ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

Patkányból nem lesz szalonna

2013.03.09. 14:40 | Tartótiszt | Szólj hozzá!

Címkék: verseny hét wargaming malifaux

A majdnem jubileumi IX. HÉT új helyszínt kapott. A város szélére telepített vállalkozói központ jó választásnak bizonyult, mert kulturált és kényelmes körülményeket biztosított Magyarország legnagyobb vórgémes versenyhétvégéjének. Ha jól rémlik, mind a négy játékrendszer nagyjából 20 körüli indulóval zajlott. Ami a Malifaux-t illeti, a 25 előzetes nevezésből végül csak 18 realizálódott, azaz nem sikerült megdönteni a korábbi 20-as indulói rekordot, de így is komoly verseny kerekedett ki.

ix_het_01.jpg


Úgy volt, hogy Seamusszal megyek, ám miután megtudtam, hogy senki nem jön Hamelinnel, kölcsönkértem Márkótól a figuráit, hogy legyen tapasztalat éles versenyszituációban is a lenerfelt mesterről. Felkészülés gyanánt egyetlen meccset sikerült letolni vele, így azt nem lehet mondani, hogy túlgyakoroltam volna a patkányfogást, viszont sokat olvasgattam a kártyákat, ami mindig nagy előny egy ilyen játéknál.

Első meccs vs Fritz (Somer+Ophelia)

Bár Hamelint most már lehet támadni Ht1-es modellekkel is, azért a grenyóknak még mindig nem a legkönnyebb ellene játszani. A versenyre izzított új küldetések közül nekem módosított Line in the Sand, Fritznek pedig Slaughter jutott. Elvileg egyik stratégia sem kedvezett Hamelinnek, mert már nem tudja a pálya egész területén szignifikánssá tenni a modelljeit, plusz a patkányok megölése ugyanannyit ér az új Slaughterben, mint mondjuk Ophelia kinyuvasztása.

ix_het_02.jpg

Átlagos lapjárás...

Ennek ellenére ez a meccs nem volt túl kiegyensúlyozott, mert nekem jó, Fritznek meg szar lapjai voltak/jöttek szinte egész végig. A Pigapult például egyetlen értékelhető lövést sem volt képes leadni, pedig a Gremlin Factory és a Taxidermist gyorsabban dolgozott, mint egy kínai csavargyár. Miután egy kritikus kezdeményezést megnyerve felettem Opheliát és Ramit, nem sok esélye maradt Fritznek. Hiába dobta be középre a végén az avatárosodott Somert, ez már nem tudta befolyásolni az eredményt. 7-0 ide, ha jól emlékszem.

Második meccs vs Huntroll (Von Schill + McM)

Bence sok meglepetést nem tartogatott a csapata összeállításával. Von Schill soulstone-os hátizsákját ezúttal is a jó doktor úr cipelte. Asszem itt is Slaughtert kapott az ellenfelem (nem örülünk), viszont én meg Claim Jumpot (örülünk). Miután Schill egy épület tetejéről biztosította Bence első VP-jét a második körben, Hamelin feláldozott egy gyereket VS közelében, hogy a Wp-jét elviselhető szintre csökkentse. Ezt követően jött egy Obedience, amivel lerohamoztattam a saját modelljeim kellős közepébe a Freikorps-vezért, akit rettenetesen sok patkányharapás + Bleeding Disease szó szerint kivéreztettem. Négy kővel szegényebben és valami 5 Blight Counter és 1-2 Wound társaságában aztán elmenekült VS a deployment zónája közelébe.

ix_het_03.jpg
Von Schill, Blight Counterek, Wd jelző kocka és néhány partiarc

Ezt követően McM jelent meg, aki egy Wrecked with Pain sorozattal kiiktatta Nixet. Rosszul tette, mivel így bekerült a patkányok halálzónájába. Kapott egy swarmot a nyakába, majd mivel a következő kör kezdeményezését is megnyertem, pillanatok alatt csontig rágták. Innentől ez a meccs is kézben volt, a vége talán 8-3 lett.

