ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

for the win!

2009.05.21. 11:11 | Tartótiszt | 13 komment

Címkék: verseny warmachine privateer press ppk hordes

Aludtam rá pár napot. Ideje, hogy a beígért véleményposzt is megszülessen. Kezdjük azzal, mit gondoltam az újításokról, amikor előzetesen elolvastam őket. Két lista? Király! Változatos szkenáriók? Zsírsüti! Caster killel és VP-vel nem lehet csatát nyerni? Hmm-hmm, majd meglássuk...

A versenyen aztán rengeteg tapasztalattal gazdagodtam. Megpróbálom ezeket értelmes csoportokba rendezni.

Szkenáriók:
Nem szerencsés olyan küldetéseket választani, amelyek legkorábban a 4. körben nyerhetők meg. A szervezők rugalmasságára jellemző, hogy amint ezt a problémát többen is felvetették napközben, alakítottak a programon, és az utolsó két csatára több időt adtak. Ennek ellenére a küldetések többségénél simán el lehetett kerülni a vereséget egy-egy jó helyre helyezett, értéktelen szólóval. Aki nyerésre akart menni, annak hatalmas kockázatot kellett vállalnia, de jól felépített, értelmesen mozgatott sereg ellen általában ez is kevésnek bizonyult. Ellenben az aktív félnél benne volt a hatalmas bukta lehetősége. Tehát 0,0 értelme volt erre bazírozni.
Mindenki ugyanazt a küldetést kapta – szólhat az ellenérv. Ami látszólag rendben is van, de ha egy-két játékos figyelmetlenségből, tapasztalatlanságból mégis „odaadja” a győzelmet az ellenfelének, akkor az a nyertesnek hatalmas fór a többiekkel szemben.

Két lista:
Ránézésre jópofa, de két érv ellene szól. Azokat segíti, akiknek sok figurájuk van, így nagyobb szabadságuk van a listák összeállításánál. Úgy gondolom, a szervezők célja a rendezvénnyel elsősorban a játékosbázis növelése, és nem a PP forgalmának direkt fellendítése. A szisztéma viszont nem kifejezetten azokat támogatja, akik nagy nehezen összegründoltak 500 pöttyöt, és belevágnak a versenybe.
A másik poroblema, hogy a két lista csak megkönnyíti, hogy olyan alternatív sereget hozzon az ember, amivel legalább a döntetlent bebiztosítja magának egyik-másik csatában. Lásd még feszületek és 0 VP-s szólók a sarkokban. A sakkban évek óta azon küzdenek, hogy leszorítsák az ikszek arányát, és őszinte, nyílt, nyerésre játszó partikra kényszerítsék a nagymestereket. Mert az enervált, passzív döntetlen az béna, uncsi, mindegy miről van szó. (Vö: Cagliari-Atalanta 0-0)

Caster kill:
SzVSz a fentiek 90%-a orvosolható lenne azzal, ha a Caster Killt visszahelyeznénk méltó helyére, azaz nyerésnek felelne meg – lásd még hivatalos PP-s versenyek, ligák, kupák. Több olyan csata is volt, ahol tudtam, hogy semmi esélyem megnyerni a szkenáriót, de az ellenfél vezérére rá tudtam (volna) menni, ha nagyon akarok. Ez mindig kockázatos, a bukta vastagon kinéz, ám a győzelemért megérte volna rizikózni. Egy kicsit jobb döntetlenért meg nem annyira.

Infantrymachine:
Amíg nem jön ki az MkII, érdemes lenne szájkosarat rakni a gyalogságra. A PP maga is elismerte, hogy elszaladt velük a ló, ezért (is) készül gőzerővel az új rendszer. Nem sokból állna arra kapacitálni a játékosokat, hogy 500 pontból ne egy darab Light Jacket (!) legyenek képesek kiállítani - lásd CtA. Mondjuk a négy küldetésben 1-2-nél kifejezetten nehézfiúkra szabni a teljesítést, és akár a többi esetében is előnyben részesíteni azokat, akik a statisztikák ellenére igyekszenek hűek maradni a játék szellemiségéhez. (Ez most elég patetikusan hangzott, de aki ötven gyalogos alatt nem tud egy csatát elképzelni, annak ott van a Warhammer. Szerintem.)

