ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

fentről érkeztek

2010.02.06. 18:06 | rudeboy1969 | 14 komment

Címkék: figura nap képe festés modellezés warmachine privateer press iron kingdoms saját munka cryx

Mostanában elég sok projektem fut párhuzamosan (bérfestések, Malacflú csapatom, Khador, Trollblood seregeim), szóval van munka bőven. Ám ha jön az új ötlet a régebbi projektek halasztódnak, és utat tör magának az új őrület. Kis lakásban nehezen tartható bármilyen háziállat, ez volt szerelmem nagy bánata is. Ezért feldobta, hogy legyenek halaink akváriumban. Én meg persze egyből megláttam a formát a dologban, és (nem kis meglepetésére) rögtön beleegyeztem. Csak egy aprócska kitételem volt, én rendezzem be az akváriumot. Így kezdődött az őrület, amely a "Fentről érkeztek!" (they came from above) címet viselő diorámában öntött testet.

Egy jó dioráma alapja mindig a történet. Ennek nem kell ultra viccesnek, vagy nagyon egyedinek, elrugaszkodottnak lennie, de mindenképpen el kell tudnia mesélni az élőkép mögötti storyt. Ha az akvárium víz alatti világára gondolok, egyből elsüllyedt hajóroncs ugrik be. Ezzel nem is vagyok egyedül, hiszen minden állatkereskedésben kaphatók tucatjával a jól-rosszul megmodellezett műgyanta hajóöntvények. Amiben egy átlagos WM/H játékos különbözik embertársaitól nem más, mint az Iron Kingdoms háttere, a víz alatt is működő gőzgépekkel, és a vidám zombikalózokkal. Tehát a feladat ezen figurák felhasználásával egy olyan víz alatti csatajelenet elkészítése, ami jól mutat akváriumban, megtartja funkcióját, mégis örömkönnyeket lop minden gőzpunk rajongó szemébe. Tehát adott a víz alatti csatajelenet a kalóz 'jackekkel, és zombikalózokkal, ahol előbbiek a víz mélyére ereszkedve összetűzésbe kerülnek utóbbiakkal.

A főszereplők egy része adott volt, mivel Rengrave Kapitánnyal, a zombikalózokkal, és a rákszerű Cryx jackekkel már rendelkeztem. Gyors böngészés után pedig a KCSben megvásároltam a Buccaneer, és a Mariner nevű kalóz 'jackeket is. A bevásárló kosárba került még Cryx ágyú is. A dioráma alapját képező hajóroncsot pedig egy kisállatkereskedésben szereztem be.

Az építés a hajóroncs felesleges (randa) alkatrészeinek ledremelezésével kezdődött. Gyorsan és könnyen ment a dremel mini "sikító" fejével. Csak iszonyat porral és zajjal jár, így ezt a műveletet a teraszon végeztem, a telep lakóinak nagy örömére. (Ennyinek bele kell férnie, mi legalább nem üvöltve dugunk, mint a szomszéd...)

 

Folytatásként nézegettem a roncsot egy darabig, és kitaláltam a főbb figurák elhelyezkedését. Majd blue tac használatával feldobáltam rá a figurák alkatrészeinek nagyobb darabjait, így pontosítva elhelyezkedésüket. Majd összeraktam a 'jackeket. A kalózokkal kezdtem, mivel ezeken nem nagyon kellett konvertálni. Majd a Cryx gőzgépeivel folytattam. Ez volt az egész legnehezebb része, egyszerre kb hat karra lett volna szükségem a részek összetartásához. Végül jöhetett a festés.

A kalóz jackeket a "codex" színeire festettem, kékes-szürkés és barna domináltak. A Khador gépeken már jól letesztelt metódusokat alkalmaztam a festésnél, szerintem így lehet a leggyorsabban 'jacket festeni. Előbb feketére alapoztam, majd tin bitz-cel szárazecseteltem. Erre a rétegre került fel egy nagyon durva réteg chainmail, szintén szárazecsetelve. Az alapszínek felvitelével folytattam. Ez fenris grey és regal blue keveréke volt. A fényeknek megfelelően blendingeltem fel tőbb fenris grey hozzáadásával. Végül extrém highlightot festettem az előző mixhez fehéret keverve. A barnához schorched brown és vermin brown keverékét használtam, és fehér hozzáadásával világosítottam. A réz részekhez türkizt szárazoltam a felületre, majd erre jöhetett a dwarf bronze, majd egy óvatos arany szárazecset. Végül flesh wash glaze-t használtam. A figurákon legvégül az apróbb részleteket jelenítettem meg. A kötélzetet dheneb stone-ig húztam, a kazánban égő tűz fényeit pedig a bordó (mechrite red) piroson (blood red) keresztül narancsig húzásával festettem meg.

