ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

gorten grundback kalandjai belgrádban

2009.06.30. 11:21 | geistwald | 2 komment

Címkék: verseny battle report warmachine privateer press belgrád hordes searforge commission mk ii

Az utazásról nem akarok sokat írni, azt majd szóban, ha érdekel valakit. Képek is lesznek állítólag. A lényeg, hogy semmire sem lehet panaszunk, különösen nem a vendéglátóinkra. A legtöbbjük folyékonyan beszélt angolul - ez arrafelé, úgy tűnik, nem ritka dolog -, és azon túl, hogy nagyon szimpatikusak voltak, a Warmachine-t is magas szinten tolják. Kaptunk ajándékba egy limitált díszdobozos keményfedeles felpimpelt Apotheosist, és azt már nem is mondom, hogy milyen 10/10 pontos vacsorára hívtak meg a verseny után. Magasan lesz a léc, amikor ősszel mi leszünk a vendéglátók.

Mivel az Mk2-es mezőnyben indultam, csak két szerb kollégával kerültem szembe, de az biztos, hogy erősebb ellenfeleket még sosem kaptam sehol. Kívülről fújták az Mk1 és az Mk2 szabályait*, a saját seregüket nagyon értették, az enyémet meg csak annyira, hogy esélyem se legyen meglepetést okozni. Az erőmből most egy hat körös döntetlenre meg egy négy körös vereségre futotta a házigazdák ellen, de ehhez adjuk hozzá a harmadik ellenfelet (Gróf Úr), és akkor még büszke is lehetek rá, hogy a 0/2/1 mérleggel zártam. A listám mindegyik meccsen: Gorten Grundback (rajta egy Driller, két Gunner és egy Bokur), Thor Steinhammer (rajta egy Blaster), Joln Rockbottom (rajta a másik Bokur), illetve egy-egy fullos Forge Guard és High Shield egység. Összesen 34 pont a 35-ből. A győzelmi feltétel minden esetben caster kill volt, és a döntetlen vereséggel ért fel, tekintve, hogy az Mk2-ben nincsenek VP-k. Három rövidke battle report alant.

1. Cryx - epic Skarre
Nem túl szerencsés felállás, ha sima caster killre játszunk, de mit tehet az ember, felcsatolja a szuszpenzort, és elindul előre. Jelen esetben eSkarre egy Nightmare-t, egy Reapert és valami bonejacket hozott magával, Tartarus a Bane Thrallokat terelgette, meg volt ott Skarlock, Bloat Thrall, Gorman és minden franc. A terep változatosra sikerült, de nem volt túlságosan zsúfolt az asztal, ez a része rendben volt a dolognak. Elvesztettem a kezdést, így hát nem jutott okosabb az eszembe, mint hogy teljesen "rulikosan" játsszak: hagyom, hogy az ellenfél rám jöjjön, és zsebre teszek néhány pofont, miközben előkészítek egy megfelelő counter-charge felállást. Ennek értelmében jobb oldalon felvonultak a High Shieldek, mögöttük a Forge Guarddal; középen csináltam egy bricket az összes többi vasból; balra egy Bokur és a Blaster feladata volt, hogy elszórakoztassa a Bane Thrallokat.

eSkarre a második körben featelt egyet, praktikusan sebezhetetlenné téve saját magát, a három Cryx jacket és Tartarust, aztán mindenki a nyakamba. Válaszul Gorten is ellőtte a Landslide-ot, és visszaküldte 8 inchre az összeset úgy, hogy a köv körben egyik sem futhat vagy rohamozhat. Mindez azért érdekes, mert két nyerő featet arra használtunk fel ugyanabban a körben, hogy kioltsuk vele a másikat, és aztán goto10. Ráadásul caster kill szcenárióban, amikor az ember általában a featjén gubbasztva vár a jó alkalomra. A harmadik kör ezek után nagyjából rendben volt, bár Gorman egy vadmákos deviációval fejbe dobta Gortent a black oil gránáttal, és a negyedik kör sem tűnt rossznak, hullottak a figurák mindkét térfélen. Sajnos az ötödiket már nem kellett elkezdeni. Megtanultam ugyanis, hogyha az ember Nightmare ellen védekezik, akkor fel kell készülnie egy 23 inches, közel sem egyenes vonalú, ghostly (mindenen át, ohne free strike) rohamra. Az ellenfelem hibátlanul játszott, remélem, hogy Pesten lehetőséget kapok majd egy visszavágóra. A Hammerfall High Shield Gun Corps nagyon tetszik az Mk2-es szabályok alatt, hasznos egység lett belőle. Sajnos Gudrun, a medve és a kucsmás nagyon hiányzik a seregemből, nélkülük a Searforge nehezen veszi fel a versenyt a Cryxhez hasonló listákkal.