Javaslataim:
Rugalmasabban megnyerhető csaták (Caster Kill, több VP, hamarabb teljesíthető főcél stb.), egy lista (önkorlátozás a kezdők támogatására), passzivitást csökkentő pontozási rendszer, Jackek/Beastek támogatása.

Kérem a kedves szervezőket, hogy ne fikázásként, támadásként, akármiként értékeljék a leírtakat, mert semmi ilyesmi nincs mögötte. Pusztán egy résztvevő jobbító szándékú véleménye, aki a következőn akkor is ott lesz, ha a mostani rendszerben bonyolódik a negyedik kupa.

Ui: készül a versenyről a videós bemutató, kis türelmet még…

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr641134984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.05.21. 12:20:18

Kb mindennel egyetértek, kivéve az infantrymachine-os részt. Ha két listát hozok, akkor az egyik teljesen biztos, hogy anti-infantry felállás lesz, onnantól meg hadd szóljon, mindkét oldalon orosz rulett a választásnál. A gyalogságot egyedül abban az esetben lehet korlátozni (nem tudom, hogy kell-e), ha csak egy listát lehet hozni, és nem hirdetik ki előre a 4 szcenáriót. Akkor senki nem teheti meg, hogy heavy nélkül vág bele. Illetve megteheti, ő dolga :)

Egy kiegészítés: a helyi meta azért sokat számít. Ide értem a WM-H arányát, meg azt is, hogy a többség hány pontból gazdálkodik. Pl. a szervezők (ha jól tudom) azért nem akarnak 750-es versenyt, mert azzal eleve kizárnának néhány játékost. Na most akinek van két kb. különböző 500 pontos listája, annak van egy darab 750-es is. Akinek úgy van két 500-asa, hogy kicseréli benne a castert, az meg elég nagy hátrányból indul az előbbiekkel szemben.

Mondjuk én az egy lista híve vagyok, mert sokkal izgalmasab, ha kiegyensúlyozott sereget kell építeni, és nem két specializáltat. Le a kalappal, ha valaki egyszerre beteszi Eirysst és Altent. Vagy az is jó megoldás, ha mindkettőt kihagyja, és olyan harmadik figurát választ, ami kevésbé hatékony, de WM és H ellen is működik. A két listánál nincs ilyen kockázat, ami szerintem baj.

Egy lista, helyszínen bejelentett szcenáriók. És akkor se a pontozást, se semmit nem kell megváltoztatni. Kötelezővé kellene tenni a kockázatvállalást, for fun and profit :)

rudeboy1969 2009.05.21. 12:33:51

Mint a rendezvény egyik szervezője mindenekelőtt szeretném megköszönni az összefoglalásodat! Többeket kértünk, buzdítottunk arra, hogy a verseny előtt, és után is fejezzék ki véleményüket, kritikájukat. Így, még ha akarnám sem tudnám támadásként venni az irományt.

Én is igyekszem pontokra szedve válaszolni a dolgokra, mivel nagyon elgondolkodtató volt a bejegyzés, és a túl sok fejemben kavargó reakciót kicsit meg kell rendszabályozni. (Talán nem kellett volna reggelire egy energiaital-kv-kóla kombóval kezdenem, de akkor biztos a bealvás)

Szkenáriók: Hát itt bizony elszúrtunk pár dolgot! Túlzott volt a demokrácia, és inkább bevettünk azokból a küldetésekből, amiket a C2A alatt megkedvelt a nép, ahelyett, hogy kimondottan a versenyjátékra alkalmas küldetéseket erőltettük volna. A következő versenyre a két megoldás kombóját fogjuk alkalmazni, tehát előbb szavazás, majd tesztelés, majd (ha kell) módosítás, végül megtartás/lecserélés.

Két lista: Megszavaztatjuk, mert szerintem jó volt a két listás rendszer, de tényleg szólnak észérvek az egy listás játék mellett.

Caster Kill: A szkenáriók úgy voltak kialakítva, hogy csak az első legyen casterkilles (egy kis csavarral). Ezt a rendszert meg fogjuk tartani. A többi küldetést is meg lehet nyerni szétcsárázással (azaz 0-ra veréssel), ami egy caster killt követően már annyira (!!!!) nem nehéz. Viszont nem akartuk azt, ami a múltkori versenyen a legkeserűbb szájízt hagyta maga után, hogy nem volt küldetés teljesítés, csak agyatlan gyakás. (Ez szerintem most nagyon szépen ki is jött, aki nem koncentrált megfelelően a küldetésre, nagy zakóba futhatott bele. Pl amikor én nem slammeltem el a Márkó Woldwardenjét az objektívától, hanem leálltam vele brusztolni.)