 

  

 A cryx warjackeket szintén az előbb leírtak alapján festettem, de a fő színük a P3 család coal black festéke volt. Ez lett felblendingelve előbb türkiz, majd enchanted blue hozzáadásával. A kísérteties zöld ragyogást régi GW-s putrid green dark angeles greenbe blendelésével értem el. Felhelyezéskor derült ki, hogy bizony ezek túl sötétek lettek, így a zombikalózok esetében már világosabb színeket is használnom kellett.

 

A gépeket felraktam a roncsra, hogy a kalózok helyét könnyebben ki lehessen matekolni.

Előbb itt is egy száraz próba következett, majd kifestettem a fiúkat. Alapszínük a gépeken használt sötét türkiz, de már használtam világosabb színeket is. A zombikon domináns bőrszínt barna alapra tanned flesh, majd rotting flesh blendjével értem el.

Felragasztottam a srácokat is, majd az egész modellt purity seal-lel lakkoztam. Jó sokat, jó vastagon. A behelyezés előtt már elég jól nézett ki... 

  

Kb 30 óra száradás után pedig elsüllyesztettem a hajóroncsot, és beépítettem az akváriumba. Növényzet került mögé, és egy semleges szürke köveket ábrázoló háttér. A következő fotók a végeredményt mutatják, de sajnos nem lettek a legjobb minőségűek, így nem adják vissza az eredményt teljesen. :( Fotózásban még van mit fejlődnöm...

 

Jöhetnek a halak!

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr381734571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gróf Úr 2010.02.07. 09:35:35

Zsír lett! Csak egyre vigyázz: először közös háziállat, aztán.... :-D

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2010.02.07. 09:37:40

Nem hinném, hogy sok olyan WM/H fan van, aki cirka 25 ezer forint értékű PP modellt süllyeszt el egy akváriumba dísznek, viszont nagyon egyedi és baromi jól néz ki. :)

Ja, és szerintem ideje új fényképezőgépet venned...

Huntroll 2010.02.07. 12:56:30

Királyság. Kéne egy-két szebb fénykép róla, aztán el lehetne küldeni a PP-nek. Szerintem simán bekerülne a NQ-ba.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2010.02.07. 18:47:02

Nagyon tetszik, különösen jók a felfelé mászó cryx jakkok. Halak mikor lesznek? Ja és nem tudom tudtad-e, a halak a vízbe szarnak-hugyoznak :)

rudeboy1969 2010.02.07. 19:40:34

@tengerSAM: Ha tudnád mibe kerül csak az akvárium... A teljes költségnek minimális részét teszik ki a figuk...

@Huntroll: Szeretném beküldeni, de meg kell oldani a fényképezős részét. Nehéz lehet, mert saját világítása van. Kb a fele-fele arányban van a gép szarsága és a hozzá nem értésem a fényképek szar minőségében.

@geistwald: ja és még benne is basznak. De van szarszívónk :) Ja az volt a legnagyobb lehúzás egyébként. 2500 forint, és otthon kiderült, hogy egy méter slag végén egy tölcsér.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2010.02.07. 22:08:56

Rájöttem, mi olyan furcsa ebben az akváriumban
...izé, hol vannak a halak? Vagy az eszköz szentesíti a célt, és a mestermű állapotának megvédése céljából, az egyszerűség kedvéért meg lettek lobbizva a halak? :)

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2010.02.07. 22:25:28

@JClayton: Szerintem a halakra már nem maradt pénz :D

iipepeii 2010.02.07. 23:13:45

Öregem, ez óriási!

rudeboy1969 2010.02.08. 12:08:17

@JClayton: De lesznek, csak nem akartunk addig halakat amíg nincs teljesen kész a berendezés. Neked sem tenne jól, ha békésen úszkálsz és hirtelen elsüllyed melletted egy hajóroncs zombikalózokkal. :)

yaneuh 2010.02.08. 16:34:50

az a baj hogy nem illik melléjük a szimpla kis aranyos hobby halak, vmi brutális cápaszerű adná meg a hangulatot... piranha? :P

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2010.02.08. 19:15:50

ez hatalmas!

vidd ki a hóra megmérettetni, mert tuti esélyes :) gratulálok!

rudeboy1969 2010.02.09. 09:12:52

@yaneuh: Mi is erre gondoltunk, de az un. "cápamárna" nem férne el benne kényelmesen, így maradnak a guppik :)

Mértkellnick? 2010.02.09. 13:18:35

A guppik is eleget eszik egymást, jó lesz... :) De egyébként törpeharcsa lenne az ideális, olyan, mint egy miniatűr macskacápa, csak szerényebbek az igényei. :)

A diorama meg hatalmas lett, mindenképpen küldd be!
süti beállítások módosítása