ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

C2A Battle report Khador vs Legion

2009.03.22. 10:10 | rudeboy1969 | 3 komment

Címkék: battle report warmachine privateer press árkádia hordes khador legion of everblight

A Call to Arms javában dübörög a klubban. Zoli (aka Gróf úr) Legion serege szintén dübörög. Ez azt jelenti, hogy nem is nagyon emlékszem, hogy verte-e már meg valaki, nekem mostanában nem volt szerencsém ellene. Nagyon köszönöm a méltatást, de ennyire nem jók az eredményeim, inkább mindig csak Wolfi szaladt bele Rhyas featjébe. Huntroll például rendszeresen elkalapál, Márk Circleje ellen sem nyertem még soha, bár egy élet célok nélkül üres volna. Egyszer Butcher bácsit lőtték keresztül , máskor a küldetést orozták el a nindzsa elfek az orrom elől. Ráadásként Gróf úr a kezdő játékosok gyámolítójaként ismert, és sokat játszott ligán kívül is az utóbbi hetekben, így már nagyon érett ez a megmérettetés.

750 pöttyben állapodtunk meg, mivel akartunk egy nagyobb csatát játszani, de még nem szerettünk volna 2 casterre koncentrálni. Az efféle móka amúgy is csak külön rákészüléssel jó, a "hétköznapi gyakásra" jobb az egy caster. Bevallom, ez volt az első 750 pontos játékom. Néztem is seregösszeállításnál a Tabletop Commanderre bután: hát még ez is belefér?!? Meg még ez is?!? Leginkább azért csipom nagyon az 500 pontos métákat, mert ott a seregösszeállításnál tervezni kell vadul, átgondolni mindent ötször és még néhányszor. Persze ez a 750re is igaz, de mégiscsak nagyobb a büdzsé.

Tehát a vörös sarokban (ismét átvéve az őt megillető helyet az öregasszonytól):

Kommander Sorscha
-Devastator
MoW Kovnik
-Destroyer
-Berserker
Widowmakers
Doom Reavers
WG mozsár
Orin Midwinter
Gorman Di Wulfe
Lady Ayana&Holt
Alten Ashley
 

Míg a hamvaskékesfehér sarokban:

Saeryn
Seraph
Angelius
Carnivean
Blighted Swordsmen
Incubi
2*Warmonger War Chief
Warmongers
Blighted Swordsmen
Raptors
Feralgeist

 A koncepciómat aljasul az Old Bitch ellen terveztem, mivel W. azzal tolta az utóbbi időben, így Swamp Gobberék otthon maradtak... sajnos. Saerynre azért esett a választásom, mert 'Machine ellen jobb, mint Vayl (persze ez vitatható, maradjunk annyiban, hogy számomra jobban fekszik) és 750be öngyilok 5 furys 'lockot hozni. Gondoltam én. Emellé még az volt az éca, hogy belemegyek a Khador játékába és én is ütőset rakok össze, lássuk, ki a jobb a pofozkodásban... hiba No.1.

Terepnek átlagosat, küldetésnek pedig a "meseerdő" (wicked wilderness) nevűt dobtuk. Mint kiderült pontosan erre a küldetésre terveztem a sereget; 5 incubus terrorral 3+2 warmonga' abominationnal rendkívül alkalmatos az ellenfél elijesztésére. Ezt már játszottam cirkle ellen, sőt reportot is írtam róla. Nem baj, nem leszek GW (maradok WG) és nem játszunk mást azért, hogy a  nagyérdeműnek ne kelljen kétszer ugyanolyan reportot olvasnia! A lényeg az, hogy aki eddig nem tudott menekülni, mert tökös srác volt, az már annyira nem tökös, és futhat mint a gruntok. Ennek értelmében Zoli Bácsinál ott sorakoztak a terrort okozó incubik, és az abomination ogrunok, nálam pedig a doom reaverek voltak scenarió játékra alkalmasak. Az CMD még a Kovnik igyekezett erősíteni, hiszen seregem nagy része futásra igencsak alkalmas szólókból állt. 

A héten a seregeknek felére csökkentett felállási zónából kellett indulni, ami tovább nehezítette a közelharcos seregek dolgát. Gróf úr a kezdés mellett döntött, és seregét szélesen széthúzva állította fel. Mivel nem volt ADm (Hiba No.2) és elsőként állítottam seregletet fel kellett kékülnöm mindenre, meg az ellenkezőjére is. Ijesztgetős kulcsfigura jutott rendezői balra a Warmongerek személyében, két Chief középre, jobbra pedig Swordmanek, akikből úgy dől az Incubus, mint John Holmesból az "áldás" a forgatás első napján.