Infantrymachine: Tervbe volt a visszavétele, amit a küldetések kiválasztásával akartunk megtenni, de végül sajnos kivettük azokat, amiket csak jackkel-beasttel lehet teljesíteni. (Tagged, frontline forray, ha jól emlékszem). Ha a következőt még MKI szerint írjuk ki, biztos, hogy ezek bekerülnek.

És most egy kis megszellőztetés, amit még nem akarok külön posztba rakni, mert annyira még nem hivatalos. Akkor viszont miért teszem közzé? Azért, hogy lássa a köménymag milyen irányba akarjuk terelni a versenyt.

Szóval a napokban jelezték nekem, hogy egy jelentős támogató szállna be a verseny, és a C2A fő támogatójának. Nagyságrendekkel nagyobb díjakat kapnánk, és sok feladatot levennének a vállunkról. Viszont amiben fejlődnünk kell, az a verseny igényessége. X időn belül el kéne érni a teljes festettséget. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy a következő versenyre már csak festett sereggel lehet jelentkezni, és azt sem, hogy a festettség beleszámít majd a pontozásba. Viszont az biztos, hogy a teljesen festett seregek nagy támogatásban fognak részesülni, és a festettséggel kapcsolatos verseny is jelentős részt fog kapni a díjakból.

Természetesen MINDEN változásba igyekszünk bevonni a közösség MINDEN tagját, mivel hiszem, hogy ez a közösség ezért működik ilyen jól.

UFF
Wolfi

rudeboy1969 2009.05.21. 12:37:12

@geistwald: Azért nem titkoljuk a küldetéseket, mert akkor a birónak kicserepesedne a szája. Értsd elég sok szabályt kell észben tartani, ha előre kirakjuk a küldetéseket, akkor legalább számíthatunk arra, hogy lesz aki elolvassa, és előre betanulja.

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.05.21. 15:09:40

@rudeboy1969: Számíthattok, de pl. a Geistwald-féléken ez nem segít. :P

Caster kill: én két caster killbe futottam bele a versenyen (a farok rosszabbik végével). Az egyik x lett, a másik meg csak azért nem lett az, mert közben a pontokat is elfoglalta Gróf Úr. És nem a caster kill volt előbb. Szóval a szűk időlimit miatt egyáltalán nem könnyű lepucolni valakit, ezért nem egyenlő a nyeréssel a főnökverés. De pl. az egy szimpatikus kompromisszum lehet, hogy scenario teljesítése 5 pont, caster kill 4 pont. Hmm?

Na mindegy, idő mint a tenger a következőig.

rudeboy1969 2009.05.21. 16:27:23

@Tartótiszt: Inkább a küldetések helyes megválasztásával igyekszünk terelgetni az embereket a tökös játék irányába. Egyébként a mostani C2A küldetéseket elnézegetvén lesz elég sok elmebeteg küldetés, amit tesztelgethetünk...

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.05.21. 17:10:14

@rudeboy1969: Ja, viccesek, de mindegyik végén ott van, hogy a caster kill nyer. Talán nem véletlenül. :)

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.05.21. 17:20:23

Mondjuk a legtöbb kérdésben nincs tökéletes megoldás, mert egyszerűen ízlés dolga. Biztos van, aki úgy érezné jól magát, hogy 4 caster killes meccs, aztán sanyi. Másrészt a legtöbben így is, úgy is elmegyünk, és még jól is érezzük magunkat. Úgyhogy túlkombinálni se kell. Főleg, hogy Márkó így is, úgy is megnyeri :D

rudeboy1969 2009.05.22. 07:50:21

@Tartótiszt: De a caster kill ott is csak másodlagos győzelem, a küldetés teljesítését külön díjazza a rendszer.

(nagyon erős a caster kill lobbi :) )

Mértkellnick? 2009.05.22. 18:24:04

Ha szólhatok külsősként/érdeklődőként: azon nem gondolkodtatok még, hogy mi lenne, ha csökkentenétek a mérkőzések számát? Kevesebb ellenfél, de több idő, szerintem nehezebb lenne döntetlent játszani 7-8 kör alatt... Utóbbi ráadásul a caster/'lock killes kérdést is megoldaná, aki az elején elveszti a vezért, az nagyon hamar felmorzsolódna, tehát lenne értelme a fejesre hajtani.

