ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

figyelmeztetni ugyan figyelmeztettek, de...

2009.07.31. 11:55 | Gróf Úr | 2 komment

Címkék: warmachine privateer press retribution of scyrah

 Kristálycsarnoki kirándulásunk kezdeteként kipróbáltuk kétesélyes kedvenceinket a keresetlenül kezdő kétlábúakat, vagyis a Retribution of Scyrah frakciót. Ezúton szeretném megköszönni Táguló Lyuk Dávidnak (hát, ez az eposzi jelző már csak rajta marad, attól tartok), hogy szárnypróbálgatásaimban gondoskodott a pofontűrési faktor teszteléséről, jó nagy pofonokkal. Tehát következzék a Cryx vs RoS meccs, nem annyira battle-reportként, mint inkább gondolatébresztő és következtetéseket levonó leírásként. Persze messzemenő következtetéseket senki se várjon, mint az alábbiakból látni fogjátok ez még bőven korai lenne, főleg egy, azaz egy játék alapján.

Mivel a két jelenleg elérhető 'casterből nekem Kaelyssa a szimpatikusabb (és távlatilag a szemem előtt lebeg egy "Mage Hunter Army" összeállítás, aminek ő lenne a tengelye) őt hoztam, két nehéz Myrmivel (Phoenix, Manticore). Phoenix a reaches, tüzet okozó kard miatt, no meg a heavy arc node sem semmi, eddig csak Menoth követőinek adatott meg ez a luxus; a Manticore -ra meg erővel dumáltam rá magam a Hydra helyett; a Hydra ugye nem veszíti el a fókuszokat és ahány pofont kap, annyival nő a fókusz-állománya, ezzel párhuzamosan pedig lövésének ereje és lőtávja. Táp. A Manticore ezzel szemben jobb közelharcban és jobban kordában tudja tartani a gyalogságot, hála a Covering Fire képességének, ami egy 3" AoE lehelyezéséből áll, ami minden bekószálónak POW12 sebet okoz. Melléjük jött Eiryss, Narn, Lady Di & Holt Maestro, Lanyssa Ryssyl vendégjátékos és egy alapegység Sentinel.

Mielőtt kielemezném őket egy gondolati játékra hívnám a Nyájas Olvasót: képzeld el, hogy kedvenc gyermeked/kutyád/unokaöcséd megrágta a Prime:Remixedet; az oldalak egy részét nyál mosta el, más részét egyszerűen lenyelte a kis édes és épp kedvenc frakciódnál történt az abúzus; nem maradt más olvasható, mint két 'caster, az összes 'jack, két unit, három-négy solo és egy-két zsoldos. Tessék, tessék, méltóztassék sereget összeállítani belőle! Mert hát jelenleg itt tartunk a Retributionnel, a választék ínycsiklandó, de meglehetősen csonka, itt-ott felsejlenek az egymásra épülő kombók, de egész láncolatok hiányoznak a láncszemek közül, ráadásul a (számomra) leginkább várt nyalánkságok (Mage Hunter egység, MH solo, MH Assassin, Ghost Sniper etc.) még csak képeken jutottak el a nagyközönséghez és képességeik vérmes találgatások tárgyát képezik egyelőre. Állat lesz, az biztos. De ami jelenleg van, az kóstolónak étvágygerjesztő, de az ízek harmóniája még nem teljes. Mindezek ellenére játszható a dolog, mint ahogy vannak rendezvények például Prime:Remixből is, melyeken csak az adott könyvben szereplő választékból lehet sereget kovácsolni; igaz, ott ez köti az ellenfelet is. Lássuk hát, mire számítottam és mi lett belőle.

Kaelyssa igazi fineszes 'caster, mozgékony, segíti seregét, de ha a pofon elé kell állnia sírva-duzzogva hazamegy. Hála rúnapuskájának a Horda szívébe fog rettegést lopni, mivel furyt/fókuszt lop minden találata és háromszor is lőhet; talán nem kell ecsetelnem, hogy érint minden 'lockot, de kiváltképp az 5 furyst, amikor hárommal kevesebb pontból garázdálkodhat. Kedves varázslatai vannak, valaki a battlegroupból LoS nélkül lőhet, rohamozhat, varázsolhat (tehát Narn nem, bocs, TLyD!), egy modellt/osztagot varázs-ellenállóvá tehet és ott van neki a Skarre óta méltán népszerű Backlash, amit ellenséges 'jackre mondva egy-egy sebet továbbít az irányító 'casternek. Igazi ékkő a megfelelő foglalatban.

A Myrmydonok Force Fieldje jópofa dolog, minden ütés előbb egy életcsík-szerű sorba sebez bele, majd ha ez elfogyott lehet matatni a 'jack rendszerei között. Ez meglehetős túlélési képességgel ruházza fel őket... MK II-ben. MK I-ben viszont a plusz rendszer (Field Generator, ami a nyalánkságok és különleges képességek egy részét adja) miatt ölég halandók szegények, mintegy fele annyi jól allokált és kétharmadnyi szétszórt ütés elviszi őket a roncstelepre, mint egyébként tenné, hála a "három rendszer kiütése leállítja a 'jacket" szabálynak. Erre fel voltam készülve lélekben, de arra nem, hogy ez milyen meglepően hamar be tud következni. Amúgy nagyon sokoldalú minden Heavy Myrmi és a könnyűek között is van használható, de igazi ragyogásuk majd az MK II fényében fog kiteljesedni, addig egy anti-'jack ellenfél (másik 'jack, weapon master gyalogság etc.) két ütésből, egy arra kószáló szellő háromból leveri őket.

Narn egy kíméletlen állat, gyors, nagyot üt és nehéz eltávolítani a pályáról; azért van olyan intelligens mosópor, amelyik leviszi. A mozgékonyság a fegyvere, okosan használva és főleg Eiryssel párban jelentősen fenyegeti a 'castereket; a 'lockokat is, de nem annyira. Eirysst nem taglalnám, ő az, aki, teszi, ami a dolga. Lanyssa Ryssyl egy érdekes darab, egyértelműen Légió-fenyítő üzemegység; nem Légiós ellenfél ellen még keresem a hasznát, ha megtalálom, szólok.

A Dawnguard Sentinelekben az a jó, hogy a faéknél valamivel egyszerűbbek: 5öt mozgó reaches weapon masterek. Lehetne oldalakat írni a használatukról, de talán Wolfi szavaival foglalnám össze a lényeget: MATEEEEEEK!

Eddig ennyit próbáltam a frakcióból; a következő próbához azt hiszem, megvárom a szeptembert, amikor teljes fényében kibontakozik az összes lehetőség; nem lesz ez rossz, meggyőződésem.

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr241279368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.07.31. 16:05:23

Jó cucc lett ez, köszi! Örömmel látom, hogy egyrészt kiegyensúlyozottnak tűnik az új frakció, márészt nem Cygnar on steroids megoldásról van szó. Van egy olyan érzésem, hogy nem a RoS lesz a Searforge kedvenc ellenfele.

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.07.31. 16:23:25

Az lenne a kérdésem tisztelettel, hogy a megfejelést bírják-e? Előre is köszönöm a választ!
süti beállítások módosítása