ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

vasgolyó az arcodba

2009.09.30. 18:30 | Tartótiszt | 2 komment

Címkék: grind privateer press táblás játék

Tisztában vagyok vele, hogy tartozom egy hosszabb belgrádi beszámolóval, de ezt most nem tudom kihagyni. A PP-nél teljesen elgurult a gyógyszer – a lehető legjobb értelemben. Először ugye nyilvánosan elérhetővé tették a teljes MKII-s szabályokat és kártyákat a WM-hez. Majd következett a bejelentés, hogy a sokak által keresett, de kereskedelmi forgalomban már nem nagyon kapható Iron Kingdoms kiadványok megvehetők pédéefben. Pár napra rá feldobták a Scrappers társas szabályait - ingyér. Ez után bejelentették, hogy november 24-én kezdődik a hordás field test, és 2010 második napján megkapjuk a (már majdnem végleges) szabályokat elektronyos formában – szintén ingyen. Aztán tegnap ott villogott egy újabb hír, miszerint itt a Grind szabálykönyv, tessék tőőőteni! Nyilván kitaláltátok: ingyen.

Hajnalban rosszul aludtam, úgyhogy sikerült gyorsan átrágni magam a borítóval együtt is mindössze 16 oldalnyi dokumenten. Villámriport következik.

A Grind sok hasonlóságot mutat a Monsterpocalyps nevű beteges játékkal. (Beteges nem egyenlő rossz!) Itt is arra épül az egész kör, hogy megadott számú kockából kell ga(rá)zdálkodnunk. Ezek között három markánsan eltérő típus van. Az alap az úgynevezett akciókocka, amiből 10 darabot kapunk. Mivel minden akcióhoz legalább egyet el kell füstölni ezek közül, így a tízes szám szépen behatárolja, meddig nyújtózkodhatunk sátáni terveink megvalósításakor. A következő alfaj a boostkocka, ilyenhez kizárólag speciális esetekben vagy képességekkel juthatunk. Nevében is benne van, hogy egy-két-három boostkocka nagyban hozzájárul cselekedeteink sikeréhez. Az utolsó csoportba a power dice, azaz az erőkocka tartozik. Ez egy érdekes találmány. Minden játékos, minden megkezdett körében külön-külön kap egy erőkockát, amit szabadon felhasználhat. Tehát ahogy haladunk előre az 5 körös félidőben, úgy tudunk egyre komolyabb akciókat végrehajtani. Az erőkocka nemcsak mezei akciók tápolására alkalmas, de kizárólag ilyen kockával tudunk speciális cselekedeteket, úgynevezett power attackokat nyomni. (Ez valahonnan nagyon ismerős volt...)

A játékosok mindkét oldalon gépek, egészen pontosan öt darab Steamjack alkotja a csapatot. A gőzgépek további két alfajra bonthatók. A Runnerek a könnyű termetű, gyorsmozgású csatárok, míg a Crusherek a lomha, nagyon keményen odavágó védők. A jackek 4 tulajdonsággal bírnak, ezek a következők:

Speed – a körben költhető mozgáspontokat jelenti;
Boiler – ettől függ, mennyire lehet túlerőltetni egy jacket, ha például nagyon kellene még egy mozgás;
Armor – a jack páncélzatát, stabilitását jelképezi, de bizonyos esetekben akár ügyességnek, védekező értéknek is felfogható (a labdának is van ilyen értéke: egy kövér 0);
Control – ez nem fix szám, attól függ, milyen karokat illesztettünk az alap vázra. Minél több un. control arm van rajta, annál nagyobb ez a szám. Értelemszerűen 0 és 2 között változhat. Magas értékkel könnyen tudjuk kezelni, megállítani a lasztit.

Tehát mi dönthetjük el, hogy jackjeink milyen fegyverzettel vágjanak neki a meccsnek. Itt három különböző csoportot különítettek el. Mindegyik a játék más-más aspektusában teszi hatékonyabbá vasgólemünket.

