Diszklémer: nem vagyok profi Infinitys, nincs sokkal több tapasztalatom, mint neked és a meglátásaimat is erős szűrővel kezeld; nem az abszolút igazságot írom, sőt, lehet, hogy még igazat sem, de felmerült az igény egy, a kezdőket segítő eszmefuttatásra; ennek próbálok hát megfelelni. Kérek mindenkit, hogy a kommentekben nyugodtan javítson ki, fűzze hozzá a meglátásait; közösen többre megyünk.
Lássuk tehát a kezdeti tapasztalatok összegzését az Infinityvel kapcsolatban; a most induló sorozatban elsősorban a hogyan válasszunk figurát, milyen szerepeket oszthatunk rá és ezek betöltésében milyen skillek, fegyverek segítik témakörben szeretnék cirkulálni.
Eme írás jobb megértéséhez feltétel, hogy legalább egyszer elolvasd a szabálykönyvet, sőt, a szomszédos ablakban legyen nyitva kereszt-referenciának, így nem kell leírnom, pontosan mire képes az adott skill avagy lőszer, elég a meglátásaimat hozzáfűznöm.
Lássuk először a fegyvereket, a teljesség igénye nélkül. A boncolgatás szempontjainak megértéséhez nem árt tisztázni, hogy ebben a játékban sokat fogunk lövöldözni, mondhatni ez az elsődleges harci mód. A jellemző lőtávok a játék elején 18-20", közepén 10-16", a végén meg valaki úgyis elfut, úgyhogy megint 12-20" körül alakulnak. Természetesen vannak ennél közelebbről leadott lövések is, főleg a terep függvényében illetve a beszivárgók/gyorsan közlekedő egységek miatt. A lőtávval természetesen játszhatsz a figurád mozgási értékének függvényében, ezért ajánlatos aktiválás elején tudatosítanod magadban, hogy milyen lőtáv ideális az adott helyzetben. Általánosságban elmondható, hogy ha egy fegyver E/M érzékeny, érdemes kiiktatni; már csak az ellenfeled arckifejezésének tanulmányozása céljából is (igen, merő rosszindulatból). Ugyanígy ha sok az E/M érzékeny fegyvered helyezz egy képzeletbeli nagy piros egyest mindazok homlokára, akik E/M -et lőnek.
Combi Rifle az alap a legtöbb frakcióban (kivétel: Ariadna, Haqqi, de hát ők lótek csórók), ő lesz tehát az origó. Remek fegyver közel- és középtávra, átlagos sebzés, átlagos Burst érték. Egyetlen negatívuma az E/M érzékenység. Ezzel éljünk is vissza gátlástalanul!
Shotgunok: remek közeltávra és ha talál, sablonosat sebez, ami elég kellemetlen tud lenni; cserébe középtávra már nem olyan jó és a maximális lőtávolsága is korlátozott; aki lőtt már sörétessel, az tudja miért, aki nem, próbálja ki, lehetőleg duplacsövűt duplázva, utána jusson eszébe, hogy én mondtam. A véraláfutás hamar elmúlik, az élmény örök! Sebzése átlagos, a nagyobbaké (Boarding Shotgun) meg kifejezetten jó, főleg, hogy képesek AP lőszert tüzelni. Épületharcra, közeltávra használjuk, ez nem változott a mai katonai felhasználáshoz képest.
Pisztoly: hát, ha le E/M -eztek minden mást rólad hamar megszereted. Egyébként közelharcban is használhatod B:1 -el és BS értékkel a CC helyett. Néha jobb, mint a kés.
HMG: az emberi frakciók talán legjobb fegyvere; remek sebzés, jó lőtáv, B:4. Ne feledd, a Supressive Fire jó barátod! Legalább kettőt vigyél belőlük, ha csatázni indulsz. A Spitfire a HMG kistesója, középtávig szeretjük.
Sniper Rifle: kitűnő lőtáv (bár közeltávban bajban van), remek sebzés, B:2. Mindig elegáns dolog fejlövéssel búcsúztatni az ellenfelet. Csak az a B:2, az fáj nagyon, hiába jogos.