A festés: nálam okosabb emberek is elmondták már, hogy ezzel gondok lehetnek, tényleg nem egy kezdőbarát megoldás, ha azzal nyit egy verseny, hogy legyen 500 pontnyi festett babád. A régi motorosok úgyis kimázolják a bandájukat, a feltörekvő nemzedék meg had élvezzen már ennyi kegyet, ezt szerintem egy szponzor is megérti. Inkább a hajlandóságot kéne serkenteni pl. az első három legszebben festett sereg díjazásával. Vagy csokival. Esetleg óriásplakátokkal.

Ha pedig kecskét is, káposztát is akartok, akkor miért nem tesztek be egy sima caster/'lock killes küldetést? Az már ennyire passé? Gyakna mindenki egy jót, oldódna a hangulat, és nem is kéne újabb, furmányos missionök kiagyalásával és tesztelésével tölteni az időt.

Uff, szóltam. Dobálhattok kakival. :)

Mértkellnick? 2009.05.22. 18:32:37

Ja, és a két lista-dologhoz:

1. Néhány ember ki sem tudja használni az előnyeit kevés figurája miatt, így a többiek jutnak durva előnyhöz.

2. Ugyan segíthet a gusztustalan tápok letörésében, de nem kényszeríti rá az embert, hogy minden ellen készüljön. A verseny az (barátság, fair play, jó hangulat mellett) mégis csak verseny, kösse fel mindenki a gatyát, eszeljen ki minél univerzálisabb összeállíítást, aztán nézze meg, hogy mire megy vele. Szerintem elég szemétség a "ja, hát ha infantryval jön, akkor berakom az összes AOE-t lövő egységemet, oszt' jól van" mentalitás.

rudeboy1969 2009.05.22. 19:07:16

@Mértkellnick?: az első küldetés caster kill. A két listád közül akkor kellett választanod, amikor az ellenfelednek csak a frakcióját ismerted. Lehet, hogy a kismadarak elcsiripelték már, hogy az adott srác mit hozott, de igazából a két lista előnye a küldetések megoldásában valósult meg. Tehát Pl.: Ha jack kellett egy küldetéshez, hoztál egy jackes listát, ha meg gyorsaság akkor egy AD-set.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.05.23. 02:18:40

@rudeboy1969: "Tehát Pl.: Ha jack kellett egy küldetéshez, hoztál egy jackes listát, ha meg gyorsaság akkor egy AD-set."

Pont ez a bajom. Ha nem kell jack vagy AD, nem teszi be valaki? Ez így ratyi. Csináljon egy listát, aztán meglátjuk, mi a küldetés. Az én contractomban feleannyi modell sincs, mint amiből mondjuk a Cryx gazdálkodik. All-comer listákkal partiban vagyunk, 2 specializált listával közel sem. És mégegyszer: nem értem, miért nem izgalmas, hogy már az összeállításánál mérlegelni kell, meg kockázatokat vállalni.

Nekem valamiért gáz, amikor a játszmák előtt nagyobb szájkarate megy, mint amekkora meccs lesz belőle az asztalon. Jó dolog a meta, de azért nem minden. És csak azért nem fogok full unitokat venni, mert sose használnám őket, de mekkora jók lesznek az egyik vagy a másik szcenárióban. Tudom, hogy ez nem többségi vélemény, úgyhogy mindegy is, csak leírtam. Jókat kell dobni, az a lényeg :)

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.05.23. 07:45:30

@geistwald: "Tudom, hogy ez nem többségi vélemény, úgyhogy mindegy is, csak leírtam."

Hááát, már vagyunk 2+1-en. Ráadásul van egy igérvényünk 2-6 sörre is. Nem is akarok belegondolni, hogy volt olyan tömegpárt, amelyik kábé így kezdte egy sörcsarnokban.

A random húzásos ötleted is támogatom. Az elején kábé 15 perccel több időt igényel, meg jó pár nyomtatott oldalt, hogy minden asztalhoz jusson egy példány, és meg lehessen nézni, ha valami nem tiszta.
süti beállítások módosítása