ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

M2E batrep: Make VP, not War

2014.06.09. 12:44 | Tartótiszt | 1 komment

Címkék: taktika battle report vassal malifaux

Nehezen, de végre sikerült befejezni a 4 fős Vassal csoportunk összes meccsét. Az utolsó fordulóban ellenfelem egy eddig csak vereséget gyűjtő fazon volt, ami azt sejttette, hogy nem kell világméretű trükkökre számítani tőle. Persze ilyenkor hajlamos az ember nagy arccal beleszaladni egy parasztlengőbe, úgyhogy igyekeztem kellő óvatossággal készülni a meccsre.

make_love.jpg

A meccs egyik érdekessége, hogy egyikünk sem volt ellenére egy gyorsban lezavart csatának. Így meglehetősen feszesen lépkedtünk. Az 50 pontos meccset tokkal-vonóval 1 óra 45 perc alatt letudtuk. Szóval, ha már ismeri az ember a felületet, a Vassal is lehet olyan gyors platform, mint a hagyományos táblás lépkedés. 

Deploy: Standard
Stratégia: Squatter's Rights

A választható sémák és a tényleges vállalások:
A Line in the Sand
Assasinate
Power Ritual - Ramos titkos
Protect Territory - Zoraida és Ramos bejelentve
Plant Explosives - Zoraida titkos

Csapatok (50SS):

Zoraida -- 6 Pool
+Hex Bag [1]

Bad Juju [8]
+Eternal Fiend [2]
Mature Nephilim [11]
Silurid [7]
Silurid [7]
Waldgeist [6]
Waldgeist [6]


Ramos -- 5 Pool
+Arcane Reservoir [2]
+Bleeding Edge Tech [1]
+Imbued Protection [2]

Electrical Creation [4]
Howard Langston [12]
+Imbued Energies [1]
Joss [10]
+Imbued Protection [2]
+Powered by Flame [2]
Moleman [4]
Moleman [4]
Steam Arachnid [4]

Da plan

A Squatter's Rights az egyik legkiszámíthatóbb stratégia. Már abban az értelemben, hogy általában már az első, de maximum a második körös mozgás, akciók alig változtatható útra terelik a csatát VP-szerzés szempontjából. Aki jó pozíciót épít ki az elején, az diktálja a meccs ritmusát. Ez a személy pedig mindig jobb, ha mi vagyunk, és nem az ellen. Ennek megfelelően a két szélső marker első körös elfoglalására hoztam két Siluridot, míg a center körül két oldalra lassan feltotyog a két Waldgeist, hogy 4"-es range-ükkel szigorúan felügyeljék a területet. Az ellenség mozgását a két nagyfiúnak és Zoraidának kellett kontroll alatt tartani. 

Felállás
Vége lett a jó sorozatomnak: nem nyertem meg a felállási húzást. Ennek ellenére nem volt nagy gond, a fenti terveknek megfelelően felálltam.

1. kör
Nem sok említésre méltó dolog történt. Siluridok felugráltak és átfordították a Squat Markereket, míg a nehéztüzérség óvatosabban fellépdelt, hogy a második körben teljesen uralma alá vonja a középső területet. Zoraida egyet mozgott, majd csinált egy vudubabát, de olyan szerencsétlenül mentek a lapok, hogy egy nyomorult pókot sem tudtam rendesen elbájolni. 

A másik oldalon az Electrical Creationből csinált egy adag ócskavasat Ramos, amiből jött két új pókocska. Ezen kívül ő is csak igyekezett jó pozícióba kerülni a köv körre.

2. kör
A bal szárnyon a Silurid lepakolt egy Scheme Markert, majd átfordított még egy Squat Markert. Ezzel viszont időlegesen felszabadult a legszélső jelző, amire rá is bukott egy mohó vakondok és megszerezte az első Markert az ellenfélnek. A Waldgeist nem örült, és jól lerohamozta, de az Armor +2 nem dísznek van, úgyhogy csak karcolgatni tudtam.

Középen a Dollt sikerült rákötni Jossra, majd a Juju megdádázta a babát a paralizáló triggerével, úgyhogy az ellenfél egyik legkellemetlenebb figurája pihent egy kört. A jobb oldalt viszont nem pihent Howard Langston, felkocogott az aktiválatlan Siluridhoz és az egyetlen maradék AP-jából rögtön fejezős triggerrel aprította. Meg akartam menteni a szerencsétlent, de akkor már csak egy lap maradt a kezemben, szóval ment 2 kő a levesbe. Aztán jött Ramos és lelézerezte a békát, úgyhogy ez a rész nem volt egy sikersztori.