A fentiekből vannak AP (páncéltörő) és MULTI (többféle lőszerrel operáló) variánsok; értelemszerűen mind hasznosabbak az alapverzióknál. A MULTInál még megjegyezném, hogy minél speciálisabb lőszert tolunk bele, úgy csökken a B érték; nézzük hát meg, mire mivel lövünk; ahogy TAGre majdnem felesleges normál lőszerrel tüzelni akképp pazarlás könnyűgyalogságra a DA/EXP/AP lőszer. Az APval kapcsolatban: felezi a páncélt, de felfelé kerekít, tehát ARM:1 esetében pont annyi, mint halottnak a védőoltás.
(Csepp)Sablonos fegyverek (lángszórók, Nanopulser, Chain Rifle etc.): rövid (8 vagy 10") lőtáv, átlag-környéki sebzés, de nem kell BSt dobni a találathoz. CH: mindenféle ellen ez öröm, meg tömegesen egy csokorban várakozó ellenség esetében is kiül a gonosz vigyor az orcánkra. Tény, hogy addig el is kell jutni valahogy.
Páncélos-elhárítók (Missile Launcher, Autocannon, Feuerbach, Panzerfaust, DEP, Guided Missile Launcher): ha már kiléptél az alapdoboz bűvköréből előbb-utóbb minden bizonnyal szembetalálod magad a nehézgyalogsággal vagy TAGekkel. Ezek természetesen elháríthatók normál fegyverekkel és normál lőszerrel is; ha ez rendszeresen sikerül neked kezdj el kaszinókba járni, mert piszok mázlista vagy. Az esélyeket szem előtt tartó minimum-elvárás a páncélos elhárításban a páncélzat csökkentő (AP) és/vagy több ARM-mentőt kiprovokáló (EXP) és/vagy ha egyszer beüt, akkor nagyot (DA, T2) lőszerek. Ezek kombinációjánál kezdődik az igazi antitank fegyverzet. Vigyázat, néhányuk lőszerkészlete limitált! Ahogy a veterán Tankhunterek mondják: "Csak akkor lőj, ha már látod a ledje fehérjit!"
Kiemelt említést igényel a Guided Missile Launcher, ami egy előretolt megfigyelő segítségével automatikusan talál. Na, most legjobb tudomásom szerint nincs hivatalosan szabályozva, hogy kizárólag modellt lehet megjelölni az előretolt megfigyelővel; sőt, a mai általános felhasználás éppen nem erről szól (hidak, bunkerek meglézerezve majd repülőről indított lézervezérlésű bombákkal szétkapva etc.). Ezen a gondolatmeneten elindulva egészen gonosz következtetésekig eljuthatunk. Figyelem! Aki csak a robbanás templétje alá esik AP+EXP (kör)sablonos fegyver esetén az AP nem lesz rá érvényes, csak az EXP!
Gránátok, gránátvetők: ki ne szeretné őket? Körsablon, átlagos durranás, de némelyiknek van spec. lőszere. B:1, úgyhogy szinte mindegy, hogy aktív körben vagy AROból használod; az aktív kör azért preferált, mert ARoban esetleg nincsenek többen a sablon alatt. Értelemszerűen a kézigránát kevésbé messzire megy, mint a lőtt társai. Nem kötelező velük figurát célozni, kell-e ecsetelnem ennek előnyeit fedezék-elkerülés, célpont-szám optimalizálás, T/O C leszedése szempontjából? A füstgránát jópofi, de az aktív játékos köre végén huss, felszáll, így AROból tán még hasznosabb is, ha ésszel használod.
Végezetül említeném meg a Plasma Rifleot, a Combined Army nagy kedvencét; na, ez a non plus ultra! Lő, mint a Combi Rifle, de jobban sebez és ha talál, sablont rak ki, méghozzá a lövész választása szerint kört vagy kiskönnycseppet; ráadásul ezen sablonon belül E/Mként viselkedik. Gusztusos? Szerencsére viszonylag kevés figura hozhatja és azok amúgy is elsődleges célpontok.
A következő részben a skillekről próbálok ismeretet terjeszteni, ha van rá igény. Addig is minden kérdést, ötletet szeretettel várok kommentbe vagy az RPG.HU fórumára.