2. Cygnar - Darius
Kőkemény heavy jackek minden mennyiségben, ez a másik véglet a Cryx assassination lista után. Darius az elmaradhatatlan Ol' Rowdy mellett egy Centuriont, egy sima Ironcladet és egy Squire-t vonultatott fel, plusz Strangewayes, Journeyman, Reinholdt, Sword Knight egység UA-val, miegyéb. Searforge szempontból valamivel kellemesebb téma, ha caster killről van szó, bár így is minimum kétesélyes dolog. A második meccset ugyanannál az asztalnál játszottam, és ezúttal megnyertem a kezdést, de annyira lusta voltam, hogy maradtam a térfelemen - később kiderült, hogy ez hiba volt, mert Darius, a gobber és a Squire végig egy csini linear object mögött kempelt, amit a másik oldalon nem tehetett volna meg. A seregemet kb. tökugyanúgy állítottam fel, mint az első csata előtt, de most elhatároztam, hogy a törpök rendesen oda fogják tenni magukat. Centuriont nem érdemes távolról riogatni légpuskával.

A Sword Knightokat meglepően jól elrendeztem: a Gunnerek meg a Blaster úgy pucolta ki őket, hogy csak az egyik Gunner sérült meg, és az se súlyosan. A pálya másik szélén a High Shield és a Forge Guard egység is elfogadhatóan teljesített. Egyrészt alig vesztettek embert, amikor az Ironclad oda-vissza végigtaposott rajtuk, másrészt jól osztották a heavy jackeket, sőt Darius is benyalt egy 7-es sebet a High Shieldek új CRA támadásából. A Forge Guard 1 (egy) hitboxra verte Ol' Rowdyt, ami Mk1-ben örömteli esemény lett volna, Mk2-ben viszont - főleg Darius ellen - szart se ér. A terep közepén a Driller szétfúrta az ARM24-en ketyegő Centurion pajzsát meg cortexét, és cortexe már az Ironcladnek sem volt, amikor Big D eltolta a featjét, és kezdhettem mindent elölről. A folytatásról csak röviden, mert könnyfátyolon keresztül látom az eseményeket: magam sem tudom, hogyan vertem nullára a Centuriont, az egységeim maradékával elszigeteltem a másik két heavyt, és a legutolsó körben megpróbálkoztam a caster killel, de a Driller fél inch híján nem érte el Dariust. Az ellenfelem is megpróbálta lenyomni Gortent, de a kombó végén nem maradt fókusza a Jackhammerre, úgyhogy csak egy POW18-at sikerült beütnie. Jó meccs volt, igazságos döntetlennel a végén. Ha az első vereség után nem féltem volna, hogy másodszor is kikapok, talán merészebben játszom.

3. Cryx - Mortenebra
Újabb Cryx, ráadásul két meccs után. Gróf Úrnak is ez volt a harmadik, így valószínűleg ő meg a törpéket kívánta a franbcba. Ugyanannál az asztalnál, ugyanazon a térfélen voltam megint, és jellemző, hogy a felállítás után hosszan bámészkodtunk, mire rájöttem, hogy én kezdek. Erről a csatáról elég annyi, hogy nem voltunk a topon, sima iksz lett a vége. Anyagban szerintem én vezettem, miután kipakoltam ötöt vagy hatot Mortenebra hét jackjéből, de ez nem túl sokat jelentett, mert esélyem sem volt a caster killre. Valószínűleg nekem kellett volna kapaszkodnom a döntetlenért, ha a Cryx lista nem a beígért 10 perces körökre lett volna optimalizálva, mert így - ha jól emlékszem - egyetlen junit sem volt benne. A 10 perceket végül egyik meccsen sem mértük. A Bokurokról viszont most döntöttem el végleg, hogy a látszólag vad Mk2-es nerfelés mégsem számít túl sokat, éppen hogy most lett belőlük kiegyensúlyozott, stabil solo. A Gunnernek a +2 range eléggé tetszik, a Driller már teljesen megéri az árát, és úgy általában is jobban szeretem az Mk2-es Searforge Commissiont. Csak ugye a medve :)

Mára ennyi, dolgozzanak a többiek is. Tartótiszt mindent besöpört Mk1-ben, amihez én is gratulálok, jöhetnének battle reportok. A belgrádi házigazdáknak mégegyszer köszönjük a hibátlan másfél napot, szerintem ebből hagyomány lesz, ha ők se voltak rosszul tőlünk.



* Figyelem! Ez nem rontotta a játékélményt. Megdöbbentő, de már-már jól éreztük magunkat.

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr291217423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mértkellnick? 2009.06.30. 14:16:15

Kár, hogy csak ennyien indultatok Mk2-ben, így sok minden azért nem derült ki... A maci és a vp-k hiánya pedig szomorú, de a hivatalos megjelenésig azért még ez is változhat. Elvileg.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.06.30. 16:27:11

@Mértkellnick?: nem változhat, hanem változni is fog. A maci abban a pillanatban beáll, hogy kijönnek a Hordes Mk2 szabályok. A VP-k nem hiányoznak senkinek, arra való az objektíva, hogy nyerjen az ember. Már ha van.
süti beállítások módosítása