Ekkor nehéz szituba kerültem a még aktiválásra váró Mature-rel. Rohamból simán elértem a sztímborgot, de két ütéssel biztos nem tudtam volna lekapni, ha pedig a köv kezdeményezést bukom, akkor a Mature is leköszön. Viszont ha nyerem a kezdeményezést, akkor Flurryvel simán halálra abuzálom, és kábé meg is nyertem a meccset. Mivel sosem voltam az a túlrizikózó fajta, mentem inkább a biztosra: bemozgattam a Mature-t annyira, hogy lepakolhasson egy markert, amitől 3"-re három figurája is van. A kör végén pedig megnyomtam a gombot, és bezsákoltam a Plant Explosives sémáért járó maximális pontot. A stratégiai markerekkel is jobban álltam, úgyhogy kövér előnnyel fordultam a harmadik körre.

4-0 ide

3. kör
A harmadik körben meg kellett volna nyerni a kezdeményezést, hogy a Mature-ből ki tudjak még sajtolni némi performanszt. Sajna SS-sel is buktam, úgyhogy Langston simán felszeletelte. Az első sebzésre behúzott RJ csak gyorsította a folyamatot. Kapott egy kicsit a Waldgeist is, de köszönte, még működött. Később visszacsaptam a főkiborgra, amitől kapott Slow-t, majd biztos ami tuti, a vudubabáról raktam rá egy paralizációt is, hogy köv körben maradjon csak a helyén.

Nyugaton a másik Waldgeist felaprította a sebesült Molemant, a másik meg elindult az én sarkom felé. A Siluridnak így teljesen szabad pálya volt, ezért nem is bántott annyira, hogy elszerencsétlenkedte az ugrását.

Középen a sebesült Waldgeistomat ostromolták a frissiben idézett pókok, majd az utolsóból összeállt egy Swarm és az is kicsit töcskölte, de 2 Wd-n talpon maradt, miközben az eredetileg hozott pók szintén megindult a sarkom felé. Akár egy hangosbemondóba is üvölthette volna, hogy Power Ritual a sémája... Stratégiáért viszont megint csak én kaptam pontot.

5-0

4. kör
A harci érintkezés kezdett elcsendesedni, mivel mindenki a sémákra koncentrált. A Moleman és a pók rendben le is rakták a Power Ritual kellékeit. Igen ám, de a Siluridom meg a saját deployában rugdalta szét a kikészített ornamentumokat. Úgyhogy jobb híján Ramosnak kellett visszakocognia a másik sarokba és leraknia egy markert, hogy meglegyen neki a maximum pont. 

A nyugati területen a Waldgeist elhelyezkedett úgy, hogy egyedül is maximum pontot tudjon írni a Protect Territory miatt, miközben két stratégiai pontot is uralt. Középen a sérült Waldgeist lefordult, de így is értékes időt nyert, Ellenfelem egyetlen Squat Markert sem tudott átfordítani. A Juju is kezdett lebetegedni, ám amúgy sem azért tartom, hogy full woundon vonuljon le meccs végén.

6-0

5. kör
A végén már nem sok minden történt. Elfogyott a középpályám teljesen, de még így sem volt képes 2 stratégiai pontot birtokolni, így ezért megint nem írt pontot. Minden mást viszont mindketten maximumra hoztunk. Ezért a vége egy gólgazdag 10-6 lett.

After
Ez a csata kiváló példa arra, hogy a Malifaux sok esetben tényleg, de tényleg nem az ellenfél halomra gyilkolásáról szól. Az egész meccsen egy darab Molemant és talán egy kis pókot végeztem ki én, miközben nálam lefordult a csapaterő jó 2/3-a, ha nem 3/4-e. Ennek ellenére esélye nem volt a győzelemre, mert amíg én figurákat áldoztam be, addig időt nyertem, azt pedig folyamatosan VP-re váltottam. Mire lebontotta a falam, már csengettek és lehetett is számolni.

Ami a most zárult tornát illeti, sikerült a Megye 2-es kategória élén végezni, úgyhogy júliustól szeptembertől felsőbb osztályba léphetek. Hurrá!

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr416284612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása