ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

ligazáró 2.0

2011.06.06. 00:15 | Gróf Úr | 7 komment

Címkék: verseny skorne battle report warmachine hordes circle of orboros protectorate of menoth legion of everblight

 Aki azonnali abrakot akar agyának annak adagolást, affektálást avagy aggályoskodást akasztva állíthatom: pKreoss ismét győzedelmeskedett. Aki ennél kifejtősebben szeretné, annak következzék egy rövid beszámoló az idei második ligát lezáró versenyről. Először is szeretném megköszönni a szervezőknek és a résztvevőknek a szép délutánt és különösen az ellenfeleimnek, hogy elviselték Kreoss Papát; a változatosság kedvéért kicsit szögre lesz akasztva az egész frakció, de ő különösen, minden vele kapcsolatos bajomat megírtam már, nem akarom ismételni: nem verhetetlen, de ha nem készülsz rá, akkor bajban vagy.
 
 
A lista:
 
High Exemplar Kreoss (-5)
Redeemer (6)
Redeemer (6)
Redeemer (6)
Choir of Menoth (Leader and 3 Grunts) (2)
Exemplar Errants (Leader and 9 Grunts) ( 8)
Exemplar Errant Officer & Standard Bearer (2)
Knights Exemplar (Leader and 5 Grunts) (5)
Knights Exemplar (Leader and 5 Grunts) (5)
 
Volt egy eSeveriusos listám is, de csak arra az esetre, ha Cryxxel futnék össze vagy volna kedvem esélyt adni az ellenfélnek. Nem futottam és nem volt. Sőt, Warmachine-es sereggel sem. Ellentétben végigzavartak egy rémálom-maratonon, mivel amit Kreoss nem szeret, az általában a transzfer, a Légió repülő sárkányai, a magas ARM és ahogy Márkó megold minden szitut.
 
 
Első mérkőzés O.Dávid Légiója ellen esett:
 
Absylonia
Angelius x2
Seraph x2
Shredder x2
Stinger
Forsaken x2
 
Remekül összerakott Absy-sereg, óriási DEfek, kétszer kinyírandó szörnyek, minden, ami kell! Ezt a métát már lezavartuk egyszer, csak akkor eKreoss szegezett ki a kandallója fölé mindenféle sárkányfej-trófeát és bátran mondhatom, neki a feat köri autohit és bónusz támadás okán jobban fekszik ellenfélként ez az összeállítás, mint pMikaelnek. Mivel a nehézbestéket nem lehet ledönteni védett a sereg a feat ellen (marad a 'lock kill) és ha eléggé eldugja Absyt (terep, testőrként eléálló szárnyas rettenet), akkor szagolni sem tudok hozzá. Ellenben velem volt a meglepetés ereje és hogy csak egyetlen alkalomra vártam, amikor Absylonia közelebb merészkedik, mint egészséges számára és a bestéket is kiküldi irtani az Igazhitűeket. Ez a harmadik körben be is következett, addigra a támadó gyalogságom (20 talp) nagyjából kétharmada már elfogyott, hála a strafézós Seraphoknak, overtékelő Angéláknak, rabid Szárazcápáknak. Sebaj, cserébe leszedtem két Forsakent, hogy könnyebb legyen követni a fury-managementet és milyen jól tettem! Az egyik Redeemert megette egy Angéla, a másikra nem tehettem fókuszt, így egy teljes és egy fókusztalan 'jack ált rendelkezésemre, beteljesíteni a végzetet. Mármint Absyét. Nem túl jó érzés, amikor a feat után még DEF17 Angélák fenekednek a 'casterem környékén, így all inre mentem: rakétasorozat a legszebb sztálinorgonista hagyományok szellemében és Absy egyetlen transzfer lehetőségét egy dupla hatos sebzéssel már az elején kihúztam, így a maradék három (egyik sebzés boostolt!) rakéta befejezte a munkát. Mivel a Forsakenek már korábban rakétát reggeliztek, így teljes sereget tehettem a tarsolyomba a részpontszám-számítás szempontjából.
 
