Játékostársaim, Hobbisták!
Az idei év első Ligájának zárásaként szeretnélek meghívni titeket a Cantina/Kristálycsarnok/Főnixcsarnok tengely által szervezett Warmachine/Hordes versenyére!
A Warmachine/Hordes játékok kedvelőit várjuk 2011. március 20-án egy ligazáró „Escalation” versenyre. Helyszíne a Cantina klub, Budapest, VII.ker. Alsó erdősor u.3.. Regisztráció: 11:00 A rendezvény estig tart! A nevezési díj 800 Ft., érvényes Cantina/Kristálycsarnok/Főnixcsarnok tagságival 500 Ft.
És akkor következzen a pontos versenykiírás:
A verseny mérete
A versenyre rendre 15/25/35 pont értékű seregek jelentkezését várjuk. A versenyre egy warcaster/warlock köré épített listával lehet jelentkezni. A listáknak tartalmazniuk kell az előző listák elemeit! (Amit hoztál 15 pontba azt hozni kell a 25 pontos csatára, majd még 10 ponttal lehet a listát bővíteni az utolsó csatára.) Az MK II. szabályrendszer az érvényes.
Terep & Asztal
A meccsek 4’ x 4’ méretű terepasztalokon kerülnek megrendezésre. A terepasztalokat a rendezvény szervezői rendezik be, a tereptárgyakat a játékosok nem mozgathatják, még közös megegyezésre sem. A meccsek véletlenszerűen kiosztott terepasztalon fognak lefutni. Minden asztalon minimum 5 tereptárgy kerül felhelyezésre, amelyekre vonatkozó szabályokat a bírók ismertetik a játékosokkal.
Játékosok tudnivalói
A játékosoknak saját sereget kell hozniuk, az egységek kártyáival, filccel/cerkával, kockákkal, mérőeszközökkel, jelzőkkel, roncs jelzőkkel, és sablonokkal, melyekre a játék során szükségük lesz, rendelkezniük kell. Ha egyéb nyomtatott sereglistával rendelkezel, vagy a sebesüléseket más módon jelölnéd, a bírók előzetes engedélyével teheted csak meg. Szükség lesz még ezen felül két nyomtatott sereglistára. Ezek egyikével regisztrálsz, a másikat pedig ellenfeled kérésére be kell mutatnod neki. Erre ajánljuk a Forwardkommander ( http://www.forwardkommander.com ) alkalmazást.
Sereg és Horda összeállítás
Bár a verseny a liga lezárásaként kerül megrendezésre, attól független rendezvény! A liga során összehozott bondok elvesznek! (sorry J ) Zsoldosok megengedettek, míg azok megfelelnek minden egyéb rájuk vonatkozó szabálynak. A ligához kiadott különleges egységek azonban játszanak, de csak akkor, ha te is szeretnéd!!! Tehát lehet pl. „marinert” vagy „navigátort” hozni. Azonban csak az egyik fajtát, tehát nem lehet egy seregben a normál, és a ligás változata is a figurának! A liga „globális tényezői” viszont nem játszanak!
Festés, modellezés, helyettesítés és konverziók
Bár nagyon szeretnénk gyönyörűen elkészített seregeket látni a terepasztalon, úgy gondoljuk, hogy ez még a mai magyar viszonyok között nem megvalósítható. Ezért festetlen, illetve részben festett seregek is jelentkezhetnek.
A figurák helyettesítése „proxy” megengedett, amíg az ellenfeled részére nem megtévesztő! Hamisított figura nem megengedett!
Konverziók elfogadottak, míg azok tisztán jelképezik az adott PP figurát.
Szabályrendszer
A játékosok időre, svájci rendszerben játszanak. Törekszünk arra, hogy Frakció ne játszon ugyanolyan frakció ellen, és a különböző klubok tagjai ne saját klubtársaikkal kerüljenek össze! Kétszer nem játszhatsz ugyanazzal az ellenféllel. Három meccs kerül megrendezésre. Ha páratlan a játékosok száma, egy játékos véletlenszerűen előnyerő lesz. Az előnyerő automatikusan egy győzelemmel indul. A következő körtől az utolsó helyezett az előnyerő (ugyanolyan eredmény esetén a bíró véletlenszerűen kiválasztja az előnyerő játékost), de mindenki csak egyszer lehet előnyerő pozícióban.
Meccs hossza és az „Uccsókör”
Amikor a meccs már 90 perce tart, a szervezők utolsó körre szólítják fel a versenyzőket. Amint a felszólítás felhangzott a versenyzők még befejezhetik utolsó körüket, amelyre nincs időkorlát meghatározva. Ha a kezdő játékos körében hangzik el a felhívás, a másik játékos még egy teljes kört lejátszhat, ha pedig a második játékos körében, akkor csak ez a játékos fejezheti be körét. Az esetleges időhúzást a bírók büntethetik.
