt kaptak, a többi rész pedig egy nagyon jól kezelhető alapot.

Következő lépésben megfestettem a talpat, a földre a carnis cikkben már vázolt barnákat, míg a sziklára a szürkéket szárazecseteltem.

Majd végre nekifoghattam a figurának! A csipkével, és a frizurával kezdtem. Itt megtartottam a különleges fehér színt, de megvadítottam egy kis türkizes kékkel. Az alapszín a dheneb stone minimális enchanted blueval eltörve. Ezt blendingeltem fel egészen skull whiteig. A wet palette megint bizonyította hasznát. Végül a mélyekbe, és a csipke-ruha határvonalra egy alapszínből készített híg tintát glazeltem.

A bőr részek kidolgozásával folytattam. Az elf bababőre az alapbőrszínem és dwarf flesh, majd elf flesh egymást követő blendingjével készült. A harisnyát, és a melleket takaró (?) ruhát is ekkor festettem meg, mert ide egy különleges effektet terveztem. Az áttetszést úgy készítettem el, hogy az előbb bőrszínre festett felületeket tovább vittem fehérig. De a fehérrel tört bőrszínt a mélyedések felé  húztam. Tehát minél beljebb van egy felület, annál inkább megőrzi az eredeti fehér színét( hiszen annál kevésbé nyomódik oda az alőla kitetsző bőrhöz). A gyűrődésekre ez duplán igaz, így azok szintén kifehéredtek. Az arcot elég nehéz volt festeni, annak pozíciója miatt. A szemek a mágiától kéken izzanak, ezt enchanted blue és skull white blendingelésével értem el. Az ajkakat a szokásosnál kicsit pirosabbra festettem. Az alap bőrszínt kevertem egy kevés blood reddel, majd ezt dwarf fleshel világosítottam.

A ruha megfestésével folytattam. Az alapszín a Khadoromnál is használt mélypiros, flesh wash, és mechrite red keveréke, mely utána crimson gore és blood red hozzáadásával van világosítva. A dísz varrásokra szürkét szántam, mint az intimebb részeket takaró lepelre, és a fűzőre is. Sokáig gondolkodtam, hogy a figurákat NMM technikával festem meg, de később ezt elvetettem. Azon okból, hogy a figurák így túlságosan elütnének a Khadoromtól. De ebbéli késztetéseimet azért kiéltem a fűzőn és a díszcsíkokon, valamint az oldalsó takarólemezen.

Jöhetett a köpeny! A köpenyre egyik kedvenc technikámat alkalmaztam. Gyakorlatilag ezt  a technikát elsütöm minden elf figurámon amióta elloptam a Nyeles Gabitól. Ez a technika  már a Gunmage egységen is használt két irányba blendingelés.

Itt a lila köpeny fent pirosig van kihúzva, míg lent egészen a sötét kékig (chaos black+ regal blue).

Az arany díszeket is megfestettem, méghozzá nonmetalikosan. Alapszíne a catachan greennel eltört scorched brown, mire leprous brown és sunrise yellow blendje lett felvíve.

Végül már csak az igazán apróságok maradtak. A csizmát a már fent vázolt színekkel és technikákkal kentem készre, a minimálisan jelenlévő fémeket pedig előbb feketével újraalapoztam, majd tin bitz, dwarf bronze, végül shining gold rétegeket kapott. A köveket ékkő festési technikával festettem meg.

A majdnem végeredmény pedig így nézett ki:

Mister Holt
A koncepció egyszerű volt, egy 17. századi angol tengerész egyenruháját akartam megfesteni, kicsit fantaziasítva. Hiszen a színe pont klappol a Khadorommal, és Ayana ruhájával is.

Holt csak barna alapot kapott, mert bár ő is nagyon fasza gyerek, mégis sokkal profánabb, mint az elf. A talp festésében sem tértem el.

 

Őnála egyből a köpeny megfestésével kezdtem, mivel nagyon nem zavart be a figura többi részénél, és nagyon kíváncsi voltam, milyen lesz. A törtfehér része khemri brown felblendingelve egészen dheneb stoneig. A vörös része a már vázolt módon készült.

 A szíjakat és a csizmát is kihúztam. Az alap scorched brownt calthan brownig, majd calthan brown+bleached bone-ig blendeltem. Végül a szíjakat is kihúztam ezekkel a színekkel. A díszítő részeket khemri brownból dheneb stoneig vittem ki. A díszcsíkokat sárgára festettem.

A baba legizgalmasabb része az arca. Az alap bőrszínt bronzed fleshel világosítottam. Majd az állát visszafestettem az arcszín sötét szürkével eltört keverékével, és ezt a keveréket világosítottam a bronz bőrrel. Ezzel nagyon szép borostát festettem. A szemmel kicsit megküzdötem, mert a szemüveg erősen betakar. A szemüveget ékkő technikával a kékek és fehér keverékével festettem meg. A nyakára tekert kendő is iyen színt kapott. Végül a kalap feketéjét chaos black alapra felblendingelt hawk türkizzel értem el.

A fegyverzetre tin bitz után boltgun metalt szárazoltam. A többi fémet vagy aranyig vittem, vagy mithril silverrel emeltem ki.

A pisztolyok markolataira erezetet festettem fel freehand megoldást alkalmazva. S.brown alapra sorban calthan brown, khemri brown, dheneb stone csíkokat festettem.

Harmadnapra már csak a véglegesítés maradt.

Mindkét figura talapzatára PVA fehér kóla és SW grey keverékét kentem foltokban. Majd bemártottam a figurákat a méregdrága, könnyen kiboruló és kiömlő, és ezzel szintén kiborulást és üvöltést kiváltó GW gyártmányú műhavamba.

A páros harmadnapra készen állt, hogy a nem olyan jó kamerámnak pózolhasson.

ÍME:

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr68983385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.03.05. 16:45:41

hát ezek kurva jók lettek!

nem rossz valamelyik képnél a carnis blogbejegyzésed a héttérben :)
és milyen lett a rocketeer? mintha azt is ott láttam volna az első és a második képen...

rudeboy1969 2009.03.05. 16:58:50

az még csak alapozott :)

Gerik001 2009.03.05. 17:33:19

profi. :)

festö szakkört nem tartasz? :D

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.03.05. 19:01:06

@Gerik001: De, éppen azt tart. :)

A legkeményebb Holt arca. Zorál cuccos!

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.03.05. 21:36:37

Ez a csaj nekem nagyon nem illik bele az Iron Kngdom világába ezzel az elcseszett mangás fejjel. Már a klubban a stat kártyán is azt néztem, hogy úristen ilyet tényleg kiadott a PP?

Mértkellnick? 2009.03.05. 21:37:26

Júhéé! Nagyon külditek most, srácok, világbajnok tartalmak kerültek fel, csak így tovább!

rudeboy1969 2009.03.06. 07:53:08

@tengerSAM: Ízlések és pofonok...
@Gerik001: egy ideig a trollban tartottam, de az idők változnak... Az Árkádiában viszont gyakorta lent vagyok, és szívesen válaszolok festős kérdésekre. Még arra is megfűzhető vagyok, hogy megmutassam a technikákat, de csak a kampány után.

Gerik001 2009.03.06. 08:18:57

mondjuk szereztem kismillio festös filmet. ugyhogy ha kérdésem van megkereslek. Ugyis a legion doboz elkészülte után keddi vendég leszek lent.
süti beállítások módosítása