Én a seregemet 5 részre osztottam. Az első rész a doom reaverek alkották. Övelük nagyon nehéz ebben a küldetésben játszani, mivel magukon kívül a seregem nagy részét leijeszthetik az asztalról (pláne 5 inccses felállási zónával). Ezért ők a jobb szélre sorakoztak fel, messze a sereg derekától,de közel a leendő akcióhoz. A második rész a mozsár volt. A Khadori tűzérség remekének nagy a lőtávja, de azért az 5 inccses felállás nagyon nem kedvezett neki. Így középtájt raktam fel, ahol szabad lővonal, és egy sandbag wall várta.

A harmadik egységet a Kovnik és a két jackje alkották. A jackek a középső szabad útvonalra kerültek, a Kovnik mögöttük állt fel. Előzetes elemzésem alapján őket tartottam a meccs legütőképesebb elemének. A destroyer nagy erővel tudott messzire lőni, és marsallolva már nem is pontatlan, a berserker pedig a kovnikkal a játék egyik legütősebb kombója. A Kovniknak még egy szerepet szántam, neki kellett a seregemet a fejvesztett meneküléstől megóvnia. A negyedik csoport a solok csoportja volt. Nekik a kisdobos és a rendszerellenes felforgató szerepét szántam (tehát ahol tud segít, és ahol tud árt). Az ötödik seregegység a mesterlövészek hada volt. Alten és a widowk szokásos kulcsfontosságú solovadász és beastriogató szerepkörben várták a sorvadó elfiességű srácok közeledtét.


1. kör

Ez mindig a mozgásoké, nagyon trükkösnek kell lennie valakinek ahhoz, hogy ebben a körben győzelmet érjen el. Gróf úr serege megindult felém. Saerynen kívül mindenki futott, ez egy ilyen sportos csapat, na. Mivel senki nem volt pofon/ólom/blight közelben, hála az AD hiányának és a csökkentett felállásnak valamint Wolfi visszafogott ADjének, hát a futómozgalom erősítése mellett döntöttünk.

A jobb oldali törekvéseket elnézve biztos voltam abban, hogy a seregem megfogja Gróf úr csapatait. A berserker és a destroyer simán végez az ogrunokkal, a solo és a mozsár is arat köztük, de még a doom reaverek is megérkezhetnek, ha elszabadulna a pokol. Angelius már bizonyítottan nem képes szétverni egy devastatort (khmm, átlag 14 sebet bever neki elsőre, amit ha jól allokál (1 vagy 5) a többi támadása is értelmet nyer, csakúgy, mint a kisegítőké), így azt bátran toltam előre. Pláne mivel nagyon sok szemét kombó van a nagy ARMal rendelkező vasgolyóra.

A bal szél ellenben már nem nézett ki ilyen rózsásan. A kardosok gyors közeledtével tennem kellett valamit, mivel halálukkal megindítom az incubik áradatát soloim felé. Ráadásul a frissen játékba szült Incubus boostolva támad egyet, ami MAT6tal erősen fenyegeti még a magas DEFű solokat is. Az Incubi iszonyatosan táp germó, majdnem kötelező hozni. Kérdezzétek meg Márk B13 csapatát, ha nem hiszitek. A raptorok is itt fenyegettek, könyűlovasság révén az erdőből kandikálva kifelé. Majd kitámadva, majd vissza az erdő mögé. Ultratáp sokoldalú egység No.2. Lőnek, ha nem rohamoznak ütnek hármat, ebből kettőt weapon masterként és mozognak, sokat...

Alten Ashleyre még szükségem lehet a szörnyek kiírtásánál, gondoltam, így őt elmenekítettem az ekkor már biztosan szomorú jövő előtt álló widowmakerek mellől. Wolfi Widowmakerjei rendkívül veszélyesek, mert piszok jól használja őket, ezért fel van nekem írva a fontos teendők közé: Widowmaker nem érheti meg a második aktivációját, de ha lehet, az elsőt sem. Őket nem hiába nevezik így, mivel nagyon sok egywoundos baba halála szárad a lelkükön, de nálam elég kemény a halálozási rátájuk. Azért még a haláluk előtt megszórták a kardos egységet, hátha kicsalnak egy-két incubit idő előtt, ez nem jött össze, mivel az ellenfél taktikusan visszatartotta a förmedvényeit. A "Használati Utasítás Az Incubi Egységhez" kézikönyv legelső szabálya, hogy csak akkor jöjjön elő, ha rögtön tud valakit ütni (ebben a scenárióban elég rémíteni is), vagy ha az volt az utolsó baba, akiből kijöhetett. A casterem előrecaplatott, mert a csata kulcsa ez az oldal volt.