Torna pontok és a torna állása
Minden meccsen a játékosok Torna Pontokat szerezhetnek a teljesítményük alapján. Ez határozza meg a játékosok helyezését. Győzelemért 5TP, döntetlenért 3TP, vereségért pedig 1TP jár. Ezen felül minden játékos az ellenfeleitől megszerzett VP-it megszorozza 0.01-el, és ez is a TP-hez adódik. A rendezvény végén a legtöbb TP-vel rendelkező játékos a torna győztese.
A meccsekért a TP mellett Liga Pontok is járnak, az aktuális ligának megfelelően! Ezek azonban csak a Liga eredményét befolyásolják!
Nyeremény
A versenyen díjazva lesz a Torna győztes, a második és a harmadik helyezett.
Bíráskodás
A verseny célja a szórakoztatás, nem a véres győzni akarás. A játékosoktól az udvarias és sportszerű játékot várjuk el! A versenyzőknek a bíró szavát mindenkor el kell fogadniuk.
Sárga lapos figyelmeztetés
Biztosak vagyunk benne, hogy mindenki sportemberként viselkedik. Ha mégis valakit elkapna a versenyláz, és vétene a sportszerűség szabályai ellen, azt a bírók sárga lapos figyelmeztetésben részesíthetik. Minden sárga lap a TP 10%-nak megvonását vonja maga után. Harmadik figyelmeztetés után a játékos kizáratik a rendezvényről. „Bünti”-t lehet kapni például a sportszerűtlen megnyilvánulásokért, folytonos szabályvitákért, csalásért, időhúzásért, az ellenfelet nem tisztelő, vagy megfélemlítő viselkedésért. Ezen kívül a szabálytalan sereglistáért is adható „bünti”.
Küldetések
A küldetések mind előre beállított terepen játszódnak. A meccs előtt kockával dobnak a játékosok, amellyel eldöntik, hogy ki kezdi a felállítást, és a meccset is egyben. A dobás győztese dönt, hogy kezd, vagy másodszorra jön.
A küldetéseket a ligában már megszokott módon meg lehet nyerni az ellenfél vezérének megölésével, valamint a küldetésekben megadott feladat teljesítésével.
Küldetés 1 – Ketyeg az óra (Shot Clock)
Feladat
Az összes ellenséges warcaster és/vagy warlock kiiktatása után figyeld hogyan zuhan káoszba ellenfeled serege.
Különleges szabályok
Standard 10”-es felállítás. A negyedik fordulótól kezdve minden kör végén az a játékos, akinek épp a köre volt, vezérének maximális sebpontjait d3-al csökkenti.
Győzelmi feltételek
Az a játékos, aki megöli az ellenséges vezetőt, megnyeri a játékot.
Küldetés 2 – Ellátmány (Supply Line)
Feladat
A háborúban az ellátmány birtoklása kritikus feladat!
Különleges szabályok
Felezd el a terepet Kelet-Nyugat irányban egy vonallal, amely áthalad a terep középpontján. A vonalon 12”-re egymástól helyezz el 3db 50miliméteres objectívát! Az objectívát az kontrollálja akinek egyedüliként van figuája talpkontaktban a jelzővel.
Minden kör végén a 3. fordulóval kezdve minden kontrollált objektíva egy kontroll pontot ér!
Ha egy szörny egy kontrollált objectívától 3”-re kezdi aktivizációját eldobhat magáról egy Furyt. Ha egy warjack egy kontrollált objectívától 3”-re kezdi aktivizációját azonnal kap egy focust.
Győzelmi feltételek
Az a játékos nyer, aki elsőnek gyűjt össze 5 pontot, vagy az egyetlen akinek még van a játékban vezére.
Küldetés 3 – Áldozat (Sacrifice) – átlós küldetés!
A játékosoknak egy zónát kell kontroll alatt tartani, míg kitűzik zászlajukat!
Feladat
A délnyugati sarokban egy 12”-es kör kerül kijelölésre, melynek középpontja 16”-re van az asztalszéltől. Az ellentétes sarokból kimérve pedig egy zászló (közepes talp)
A két fennmaradó sarok a deployment zóna (20” sugárban)
Különleges szabályok
A második játékos második körétől kezdve bármely játékos kontroll pontot kap a zóna birtoklásáért a kör végén. Ahhoz, hogy a zónát kontrollálja a zászlót is kontrollálni kell. (A zónát akkor kontrollálja egy játékos, ha csak neki van a zónán belül olyan figurája, amelyik legalább 1 seregpontba került. Egység esetében minden még a pályán lévő tagnak a zónán belül kell lennie. A zászlót akkor kontrollálja egy játékos, ha csak neki van a zászlóval talpkontaktban olyan figurája, amelyik legalább 1 seregpontba került. Egység esetében minden még a pályán lévő tagnak a zászlótól minimum 4”-re kell lennie. )
Minden kör végén, ha valaki kapott kontroll pontot, minden figura, aki a zászlóval talpkontaktban van kap egy POW 20 mágikus támadásból származó sebesülésdobást, 3”-re eltolódik a zászlótól és a földre kerül.
Győzelmi feltételek
Az a játékos nyer, aki 2 Kontroll Pontot szerzett.
Várunk mindenkit a versenyre, JÓ JÁTÉKOT!
Wolfi