Aludtam rá pár napot. Ideje, hogy a beígért véleményposzt is megszülessen. Kezdjük azzal, mit gondoltam az újításokról, amikor előzetesen elolvastam őket. Két lista? Király! Változatos szkenáriók? Zsírsüti! Caster killel és VP-vel nem lehet csatát nyerni? Hmm-hmm, majd meglássuk...
A versenyen aztán rengeteg tapasztalattal gazdagodtam. Megpróbálom ezeket értelmes csoportokba rendezni.
Szkenáriók:
Nem szerencsés olyan küldetéseket választani, amelyek legkorábban a 4. körben nyerhetők meg. A szervezők rugalmasságára jellemző, hogy amint ezt a problémát többen is felvetették napközben, alakítottak a programon, és az utolsó két csatára több időt adtak. Ennek ellenére a küldetések többségénél simán el lehetett kerülni a vereséget egy-egy jó helyre helyezett, értéktelen szólóval. Aki nyerésre akart menni, annak hatalmas kockázatot kellett vállalnia, de jól felépített, értelmesen mozgatott sereg ellen általában ez is kevésnek bizonyult. Ellenben az aktív félnél benne volt a hatalmas bukta lehetősége. Tehát 0,0 értelme volt erre bazírozni.
Mindenki ugyanazt a küldetést kapta – szólhat az ellenérv. Ami látszólag rendben is van, de ha egy-két játékos figyelmetlenségből, tapasztalatlanságból mégis „odaadja” a győzelmet az ellenfelének, akkor az a nyertesnek hatalmas fór a többiekkel szemben.
Két lista:
Ránézésre jópofa, de két érv ellene szól. Azokat segíti, akiknek sok figurájuk van, így nagyobb szabadságuk van a listák összeállításánál. Úgy gondolom, a szervezők célja a rendezvénnyel elsősorban a játékosbázis növelése, és nem a PP forgalmának direkt fellendítése. A szisztéma viszont nem kifejezetten azokat támogatja, akik nagy nehezen összegründoltak 500 pöttyöt, és belevágnak a versenybe.
A másik poroblema, hogy a két lista csak megkönnyíti, hogy olyan alternatív sereget hozzon az ember, amivel legalább a döntetlent bebiztosítja magának egyik-másik csatában. Lásd még feszületek és 0 VP-s szólók a sarkokban. A sakkban évek óta azon küzdenek, hogy leszorítsák az ikszek arányát, és őszinte, nyílt, nyerésre játszó partikra kényszerítsék a nagymestereket. Mert az enervált, passzív döntetlen az béna, uncsi, mindegy miről van szó. (Vö: Cagliari-Atalanta 0-0)
Caster kill:
SzVSz a fentiek 90%-a orvosolható lenne azzal, ha a Caster Killt visszahelyeznénk méltó helyére, azaz nyerésnek felelne meg – lásd még hivatalos PP-s versenyek, ligák, kupák. Több olyan csata is volt, ahol tudtam, hogy semmi esélyem megnyerni a szkenáriót, de az ellenfél vezérére rá tudtam (volna) menni, ha nagyon akarok. Ez mindig kockázatos, a bukta vastagon kinéz, ám a győzelemért megérte volna rizikózni. Egy kicsit jobb döntetlenért meg nem annyira.
Infantrymachine:
Amíg nem jön ki az MkII, érdemes lenne szájkosarat rakni a gyalogságra. A PP maga is elismerte, hogy elszaladt velük a ló, ezért (is) készül gőzerővel az új rendszer. Nem sokból állna arra kapacitálni a játékosokat, hogy 500 pontból ne egy darab Light Jacket (!) legyenek képesek kiállítani - lásd CtA. Mondjuk a négy küldetésben 1-2-nél kifejezetten nehézfiúkra szabni a teljesítést, és akár a többi esetében is előnyben részesíteni azokat, akik a statisztikák ellenére igyekszenek hűek maradni a játék szellemiségéhez. (Ez most elég patetikusan hangzott, de aki ötven gyalogos alatt nem tud egy csatát elképzelni, annak ott van a Warhammer. Szerintem.)
Javaslataim:
Rugalmasabban megnyerhető csaták (Caster Kill, több VP, hamarabb teljesíthető főcél stb.), egy lista (önkorlátozás a kezdők támogatására), passzivitást csökkentő pontozási rendszer, Jackek/Beastek támogatása.
Kérem a kedves szervezőket, hogy ne fikázásként, támadásként, akármiként értékeljék a leírtakat, mert semmi ilyesmi nincs mögötte. Pusztán egy résztvevő jobbító szándékú véleménye, aki a következőn akkor is ott lesz, ha a mostani rendszerben bonyolódik a negyedik kupa.
Ui: készül a versenyről a videós bemutató, kis türelmet még…