Harmadik meccs vs BBZs (Misaki)

A döntő asztalon (ami a sorsolás furcsasága miatt max a második helyről dönthetett) Albert nindzsái fogadtak Misaki vezetésével, akinek a kártyáját egyszer olvastam el a könyvben, és annyi maradt meg, hogy jól verekszik és tud követ lopni. Gondoltam, ennyi elég is lesz felkészülésnek, de persze ismét csak tévednem kellett

Megint Line in the Sandet kaptam, így Hamelint és Nixet két külön területen kellett tartanom, hogy mindenhol legyen elég szignifikáns modellem a pályán. Misaki viszont az első körben kinézte magának a szegény kutyát, akin amúgy egy Kill Protege is figyelt. Második körben aztán a térfelemen felbukkanó nindzsa ki is cserélte magát az úrnőjével, aki ártatlan szemekkel várta, hogy rá kerüljön az aktiváció sora. Úgy gondoltam, Nixel ezt nem várom meg, és megpróbáltam elsunnyogni Hamelin felé némi támogatásban reménykedve. De mivel Misaki már rajta volt a célon, ingyen mozoghatott minden Wk actionöm után. Nekem oldalazva kellett mennem, ő meg jöhetett direkt rám, így pont be is ért melee-be. Nix így viszont maradék AP-ját harapásra költötte, ami a negatív flipes aurának köszönhetően be is ment és még a triggert is be tudtam csalni Misakira.

A karatékakirálynő a fentiek miatt úgy kezdte az aktivációját, hogy -2 flippel támadhatta Nixet, aki +1 flippel védekezett. SS ide, köríves rúgás oda, úgy gondoltam, ezt ki lehet bekkelni. Misaki erejét mutatja, hogy gond nélkül bedarált így is. Melee expertből csinált egy elhibázott támadást, ami viszont előfeltétele a (0)-s You are Mine elnyomásának. Ez adott neki + flipet támadásra és sebzésre is ellenem, majd egy fókuszált ütéssel máris sima, azaz csalható Duelt kellett csak tennie. Egyetlen csapással levette Nixet, sőt Recklessből még maradt is ereje elhúznia Hamelin veszélyzónájából. (Oké, az sem segített sokat, hogy Albert első három SS használata 12+os átlagot hozott.)

ix_het_04.jpg

Misaki itt még vidáman tárogat

A triggerből kipakolt – flip azonban Nix halála után is érvényben maradt, így minden figurámat felhasználva valóságos ostromot tartottam Misaki körül, aki végül Hamelin triggerből elnyomott utolsó utáni Bleeding Disease-éből volt hajlandó lefordulni. Lement volna kicsit hamarabb is, de ekkorra elhagyott a mákom, és ha 5+ kellett SS-ből, akkor 4-et, ha 1+, akkor meg BJ-t flipeltem.

Hiába halt meg azonban Misaki, Nix nélkül én sem tudtam kétfrontos támadást vezetni, így a Line in the Sand esélytelen volt, örültem, hogy BBZs Reconnoiterjét úgy-ahogy tudtam tartani. A sémákban viszont rosszul álltam, és sima vereség nézett ki egészen addig, míg Albert valami megmagyarázhatatlan indokból az utolsó aktivációjával az arcomba tolta a nindzsáját, akire nekem volt Kill Protege-m. Ha adnak, fogadd el, úgyhogy három-négy patkány pillanatok alatt leabálta a célpontot, ám még így sem voltam meg, mert a másik sémám Eye for an Eye volt. Hogy beérjek a szükséges +/- 1-es modellszámba még kellett egy kicsit trükközni. A nindzsából lett patkány Rat-Catcherré alakult, majd az feláldozott egy negyedik patkányt, és így megvolt mindkét séma. A vége ezzel 4-3 ide, miközben 3-2-re kellett volna vesztenem. Albert nem volt boldog, de igazából én se, mert nem érdemeltem meg a győzelmet.