Melee – sok magyarázat nem kell hozzá;
Ranged – ehhez sem, maximum annyi, hogy a Grindben a labdát is lehet, sőt érdemes támadni;
Control – ez kell ugye a labdabiztonsághoz.

Ha ezekkel megvagyunk, akkor már mehetünk is a pályára. A cél egyszerű, el kell juttatni a bogyót az ellenfél kapujába. A megvalósítás már bonyolultabb. Mozogni elvileg mindenhová lehet, kivéve a kapu és a két térfélen ácsorgó oszlopok. Annyi a bibi, hogy ellenséges jack orra előtt nem könnyű eldzsesszelni. Ilyenkor képességpróba jön, amihez akciókockát kell áldozni. Abból meg ugye véges számú van. Aztán ha nem elég a mozgáspont, lehet turbózni, de ez azzal járhat, hogy jackünk egy körre gyakorlatilag kiírja magát a küzdelemből (Rattled).

Egy kör hasonlóan megy a WM-hez. Minden egységünket aktivizálni kell, de megtehetjük azt is, hogy csak állunk, mint f... a lagziban. A játékos akciója a már szintén ismerős mozgás/eksün fázisokra bomlik, ám lényeges különbség, hogy itt nyugodtan üthetünk, mielőtt elslattyogunk a tett színhelyéről.

A lasztit lehet gurítani (lassabb, de biztosabb), és rúgni, lőni is a cél felé. Ellenfelünk azonban mindkét esetben megpróbálhatja megakasztani akciónkat, amennyiben figurái a megfelelő mezőkön a megfelelő irányba néznek. Ilyenkor jön jól mondjuk egy Magno-Grip. Viszont elég erővel nekihajítva, ki is lapíthatjuk (Knocked Down) az útban kódorgó ellenfelet. A játékban egyébként ócskavassá verni nem, csak el- és fellökni lehet a jackeket.

Körünket feldobhatjuk az 1-től 5-ig rendelkezésünkre álló erőkockák bevetésével. Ezek kellenek ahhoz, hogy kombó támadást, dobást és egyéb nyalánkságokat csiholjunk ki gőzgépeinkből. Még egy taktikai tartalék áll az edzők rendelkezésére: az amerikai fociból ismert játékhívások (Calling Plays). Kábé a minifeatekhez hasonló előnyökre tehetünk szert, amelyek vagy egy bizonyos játékosra, vagy az egész csapatunkra hatnak. A szabálykönyvben hétféle játékhívás szerepel, de nem kizárt, hogy a későbbi kiegészítőkben újakat kapunk.

Mint ahogy az sem kizárt, hogy a folytatásban már lehet majd valamiféle fejlődést elérni, mert a mostani rendszer meglehetősen statikus. Vannak a kékek (még véletlenül sem Cygnar) és a vörösök (ők sem Khador, csak úgy néznek ki), ugyanolyan képességekkel és fegyverválasztékkal. Ez így első körben persze teljesen rendben van, de ha folyamatos figyelemre törekszik a Grind, akkor már lehet is gyártási fázisba rakni a kiegészítőt.

Azért félreértés ne essék: annyi már a mostani szabályokból is világos, hogy egy egyszerű elemekből építkező, ám nagyon mély taktikai csatát, komoly trükközést ígérő táblás játékokkal gazdagodik a PP kínálata.

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr251418786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Huntroll 2009.09.30. 20:51:30

A háromféle kocka tiszta MonPoc... Amiről hamarosan részletesebben is olvashat a kedves olvasóközönség (gyk az a két ember, aki még nem kapott szerkesztői jogot). ;)

Bedeko 2009.10.01. 08:43:21

Érdekesne tűnik. Most nagyon lusta vagyok beírni egy új ablakba, hogy privateerpress.com, ezért inkább kérdezek, mint Writeonly Pistike: kapható-e már a játék?

@Huntroll: lol
süti beállítások módosítása