2. kör

A raptorok jöttek láttak és lőttek. Emlékeim szerint ütöttek, de secko jedno. A widowok meg fogytak. De a kapitány életben maradt.  Sorscha pedig bevonult az erdőbe, és kiírtotta a raptorok vezérét, így próbálva akadályozni áldatlan tevékenységüket (így már csak Saeryn tudott nekik parancsot adni). Kicsit rizikós lépés volt, és megmondom őszintén, hogyha tudom mit is tudd Saeryn, és nem felejtem el a raptorok képességét, miszerint szabadon kivonulhatnak közelharcból, már nem vinném be oda a casteremet. Már csak azért sem, mert itt elbukhattad volna a csatát, ha egy kicsit jobban figyelek, de erről később.  Középen a Devát tovább toltam előre, és lőttem mindennel ami képes volt, ezzel jópár incubit útjára bocsátva. Ezek egy része a casterrel próbálkozott, de a 20as DEF behozta a várakozást, és nem tudták átütni. A maradék elindult solot riogatni, de itt hála istennek megdobáltam a megdobálni valót. A koncepció az lett volna, hogy még ha nem is ütik meg (bizonyított: meg tudják, kocka kérdése, célszám 14+ három kockán) a láthatatlan Holtot ráijesztenek. De sajna nem.

Középen a berserker is igyekezett rohamtávba kerülni. A jobb szélen érdekes dilemma került elő. A rohamtávot méregetve kiderült, hogy a doom reaverek 3 incsre elijeszhetik a közeledő ogrun warmonger egységet. Viszont a warmongerek szintén hatással vannak a reaverekre, így a legviccesebb esetben az is előfordulhat, hogy odarohannak a kardjukat lobogtatva, a warmongerek beszarnak, és elfutnak, de a reaverek is elfutnak a borzasztó nagy ürülékkupacok láttán. Ebben az esetben bősz girjavikjaink még az olimpiára is nevezhetnének... Ezen jót kacagtunk, mert megfilmesítésre méltó látvány lehet. Magabiztosan fontolgattam a lehetőséget, mondván biztosan van a reavereknek egy 9es CMDjuk, de sajna a kártyák tanulmányozásánál kiderült, hogy csak 7es!!! Így ők még rosszabb eséllyel mentek volna bele a riogatósdiba, mint ogrun pajtásaink. Ezt a lehetőséget skippeltem.


3. kör

Zoli betámadta Sorschát az erdőben. A tetű varázslatot is rárakta a Seraphra, de csak 4et dobott 3d6on. A szerencsétlen Angelius meg snake eyet dobott a devastatorra.

"Nem tudom, az éééleeeteeemeeet, hol rontottam én el..." De, sajna, tudom. Itt. Ugyanis járható út lett volna, hogy a Raptorok egyike nem megy el Sorscha Kiskisasszony mellől, hanem hátát mutatja a Seraphnak, aki ráslammol (DEF15, hátulról 13, slammelve 15, MAT5, célszám 10+ három kockán... bevállalható) és fekvő Sorscha ritkán éri meg a következő körét. A zseniális taktikai húzás apró szépséghibája, hogy a csütörtöki elemzés során jutott eszembe, ami ugye két nappal a mérkőzés után volt. Lépcsőházi theorymachine, szánalmas. A tetű varázs a Blightbringer, ami boostolva sem alkalmas Sorscha felszecskázására, de erősen elgondolkodtatta volna Wolfit, merre fusson az erősen lesebzett 'casterrel. Az Angéla meg... ez van. Ennél a résznél megtört bennem valami, elfogott a sorstalanság érzete, mert b.ssza meg a Jeromos, ha eltalálom és kiszedem egy kezét, hát a két Warchief berohanja és utána meglátjuk, mi marad belőle... Nem sok, nem sok. Közben egy Incubus odafutott a Kovnikhoz, hogy leijessze a pályáról; kevés esély, de ha bejön, hatalmas nyereség. Nem jött be.

Sorscha megmenekült, és a deva is sértetlenül várta a 3. kört. Ráadásul az ellenfél olyan borzasztó pozícióban maradt, hogy mindenképp döntő kör következett. Sorcha arrébb windrush-mozgott a raptor oldala mentén, a meleejében maradva. Majd kisütötte a featjét. A Seraph oldala mentén. A Raptorokoat visszavontam, sajna. Kapott is egy azaz egy sebet a Blightbringertől. Ezáltal minden beast, a lock, egy warchief, és a raptorok is lefagytak. Majd agyonverte a seraphot, akit megszállt a feralgeist. Sorscha ezt nem szerette volna, és hamburgert csinált a dögből. Alten Ashley kilőtte Angelius bodyját, a berserker pedig széjjelvágta. A unitokat tovább lőtte a mozsár és a destroyer, de most pontatlannak bizonyultak. A Deva berobbantotta tölteteit, megsebesítve a lockot és a Carnit. Holt végzett az őket riogató incubikkal.


4. kör

A warmongerek elszánták magukat és betámadtak.

Kicsit elbíztam magam erre a körre , bár a csata még egyáltalán nem volt lefutva. Sőt , jött egy olyan kör, amikor visszatért régi dobásátlagom, és mindig sikerült egyel kevesebbet dobnom a kelleténél. De ez a CMD csekkekre is igaz volt, így álltam a sarat. A Warmonga1 berohanta a berzát, WarMo2 vad kocogással igyekezett Gorman és a KKK inkvizítor felé, hogy rájuk hozza a frászt, WaMo3 meg kénytelen volt koherenciát tartani és felállni közibük. Az ijesztés nem jött össze, rövid volt a táv, a roham hozta az elvárhatót, a koherencia meg fennmaradt. A többiek törölgették a jeget az arcukból.

Ezután felgyorsultak az események, a Kovnik kivégezte az Incubust, a Destroyer az egyik, míg a berza a másik 'mongát, a maradék meg megijedt az előretörő Doomreaverektől. A Carni megtépázta a kinyílt Devát, de leverte a Berzerker, a Raptorok odafutottak Sorscha mellé és kaptak egy Blightbringert, de ez kevés volt az örömhöz, mert Saerynt közvetlenül fenyegette egy Doomreaver és a Berza. Innentől lehetett volna bújócskázni, de ha már halni kell, jobb tisztességesen, így Saeryn megvágta magát 7 furyra, amibe belehalt.


 

Nagyon jó és tanulságos mérkőzés volt; igazából Wolfi ellen azért szeretek játszani, mert el akarom tanulni a sereg taktikus mozgatását, mert még mindig megvan az a kezdő-hibám, hogy számomra csak az "előre, az ellenség felé" irány létezik és a gyors visszavonulás, újrarendeződés, szárnyra-csoportosulás nincs eléggé a látóteremben. Márk ellen meg azért jó játszani, mert az analitikus gondolkodása egész egyszerűen elképesztő. Csontyban az a jó, ahogy Pithagorasz-tételt számol a rohamokhoz és minden mást is ilyen matematikai aprólékossággal eltervel. A többiek ellen meg azért, mert mindig meglepnek valamivel. Szóval jó ez a játék, na.

Én meg csak annyit fűznék hozzá, hogy amikor a csata elindult egy fényképezős, battlereportos, röhögős csatát akaram játszani, de mint a c2a alatt annyiszor, ez is egy hihetetlen feszültségekkel teli, maximális gondolkodást igénylő bruszt lett a végére. Max respect a Zolinak!

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr431014067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.03.22. 11:02:09

Erős meccs volt a leírás alapján. Cs. Zoltánnak meg gratulálok a 3d6-ra 4, 2d6-ra 2 kombóhoz! :)

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.03.22. 16:48:01

Az én játékomban az a jó, hogy néha úgy tologatom a cuccot, hogy nemhogy az ellenfél, de még én sem tudom, hogy mi lesz belőle. :D
(általában zakó, de valahol el kell kezdeni :D)

Gróf Úr 2009.03.22. 17:38:00

@tengerSAM: MINDENKI úgy kezdte. Aztán én sem jutottam sokkal tovább, de legalább élvezem a játékot ;-)
süti beállítások módosítása