 
Következett Pite és a sivatagi szamuráj szadielfek:
 
Xerxis
Molik Karn
Titan Gladiator
Paingivers
Arcuraii
Cetratii
Venator Catapult x2
 
A másik nagy Kreoss-fogó, a nagy ARM. Shield Wall, a 'lock natív páncélja plusz a transzferek egy lehetőséget hagytak: Molik Karntalanítom a sereget és meglátjuk. Kilenc rakéta indult az áhítattól térdelő egyszemű felé és 4et védett mindegyik sebzésből. Egy mellément (snake eye!) három nem sebezte (1-2, háromszor) a többi karcolgatta. Majd az elővédet berohanták a lovagok és sikerült olyan charge-sebzéseket dobnom négy kockán, hogy sürgősen fejszámolást kellett tartanom (konkrétan a frakció-kockák bekerülési árát számoltam ki), hogy ne dobjam az egész készletet a kukába. Weaponmaster, roham, autohit, négy kockán a számok: 8, 10, 7, 12. Ahogy Roli találóan megjegyezte: végülis átlagot dobok, hol két kockáét, hol háromét. Csak éppen négy kockával. Azért ezzel együtt két-három weaponmaster lovag le-leszedett egy-egy Arcuraiit és néhány Cetratiit, szóval alakult a dolog, de kör végére sokkal szebb képet vártam: Molik Karn konkrétan halott vagy alig lézeng (átlagban 9x3 seb járt volna neki, ezt meg sem közelítettük) és a védelmi gyalogság is felbomlóban. Ehelyett Moliknak egy bodyja esett tán ki, semmi más, a gyalogság többsége is mosolyogva tápászkodott. Innentől kő kemény adok-kapok jött, de persze a túlerő elnyomta a sivatagi boncolókat; a végén Pite egy mesteri 'caster-killel próbálkozott, ami remekül sikerült volna, amikoron kiderült, hogy Xerxis Battle Planje, a Press Forward rohamnál nem ad bónusz mozgást. Sajnálatos tévedés, de Pite nem akart rosszat és abszolút sportszerűen visszaadta a babaruhát és kiegyeztünk az abszolút túlerő javára. Javasoltam, hogy rakjuk vissza és dobáljuk le, mivel a meccsen a kockáim is meg tudnak verni, de sportszerű ellenfelem annyira kínban érezte magát a bagatell tévedés miatt, hogy nem akarta folytatni. Részpontszámként csak a Paingiverek maradtak kiirtatlanul.
 
 
Végezetül a ligazáró versenyek örökrangadója maradt hátra, Márkó:
 
eKaya + Laris
Pureblood
Gnalhorn Satyr
Stalker
Skinwalkers
Druidák + Fődruida
 
A harmadik kedvencem, minden értelmes célpont stealthes; igaz, ezen a Purification tud segíteni. Küldetés: Táguló Lik, így a pálya egyik felén játszottunk csak, nehogy beleessünk abba a hibába, hogy beleesünk a likba. A második körben boldog tulajdonosa lehettem egy klasszikus eKaya-yoyónak, ami a gyalogságom nagy részét átküldte Urcaenbe, a Devourer Wurm elleni harcban erősítésnek. Áldott-mágikus-spray-támadás egy farkas szájából? Yes, please! Berserker farkas reachel? Of course, Sire! Szatirikus roham? Naná! Majd mindenki vissza Anyucihoz, kívülre a sánta Meniták rohamtávján... Szép látvány, mondhatom. Amire egy válaszom lehetett: a fury nélkül maradt Kayáról letisztítani a stealthet majd rommá lőni feat után. Márkó győzködött, hogy így esélyt adok a második táblán küzdő Rudi-Xor párosból a győztesnek, mivel túl sok részpontszámot nem írok, de végül úgy döntöttem, hogy a Horda legtáposabbjai, a trollok Xor vezetésével csak meg tudják tépkedni a lila liba tollait, másrészt Márkót ismerve nem lesz még egy esélyem. Mint kiderült, így sem lett volna sok, ha az egyik druida 1”el előrébb áll már nem tudok Purificationt varázsolni és hiába featelek, a stealth megmarad, ami nagyjából a veszett fejsze nyele lett volna. Ráadásul rosszul emlékeztem a roham-kombinálva varázslással szabályra (emlékeim szerint a támadáskor mérünk melee ranget és akkor van vége az aktivációnak, ha a roham célpontja nincs benne, de EZ NEM ÍGY VAN, szerencsére Márkó volt olyan sportszerű, hogy felvilágosításom után engedte, hogy inkább egy lovagom áldozza életét hátba rohamoztatván Kreoss által). Szóval Kaya kedvenc nótáját biztosan nem sztálinorgonára hangszerelték, de eljátszottuk, ha kissé hamisan is.
 