Hálistennek ennek végül is semmi jelentősége nem volt, mert Gyéke az utolsó meccsen is hengerelt Opheliával, és sokkal több VP-vel simán nyerte a versenyt, miközben mi Alberttel a második-harmadik helyen osztozkodtunk. Bár nem láttam a meccseit, de Gyéke abszolút megérdemelte az első helyet, már csak azért is, mert amikor legutóbb asztalnál találkoztunk, csak a vadmák (egy 7. kör) mentett meg attól a szégyentől, hogy Zoraidával kikapjak a gremlinektől. Gratula!

All in all

Ami a tapasztalatokat illeti: az új versenyküldetések teljesen jók, pörgős, agresszív játékot kényszerítenek rá a felekre. Az agresszív persze a Malifaux-ban nem feltétlenül azt jelenti, hogy mindenkit meg kell gyorsan gyilkolni. Reconnoiternél elég a megfelelő időben történő átcsoportosítás, az ellenfél mozgatása is. Slaughterben sem kell tocsogni a vérben. Ha kiemeltünk távolról egyetlen ellenséges modellt, majd kihúzzuk veszteség nélkül a kört, máris van egy VP-nk.

Végül jöjjön a verdikt Hamelinről. Nyilván, nem hogy egy, de három mérés sem feltétlenül mérés, azonban a 3/3 alapján annyit biztosan el lehet mondani, hogy játszhatatlanul gyenge nem lett. Összességében körülbelül azt kaptam a meccsektől, mint amit a kártyák alapján előzetesen várni lehetett. Néhány random megjegyzés a crew teljesítményéről:

- Hamelin továbbra sincs papírból. Végig a pályán maradt, pedig a három meccsből kettőben erősen támadták.

- A patkányok -2 Wp/Df képességét nem könnyű kihozni, de ha megvan, akkor az jelentősen megkönnyíti az életünket pl. a Bleeding Disease elcastolásánál. Azt hiszem, minden játékban tudtam ebből profitálni.

- A patkányok egylövetű rakétákká váltak. Ha nincsenek 2 Wd-n, nagyon nehéz őket a megfelelő helyre juttatni. Ezért érdemes meggondolni, mikor lövi el az ember az 1 Wd-be kerülő 0-ás mozgató akciójukat.

- A Stolenek nagyon hasznos figurák, mivel Hamelinnek most már többször kell olyan akcióhoz, spellhez folyamodnia, amelynél egy saját figura feláldozása a beugró. Stolent feláldozni azért nagyon jó, mert így is lesz belőle patkány, plusz -WP-t oszt ki nagy területen.

- Nix eddig is vörös posztó volt az ellenfél szemében, és ezután még inkább az lesz, hiszen az ő 6"-es körzetében is szignifikánsak a modellek, ezért sokszorosan megéri kivenni a buliból. A Hamelin játékos ezt persze az előnyére is fordíthatja. Nálam kétszer fordult le a kutya, de mindkétszer egy mesterbe került az akció az ellenfélnek.

- Nix negatív aurájával csínján kell bánni, mert most már a patkányokat is teljesen megszívatja. (Eddig a nullás képességükből nyert + flip ellensúlyozta a szívást.)

- Érdemes "out of the box" gondolkodni a crew választásánál, főleg a stratégia ismeretében. Azaz nem kell ragaszkodni a Nix, patkányok, patkányfogó, Stolen, totem szortimenthez, mert pl. egy Terror Tot simán tud egymaga is küldetést végrehajtani, és így nem kényszerülünk Hamelin és Nix szétválasztására. (Én ezzel nem éltem a versenyen, de a Line in the Sandek esetében egyértelműen jobb lett volna 1-1 Tót Ottót hozni.)

- Végül egy nagyon fontos észrevétel: egyik ellenfelem sem vágta hozzám a kártyáit, vagy rinyált mint egy fürdős zombikurva azért, ahogy Hamelin játszik. Még azt is megkockáztatom, hogy élvezetes csata volt az összes. Ez pedig a legnagyobb dicséret, amit a nerfről elmondhat az ember. (Csak miért nem lehetett ezt elsőre legalább fele ilyen jól megcsinálni, kedves Wyrd?)

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr225124634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása