lfg.hu/forum/index.php
Kezdetben vala a Legends of the Old West. És vala szép és jó, hangulatos és egyszerű, de annyi taktikai mélységgel rendelkezett, mint egy pingvin-dobálós játék. Így hát körülnéztünk western témában és találtunk rengeteg dolgot, csak éppen olyat nem, ami kényes ízlésünket maradéktalanul kielégítette volna; magad, uram, ha szolgád nincsen (ez a kielégítésnél amúgy is ökölszabály) alapon nekiláttunk hát, hogy írjunk egy játékot, ami elszórakoztat minket és remélhetőleg mindenki mást is: ez lett belőle. Fogadjátok olyan szeretettel, amilyennel mi írtuk; meg kell mondanom, hatalmas szórakozás volt összehozni és örök hálával gondolok a csapatra, mert lehetővé tette, hogy igazán jól érezzük magunkat. Szeretném külön megköszönni az illetékesnek a LotOW-fordítását, amiből szinte változatlanul emeltem át a felszerelési tárgyakat és a zsoldosok nagy részét.
A DiL a Vadnyugaton játszódik. Egyszerre zajlik a szűzföldek betelepítése (eltekintve, ugye, pár bosszantó rézbőrűtől), a Nagy Vasútépítés, az Aranyláz, a Nagy Terelések; de épp most zajlik a Polgárháború, a Síksági Nagy Inzsunháború, a Mexikói-Amerikai háború, Miksa császár Kalandja, az Ezüstláz és az indiánok rezervátumokba terelése. Tehát semmilyen konkrét korhoz nem köthető a játék, csupán a gyermekkorunk óta szívünkben élő Vadnyugathoz.
A fejlesztés során már-már az inspirációt meghaladó komoly hatással volt ránk az Epic, a Malifaux, a Warmachine/Hordes, természetesen a LotOW és az Infinity. Ha valaki nem értené a finom utalást: ezekből loptunk pofátlanul, hogy néha alapvetően átírjuk az ötleteket, néha meg változatlan formában felhasználjuk őket; ha valaki a teljes eredetiséget hiányolná, szíves elnézését kérem, az nincs benne. Eredetiség sok van, de teljes? Az nincs.
A játék kártya-alapú, a véletlent a háttérbe szorító rendszerre épül, váltott aktiválást használunk, mivel ez van a legközelebb a valósidejű harchoz és küldetés-orientált, vagyis többnyire nem elég eszetlenül lődözni mindenre, ami mozog. De remek érzés. A motorja pedig egy kampány-rendszer, bővülő felszereléssel és képzettségeket elsajátító karakterekkel; afféle skirmish-mini-RPG is lehet, ha valakinek ahhoz szottyan hangulata. Egy csapatban 3-15 figura lehet, kezdetben jellemzőek a 3-8 fős posseok (a figurák pedig lelőhelytől függően 300-400 forintba kerülnek darabonként), a szabály természetesen ingyenes, így költséghatékonyságban ver sok ismert játékot.
Íme hát annyi szócséplés után a lényeg:
Mindenkinek örömmel és szívesen válaszolunk minden vonatkozó kérdésére az
LFG Zone vonatkozó fórumában, annyi csak a kívánság részünkről, hogy előtte
egyszer-kétszer olvassa át a szabályokat, esetleg próbálja ki őket barátai, kiscsaládja körében vagy akár velünk, a
Cantina Klubban.
A későbbiekben tervezek kezdőknek szóló posse-ismertetőket, példacsapatokat, taktikai elemzéseket, ha van rá igény.
Január közepétől kedden-vasárnap kezdő kampány a Cantina Klubban!
Yeeee-hAAAAAWW!!!