 
Így alakult, hogy számomra minden egy általam teljességgel befolyásolhatatlan meccsen, nevezetesen a Xor-Rudi összecsapáson múlott. Ha Xor nyer, de nem veszi le a Stormblade osztag utolsó emberét és a két szólót, még jó lehetek... A két szólót levette, de ha Rudi nyer és nem veszi le az utolsó három csempát, akkor még jó lehetek... Éééééés Rudi előbb Borkát üti, a csempák megmaradnak, akkor jó vagyok... Borka megdobta a toughot. Ha Xor most megcsinálja a killt (Skaldi épp berohanta Nemot) akkor jó vagyok... Nemo túlélte egy woundon. Ennyire még nem izgultam saját meccsen sem. Végül Borkát agyonvágta egy boostolatlan villám és jött a tovább-izgulás, mivel Rudi most értesült, hogy caster killért jár az egész battlegroup pontértéke, amit az első meccsén nem íratott be, tehát az egész számolásom borult, mivel ismeretlen mennyiségű részponttal többje van... Embert próbáló számolgatás után sikerült 0,04 ponttal többet zsákmányolnom (vagyis 4 pontnyi bestével/unittal, vagy akár két Forsakennel), így nyertem a rendezvényt.
 
Tanulság? pKreoss és egy köré tudatosan épített csapat még mindig nehezen behozható előny. Még egyszer köszönet mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr452960593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xorand_ht 2011.06.06. 10:47:24

"Így alakult, hogy számomra minden egy általam teljességgel befolyásolhatatlan meccsen, nevezetesen a Xor-Rudi összecsapáson múlott."

Hát azért megpróbáltad :D

Gróf Úr 2011.06.06. 10:58:33

@xorand_ht: ráadásul ellened, pedig te jöttél volna jól nekem :-)

xorand_ht 2011.06.06. 11:05:58

Nem is értem amúgy hogy min ment el, Dávid ellen szinte teljes wipeout volt, Dannyboy ellen nem tudtuk befejezni, de ott is az lett volna, aztán így a Rudit kaptam ami nem lett végül jó. Legközelebb már megnyerem, múlt versenyen uccsó előtti lettem :D

bbzs 2011.06.06. 11:14:30

bár mindenki érti, de:
"ha az egyik DRUIDA 1”el előrébb áll"

kiváló írás, kiváló verseny...

Gróf Úr 2011.06.06. 11:23:01

@xorand_ht: ...és megfórumoztam. Infernal beírás, lila név:

"If you played with the MKI rules this may be where you are getting confused. In MKI, when a model was knocked down, it had a 360 degree front arc and when it stood up it could choose it's facing.

HOWEVER, since we are now playing MKII, the rule for knockdown models is that they retain their original facing while knocked down and when they stand up. So a knockdown model still has a front and back arc and if it forfeits movement to stand up it cannot move at all which includes turn to change it's facing."

Ezt _is_ megjegyeztem és elnézést kérek, h beleszóltam a meccsetekbe :-)

xorand_ht 2011.06.06. 11:24:34

Sejtettem hogy egy MK1-es dolog lehetett, de én sem voltam benne 100%-osan biztos, Rudi meg még a Backstriket is odakeverte :D
süti beállítások módosítása